Бунт на колоездачите в траур след смъртта на Мартин Гачев

Приятелите и колегите на загиналия колоездач Мартин Гачев искат справедливо наказание за шофьора на ТИР-а, който го блъсна и уби, и ще протестират днес.

Обратно в новината

Коментари - Бунт на колоездачите в траур след смъртта на Мартин Гачев | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Понеже пътувам често и категорично мога да кажа, че тираджиите масово карат като идиоти. Особено турските. А в България правораздавателната система е под всякаква критика.

Пътищата от републикантската пътна мрежа не са за колоездачи, щом не може да вдигне понв 50 км.!!!

Турците масово карат надрусани / друг начин да им издържи организма на техните смени просто няма/, освен това има протекция от най-високо ниво и нашите полЮцаи не ги спират. Миналата седмица бях свидетел на тройно изпреварване в Хаинбоаза- наш разносвач на боза с малък камион изпреварваше турски тир и в този момент друг турски тир тръгна да изпреварва и двамата. Всичкото това- на баир. Ако беше дошъл някой отсреща щяха да го изстъргват после от предната решетка на турчина.

Хубави неща искат, подкрепям ги! Но и малко половинчати. Никъде не виждам нищо за задължително поставяне на светлини или дори само светоотразители по велосипедите. 8 от 10 велосипедиста карат БЕЗ такива неща. Много от тях деца... Кръстя се всеки път като успея да се размина с някой такъв.

Не само... Румънците са им достойна конкуренция. А и "нашите" гледат поне до челната тройка да се доберат.

Да се забрани изобщо движението на колоездачи по първокласната пътна мрежа и за останалата през тъмната част на деня. Същото трябва да важи и за каруците. Държавата не може да опази всеки луд

и отговорно поведение на самите велосипедисти. Колко от тях слизат от велосипеда на светофар, пешеходна пътека, подлез? и пешеходците са участници в движението и са уязвими

Какво прави този колездач на пътя. Заслужил си го е

Използвам и кола, и колело - според случая. Като велосипедист по-рядко срещам проблеми с шофьори, от колкото като шофьор с велосипедисти. Движа се почти ежедневно през локално платно (еднопосочно) и поне един път седмично срещу мен се движи велосипедист. Повечето от тях си нямат идея, че и те трябва да спазват правила. Подкрепям исканията срещу шофьора на тира, но трябва да си признаем, че за тренировки по шосетата също има правила и в случая те не са спазени.

Kalin

Инцидента е неприятен и трагичен но колоездачи нямат място на този път.Нито има условия за това нито е правилно да се движат там нещо друго освен моторни превозни средства.

Задължително бучение и изпит на колездачите върху правилника за движение по пътищата (такъв минават и децата в Германия) При нарушаване на правилника за движение да понасят същите санкции като автомобилистите.

"Когато няма специално предназначена за тях пътна лента или алея, водачите на мотопеди, велосипеди и други немоторни превозни средства може да използват за движение разположения отдясно по посоката на движението им пътен банкет, ако той е годен за това и ако това не пречи на другите участници в движението." Никога не го зпазват.

loyola

Т.нар. държава не дава 5 пари за някакъв си колоездач! Виж ако беше нарко дилър - щеше да е друго. Не мога да проумея що за държа сме, че да се налага да правим митинги и протести, за да накараме прокуратурата да си върши работата ?

Според мен е много важно който е колоездач и иска да кара по шосе, да бъде също и шофьор на автомобил, за да има по-добре представа какво е да си и "от двете страни". Както по-долу Вени каза, има доста колоездачи, които изобщо не се замислят какво напрежение създават понякога на шофьорите. Мислят си (ако изобщо се сещат), че всички шофьори ги виждат, без проблем се разминават с тях и всичко е много лесно. Но ако са шофьори на автомобил, биха разбрали, че реалността не е точно такава. Особено опасни са натоварени, но тесни шосета, където автомобилите трябва да се разминават внимателно, и само колоездачи липсват. Аз като карам колело по такива шосета (което по принцип гледам да избягвам), гледам да карам винаги ИЗВЪН асфалта вдясно от пътя (да, неравно е, но е по-безопасно), особено когато виждам, че срещу мен се задава автомобил, камион, или колона от тях, защото тогава тези зад мен доста ще се затруднят да изпреварят и мен, и да се разминат с отсрещните... Велоалеите са също добро решение, и където ги има, гледам да ги използвам.

забранено: 1. да се движи успоредно до друго двуколесно пътно превозно средство; Чл. 82. Забранено е движението на велосипедисти в група за тренировка, ако пред и зад групата няма придружители с автомобил или мотоциклет. Никога не ги спазват тези правила. В допълнение - постоянно карат в пешеходната зона, разрешена само за вел. до 12г.

Безспорно трябва да се търси отговорност за тази трагедия ,но не съм съгласен да се използва за налагане на условия които странно защо се отнасят само за другите ,ами вижте първо себе си и не на последно място с тези смешни велоалеи. Нима след като ги боядисаха сами те са по-спокойни улиците в градовете ни просто не са проектирани за това.

Имам чуство че нито един велосипедист от тези дето карат по пътищата заедно с колите, няма книжка! Това са самоубийци, те не разбират че от гледна точка на автомобилиста каращ с 90-100 те са все едно спрели, т.е. ако се случи в завой догонването, то велосипеда внезапно се появява пред колата... Ами ако е камион? Понякога просто не може да намали толкова бързо или да заобиколи и край.

защото от КАТ ги спират само за да си получат лептата от 5-те евро, а после ги оставят "да си чупят главите", както се е получило в случая! Да не говорим пък за колездачите, които са оставени от КАТ да си правят каквото си искат!!!

"Бунт" сесията на Дир.бг цели сензация тип "Блиц".... Не е добре хората да бъдат очернени като толкова тъпи и нагли. Вярно е, че има единици, които желаят да се самоубият и чакат някой да ги блъсне на пътя. Обаче за всички по пътищата важи да се съобразяват. Няма как влекач да не отвее и завлече под колелата си толкова лек предмет в пространството. Дори възможността да го блъсне е също толкова голяма като имаме предвид как се движи натоварен влекач. На този фон да се оказва давление над съда е простащина, която не държи сметка за действителността.

А бе що си не.....йчина...

Единственото разумно нещо е да се направям места за трениране извън шосетата. Колкото и да се напъват колоездачите, абсолютен идиотизъм е да тренират в натоварения пътен поток. И на мен много пъти ми се е случвало да попадам в конфликтна ситуация. Често съм карал с километри зад някой подобен, защото е невъзможно да бъде изпреварен без риск за ПТП. На колоездачите мястото им е на спортни съоръжения, а не по пътищата. Сутрин като тръгна на работа е ужас - всичко лудо, куцо и сакато - на пътя. Колоездачи тренират, други тичат , трети влачат колички с кашони, четнърти си разхождат децата, пети си гукат по телефоните - и все на пътя. Един тир, движещ се със 90 км. час не може да направи почти нищо при среща с подобни индивиди, освен да се надява че няма да ги прегази. Дори да не ги докосне, самата въздушна вълна ще повлече колоездача под колелата. Ни най-малко не оправдавам шофьора, но категорично съм на мнение, че мястото на колоездачите не е на шосето - да не говорим, че не спазват изискванията по закона как да се движат при тренировка.И сега когато адвокатите на шофьора докажат това / т.е. съучастие към инцидента/, пак ще ревем срещу съда.

Бог да го прости. Аз съм категоричен обаче, че колоездачите не трябва да карат по републикански пътища и булеварди, освен ако не са в група и не ги съпътстват автомобили със специална сигнализация!

но велосипедиста в 90% от случаите дребен наглец, който си мисли, че пътя е негов и всеки е длъжен да се съобразява само с него. Аман...

винаги искат само права, а къде са им задълженията? Аз да питам знаят ли колоездачите, че НЯМАТ ПРАВО да се движат по магистралите? и какво наказание трябва да се налага на колоездачи, които карат по магистрала? като искат права, трябва да имат ЗАДЪЛЖЕНИЯ и ОГРАНИЧЕНИЯ също. Иначе си е чиста свободия. Що не карат да тренират по немски или холански магистрали, а?

Това с 1.5 метра трудно би станало в тесните градски улички с напаркирали коли. Нали се сещате, че ще има конфликти. Между другото, има и правила за велосипедни тренировки, има и правила за бавнодвижещи се превозни средства.

санкционирани велосипедисти сте видели при пресичане на пешеходна пътека в спортно темпо и колко трябва да пострадат за да проумеят какво предизвикват

Много е лесно да мрънкаш, че не те виждат без да направиш нищо, за да си видим. Те карат с 20 км/ч на път по който скоростта е 90км/ч. Айде познайте колко време за реакция имаш като видиш на пътя неподвижен обект на 20м от теб при скорост 70км/ч (90км/ч - 20 км/ч) - 0,97 секунди. Ако в същия този момент в лявото платно има нещо достатъчно голямо и привличащо внимание, колоездача въобще няма да бъде отразен от подсъзнанието. Не е мястото на велосипедист на такъв път. Много пъти съм настигал такива и единствено това, че шофирам с лява гума възможно най-близо до осевата линия им е спасявало живота. Такава безотговорност към собствения живот от всички участници в движението имат колоездачите и мотористите. Каруците изобщо не искам да ги споменавам, защото те са буквално убийци.

Докато едни с други спорите се замислете че проблема е ОБЩОНАЦИОНАЛЕН: нито МПС, нито велосипедите спазват правилата с малки изключения. Аз съм велосипедист и шофьор. Редовно виждам ту леки коли или камиони, които нагло засичат велосипед и се смеят отвътре като малки деца, ту виждам велосипедисти да карат на средата на платното и да не подават знаци с ръка за завой наляво/надясно и да не спират на стопове и светофари. Няма крив, няма прав тук. Проблемът е за всички. Но лошото е, че държавата нехае и вместо да изгражда подходящи велоалеи или пътища за велосипедисти, тя е напълно абдикирала. Колкото за случая: едва ли шофьорът нарочно го е прегазил, все пак той с това си изкарва хляба всеки ден и сигурно е минал стотици хиляди километри, но наистина аз никога не бих карал по такъв натоварен път. И замислете се - ако имаше инфраструктура, нямаше колоездачите да карат по такива пътища.

Закони и сега има. ЗА ВСИЧКО. Проблема е че не се спазват и няма кой да следи спазването им

Сигурно говорим за ИЗВЪНГРАДСКО. В Града е невъзможно

в нормалните държави колелата са забранени само на магистралите което е повече от разумно. Обаче, по всички други пътища колоездачите могат да карат колело. Това с 1.5 метра е добра идея, обаче съм забелязал, че не се спазва от всички в нормалните държави. И в България няма да се спазва. Моят съвет: Колоездачи, винаги карайте с огледалце за задно виждане и постоянно бройкайте колите. Ако трябва човек може да се хвърли в канавката. Абсолютно задължително е да се съобразявате с движението. Ако образувате опашка от коли, отбийте в страни и ги пуснете.

Напълно ги подкрепям колоездачите, но трябва и да се въведе закон за забрана на велосипеди по международни-транзитни пътища, където трафика е предимно от тежкотоварни камиони. На нашите тесни пътища, ако един камион направи 1.5 метра отклонение ще отнесе съседната лента, дали в същата посока или в насрещното. Това е предпоставка за тежко птп.

Ще ти кажа кога слязох, когато за една семица три пъти се опитаха да ме убият докато карах колело (един автомобил и двама кучкари, пуснали помиярите си на дълго и тънко/невидимо въже).

Какви 1.5м какви 5 лв. Я вижте велоалейте в София. Директно на платното с една изтъркана линия . Ако има такъв закон колите направо ще трябва да се движат в 1 платно :-)

в града просто трябва да има велоалеи. При това натоварено движение само колела липсват.

че карането на колело в града е здравословно? За да можеш да дишаш с пълни гърди мръсния въздух ли?

НЯМАТ РАБОТА НА ШОСЕТО ОСВЕН АКО НЕ ОРГАНИЗИРАНО И ОБЕЗОПАСЕНО СЪСТЕЗАНИЕ КАКТО ТУРА ОБИКОЛКИТЕ НА ИСПАНИЯ И ДАЖЕ БЪЛГАРИЯ.ДО ТАМ.ИНАЧЕ ИМА ВЕЛОАЛЕИ И ПАРКОВЕМАЙНАТА СИ ЛИ ТЪРСИ НА ШОСЕТО.

Къде в този случай видя магистрала? И кога, всъщност и каде видя колоездач на магистрала? Просто заради заяждането ли си пишеш. Хей, злобни хора! Много малък, но много прост народ сме си!

Очевидно не умеете да карате, щом леете толкова злоба и омраза. Наистина сте жалки.

кой и как ще мери 1,5 метра ? В движение ! С рулетка ли ? Кой ще прави метрологичния контрол на рулетките ? умници ! Искайте закон за светоотразителни жилетки, каски и т.н.

я да те питам, ти като задминаваш кола само 10 см разстояние ли оставяш от колата която задминаваш?

"Голяма част от изказалите се са затлъстели сноби, които не слизат от колата си и всичко им пречи" и "тогава по какво ще плюете бе глупаци, кога за последно сте се качвали на колело". Не ви давам наклон на съзнанието, но ви обръщам внимание на емоционалната ескалация. Този начин на мислене носи стрес, високо кръвно, диабет, рак. Ясно е, че не одобрявате онези, които критикуват и дават свое мнение, което не е като вашето, но всеки има право на мнение. За вас, обаче е важно да си обърнете внимание как си правите условията за високо кръвно? Иначе да не се съобразяваш с действителността и да се изправиш срещу влекач, кораб, влак и да смяташ, че ще ги блъснеш , защото имаш граждански права е рязка безогледност и непредпазливост.

Най-добрият и най-ученият ни колездач е смачкан на пътя за Калотино "докато трнирал"???!!!! Това значи, че не е преценил правилно пътната обстановка и е създал ситуация за ПТП!!!

Метър и половина са "новите" и "широки" платна на бул. Ал. Малинов. По-добре заделете едно за велосипедисти, едно за автобуси и... е то май не остана.

От сега нататък, драги водачи на МПС, си носете ролетка, та да мерите 1.5 метра когато задминавате някой ненормалник, тръгнал да "спортува или тренира" по първокласните пътища и магистралите! Някои форумци упорито защитават подобна "спортна" дейност без изобщо да съобразяват, че точно тия места, републиканските пътища и булевардите, са най-малко подходящи за това. Ми, драги велосипедисти и маратонци, вие мислите ли, когато карате велосипеда си или тичате по тези места, с какво количество отработени газове от автомобилите се нагълтвате, които са 100% вредни за здравето?

Тук му е мястото да кажем, че на една голяма част от републиканските пътища отдясно има метър-метър и половина кал, прах, боклуци, и колоездачите са принудени да навлязат дълбоко в платното. Това, съчетано с невидима или липсваща хоризонтална маркировка, е пагубно не само за колоездачи, но и за шофьори.

Не само колоездачи,но и на пешеходци и други превозни средства на две колела,но и задължителнотези неравностойни участници да за трезви и с светлоотразителни облекла,особено нощем и в мъгла

Жалко за загиналия! Съболезнования! НО! ... не са спазени правилата за движение. Някога замисляли сте се, че при движението си с висока скорост (над 60км.ч) ТИР-овете, след първоначалното нагнетяване на въздух, веднага след фронта създават вакуум в близост до тях и въздушната струя буквално "засмуква" каращите в близост до каросерията. И затова е изключително опасно карането на велосипеди по магистралите и първокласната пътна мрежа, макар че рискове има навсякъде. Трябва дисциплина на пътя, и у шофьори, и у колоездачи, и у пешеходци. Пази се ти, за да те пази и другия!