ВАС спира гражданските таксита ”Юбер”
Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията и прекрати дейността на гражданските таксита “Юбер“ (UberX).
Обратно в новинатаКоментари - ВАС спира гражданските таксита ”Юбер” | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
n (нерегистриран)
така като гледам на служителите на Uber им плащат не само за превози, но и за писане на коментари ;)
988 (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Цаца (нерегистриран)
Брее, то и не само в БГ имало КОпърки
БРЦК
Ахахаха - не могат да спрат прогреса, просто нема да стане. Тия 2 фирми сега ще обявят фалит. Те нямат собственост. Собствениците ще си регистрират 2 нови и ще продължат да си карат. Може и да премахнат някои от нещата които не се харесват на ВАС. Иначе ВАС не е забранил УБЕР. Просто са им открили некви 'кусури' и са им дали предписание да ги отстранят. Но това не се споменава от 'адекватната журналистика' в този сайт.
Васко (нерегистриран)
Явно обирджиите... ъхъм, пардон,... Явно таксиметровите компании са с доста силно лоби в любимия ни НЕкорумпиран, НЕзависим и изключително КОМПЕТЕНТЕН съд!
мда (нерегистриран)
Нормално, такситата са клон от мафиотския бизнес. Покрай "законната" им дейност извършват куп други "бизнес задания".
Мич (нерегистриран)
В повечето голми градове в САЩ ЮБЕР са напълно легални.Имат доста да се учат на "пазарна" икономика от великото БГ с неговия още по велик вожд Винету, пардон ББ.
pastoral (нерегистриран)
като знам/познавам лично репутацията на вас и кзк, то няма начин юбер да не са прави в случая. аз имам повече доверие на телефонните измамници, отколкото на вас и кзк. и има защо.
Клиент на UBER (нерегистриран)
= = = = = = = = Написах това малко ревю, за да съм полезен на по-активно коментиращите, които още не успели да проверят лично услугата Uber. Ползата от конкуренцията на UBER у нас е очевидна. Приносът им е видим и съществен за подобряване на този бранш. Пример (и малко реклама за жълтите таксита: вече са факт нови приложения за смартфони за фирми с жълти таксита в София (TaxiMe и др.), които дават на клиентите много от полезните характеристики на UBER - колата на картата, маршрута, кой е водача, можеш да му се обадиш, даваш му рейтинг, може да го откажеш, ако е с нисък рейтинг, виждаш приблизителната цена и т. н., НО БЕЗ плащането - там все пак оставате на ти с шофьора :), и БЕЗ качеството на колите и на водачите. Но и това е нещо добро! = = = = = Като ПОТРЕБИТЕЛИ трябва да показваме чрез ПОТРЕБЛЕНИЕТО си коя услуга предпочитаме. Монополът на регулираните таксиметрови услуги не ни позволява да го правим. Дали Uber като сайт си плаща данъците и в коя държава не е моя работа - има си данъчни (плащанията от картата постъпват по сметка на холандски сайт на Uber, но и българи продават услуги по интернет в чужбина, парите за които пристигат тук - това е глобализация). Дали някои водачи не си декларират дохода от договора с Uber и как се осигуряват - и за тях си има данъчни и НОИ. Не е по-различно от бояджиите или автомивките например. Но активните граждани с позиция по форумите май не се вълнуват много от лицензите и данъците на подобни професии. Самият шум който се вдига по темата е полезен. Едва ли никой е допускал, че някаква си фирма ще разтревожи дремещи чиновници в институции с гарантирани годишни бюджети. Това е велико, направо пробив! * Да не се заблуждаваме. Както има фенове на Uber, така винаги ще има и огромна група клиенти, които няма да ползват Uber (възраст, смартфони, банкови карти, инат, страх и ред други причини). Така, че няма опасност шофьорите на таксита да останат на улицата без препитание.
Уйо (нерегистриран)
Откога "ревю" на български може и да се пише? Не се ли сети да отвориш англйско-български речник в някой сайт и да намериш правилния превод на review?
Клиент на Таксистарс (нерегистриран)
Юбер не е лоша услуга и съм я ползвал няколко пъти, но искам да направя "ревю" на друга изцяло българска услуга, която ползвам от 3 години и правя по поне 10 пътувания месечно - Таксистарс: Таксистарс работи в 20+ града в България Предлага рейтинг на шофьорите, критерии за пътуването и т.н. Следиш автомобила в реално време. Виждаш шофьора който ще те вози и ако искаш МОЖЕШ ДА ГО СМЕНИШ. Ако искаш можеш дори да откажеш пътуването но не бива да се прека;ява, че ще те блокират Можеш да обменяш гласови съобщения с шофьора ала "Вайбър", при което той НЕ научава твоя телефонен номер и да ти досажда ако си "лъскава кака" Таксистарс ПРЕДЛАГА електронно плащане. С кредитни и дебитни карти пък и по други начини. Таксистарс ПРЕДЛАГА услуга за корпоративни клиенти, като там електронното плащане може да стане дори и с обикновен телефон тип "Нокия с фенерче". Издават се валидни фактури, плащат се данъци на държавата и т.н. съобразно закона В профила ми в Таксистарс имам статистика за всички пътувания, електронни транзакции, мои адреси, цели маршрути, "любими шофьори" и такива, които не искам да ме возят повече. Шофьорите и колите на Таксистарс ОТГОВАРЯТ на всички изисквания на закона - минали са психо преглед, колите са разпознаваеми и минават на технически преглед 2 пъти годишно (закона го иска), имат лиценз от конкретната община, пътника е застрахован и т.н и т.н. и т.н. (точно за това захапаха Юбер - не спазват законовата уредба за превоз на пътници) След пътуване клиента дава рейтинг на шофьора, но шофьора също дава рейтинг на клиента. Бакшиш: При електронно плащане на курса сам определяш бакшиша на шофьора Таксистарс предлага при поръчка да укажеш че искаш "нова кола", "шофьор с висок рейтинг", "голяма кола - май е 6+ места", "Голям багажник" и разни други Клиента може да "оспори" цената на курса и ако от системата се потвърди (следи се с GPS) ще ти възстановят парите Има и доста други благинки, но нямам време да изброявам
Клиент на Таксистарс (нерегистриран)
Не мога да разбера каква е тази истерия около Юбер, при положение че на нашия пазар има толкова много алтернативи по нищо неотстъпващи а и даже за определени неща превазхождащи ги. Даже Фейсбук група за защита на Юбер май се появи днес. Представяте ли си аз да започна да произвеждам лекарства в България и да твърдя, че всички регулаци на държавата по този въпрос точно за мен НЕ важат. Да видим във фейса дали ще ме защити някой.
Клиент на UBER (нерегистриран)
Електронното плащане не ангажира с никакви действия никого в колата нито за секунда - напускам колата за миг след като е спряла, дори и на най-невъзможното място. Радиото на Uber колата може да засвирва любимата ви музика, ако сте абонирани за Spotify (услуга за слушане на музика онлайн). В София още не съм попадал на Uber кола, в която тази екстра да работи... явно някои неща по-бавно стават тук. Uber е подходящ, ако в даден случай не желаете да ви видят, че пристигнете с такси (особено ако пък попаднете на някоя трошка). Не можете да спрете с ръка празна Uber кола край вас и да се качите. В такива случаи - само жълти таксита. * В профила в Uber имам статистика на всички пътувания.
дарина (нерегистриран)
КАС защо не провери в България,колко фирми и монополисти не правят нормални договори. Колко хора са от тъй наречените самонаети , защото шефовете не им плащат осигуровките. Добре в САЩ има колектитен иск на 160хил работници, но какво общо има бг. Нали и з абанките дори кказват, че като са дъщерни на бг територия имали самостоятелност при вземане на решенията. Ех, пак двойни правила
Клиент на UBER (нерегистриран)
Два-три пъти съм променял маршрута по мое желание. Спирал съм в магазини - никакъв проблем, нито мърморене и лоши погледи... шофьорите спокойно си ме чакат... Аз не мога да им избягам... в Uber времето се заплаща отделно от километрите... Колкото и да се бавя - клиентите са регистрирани в сайта и Uber винаги ще си вземе дължимата сума. При проблем водачът може да ме потърси по телефона с едно натискане, както и аз него (случи ми се е един път - не можехме да се намерим по моя вина, стоях до неговата кола, но не я забелязвах, и той ми позвъни). Предпазния колани в повечето случаи бях длъжен да го поставя, защото колите реално бяха нови (от 5-6 годишни до чисто нови) и всички имаха звукова сигнализация и водачите ме подканяха (в традиционните таксита никога не са ме карали да слагам колан, може би за да не си изцапам дрехите). Водачите на Uber карат всички с колани като нормални граждани. Задавал съм си въпроса какъв риск нося в Uber кола. Стигнах до заключението, че както аз съм регистриран, така и водачът е регистриран и ние сме напълно известни и откриваеми. В разпознаването на колата от пътника освен модела и номера на колата влиза и физиономията на водача от снимката която приложението показва (виждал съм жълти таксита с различен водач от този на снимката на таблото, бил "брат" му). Мнението ми е, че каквито права и гаранции имам (или нямам) срещу водача и фирмата на жълто такси, подобни имам и срещу Uber. Подобни имам и ако пострадам в колата на мой познат, който не е такси. Имам застраховка за злополука и смърт, без това да ме успокоява :). Можете да откажете кола без такса до 2-3 минути след повикването (правил съм го 2-3 пъти докато свикна с приложението). Ако отказът е по-късно - струва 3 лева. Бакшиш - и при Uber е възможен бакшиш ПО ЖЕЛАНИЕ НА КЛИЕНТА, но цивилизовано и без контакт с шофьора. В профила си на сайта всеки клиент може да зададе сума за благодарност (от 0 до 30%, първоначално си е 0%). Ако желае.
522 (нерегистриран)
Една малка забележка - ако се возиш при приятел може и да нямаш застраховка!!! Приятелят ти не е длъжен да прави застраховка на местата в колата!!! Длъжни са само тези които извършват обществен транспорт!!!
:-0 (нерегистриран)
Знаеш ли какъв е лимита на таза застраховка? И че същите рискове се поемат от Гражданската отговорност, т.е. това е практически излишна застраховка?
70267 (нерегистриран)
Аз ги ползвам и съм много доволен. Да видим дали наистина ще ги забранят. Ако ги забранят, ще ползвам такси нарочно по-рядко.
Ххх (нерегистриран)
Ако искаш хич не ползвай
Клиент на UBER (нерегистриран)
Ползвал съм Uber над 30 пъти до сега. Изводът ми е: перфектна услуга - за момента, за София, за нашите стандарти и практика. Имал ли съм проблеми - да, един път колата, която бях извикал, се въртеше на картата по съседните улици и не идваше при мен (5-6 минути). Натиснах бутона CALL DRIVER на приложението, говорих с водача и той ме намери. Оказа се, че неговия смартфон бил с лоша карта и го обърквал. Извини се любезно, обеща (без да ми е длъжен) да си смени телефона, за да не получава негативни отзиви от клиентите. Приложението на телефона ми предлага след всеки курс да дам рейтинг на колата от 1 до 5 звезди плюс коментар, по желание. При поръчване виждам рейтинга на водача, мога да го откажа и да избера друг. Лесно ли се работи със софтуера? Да, след първия път с приложението се работи интуитивно и фоново (докато правите друго или разговаряте). Колите, които идваха, бяха с различна големина - от малки до джип и BMW 5, но винаги относително нови и чисти. Водачите бяха нормални и културни хора, общува се адекватно (все пак тези хора са се регистрирали като изпълнители на услуга, включваща притежаване и ползване на смартфони, ориентиране по GPS карта, отчетност през сайт, английски поне малко да се чете по смартфона и т. н.). * (недостатък) Водачите на Uber често не знаят имената на много улици или места. Но това е естеството на услугата (не коментирам шофьори на жълти таксита, които също не знаят улици, а за обекти различни от кръчми да не говорим). Всъщност при Uber подходът за избягване на недоразумения е по-различен. Преди пътуване клиентът е приел да поръча Uber кола по конкретен GPS маршрут, който първо е видял на картата. Същия маршрут вижда и водачът после и по него кара. Маршрутът може да се променя по всяко време.
6579 (нерегистриран)
Трябва да се има предвид, че българския народ е много прост, и бас ловя, че 90% не смеят да ползват дебитна карта в интернет. Иначе подкрепям мнението ти за Uber. Аз съм ги ползвал 15-16 пъти и съм с подобни впечатления. Доволен съм.
Иван (нерегистриран)
Затова вмирисани таксита с газови бутилки и куфарите на колената...
Irreversible (нерегистриран)
#КОЙ беше КЗК? Комисията с тефтерчето Ц.Ц., което не е Цветанов ли? Или Д.П., което е 10? И.Ф. имаше доблест да си отиде, а останалите не съществуват ли?
абе (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
666 (нерегистриран)
За пръв път съд в Б-я да действа толкова бързо. Юбер явно е бръкнал на много боклуци в задника.
Боян Николов
К'ва е тая глупост?
Сашо (нерегистриран)
Оставам без работаааа! ;-(
заедно с колеги и приятели (нерегистриран)
заедно с колеги и приятели си синхронизирайте пътуванията и споделете разходите за пътуване до/от работа и пътешествия а такси-лизинг компаниите ДГД
2222 (нерегистриран)
Ех, ако ВАС взимаше такива бързи решения и срещу недобросъвестните практики срещу БДЖ, които продължават и в ден днешен, България щеше да е едно по-добро място.
Пенев (нерегистриран)
Нашите пак работят за корпорациите и против интереса на обикновенния човек! Още през 1991-ва ,когато бях в Германия ,возех попътно съвсем регламентирано ,чрез заявка в агенция,пътници в моята посока и час на пътуване...Мисля ,че за разтояние от например Хановер до Берлин цената бе някъде 15-20 марки на човек ! Днес 25 години ,се чудя ,защо аз ,водач с проф.категории,1 500 000 безаварийни километра зад гърба си ,с прилична кола изправна кола ,трябва да я лашкам празна от Варна до София и обратно и нямам възможност да си взема 2-3 ма съпътници от адрес до адрес дори,на 1/2 от цената на автобусните превозвачи... Кого защитава този закон ,а ????
НароденСъд 2
Храни всички накачени по тая верига, наречена "министрество на транспорта". Лошото е, че цяла Европа не може да намери правова причина за да ги разкара а нашите "правни капацитети" с много лека ръка взимат това решение.
гумата (нерегистриран)
Забранени, за да може: 1/да мирише в таксито да ни вози тропаща кола да ни духа, защото водачът не пуска климатика или парното да ни цакат с помпи да ни возят заедно с децата, които не могат да оставят на друг да ни заплашват, че ако не сложим колана ще ни свалят или набият 2/ за да контролира общината всеки лев и да рекетира водачите. за да използват водачите за политически протести за да се поддържа феодализма с мечтата за връщане на комунизма за да няма конкуренция, която да вдига летвата и да кара хората да мислят и да се модернизират! ВАС е ретроградна структура, която трябва да се разпусне и да стане отделение на ВКС.
ХОДИ ПЕША КАТО НЕ ТЕ (нерегистриран)
кефят такситата.
3евзек
Па аз си купих кола. Километърът ми излиза 20-30 стотинки заедно с консумативите, застраховките и всичко.
Истината (нерегистриран)
А зашо такситата да не се оправят, тъпак?! Защо аз да не позлвам таксита?! Искам да позлвам и искам да са чисти, шофьорите да са интелигентни и да ми вадят куфара от багажника!!! Защо, свиньо долна комунистическа, аз да не позлвам такиста, а не таксирата да са добри? Или свинщината ти мирише на твоет си и си я предпочиташ като животните?! Ами много си уродлив, бе човекоподобен!
КОЙ ГО ИНТЕРЕСУВАТ (нерегистриран)
тези таксита дето не били таксита.
Язе (нерегистриран)
Какво правиш в темата тогава? Да ти напомня че не си само ти!
рИпон (нерегистриран)
Другия път пак за ГЕРБ- най-върлите камунези. Постоянно ограничават и забраняват дейности от които не могат да цицат.
хамериканците (нерегистриран)
Като дойдат краварите с договора за свободна търговия в края на годината ще трябва да плащаме и пропуснатите загуби на Юбер. Тъпи "съдии" подчинени на Брюксел.
american boy (нерегистриран)
Pri nas si rabotjat chudesno.Mnogo bulgari si iskarvat dopalnitelni $$$.No pri vas e skapani politici-mafioti ,skapana darzava.Good luck.
фък оф (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
НА КОГО СА ТАКСИ-ЛИЗИНГ КОМПАНИИ (нерегистриран)
НА КОГО СА ТАКСИ-ЛИЗИНГ КОМПАНИИТЕ? Коя е на свинеобразния двлян пеевски ? коя е на черепа ? коя е на боко или на някой около него ?
8673 (нерегистриран)
"Онтарио" което държи Грийн Такси е на зам. министъра на транспорта
череп (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
-10 (нерегистриран)
На кого е Юбер?
НароденСъд 2
на Матрицата. (Google)
-- (нерегистриран)
И в това ли дупедавство? ЮБЕР е най-добрата таксиметрова компания. С най-добрите цени. Ама и пречи на Меркел и гевезетата че не е Еврогейска.
таксиметрова компания (нерегистриран)
ха ха ха ха нали това е проблема бе че не е такава.....
заради миризливите таксисти (нерегистриран)
НИКОЙ не може са ми попречи да си СПОДЕЛЯ РАЗХОДИТЕ по пътуването с друг човек заради миризливите таксисти
3евзек
Да споделяш разходи е добре, но да печелиш пари, като се правиш, че не е така, това не е добре.
гумата (нерегистриран)
Достойните единствено за отделение при ВКС, наричани :"Първи частен съд" са убиваща конкуренцията държавна структура, която в никакъв случай не може да бъде наричана съд, камо ли върховен административен съд. Те не са никакви съдии! Тяхното решение за "Юбер" почива на ограничените им знания, докато в държави като Франция,САЩ, Канада Япония такситата на Юбер вървят.
тъпак (нерегистриран)
ти сам ги наричаш таксита ами да се лицензират бе охлюв
интернет-мушморок (нерегистриран)
Еее, точно за сигурността ли?! Чиста тесла в полза на мръсните таксита. Не знам за инцидент между пътник и шофьор на Юбер, но между пътници и шофьори на таксита има немалко. Не можаха ли да се разберат като във Франция по отношение на лицензиите, ами - йок! Забраняваме, че било несигурно. Пълни глупости!
Любопитния (нерегистриран)
КЗК за пореден път послужи като маша в ръцете на силните на деня, за да защити личните им интереси. Юбер чисто и просто е комуникационна платформа и ако си бяха базирали сървърите в чужбина, тогава наще тъпунгери копче нямаше да могат да им кажат. Но най-зловещо ми е, че раята спи, щото с това си определение съда създава прецедент, на база който могат да те осъдят, ако събереш приятели и си шернете бензина за почивката. Комунизма се е върнал със страшна сила мили другарчета, не се чудете що можещите бягат панически от територията. ПП Чудете се, кой ще ви лекува, образова и плаща пенсиите след време, за охраната няма да повдигам тема.
hmmmm....... (нерегистриран)
Много ми е интересно, КОЙ решава вместо мен дали циганина в жълтата бричка или човекът със собственият си частен автомобил, трябва да ми е "по-сигурен" !?
пътник (нерегистриран)
Е как кой - държавата и съответния чиновник! Резултата всички го виждаме - мръсни таксита, мамещи шофьори и скъпа услуга.
hmmmm....... (нерегистриран)
Резултатите са повече от ясни но още по ясно е, че практически е невъзможно някой да решава вместо теб. Просто това няма как да се случи технически. Цялата система изработваща "решенията" е абсолютна лъжа от - до!
Защо (нерегистриран)
... реши, че е скъпа - на основата на какво?
Даниел Бончев
И на тези им намериха цаката, засега. Но прогреса няма как да бъде спрян, колкото и да им се иска на големите таксаджийски фирми - монополисти.
НАЙ
21-годишният Кристиян, предизвикал тежката катастрофа в Пловдив, е шофирал с над 150 км в час
Стар познайник на полицията се взриви при производство на синтетична дрога в апартамент
14-годишен е в "Пирогов" след препиване на бал, полиция хвана абитуриенти с димки (снимки/видео)
В багажника на разцепения джип в Пловдив е открито голямо количество флакони с райски газ
След катастрофата в Пловдив: Вътрешният министър поиска драстичен скок на глобите
След катастрофата в Пловдив: Вътрешният министър поиска драстичен скок на глобите
"Може да правиш грешки, но не може да лъжеш": Новият руски военен министър с първо изявление
Стар познайник на полицията се взриви при производство на синтетична дрога в апартамент
"Войната е за дълго и всичко е подчинено на това". Какво значат промените в Москва
Зеленски призова Запада да ускори оръжейните доставки, САЩ гарантира подкрепата си за Украйна