България започва отново да сглобява самолети

България отново е сред държавите, които правят самолети. На летище “Лесново” беше представен чешкият модел, който ще се сглобява в завода “Терем-Летец”.

Обратно в новината

Коментари - България започва отново да сглобява самолети | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Чудесна новина! Най-накрая, лека полека някакво производство в БГ. Браво. Пс. В кръга на шегата - някои мотористи също могат да вземат разстоянието София - Бургас за 2 часа

И как ще се казват новосглобените самолети? Джипси-еър с конски впряг ли?

val55

Трябва, и вертолети за 300-400кг. полезен товар, и да струват 40-50 хиляди лева. По голяма скорост от 150км/ч не е необходима. Да може да каца на покрива на блока и... така де да не си троша колата в дупките български, защото скоро обикновенният българи няма да кара по добли междуградски и междуселски пътища. То си е показателно, защото се режат лентички само на магистрали, които в по голямата си степен не са за нас. Витлата витлата на вертолетчето да са тип "Сова", а двигателите със заглушители при кацане и излитане. Нищо чудно да ни излезе по евтино, ако имаме вертолет отколкото кола. Кога започват курсовете за придобиване на свидетелство за управление на леки въздухоплаветелни средства клас В.... така де асоциация..... Това с аероколите, все още е допотопна работа пък, и все още много опасна, отколкото с вертолетчето конструкция подобна, като на "акулата", а и не трябва площадка по голяма от 50м2 след което си свива "сармичките" и паркира на....... до метрото......

вЕртолетчето е нужно нещо , но правописа е още по нужен !

Това е добра новина. Повече такива.

Парцицляци са на линия. Знаем , че мразите България.

Не всеки летателен апарат с двигател и криле е самолет. Някои са просто самолетчета. Още малко и ще настигнем Турция, където от доста години сглобяват фантоми.

Е, колега нека да спазваме основния принцип в авиацията "от по-просто към по-сложно" и ДА НЕ СЕ БЪРЗА. Старите авиатори казват, че щом му викат самолет и лети, значи трябва да се отнасяш с него като с към самолет. И....май F-4 (Phantom II) са били сглобявани в USA и Япония, а F-16 в Турция.

Тази "новина" е подигравка с хората, които работят в сектора на свръхлеката авиация. Първо - няма нищо специално в това да сглобяваш тенекетата на самолет, които е с посредствени технологични решения и също толкова посредствени летателни характеристики; Второ - от 1991 г. насам в България се произвеждат свръхлеки летателни апарати. Това, че т.н. журналистика не си е свършила работата качествено, не отменя този факат; Трето - "Журналистите" можеха да проверят, че в Р.България има няколко ПРОИЗВОДИТЕЛЯ, а не кръжочнници от затънало държавно предпиятие. Българските производители , за разлика от кръжочниците, са направили собствени РАЗРАБОТАКИ, и са преминали през тежки СЕРТИФИКАЦИИ (в Германия и др. страни) и произведнат СОБСТВЕНИ изделия, които по нищо не отстъпват от най-добрите европейски аналози.

Е, вече на всичко различно от хвърчило сме принудени да се радваме. "Цаца,ама риба.." Трагедията е пълна.

Страшна работа!!! А дървени лодки кога ще почваме да сглобяваме?

Така и трябва! Нашият народ се слави с едни от най-компетентните пилоти, а имаме и историческа слава на пионери в таза посока. А без да познаваш добре устроиството и възможностите на самолета това би било трудно.

На батерии ли ще са?

Първо да оправят закона за въздухоплаването до 5 000 м.

Защо Бойко не е ,,резнал,, лентичката още...? Какво пройзводство,каква икономика, какви ,,5 лев,, без Борисов...?

"...изцяло металическа конструкция..." КЕФИ ;-)))

Много от днешните самолети ползват композитни материали. Така че е удачно казано.

Приветствам идеята, че ще се прави нещо в тази страна. Макар и да не е производство, пак е по-добре от нищо. Но нещо не ми се вързват параметрите с горивото. 60 л. за 1600 км. прави 3.75/100 разход. Много по-малко от лека кола. Ако е вярно - супер. Но ме съмнява. Има и друга цифра - 15 л. на час и максимална скорост 265 км/ч. Това пък прави около 5.6/100 разход. Но как ще измине 1600 км. тогава??? И като видиш такива несъотвествия... новината "олеква".

В сайта на производителя пише че има два резервоара по 60л във всяко крило. Така че мобе би ще стигне за 1600км.

Ненчев да купи една ескадрила за ВВС.

По добре,да купи руски-хем тежат,хем силно,бръмчат!...

В Тубата: "Това е България! (с дрон)" Величествено!

Това е едно от многото филмчета от въздуха на Светлин Маринов. Това е сайтът му: otnebeto com Насладете се.

Симпатичен малък самолет - "бижу"! Нека има повече такива! Браво за начинанието!!! Пожелавам на колегите от "ТЕРЕМ" търговски успех (в тези времена без това не може) и много следващи по-съвършенни и по-достъпни модели.

Не са самолети а слами и не сме ги произвели ами са ни ги върнали.

за глупаците,които се кефят на това,ч еще сглобяваме едно чешко хвърчило имислят,че в България никога не имало високи технологии: През 80-те години на XX век България се нарежда на трето място в света по производство и използване на електронни устройства на глава от населението. При представянето на ИМКО на Международния Симпозиум по Роботика в Лондон, като ИМКО е управлявал българския робот-ръка - РОБКО-01. Управлението на робот чрез микрокомпютър било изключително впечатляващо дори за специалистите от САЩ и Япония, които до тогава ползвали миникомпютри за управление на роботи, докато представеното от България решение струвало десетки пъти по-малко и било значително по-лесно за използване. Къде бяхме, а къде паднахме...

Не е страшно да паднеш/въпреки ,че боли/! Страшното идва когато не се опитваш да станеш.

Това е добре, но сега нямаме нищо.И този самолет е чешки, не български.Поне хвърчила да правехме, а и те са внос от Китай.

мислете по-локално и ще се оправят нещата

Уважаеми редактори, на български езеик е правилно следното: самолетът е от изцяло МЕТАЛНА конструкция! Другото е русизъм ...

Спокойно, руския е леко изменен старобългарски, по-късно прекръстен на църковнославянски.

Това е все едно Албания на Енвер ходжа, да сглобява Трабант- и и да ги продава в ГДР.Или пък един студент ремонтиращ компютри да си купи с доходи от тази дейност хотел за 7 млн.

Значи има огромна вероятност скоро да сме първи по още един показател.

Хем модела е чешки и само ще се сглобява в България,хем тогава е български.Както когата сглобявахме москвичи в Ловеч да казваме,че са български.

Големи пазари са избрали. Мога да се сетя за цели 50 човека, които биха си помислили да си купят самолета вместо чисто ново порше

има по-бедни пазари (африка, азия), които може би също ще проявят интерес.

"120-литров резервоар по 60 в двете крила за 1600 км. пробег." ?! Ама вие сериозно ли ?

абсИлютно приятел. все пак е дира. в днес.бг да видиш какви чудеса се срещат...

Какво те учудва? 120 л.рез. / 15 л.на час = 8 часа 8 ч. х 200км/ч = 1600 км. Нормално при макс. скорост 260 км./ч.

Дайте да се разберем!България не е сглобявала ,а е СТРОИЛА САМОЛЕТИ СВОЯ КОНСТРУКЦИЯ!И това ,че в момента не строи и не конструира тежи на съвестта на комунистите и други т. нар. руски поклонници и русофили!До средата на 50 те години у нас има факултет на СУ изучаващ авиоконструиране ликвидиран от комунистите!Нека не забравяме ,че боен самолет,конструиран от Цветан Лазаров е занимавал руското военно разузнаване,бил е техническо постижение!В Ловеч са строени самолети наша конструкция ,а в Казанлък са произвеждани по лиценз италианските "Капрони"!Така ,че да не изпадаме в транс!Повече се радвам на Българския инженер ,изработващ своя конструкция свръхлеки самолети!А иначе потенциала ни е огромен!

Защо глупците в този форум обръщат всичко в русофобия? Аз съм завършил Първи и Втори пилотски курс в Сарафово с Лаз 7М. До преди година сполучливият самолет на инж.Цв. лазаров бе с чешки мотор "Валтер Минор" -редови, с който станаха няколко аварии поради нарушена балансировка. След замяната му със съветския М 150 - звездообразен, няма допусната нито една. Курсовете на ДОСААФ бяха напълно безплатни. Началник на Аероклуба бе кап. Никола Стоянов , инструктор по парашутизъм змс(за сведение на седесарското котило това означава заслужил майстор на спорта) Антон Гембешев. Нека плюещите оново време се запишат в курс за моторни летци и да обявят колко ще им струва това сега.

Прав сте колега. Курсът за PPL(A) в момента е около 20 000 BGN - тотал. 1200 BGN - теория, 50 часа по 360-380 BGN практика, 700 BGN тренажор, такса за инспектор от ГВА за изпит и си готов пилот любител. И.....май ДОСААФ беше в СССР, в България беше ДОСО а малко по-късно стана ОСО.

Лошо Нанчев, Лошо! Пак обвиняваш Русия за проблемите в собственното си образование и възпитание! Не "Комунистите" а Димократите от Ционисткия САЩ провалиха България през последните 25г. Това да нямаме годни за летене изтребители и армия е проект на последователна политика на Демонократите от САЩ, НАТО, ЕС и лакеите - предатели управляващи България : СДС, ОДС, ГЕРБ, ДПС, ПФ, Кобурга, Соросоидите - и т.н...

Да не се получи накрая летяща кафеварка или чушкопек с крилца.

Докато ленторезецът не клъцне лентата не вярвам!

Имах CD плеър - Филипс на ДЗУ Ст.Загора. Купих го още "преди 10-ти". Вече, като подарен работи още в един Гараж на аверче. Има още много производства в България, които могат отново "да се съживят". И тази новина за Самолета, на фона на настанилата се трайно в страната "производствена безхаберност" се е направо Чудесна Новина. Много неща можем да правим "като хората". Имаме си и "забравени", може би Нарочно Наши, Родни Високи Технологии, които Прашастват някъде. И така ... А на "хеви метъл Аероплана" и неговите Майстори желая Здраве и Продажби. И да завърша с малко майтап - крилата да са Здрави, а не както във вица за перфорираната родна тоалетна хартия.То във всеки майтап има и доза истина.

Човече, какви са тези главни букви по средата на изреченията?Научи правописа....

Добра новина. Няма да е молотовка или Москвич, а истински, технологичен продукт.

Леко полеко присъединяването ни към цивилизованото човечество дава своите плодове, като в нашата страна започват да се появяват високотехнологични производства, които бяха табу за нас зад желязната завеса

точно по време на желязната завеса България беше страната от СИВ, която поддържаше най -високи технологии. А това самолетче от снимката е като самолет от 20-те години на миналия век.

демократичните общества и чернилките като Обама са прескачали доста стълбичката на еволюцията и им личи по кожата на лицето и по умствената изостаналост.Не се радвай на глупави и бързащи демократи.

Браво на чехите или на "американската" им фирма,която е решила да си прави производството у нас.Така правят умните - инвестират в бавноразвиващи се страни и/или страни от третия свят,където трудът е оценен в жълти стотинки, бачкатори бол (с лопата да ги ринеш) и без претенции,работят за единия хляб ....Ашкоолсун,машаала на управляващите ни парламентаристи, изпълнителна власт и присъдружните им институции.

само ще асемблират, нищо няма да произвеждат. Надявам се следващата новина да е че накои от астите се произвеждат тук

прекрасно! да ги призвеждаме и да ги продаваме на руснаците :)

А защо само на тях?

И понеже дебилите получиха оргазми и се осраха, репоствам си коментара: Това добре, ама от няколко години все пак се правят самолети в България. Например от фирмата "Аероплани ДАР", така че няма нужда да бием тъпана, че чехите са отворили завод у нас. По-скоро трябва да се замислим толкова ли сме зле като заплати, че друга бивша соц държава мести производството си тук...

бивша соц държава, която е изритала червената помия, където на русофилите подлоги са им били шута отдавна!

Най-правилната оценка. Всъщност, на русофили не трябва да се отговаря.

това не са точно самолети, може би за това не ги броят

В тази соц. държава влизаха руски танкова. Сещай се сега защо са ни задминали отдавна.

Нe България започва отново да сглобява самолети,А фирма от САЩ на територията на България

Добрата новина е, че не е фирма от изостаналата Русия

Лаз-7 е самолет, разработен в Държавната самолетна фабрика (ДСФ), Ловеч под ръководството на главния инженер Цветан Лазаров. Конструиран, изработен и изпитан в България, това е най-масово произвежданият самолет в самолетостроителните фабрики в България до закриване на самолетостроителното производство през 1954 г. Предназначен е за първоначално обучение и тренировки в т. ч. и за високо спортно майсторство с изпълняване на фигури от висшия пилотаж без ограничение.

Че и ний сме дали нещо на света!10 август 1915г. се счита за начало на българското самолетостроене благодарение на едно 19 годишно момче, което конструира първия български самолет Експрес. Това момче се нарича Асен Йорданов и неговите изобретения съвсем не за последен път ще разтърсват световната научна общественост през 20 в. Достатъчно е да се каже, че след като се премества в САЩ, гениалният инженер и авиатор конструира първия в света многоцелеви самолет Дъглас ДС-3- един от най-успешните граждански самолети през 30-те години, участва в създаването на легендарните през Втората световна война Боинг Б-17, Б-29 супер Фортрес и Лайтинг П-38. Изобретенията му нямат край и към тях могат да се добавят създаването на автомобилната въздушна възглавница, прототипът на днешния телефонен секретар, въобще научен гений от висшия пилотаж!

БРАВО ТОВА Е ДОБРА НИВИНА.!ДАНО САМО ДА НЕ Я НАПРАВИМЕ...АМА БЪЛГАРСКА...ИНАЧЕ МНОГО УСПЕХ..!!!

"металическа" цепи мрака :) Остава да дойдат металистите и да почнат да куфеят :P

как Вожда не е рязал лентичка трола PR пак е дремал?!

преди много години, когато откривахме топлата вода имаше такъв виц: в международен конкурс за наи-здрав материaл в самолетостроенето, първа награда получила българската тоалетна хартия; колкото и да я дърпаш, не се къса.

Да уточня. Не се къса по перфорацията.

И по-точно - къса се навсякъде само и не там, където трябва. :)

Чудесно !

Не е просто чудесно, а ВЪРХОВНО!

ЗА !

ВЪРХОЧУДЕСНО};-)))

Браво !!! Обичам авиацията ,обичам родното производство ! Ако се произвежда с повишен контрол по цял свят ще се продава .

Руснаците продължават да атакуват. Пускат силен шум от самолетите над Варна. А каква гадост са сложили в горивото те се знаят.

Все от някъде трябва да се почне. България трябва да развива и усвоява по технологични производства а не само западащ туризъм и износ на евтина работна ръка и проститутки.

Има голяма перспектива и в производството на бойни хвърчила за нуждите на ВВС и за износ, особено за Гамбия и Еритрея!

Но по съвет от Москва, го закрихме и пускахме МОСКВИЧ!

Airbus ще купува от Русия плазменни двигатели за спътници . Това което би могла да произвежда България. И първа поръчка е за 900 парчета по половин милион евро всеко. Току що подписана сделка със САЩ за 50 руски ракетни двигатела за американски ракети.

Огризки и помийка за нас ще има ли?

Един такъв, дали ще става да ми дърпа сърфа на Казичене? Уреждам с купони за вафлената!

Зависи каква е минимално допустимата скорост на самолета :))) С 265 ще литнеш с все сърфа плюс малко клони от дърветата докато се издигне :))))

Реално не е скъпа машинката и е на добра цена. Плюс това икономична с дълъг пробег. На вярно хиените вече са приготвили бизнес планчета да щипнат нещо от брюксела... трябва да се помисли. Това си е нещо новичко за БГ.

Браво Бойко!!! :-)

Да живей!

Да се свети името му!

Бравото - Всички Знаем че Е към Хората, които Осигуриха Този старт.

Държавната Аеропланна Работилница отваря врати отново, първоначално в гаража на Бай Ставри в Божурище...Засега, на него не му трябва и наемът е много изгоден! Ще се произвеждат всякакви летателни и хвърчащи апарати и приспособления. Откриването ще бъде на Голяма Богородица, рязането на лентичка, водосвет и изливането на менче с вода - същият ден, но по-късно. Ще има църковни песнопения, тропари, метал и една песен на Джон Лоутън - "Джулай морнинг", разбира се.