България започва отново да сглобява самолети
България отново е сред държавите, които правят самолети. На летище “Лесново” беше представен чешкият модел, който ще се сглобява в завода “Терем-Летец”.
Обратно в новинатаКоментари - България започва отново да сглобява самолети | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Ник (нерегистриран)
Чудесна новина! Най-накрая, лека полека някакво производство в БГ. Браво. Пс. В кръга на шегата - някои мотористи също могат да вземат разстоянието София - Бургас за 2 часа
Авиаторът (нерегистриран)
И как ще се казват новосглобените самолети? Джипси-еър с конски впряг ли?
val55
Трябва, и вертолети за 300-400кг. полезен товар, и да струват 40-50 хиляди лева. По голяма скорост от 150км/ч не е необходима. Да може да каца на покрива на блока и... така де да не си троша колата в дупките български, защото скоро обикновенният българи няма да кара по добли междуградски и междуселски пътища. То си е показателно, защото се режат лентички само на магистрали, които в по голямата си степен не са за нас. Витлата витлата на вертолетчето да са тип "Сова", а двигателите със заглушители при кацане и излитане. Нищо чудно да ни излезе по евтино, ако имаме вертолет отколкото кола. Кога започват курсовете за придобиване на свидетелство за управление на леки въздухоплаветелни средства клас В.... така де асоциация..... Това с аероколите, все още е допотопна работа пък, и все още много опасна, отколкото с вертолетчето конструкция подобна, като на "акулата", а и не трябва площадка по голяма от 50м2 след което си свива "сармичките" и паркира на....... до метрото......
абе (нерегистриран)
вЕртолетчето е нужно нещо , но правописа е още по нужен !
комунист (нерегистриран)
Това е добра новина. Повече такива.
Руските (нерегистриран)
Парцицляци са на линия. Знаем , че мразите България.
Койчо (нерегистриран)
Не всеки летателен апарат с двигател и криле е самолет. Някои са просто самолетчета. Още малко и ще настигнем Турция, където от доста години сглобяват фантоми.
F4H1 (нерегистриран)
Е, колега нека да спазваме основния принцип в авиацията "от по-просто към по-сложно" и ДА НЕ СЕ БЪРЗА. Старите авиатори казват, че щом му викат самолет и лети, значи трябва да се отнасяш с него като с към самолет. И....май F-4 (Phantom II) са били сглобявани в USA и Япония, а F-16 в Турция.
Гост (нерегистриран)
Тази "новина" е подигравка с хората, които работят в сектора на свръхлеката авиация. Първо - няма нищо специално в това да сглобяваш тенекетата на самолет, които е с посредствени технологични решения и също толкова посредствени летателни характеристики; Второ - от 1991 г. насам в България се произвеждат свръхлеки летателни апарати. Това, че т.н. журналистика не си е свършила работата качествено, не отменя този факат; Трето - "Журналистите" можеха да проверят, че в Р.България има няколко ПРОИЗВОДИТЕЛЯ, а не кръжочнници от затънало държавно предпиятие. Българските производители , за разлика от кръжочниците, са направили собствени РАЗРАБОТАКИ, и са преминали през тежки СЕРТИФИКАЦИИ (в Германия и др. страни) и произведнат СОБСТВЕНИ изделия, които по нищо не отстъпват от най-добрите европейски аналози.
комунист (нерегистриран)
Е, вече на всичко различно от хвърчило сме принудени да се радваме. "Цаца,ама риба.." Трагедията е пълна.
Въй (нерегистриран)
Страшна работа!!! А дървени лодки кога ще почваме да сглобяваме?
8767 (нерегистриран)
Така и трябва! Нашият народ се слави с едни от най-компетентните пилоти, а имаме и историческа слава на пионери в таза посока. А без да познаваш добре устроиството и възможностите на самолета това би било трудно.
rs (нерегистриран)
На батерии ли ще са?
Митко Пешев (нерегистриран)
Първо да оправят закона за въздухоплаването до 5 000 м.
typ (нерегистриран)
Защо Бойко не е ,,резнал,, лентичката още...? Какво пройзводство,каква икономика, какви ,,5 лев,, без Борисов...?
Хеви Метъл (нерегистриран)
"...изцяло металическа конструкция..." КЕФИ ;-)))
Карбон (нерегистриран)
Много от днешните самолети ползват композитни материали. Така че е удачно казано.
Читател (нерегистриран)
Приветствам идеята, че ще се прави нещо в тази страна. Макар и да не е производство, пак е по-добре от нищо. Но нещо не ми се вързват параметрите с горивото. 60 л. за 1600 км. прави 3.75/100 разход. Много по-малко от лека кола. Ако е вярно - супер. Но ме съмнява. Има и друга цифра - 15 л. на час и максимална скорост 265 км/ч. Това пък прави около 5.6/100 разход. Но как ще измине 1600 км. тогава??? И като видиш такива несъотвествия... новината "олеква".
Гост (нерегистриран)
В сайта на производителя пише че има два резервоара по 60л във всяко крило. Така че мобе би ще стигне за 1600км.
Еър полисинг (нерегистриран)
Ненчев да купи една ескадрила за ВВС.
онзи (нерегистриран)
По добре,да купи руски-хем тежат,хем силно,бръмчат!...
Това е България! (нерегистриран)
В Тубата: "Това е България! (с дрон)" Величествено!
(нерегистриран)
Това е едно от многото филмчета от въздуха на Светлин Маринов. Това е сайтът му: otnebeto com Насладете се.
F4H1 (нерегистриран)
Симпатичен малък самолет - "бижу"! Нека има повече такива! Браво за начинанието!!! Пожелавам на колегите от "ТЕРЕМ" търговски успех (в тези времена без това не може) и много следващи по-съвършенни и по-достъпни модели.
Хахо (нерегистриран)
Не са самолети а слами и не сме ги произвели ами са ни ги върнали.
ИМКО (нерегистриран)
за глупаците,които се кефят на това,ч еще сглобяваме едно чешко хвърчило имислят,че в България никога не имало високи технологии: През 80-те години на XX век България се нарежда на трето място в света по производство и използване на електронни устройства на глава от населението. При представянето на ИМКО на Международния Симпозиум по Роботика в Лондон, като ИМКО е управлявал българския робот-ръка - РОБКО-01. Управлението на робот чрез микрокомпютър било изключително впечатляващо дори за специалистите от САЩ и Япония, които до тогава ползвали миникомпютри за управление на роботи, докато представеното от България решение струвало десетки пъти по-малко и било значително по-лесно за използване. Къде бяхме, а къде паднахме...
Н-ам кой си (нерегистриран)
Не е страшно да паднеш/въпреки ,че боли/! Страшното идва когато не се опитваш да станеш.
аз (нерегистриран)
Това е добре, но сега нямаме нищо.И този самолет е чешки, не български.Поне хвърчила да правехме, а и те са внос от Китай.
sisi (нерегистриран)
мислете по-локално и ще се оправят нещата
Знайко (нерегистриран)
Уважаеми редактори, на български езеик е правилно следното: самолетът е от изцяло МЕТАЛНА конструкция! Другото е русизъм ...
:) (нерегистриран)
Спокойно, руския е леко изменен старобългарски, по-късно прекръстен на църковнославянски.
ШЕКЕРА (нерегистриран)
Това е все едно Албания на Енвер ходжа, да сглобява Трабант- и и да ги продава в ГДР.Или пък един студент ремонтиращ компютри да си купи с доходи от тази дейност хотел за 7 млн.
300 (нерегистриран)
Значи има огромна вероятност скоро да сме първи по още един показател.
никой (нерегистриран)
Хем модела е чешки и само ще се сглобява в България,хем тогава е български.Както когата сглобявахме москвичи в Ловеч да казваме,че са български.
Станой (нерегистриран)
Големи пазари са избрали. Мога да се сетя за цели 50 човека, които биха си помислили да си купят самолета вместо чисто ново порше
sisi (нерегистриран)
има по-бедни пазари (африка, азия), които може би също ще проявят интерес.
Четящ (нерегистриран)
"120-литров резервоар по 60 в двете крила за 1600 км. пробег." ?! Ама вие сериозно ли ?
чукча писател... (нерегистриран)
абсИлютно приятел. все пак е дира. в днес.бг да видиш какви чудеса се срещат...
stef4o (нерегистриран)
Какво те учудва? 120 л.рез. / 15 л.на час = 8 часа 8 ч. х 200км/ч = 1600 км. Нормално при макс. скорост 260 км./ч.
Иван Нанчев (нерегистриран)
Дайте да се разберем!България не е сглобявала ,а е СТРОИЛА САМОЛЕТИ СВОЯ КОНСТРУКЦИЯ!И това ,че в момента не строи и не конструира тежи на съвестта на комунистите и други т. нар. руски поклонници и русофили!До средата на 50 те години у нас има факултет на СУ изучаващ авиоконструиране ликвидиран от комунистите!Нека не забравяме ,че боен самолет,конструиран от Цветан Лазаров е занимавал руското военно разузнаване,бил е техническо постижение!В Ловеч са строени самолети наша конструкция ,а в Казанлък са произвеждани по лиценз италианските "Капрони"!Така ,че да не изпадаме в транс!Повече се радвам на Българския инженер ,изработващ своя конструкция свръхлеки самолети!А иначе потенциала ни е огромен!
Иван Минчев (нерегистриран)
Защо глупците в този форум обръщат всичко в русофобия? Аз съм завършил Първи и Втори пилотски курс в Сарафово с Лаз 7М. До преди година сполучливият самолет на инж.Цв. лазаров бе с чешки мотор "Валтер Минор" -редови, с който станаха няколко аварии поради нарушена балансировка. След замяната му със съветския М 150 - звездообразен, няма допусната нито една. Курсовете на ДОСААФ бяха напълно безплатни. Началник на Аероклуба бе кап. Никола Стоянов , инструктор по парашутизъм змс(за сведение на седесарското котило това означава заслужил майстор на спорта) Антон Гембешев. Нека плюещите оново време се запишат в курс за моторни летци и да обявят колко ще им струва това сега.
F4H1 (нерегистриран)
Прав сте колега. Курсът за PPL(A) в момента е около 20 000 BGN - тотал. 1200 BGN - теория, 50 часа по 360-380 BGN практика, 700 BGN тренажор, такса за инспектор от ГВА за изпит и си готов пилот любител. И.....май ДОСААФ беше в СССР, в България беше ДОСО а малко по-късно стана ОСО.
Иване ...Иване.е.е.... (нерегистриран)
Лошо Нанчев, Лошо! Пак обвиняваш Русия за проблемите в собственното си образование и възпитание! Не "Комунистите" а Димократите от Ционисткия САЩ провалиха България през последните 25г. Това да нямаме годни за летене изтребители и армия е проект на последователна политика на Демонократите от САЩ, НАТО, ЕС и лакеите - предатели управляващи България : СДС, ОДС, ГЕРБ, ДПС, ПФ, Кобурга, Соросоидите - и т.н...
Внимавайте със сглобката (нерегистриран)
Да не се получи накрая летяща кафеварка или чушкопек с крилца.
Гордън Шамуей
Докато ленторезецът не клъцне лентата не вярвам!
ARKAN (нерегистриран)
Имах CD плеър - Филипс на ДЗУ Ст.Загора. Купих го още "преди 10-ти". Вече, като подарен работи още в един Гараж на аверче. Има още много производства в България, които могат отново "да се съживят". И тази новина за Самолета, на фона на настанилата се трайно в страната "производствена безхаберност" се е направо Чудесна Новина. Много неща можем да правим "като хората". Имаме си и "забравени", може би Нарочно Наши, Родни Високи Технологии, които Прашастват някъде. И така ... А на "хеви метъл Аероплана" и неговите Майстори желая Здраве и Продажби. И да завърша с малко майтап - крилата да са Здрави, а не както във вица за перфорираната родна тоалетна хартия.То във всеки майтап има и доза истина.
аз (нерегистриран)
Човече, какви са тези главни букви по средата на изреченията?Научи правописа....
м (нерегистриран)
Добра новина. Няма да е молотовка или Москвич, а истински, технологичен продукт.
Един Демократ (нерегистриран)
Леко полеко присъединяването ни към цивилизованото човечество дава своите плодове, като в нашата страна започват да се появяват високотехнологични производства, които бяха табу за нас зад желязната завеса
друг (нерегистриран)
точно по време на желязната завеса България беше страната от СИВ, която поддържаше най -високи технологии. А това самолетче от снимката е като самолет от 20-те години на миналия век.
tchugun (нерегистриран)
демократичните общества и чернилките като Обама са прескачали доста стълбичката на еволюцията и им личи по кожата на лицето и по умствената изостаналост.Не се радвай на глупави и бързащи демократи.
бабет (нерегистриран)
Браво на чехите или на "американската" им фирма,която е решила да си прави производството у нас.Така правят умните - инвестират в бавноразвиващи се страни и/или страни от третия свят,където трудът е оценен в жълти стотинки, бачкатори бол (с лопата да ги ринеш) и без претенции,работят за единия хляб ....Ашкоолсун,машаала на управляващите ни парламентаристи, изпълнителна власт и присъдружните им институции.
asemblirat (нерегистриран)
само ще асемблират, нищо няма да произвеждат. Надявам се следващата новина да е че накои от астите се произвеждат тук
aa (нерегистриран)
прекрасно! да ги призвеждаме и да ги продаваме на руснаците :)
Другар (нерегистриран)
А защо само на тях?
Гост (нерегистриран)
И понеже дебилите получиха оргазми и се осраха, репоствам си коментара: Това добре, ама от няколко години все пак се правят самолети в България. Например от фирмата "Аероплани ДАР", така че няма нужда да бием тъпана, че чехите са отворили завод у нас. По-скоро трябва да се замислим толкова ли сме зле като заплати, че друга бивша соц държава мести производството си тук...
731 (нерегистриран)
бивша соц държава, която е изритала червената помия, където на русофилите подлоги са им били шута отдавна!
м (нерегистриран)
Най-правилната оценка. Всъщност, на русофили не трябва да се отговаря.
това (нерегистриран)
това не са точно самолети, може би за това не ги броят
red lion (нерегистриран)
В тази соц. държава влизаха руски танкова. Сещай се сега защо са ни задминали отдавна.
*/* (нерегистриран)
Нe България започва отново да сглобява самолети,А фирма от САЩ на територията на България
м (нерегистриран)
Добрата новина е, че не е фирма от изостаналата Русия
януари
Лаз-7 е самолет, разработен в Държавната самолетна фабрика (ДСФ), Ловеч под ръководството на главния инженер Цветан Лазаров. Конструиран, изработен и изпитан в България, това е най-масово произвежданият самолет в самолетостроителните фабрики в България до закриване на самолетостроителното производство през 1954 г. Предназначен е за първоначално обучение и тренировки в т. ч. и за високо спортно майсторство с изпълняване на фигури от висшия пилотаж без ограничение.
януари
Че и ний сме дали нещо на света!10 август 1915г. се счита за начало на българското самолетостроене благодарение на едно 19 годишно момче, което конструира първия български самолет Експрес. Това момче се нарича Асен Йорданов и неговите изобретения съвсем не за последен път ще разтърсват световната научна общественост през 20 в. Достатъчно е да се каже, че след като се премества в САЩ, гениалният инженер и авиатор конструира първия в света многоцелеви самолет Дъглас ДС-3- един от най-успешните граждански самолети през 30-те години, участва в създаването на легендарните през Втората световна война Боинг Б-17, Б-29 супер Фортрес и Лайтинг П-38. Изобретенията му нямат край и към тях могат да се добавят създаването на автомобилната въздушна възглавница, прототипът на днешния телефонен секретар, въобще научен гений от висшия пилотаж!
Някойси (нерегистриран)
БРАВО ТОВА Е ДОБРА НИВИНА.!ДАНО САМО ДА НЕ Я НАПРАВИМЕ...АМА БЪЛГАРСКА...ИНАЧЕ МНОГО УСПЕХ..!!!
хехе (нерегистриран)
"металическа" цепи мрака :) Остава да дойдат металистите и да почнат да куфеят :P
пожарникар летец (нерегистриран)
как Вожда не е рязал лентичка трола PR пак е дремал?!
Chicho Dr. (нерегистриран)
преди много години, когато откривахме топлата вода имаше такъв виц: в международен конкурс за наи-здрав материaл в самолетостроенето, първа награда получила българската тоалетна хартия; колкото и да я дърпаш, не се къса.
Gost (нерегистриран)
Да уточня. Не се къса по перфорацията.
Мери (нерегистриран)
И по-точно - къса се навсякъде само и не там, където трябва. :)
Дървосекачът
Чудесно !
miro_marinov73@abv.bg
Не е просто чудесно, а ВЪРХОВНО!
Дървосекачът
ЗА !
САМЫЙ ВЕЖЛИВЫЙ ИЗ ЛЮДЕЙ
ВЪРХОЧУДЕСНО};-)))
informiran (нерегистриран)
Браво !!! Обичам авиацията ,обичам родното производство ! Ако се произвежда с повишен контрол по цял свят ще се продава .
БГ (нерегистриран)
Руснаците продължават да атакуват. Пускат силен шум от самолетите над Варна. А каква гадост са сложили в горивото те се знаят.
моторен делтапланер (нерегистриран)
Все от някъде трябва да се почне. България трябва да развива и усвоява по технологични производства а не само западащ туризъм и износ на евтина работна ръка и проститутки.
miro_marinov73@abv.bg
Има голяма перспектива и в производството на бойни хвърчила за нуждите на ВВС и за износ, особено за Гамбия и Еритрея!
ИМАХМЕ САМОЛЕТОСТРОЕНЕ, (нерегистриран)
Но по съвет от Москва, го закрихме и пускахме МОСКВИЧ!
хаха (нерегистриран)
Airbus ще купува от Русия плазменни двигатели за спътници . Това което би могла да произвежда България. И първа поръчка е за 900 парчета по половин милион евро всеко. Току що подписана сделка със САЩ за 50 руски ракетни двигатела за американски ракети.
magit@abv.bg
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
miro_marinov73@abv.bg
Огризки и помийка за нас ще има ли?
miro_marinov73@abv.bg
Един такъв, дали ще става да ми дърпа сърфа на Казичене? Уреждам с купони за вафлената!
magit@abv.bg
Зависи каква е минимално допустимата скорост на самолета :))) С 265 ще литнеш с все сърфа плюс малко клони от дърветата докато се издигне :))))
magit@abv.bg
Реално не е скъпа машинката и е на добра цена. Плюс това икономична с дълъг пробег. На вярно хиените вече са приготвили бизнес планчета да щипнат нещо от брюксела... трябва да се помисли. Това си е нещо новичко за БГ.
Аз (нерегистриран)
Браво Бойко!!! :-)
miro_marinov73@abv.bg
Да живей!
Я (нерегистриран)
Да се свети името му!
Дървосекачът
Бравото - Всички Знаем че Е към Хората, които Осигуриха Този старт.
miro_marinov73@abv.bg
Държавната Аеропланна Работилница отваря врати отново, първоначално в гаража на Бай Ставри в Божурище...Засега, на него не му трябва и наемът е много изгоден! Ще се произвеждат всякакви летателни и хвърчащи апарати и приспособления. Откриването ще бъде на Голяма Богородица, рязането на лентичка, водосвет и изливането на менче с вода - същият ден, но по-късно. Ще има църковни песнопения, тропари, метал и една песен на Джон Лоутън - "Джулай морнинг", разбира се.
НАЙ
Бой между български роми в италиански град ужаси местните и вдигна на крак властите
Песков: Думите на Макрон за войски в Украйна са много опасни
Представител на украинското разузнаване: Може в крайна сметка да се наложи да преговаряме с Русия
Борисов и Караянчева оглавяват листите на ГЕРБ в по два града, ето и кои са другите водачи
"Форин Афеърс": Не преувеличавайте заплахата от дезинформация
Песков: Думите на Макрон за войски в Украйна са много опасни
Френски министър: Сто и петдесет хиляди руски войници са загинали във войната
Представител на украинското разузнаване: Може в крайна сметка да се наложи да преговаряме с Русия
"Форин Афеърс": Не преувеличавайте заплахата от дезинформация
Бой между български роми в италиански град ужаси местните и вдигна на крак властите