46 души загиват в български самолет в Цюрих преди 47 г.

На 18 януари 1971 г. самолет "Ил-18“ на българската авиокомпания "Балкан" катастрофира на летище Цюрих. Загиват 39 пътници и 7 души екипаж, но 2-ма оцеляват.

Обратно в новината

Коментари - 46 души загиват в български самолет в Цюрих преди 47 г. | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

за катастрофите са виновни пилотите или неизправност на машината!!!! ИЛ18 е спрян от полети

Западналите наркомани нарочно убиват българите. До 80%ният 18.01.2018 14:09 Сега българите нямаме право да наближаваме и да снимаме "великата" турска стена на васала.

тези боклуци преди няколко години по същия начин разбиха и един самолет от бившите съвецки републики и един баща уби диспечера от кулата, защото е..баните швеицарци пак го изкараха невинен!

Още по интересно поСОЦА НЕ даваха до Малко ТЪрново да припариш ЖЕЛЯЗНА ЗАВЕСА -искаше се специално разрешение за да отидеш до границата а тия са летяли до вражески ПАРИЖ

глупак!

Интересно, при социализма ни разправяха, че БГА "Балкан" нямала нито една катастрофа. За колко ли още неща са ни лъгали?

Ама че богатство на речта - самолетът се ударил с носа в ров. Само се опитайте да си го представите. А иначе, за "коректността" и "толерантността" на великите швейцарци няма какво повече да се каже. Дето постоянно ни ги дават за пример. Просто образец на професионализъм!

много ни обичат "партньорптите" от запада

не е създал Интербалкан

Би ли обяснил как се съвместява със следните цитати от пилота, ако отговарят на истината: "После ПОЛУЧИХ И ЗАХВАТ ПО ГЛИСАДНИЯ МАЯК - този, който води самолета под ъгъла за кацане към пистата." "ВИЖДАХ ЗЕМЯТА, всеки момент трябваше да се покажат светлините на пистата." P.S. Рязкото влошаване на времето, за което пилотите не са уведомени, не включва ли и падане на налягането?

Руската процедура е в такива условия да пилотира вторият пилот, а щом командирът види пистата, да поеме управлението и да кацне. Само че пилотирането само по прибори е тънка работа, а вторият пилот е по-неподготвеният в екипажа. Щом командирът е поел управлението още на 180, а не на 60 метра, значи вторият пилот не е поддържал режима на захода добре и командирът се е намесил по-рано, за да поправи своевременно грешките, като е наклонил самолета, за да завие в правилната посока. Само че не е бил на 180 метра височина, а на не повече от десетина, заради грешно поставеното налягане на висотомера и е закачил с крилото земята. Това е.

Кви ги дрънкаш, нали е видял земята, какво значение има висотомера в този случай за да закачи грунда?!

По време на полет визуалните възприятия имат много малко общо с реалната ситуация. Това е едно от първите неща, които се учат. Иначе при добра видимост нямаше да има нужда да се гледат бордни прибори при кацане, а е точно обратното.

В екипажа на руските самолети по онова време има щурман и той трябва да направи тези изчисления. Ако допусне грешка, висотомерът може и да показва 180метра височина, но самолетът вече да се удря в земята. Според мен е станало нещо такова. Налягането е било поставено неправилно. Освен това, при всеки такъв заход има определена височина (в случая - 60 метра), на която ако екипажът не вижда пистата, трябва незабавно да прекрати захода и мине на втори кръг.

Има голяма разлика между западните и руските висотомери. При западните измерваната височина е във фити (feet, футове, 0,31 м) и над морското равнище, при руските е в метри и над височината на летището. При западните налягането на летището въведено във висотомера, е в милибари, при руските е милиметри живачен стълб. Стандартното налягане на морското ниво е 1013 милибара или 760 мм жив. стълб. На западните летища налягането се дава в милибари, приведено към морското ниво и то се въвежда директно във висотомерите западен стандарт. За да се постави на руските висотомери, трябва да се направят малко сметки. Първо, трябва налягането от милибари да се превърне в милиметри. това става чрез таблица или като се умножи по 0,75. След това от полученото трябва да се извади поправка за надморската височина на конкретното летище и чак тогава да се постави на висотомера.

е и ?? сигур западните ги държи подемната сила във въздуха, пък руските господ бог...бил съм късметлия ако съм летял с теб май...))))

Професионален пилот съм от 30 години. Внушението в статията, че наземните служби са виновни, е дълбоко погрешно. Кацал съм на летище Цюрих много пъти. Гарантирам, в зоната на финалния заход и на двете писти там на 180 м височина над летището няма препятствия, в които да се удариш. Тази височина 180 м, която измерва висотомерът и която командирът на полета е запомнил, се и змерва правилно, ако правилно е поставено барометричното налягане на летището. За да се удари в земята, самолетът просто не е бил на 180 м височина, а много по-ниско.

ние пък мислехме че точно на 180 м има сума ти препятствия не само вЦюрих ми навсякъде по другите летища ама на не било така ....нещо това- онова а?)))

А защо не са съобщили за промяната в метеорологичната обстановка? Поради каква причина?

не отговаряш на главния въпрос: това какво значение има след като е виждал земята?! да не би да си настройва и очния нерв спрямо налягането по западния стандарт?

Тази новина е дезинформация, не й вярвайте, в швейцария не може да има мърльовци и правосъдието винаги наказва виновните!

Сетих се за "Умирай трудно 2". По приборите всичко е на 6, обаче изведъж - бам! в земята. Никога няма да се разбере истината. И никой на нищо няма да повярва.

MDA(h). Правилата в авиацията са написани с кръв! За това колеги: ако сте на минимума и не виждате бъкел- G/A. 100% Human Factor.

лошото комунистическо правосъдие не е толкова лошо май

"със срязана аорта на ръката" Абе журналята, как може да сте толкова неграмотни?!

Какво им пука - кръв да има. Некадърници.

"българската авиокомпания "Балкан" катастрофира на летище Цюрих. Загиват 39 пътници и 7 души екипаж, но 2-ма оцеляват" Нали казват, че по времето на комунизма, не можело да се пътува на запад! Нима всички са били партийни функционери. Мир на праха им.

Може и да са били и затова да са ги приземили така некадърно. Лека им пръст на хората, но не мисля, че авиокатастрофите могат да бъдат на 100% обяснени.

Няма никакво значение колко лошо си организиран и какви поразии вършиш, ако преди това са те нарекли швейцарец и са те нарочили за еталон! Респективо, важи обратното: Няма никакво значение колко добре си организиран и какви ползи носиш, ако преди това са те нарекли българин и са те нарочили за отпадък.

Добре де: "В 15.35 ч. кулата на летище Цюрих получава данните за лошата метеорологична обстановка. Това специално съобщение, наричано от пилотите СПЕЦИ, обаче не е подадено на екипажа. Напротив - в 15.48 ч. командирът получава разрешение за приземяване....... По време на разследването става ясно още, че същото СПЕЦИ е съобщено на пилота на швейцарски самолет в 15.36 ч. и той е взема бързото решение да не кацне на летището в Цюрих. " И в същото време: "Служителите от контролната кула се оправдават, че не са обърнали внимание на влошаването на времето, тъй като не контролирали постоянно телекса. " Как да не са обърнали внимание на времето, като до командира на швейцарския самолет е било изпратено съобщение за това, а на нашия командир не е изпратено? На нашия командир му се разрешава да се приземи, на швейцареца - не кацай, брат, че времето е лошо. Това е ужасно противоречиво действие. ЗАЩО?!

нали? много е трудно щото да се сети човек

Пилотът не помни нищо или помни всичко?

западняците обичат да си правят експерименти с нас и постоянно го правят!

Eдин от загиналите пилоти - Костадин Овчаров...Мир на праха им!

Статията още веднъж потвърждава това, което винаги съм твърдяла, а именно, че западняците в никакъв случай НЕ са по-добри от нас - нито са по-морални, нито са по-компетентни!!!

Естествено че не са. Най - морални и компетентни са руснаците, след това сме ние. Нали?

апологетите кравраски да се въздържат....после може в кенефа...))))

Явно времето не е било решаващият фактор за катастрофата въпреки, че се набляга на неинформирането на екипажа за влошаването му. Ударът на 180 м височина при смяната на пилотите е фаталното обстоятелство. Вероятно птици се блъскат в кацащия самолет и предизвикват загубата на управлението и самолетът рязко променя траекторията си, удря се в земята, чупи крило и изгаря. Няма причина швейцарците да повреждат черната кутия освен ако не са стреляли по самолета по време на кацането, което е абсурдно. Може и руснаците нарочно да твърдят, че кутията е повредена за да внушат швейцарска вина. Така беше по време на студената война.

Малий колко си прозд! Западняците винаги са ни считали, считат ни и сега за хора 2-ра ръка! Освен това - там наистина бъка от мърлячи и тъпаци! Спомнете си случая, при който един архимърляч от швейцарското РВД успя да насочи два самолета да се сблъскат над Бодензее - загинаха всички в руския самолет, главно деца на екскурзия. И на тоя боклук му дадоха някаква мизерна условна присъда. Обаче един руснак, загубил дете и съпруга, му отиде "на гости" и го уби като псе (какъвто и беше тоя мърльо) на входната врата.

ШВЕЙЦАРИЯ е страната на РОГАТИЯ управлява се от Сатанисти.Принесли са русначетата децата жертва-курбана на Молох

Що си мразите езика бре?! Квой туй "фюзелаж", колко българи му разбират значението? Какво не ви харесва в "корпус" - пак е чуждица, но отдавна приета и разбираема (а не "понятна") за всички обикновени българи. Надали и вие знаете какво означава "фюзелаж".

А бе, вие с минусите - имате ли глава на раменете си, има ли нещо в нея?! Преди 2-3 години попитах един български маш. инженер, следвал в С. Петербург в началото на демокрацията, какво е това "фюзелаж" - не можа да ми обясни, считаше го за някаква важна за управлението на самолета част! А това е просто тялото, основният корпус на самолета. Трябва наистина да си доста тъп и невзискателен към боравенето с родния си език, за да използваш тая странна чуждица, при това влязла у нас от руски език!

...Що не се гръмнеш

да е учил на запад и фюзелаж и тангаж и кво ли не знае...хи хи....мишок

деер

Всичко е пари! Понякога и политика...

Или просто авиокатастрофа . Една от стотиците станали по света. Не е нужно зад всеки нещастен случай да търсим някакво задкулисие.

pepipepino666@

не е, но в случая очевидно го има. швейцарците откровено грешат и не си признават. вместо това започват да послъгват заедно с руснаците. е, едните лъжат, но като не знаем кой от тях е, то за нас и двете страни го правят. очевидно пилотът няма вина, а също и екипажа. ако онези от земята си бяха свършили работата самолета щеше да кацне направо в София и сега нямаше да си чешем езиците кой крив и кой прав.

много малко са предизвикани ама щом казваш...то май в Швейцарията един диспечер си чопле она работа и сблъска два самолета ама карай ...пък и все български руски ...що не стават това с немски и американски не разбираме))))