ВАС спира гражданските таксита ”Юбер”

Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията и прекрати дейността на гражданските таксита “Юбер“ (UberX).

Обратно в новината

Коментари - ВАС спира гражданските таксита ”Юбер” | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

така като гледам на служителите на Uber им плащат не само за превози, но и за писане на коментари ;)

Брее, то и не само в БГ имало КОпърки

БРЦК

Ахахаха - не могат да спрат прогреса, просто нема да стане. Тия 2 фирми сега ще обявят фалит. Те нямат собственост. Собствениците ще си регистрират 2 нови и ще продължат да си карат. Може и да премахнат някои от нещата които не се харесват на ВАС. Иначе ВАС не е забранил УБЕР. Просто са им открили некви 'кусури' и са им дали предписание да ги отстранят. Но това не се споменава от 'адекватната журналистика' в този сайт.

Явно обирджиите... ъхъм, пардон,... Явно таксиметровите компании са с доста силно лоби в любимия ни НЕкорумпиран, НЕзависим и изключително КОМПЕТЕНТЕН съд!

Нормално, такситата са клон от мафиотския бизнес. Покрай "законната" им дейност извършват куп други "бизнес задания".

В повечето голми градове в САЩ ЮБЕР са напълно легални.Имат доста да се учат на "пазарна" икономика от великото БГ с неговия още по велик вожд Винету, пардон ББ.

като знам/познавам лично репутацията на вас и кзк, то няма начин юбер да не са прави в случая. аз имам повече доверие на телефонните измамници, отколкото на вас и кзк. и има защо.

= = = = = = = = Написах това малко ревю, за да съм полезен на по-активно коментиращите, които още не успели да проверят лично услугата Uber. Ползата от конкуренцията на UBER у нас е очевидна. Приносът им е видим и съществен за подобряване на този бранш. Пример (и малко реклама за жълтите таксита: вече са факт нови приложения за смартфони за фирми с жълти таксита в София (TaxiMe и др.), които дават на клиентите много от полезните характеристики на UBER - колата на картата, маршрута, кой е водача, можеш да му се обадиш, даваш му рейтинг, може да го откажеш, ако е с нисък рейтинг, виждаш приблизителната цена и т. н., НО БЕЗ плащането - там все пак оставате на ти с шофьора :), и БЕЗ качеството на колите и на водачите. Но и това е нещо добро! = = = = = Като ПОТРЕБИТЕЛИ трябва да показваме чрез ПОТРЕБЛЕНИЕТО си коя услуга предпочитаме. Монополът на регулираните таксиметрови услуги не ни позволява да го правим. Дали Uber като сайт си плаща данъците и в коя държава не е моя работа - има си данъчни (плащанията от картата постъпват по сметка на холандски сайт на Uber, но и българи продават услуги по интернет в чужбина, парите за които пристигат тук - това е глобализация). Дали някои водачи не си декларират дохода от договора с Uber и как се осигуряват - и за тях си има данъчни и НОИ. Не е по-различно от бояджиите или автомивките например. Но активните граждани с позиция по форумите май не се вълнуват много от лицензите и данъците на подобни професии. Самият шум който се вдига по темата е полезен. Едва ли никой е допускал, че някаква си фирма ще разтревожи дремещи чиновници в институции с гарантирани годишни бюджети. Това е велико, направо пробив! * Да не се заблуждаваме. Както има фенове на Uber, така винаги ще има и огромна група клиенти, които няма да ползват Uber (възраст, смартфони, банкови карти, инат, страх и ред други причини). Така, че няма опасност шофьорите на таксита да останат на улицата без препитание.

Откога "ревю" на български може и да се пише? Не се ли сети да отвориш англйско-български речник в някой сайт и да намериш правилния превод на review?

Юбер не е лоша услуга и съм я ползвал няколко пъти, но искам да направя "ревю" на друга изцяло българска услуга, която ползвам от 3 години и правя по поне 10 пътувания месечно - Таксистарс: Таксистарс работи в 20+ града в България Предлага рейтинг на шофьорите, критерии за пътуването и т.н. Следиш автомобила в реално време. Виждаш шофьора който ще те вози и ако искаш МОЖЕШ ДА ГО СМЕНИШ. Ако искаш можеш дори да откажеш пътуването но не бива да се прека;ява, че ще те блокират Можеш да обменяш гласови съобщения с шофьора ала "Вайбър", при което той НЕ научава твоя телефонен номер и да ти досажда ако си "лъскава кака" Таксистарс ПРЕДЛАГА електронно плащане. С кредитни и дебитни карти пък и по други начини. Таксистарс ПРЕДЛАГА услуга за корпоративни клиенти, като там електронното плащане може да стане дори и с обикновен телефон тип "Нокия с фенерче". Издават се валидни фактури, плащат се данъци на държавата и т.н. съобразно закона В профила ми в Таксистарс имам статистика за всички пътувания, електронни транзакции, мои адреси, цели маршрути, "любими шофьори" и такива, които не искам да ме возят повече. Шофьорите и колите на Таксистарс ОТГОВАРЯТ на всички изисквания на закона - минали са психо преглед, колите са разпознаваеми и минават на технически преглед 2 пъти годишно (закона го иска), имат лиценз от конкретната община, пътника е застрахован и т.н и т.н. и т.н. (точно за това захапаха Юбер - не спазват законовата уредба за превоз на пътници) След пътуване клиента дава рейтинг на шофьора, но шофьора също дава рейтинг на клиента. Бакшиш: При електронно плащане на курса сам определяш бакшиша на шофьора Таксистарс предлага при поръчка да укажеш че искаш "нова кола", "шофьор с висок рейтинг", "голяма кола - май е 6+ места", "Голям багажник" и разни други Клиента може да "оспори" цената на курса и ако от системата се потвърди (следи се с GPS) ще ти възстановят парите Има и доста други благинки, но нямам време да изброявам

Не мога да разбера каква е тази истерия около Юбер, при положение че на нашия пазар има толкова много алтернативи по нищо неотстъпващи а и даже за определени неща превазхождащи ги. Даже Фейсбук група за защита на Юбер май се появи днес. Представяте ли си аз да започна да произвеждам лекарства в България и да твърдя, че всички регулаци на държавата по този въпрос точно за мен НЕ важат. Да видим във фейса дали ще ме защити някой.

Електронното плащане не ангажира с никакви действия никого в колата нито за секунда - напускам колата за миг след като е спряла, дори и на най-невъзможното място. Радиото на Uber колата може да засвирва любимата ви музика, ако сте абонирани за Spotify (услуга за слушане на музика онлайн). В София още не съм попадал на Uber кола, в която тази екстра да работи... явно някои неща по-бавно стават тук. Uber е подходящ, ако в даден случай не желаете да ви видят, че пристигнете с такси (особено ако пък попаднете на някоя трошка). Не можете да спрете с ръка празна Uber кола край вас и да се качите. В такива случаи - само жълти таксита. * В профила в Uber имам статистика на всички пътувания.

КАС защо не провери в България,колко фирми и монополисти не правят нормални договори. Колко хора са от тъй наречените самонаети , защото шефовете не им плащат осигуровките. Добре в САЩ има колектитен иск на 160хил работници, но какво общо има бг. Нали и з абанките дори кказват, че като са дъщерни на бг територия имали самостоятелност при вземане на решенията. Ех, пак двойни правила

Два-три пъти съм променял маршрута по мое желание. Спирал съм в магазини - никакъв проблем, нито мърморене и лоши погледи... шофьорите спокойно си ме чакат... Аз не мога да им избягам... в Uber времето се заплаща отделно от километрите... Колкото и да се бавя - клиентите са регистрирани в сайта и Uber винаги ще си вземе дължимата сума. При проблем водачът може да ме потърси по телефона с едно натискане, както и аз него (случи ми се е един път - не можехме да се намерим по моя вина, стоях до неговата кола, но не я забелязвах, и той ми позвъни). Предпазния колани в повечето случаи бях длъжен да го поставя, защото колите реално бяха нови (от 5-6 годишни до чисто нови) и всички имаха звукова сигнализация и водачите ме подканяха (в традиционните таксита никога не са ме карали да слагам колан, може би за да не си изцапам дрехите). Водачите на Uber карат всички с колани като нормални граждани. Задавал съм си въпроса какъв риск нося в Uber кола. Стигнах до заключението, че както аз съм регистриран, така и водачът е регистриран и ние сме напълно известни и откриваеми. В разпознаването на колата от пътника освен модела и номера на колата влиза и физиономията на водача от снимката която приложението показва (виждал съм жълти таксита с различен водач от този на снимката на таблото, бил "брат" му). Мнението ми е, че каквито права и гаранции имам (или нямам) срещу водача и фирмата на жълто такси, подобни имам и срещу Uber. Подобни имам и ако пострадам в колата на мой познат, който не е такси. Имам застраховка за злополука и смърт, без това да ме успокоява :). Можете да откажете кола без такса до 2-3 минути след повикването (правил съм го 2-3 пъти докато свикна с приложението). Ако отказът е по-късно - струва 3 лева. Бакшиш - и при Uber е възможен бакшиш ПО ЖЕЛАНИЕ НА КЛИЕНТА, но цивилизовано и без контакт с шофьора. В профила си на сайта всеки клиент може да зададе сума за благодарност (от 0 до 30%, първоначално си е 0%). Ако желае.

Една малка забележка - ако се возиш при приятел може и да нямаш застраховка!!! Приятелят ти не е длъжен да прави застраховка на местата в колата!!! Длъжни са само тези които извършват обществен транспорт!!!

Знаеш ли какъв е лимита на таза застраховка? И че същите рискове се поемат от Гражданската отговорност, т.е. това е практически излишна застраховка?

Аз ги ползвам и съм много доволен. Да видим дали наистина ще ги забранят. Ако ги забранят, ще ползвам такси нарочно по-рядко.

Ако искаш хич не ползвай

Ползвал съм Uber над 30 пъти до сега. Изводът ми е: перфектна услуга - за момента, за София, за нашите стандарти и практика. Имал ли съм проблеми - да, един път колата, която бях извикал, се въртеше на картата по съседните улици и не идваше при мен (5-6 минути). Натиснах бутона CALL DRIVER на приложението, говорих с водача и той ме намери. Оказа се, че неговия смартфон бил с лоша карта и го обърквал. Извини се любезно, обеща (без да ми е длъжен) да си смени телефона, за да не получава негативни отзиви от клиентите. Приложението на телефона ми предлага след всеки курс да дам рейтинг на колата от 1 до 5 звезди плюс коментар, по желание. При поръчване виждам рейтинга на водача, мога да го откажа и да избера друг. Лесно ли се работи със софтуера? Да, след първия път с приложението се работи интуитивно и фоново (докато правите друго или разговаряте). Колите, които идваха, бяха с различна големина - от малки до джип и BMW 5, но винаги относително нови и чисти. Водачите бяха нормални и културни хора, общува се адекватно (все пак тези хора са се регистрирали като изпълнители на услуга, включваща притежаване и ползване на смартфони, ориентиране по GPS карта, отчетност през сайт, английски поне малко да се чете по смартфона и т. н.). * (недостатък) Водачите на Uber често не знаят имената на много улици или места. Но това е естеството на услугата (не коментирам шофьори на жълти таксита, които също не знаят улици, а за обекти различни от кръчми да не говорим). Всъщност при Uber подходът за избягване на недоразумения е по-различен. Преди пътуване клиентът е приел да поръча Uber кола по конкретен GPS маршрут, който първо е видял на картата. Същия маршрут вижда и водачът после и по него кара. Маршрутът може да се променя по всяко време.

Трябва да се има предвид, че българския народ е много прост, и бас ловя, че 90% не смеят да ползват дебитна карта в интернет. Иначе подкрепям мнението ти за Uber. Аз съм ги ползвал 15-16 пъти и съм с подобни впечатления. Доволен съм.

Затова вмирисани таксита с газови бутилки и куфарите на колената...

#КОЙ беше КЗК? Комисията с тефтерчето Ц.Ц., което не е Цветанов ли? Или Д.П., което е 10? И.Ф. имаше доблест да си отиде, а останалите не съществуват ли?

За пръв път съд в Б-я да действа толкова бързо. Юбер явно е бръкнал на много боклуци в задника.

К'ва е тая глупост?

Оставам без работаааа! ;-(

заедно с колеги и приятели си синхронизирайте пътуванията и споделете разходите за пътуване до/от работа и пътешествия а такси-лизинг компаниите ДГД

Ех, ако ВАС взимаше такива бързи решения и срещу недобросъвестните практики срещу БДЖ, които продължават и в ден днешен, България щеше да е едно по-добро място.

Нашите пак работят за корпорациите и против интереса на обикновенния човек! Още през 1991-ва ,когато бях в Германия ,возех попътно съвсем регламентирано ,чрез заявка в агенция,пътници в моята посока и час на пътуване...Мисля ,че за разтояние от например Хановер до Берлин цената бе някъде 15-20 марки на човек ! Днес 25 години ,се чудя ,защо аз ,водач с проф.категории,1 500 000 безаварийни километра зад гърба си ,с прилична кола изправна кола ,трябва да я лашкам празна от Варна до София и обратно и нямам възможност да си взема 2-3 ма съпътници от адрес до адрес дори,на 1/2 от цената на автобусните превозвачи... Кого защитава този закон ,а ????

Храни всички накачени по тая верига, наречена "министрество на транспорта". Лошото е, че цяла Европа не може да намери правова причина за да ги разкара а нашите "правни капацитети" с много лека ръка взимат това решение.

Забранени, за да може: 1/да мирише в таксито да ни вози тропаща кола да ни духа, защото водачът не пуска климатика или парното да ни цакат с помпи да ни возят заедно с децата, които не могат да оставят на друг да ни заплашват, че ако не сложим колана ще ни свалят или набият 2/ за да контролира общината всеки лев и да рекетира водачите. за да използват водачите за политически протести за да се поддържа феодализма с мечтата за връщане на комунизма за да няма конкуренция, която да вдига летвата и да кара хората да мислят и да се модернизират! ВАС е ретроградна структура, която трябва да се разпусне и да стане отделение на ВКС.

кефят такситата.

3евзек

Па аз си купих кола. Километърът ми излиза 20-30 стотинки заедно с консумативите, застраховките и всичко.

А зашо такситата да не се оправят, тъпак?! Защо аз да не позлвам таксита?! Искам да позлвам и искам да са чисти, шофьорите да са интелигентни и да ми вадят куфара от багажника!!! Защо, свиньо долна комунистическа, аз да не позлвам такиста, а не таксирата да са добри? Или свинщината ти мирише на твоет си и си я предпочиташ като животните?! Ами много си уродлив, бе човекоподобен!

тези таксита дето не били таксита.

Какво правиш в темата тогава? Да ти напомня че не си само ти!

Другия път пак за ГЕРБ- най-върлите камунези. Постоянно ограничават и забраняват дейности от които не могат да цицат.

Като дойдат краварите с договора за свободна търговия в края на годината ще трябва да плащаме и пропуснатите загуби на Юбер. Тъпи "съдии" подчинени на Брюксел.

Pri nas si rabotjat chudesno.Mnogo bulgari si iskarvat dopalnitelni $$$.No pri vas e skapani politici-mafioti ,skapana darzava.Good luck.

НА КОГО СА ТАКСИ-ЛИЗИНГ КОМПАНИИТЕ? Коя е на свинеобразния двлян пеевски ? коя е на черепа ? коя е на боко или на някой около него ?

"Онтарио" което държи Грийн Такси е на зам. министъра на транспорта

На кого е Юбер?

НароденСъд 2

на Матрицата. (Google)

И в това ли дупедавство? ЮБЕР е най-добрата таксиметрова компания. С най-добрите цени. Ама и пречи на Меркел и гевезетата че не е Еврогейска.

ха ха ха ха нали това е проблема бе че не е такава.....

НИКОЙ не може са ми попречи да си СПОДЕЛЯ РАЗХОДИТЕ по пътуването с друг човек заради миризливите таксисти

Да споделяш разходи е добре, но да печелиш пари, като се правиш, че не е така, това не е добре.

Достойните единствено за отделение при ВКС, наричани :"Първи частен съд" са убиваща конкуренцията държавна структура, която в никакъв случай не може да бъде наричана съд, камо ли върховен административен съд. Те не са никакви съдии! Тяхното решение за "Юбер" почива на ограничените им знания, докато в държави като Франция,САЩ, Канада Япония такситата на Юбер вървят.

ти сам ги наричаш таксита ами да се лицензират бе охлюв

Еее, точно за сигурността ли?! Чиста тесла в полза на мръсните таксита. Не знам за инцидент между пътник и шофьор на Юбер, но между пътници и шофьори на таксита има немалко. Не можаха ли да се разберат като във Франция по отношение на лицензиите, ами - йок! Забраняваме, че било несигурно. Пълни глупости!

КЗК за пореден път послужи като маша в ръцете на силните на деня, за да защити личните им интереси. Юбер чисто и просто е комуникационна платформа и ако си бяха базирали сървърите в чужбина, тогава наще тъпунгери копче нямаше да могат да им кажат. Но най-зловещо ми е, че раята спи, щото с това си определение съда създава прецедент, на база който могат да те осъдят, ако събереш приятели и си шернете бензина за почивката. Комунизма се е върнал със страшна сила мили другарчета, не се чудете що можещите бягат панически от територията. ПП Чудете се, кой ще ви лекува, образова и плаща пенсиите след време, за охраната няма да повдигам тема.

Много ми е интересно, КОЙ решава вместо мен дали циганина в жълтата бричка или човекът със собственият си частен автомобил, трябва да ми е "по-сигурен" !?

Е как кой - държавата и съответния чиновник! Резултата всички го виждаме - мръсни таксита, мамещи шофьори и скъпа услуга.

Резултатите са повече от ясни но още по ясно е, че практически е невъзможно някой да решава вместо теб. Просто това няма как да се случи технически. Цялата система изработваща "решенията" е абсолютна лъжа от - до!

... реши, че е скъпа - на основата на какво?

И на тези им намериха цаката, засега. Но прогреса няма как да бъде спрян, колкото и да им се иска на големите таксаджийски фирми - монополисти.