Бунт на колоездачите в траур след смъртта на Мартин Гачев

Приятелите и колегите на загиналия колоездач Мартин Гачев искат справедливо наказание за шофьора на ТИР-а, който го блъсна и уби, и ще протестират днес.

Обратно в новината

Коментари - Бунт на колоездачите в траур след смъртта на Мартин Гачев | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Първоначалната информация беше че шофьора е бил пиян. По неизвестна нам причина,този "незначителен факт" вече не се споменава. Очаквам след още ден-два де се съобщи че Марто е блъснал тираджията.

Първоначалната информация беше че шофьора е бил пиян. По неизвестна нам причина,този "незначителен факт" вече не се споменава. Очаквам след още ден-два де се съобщи че Марто е блъснал тираджията.

Ал

Подкрепям! Трябва да се изгради безконфликтна инфраструктура за велосипедисти. За да спрат да мучат пишман шофьорите, бъдещите убийци, дето си мислят, че пътищата и улиците са единствено и само за автомобили. Не, не са! Но повечето велосипедисти ги е страх да карат по улиците именно заради такива идиоти. А сега ще обясня защо НЕ се прави такава инфраструктура за велосипедисти: Няма данъци, няма такси, няма акцизи, няма картел на горивата, няма синя зона. Па и полезно. А Данчето Фандъкова, Асфалт Паша, Черепа, Златев и сие, гладни ли да мрат?

Велосипедистите са цирей в движението по пътищата. Първо трябва да огледат и преосмислят собственото си поведение на пътя, и тогава да протестират, за каквото и да е! Тая сутрин, на път за работа, без малко да забърша един такъв.Карам си по булеварда, наближавам пешеходна пътека, пешеходци никакви. Велосипедист кара по тротоара, успоредно на пътя.Стигайки до пешеходната пътека, изведнъж свива на ляво и продължава да кара (пресича) по пешеходната пътека. На булеварда - 3 реда коли. На късмет не се ударихме по между си, за да предпазим него! Бързо изчезна с колелото, иначе такъв заслужава да му го нанижеш на врата...

нека всички велосипедисти да тръгнат с колите си и тогава дружно да се издушим за благото на автомобилистите..... от това че плюете по велосипедистите нищо хубаво не говори за БГ

Нямам нищо против Данчето да пусне безплатно градския транспорт и си карайте колелетата, ама в града! По междудародните натоварени пътища нямате работа, най-малкото защото пушим още повече, като караме с 5 км. в час след вас! Да не говорим за другите рискове!

И да знаеш, че като си караш колелото с 5 км. в час пред мен и се правиш, че изобщо няма друг по пътя освен теб, ми идва да сляза от колата и да ти забия обучително 2 шамара, което ще е все пак по-добре от това, което му се е случило на Мартин!

телевизиите прекалиха със случая. навсякъде колоездачи искат, искат. всеки иска. снощи (тази сутрин) при милен цветков едни "колоездачи" да умреш от смях. вместо и те да са тъжни след случката и да призоват и едните и другите към толерантност, пича ИСКА, ИСКА... и се подхилква. уж тъжен от смъртта на приятел! пък за лъжите какво е на запад, пък какво е в америка?!?! чакайте бе! и ние сме били в US! там е изключено по фрийуеите и по роудовете да видиш някой да кара велосипед. кара се по велоалеите и там където е забранено за автомобили. даже на автобусите от външната страна има уши на които се закача велосипеда и ти пътуваш с автобуса. тръгваш от вас, караш по уличките в предградието, по алеите в парко между предградията, по велоалеите и там където не е възможно качваш колелото на влакчето или на автобуса и така. всеки иска да сме толерантни. ама ако може той самия да не е!

то пък към Божурище един фрийуеий слънце слънце ке фръкнеш

По инструкция "Дайте сега да пуснем парата в др. посока, ще поюем по турския шофьор!

от тези съм дето карат и колело, управляват автомобил, а също и пешеходец. Наблюденията са ми следните: Велосипедистите в огромната си част не спазват правилника, не са оборудвани съгласно изискванията и велосипедите им също. Нагло се провират между колите, на светофарите изведнъж преминават като пешеходци, но на колело. Виждал съм поне три случая как преминават през пешеходната пътека, след каране по тратоара, на скорост и сблъсък с кола. Последния път беше на пресечката бул. Габрово и ул. Пловдив в София. Шофьора излезе изприщен от колата, а наглеца дори му викна: Глей къде караш, бе цървул. И си замина. Е, какво да кажете вие дето като ви гледам исканията са все по отношение на другите, но не и за вас. Опомнете се. По добре накарайте кметовете, особено фъндъчката, да направят истински велоалеи, а не боя по асфалта.

Няма закон който задължава велосипедистите да са с каски! Които твърди обратното, да цитира закона ! В противен случай е лъжец!

А трябва да има!

Пътувам към град Камен привечер и настигам колоездач,давам ляв мигач и започвам изпреварване и колоездача изведнъж изчезва. Спирам,гледам,търся и виждам един мургавеляк да се измъква от храстите жив и здрав.Намираме велосипеда и виждам здраво закрепен на рамката 8 метров прът за брулене на орехи. По време на маневрата съм закачил края на пръта и съм "изстрелял" колоездача в храстите.

Нямаш право да знаеш! Трябва да предчустваш, че носи прът или влачи в самоделно ремарке откраднатото

към град Камен или Бергкамен. И още нещо, това сигурно е бил наш мургавеляк у Германията, иначе нямам обяснение.

Ха, ха! Я се загледайте в снимката! Повечето от протестиращите са без каски, вкл. и водещият полицай....после, другите ви виновни! И защо не сте на работа?????

не виждаш ли, че е лято! Полицаят явно ги обучава как не трябва да се движат - на тумби в средата на платното и без каски. Вика им "Не, така не деца!"

Аууу, и с телефон в дясната ръка...Бързо въртете педалите и марш да се научите на ред и дисциплина!!!

Колоездачът не е бил със светло-отразителна жилетка..... Стига с протести, а да се научим да спазваме правилата.....

какво търси на пътя за Калотино, за който със сигурност знае, че е много натоварен и с много тежки ПТП !

"властимащите да прокарат закон, който да задължава шофьорите да минават на не по-малко от метър и половина, докато изпреварват колоездачи."!!! Ако не може да се спазва това изискване за 1,5 м. поради голямо натоварване и насрещно движение на пътя, велосопедисти, каруци, крави и пр. създаващи рискови ситуации да се забранят по същия закон!

Напълно съгласен! Трябва закон! Искам да мога да изпреварвам участниците в движението спокойно, сигурно и без да се създават конфликтни ситуации за никого и да си карам колелото също спокойно!

Че над шофьорите у нас няма контрол, няма. Особено - над турските шофьори. Ама опитен колоездач да тренира по път с камиони ? Не го разбирам това.

Аз предлагам в един определен ден цяла България да се изнесе като протест срещу диващините на българските управници мутри и архонти с крадени пари

Ама сме само 6 поне за сега...Сорос за такива протести няма да плати

чакайте на сорос, от трън та на глок. Липсва здрав разум за логични неща,за родните ни деца и родители

в БГ най важно да имаш добра концентрация и да не позволяваш на някой да те пази.... например закона.... най добре очите на 4 па който както иска да се пази

Харесва ми, че има толкова коментари по темата от гледна точка на шофьори и колоездачи. Като приятел на Мартин настоявам за разясняване на всички факти около инцидента и шофьорът да си понесе последствията. Всеки от нас е шофьор, умее да кара колело и вижда всекидневно нарушения и от двете страни. Тир на прав участък ме е изпреварвал на 10см, колоездачи карат в насрещното...Знаем, че пътищата ни са ужасни. Знаем, че хората са инзервени от беззаконието толкова години. Ако се спазват основните правила на движение, ако сме толерантни и се пазим един друг, тези инциденти ще се сведат до минимум. Тук няма добри и лоши, всички сме от една страна.

довечера съм в 7 на пилоните да подкрепим един нормален Българин който какво то иска да се заяжда....хах

Като шофьор и колездач, сложи си ръката на сърцето и ни кажи, според теб само шофьора ли е виновен?!

Бог да го прости човека и твоя приятел. Разходи се привечер и събота и неделя в този участък. Не смятам, че е подходящо за велосепедисти. Карам достатъчно много и колело и кола и със сигурност колоездачите, които използват тази отсечка не са в правото си. Не казвам, че е виновен. Въобще не прави чест на всички колоездачи да използват темата по този начин. Никъде в медиите не се появи и информация какво се е случило. Самия участък е ветровит доста. Тези дни духаше силен вятър който местеше кола, да не говорим за тир или колоездач... Защо никой не говори за това какво се е случило? Кой е разрешил и пратил тези хора да карат в тази посока. С години не е имало хора на велосипеди там. От две години почнаха да се появяват. Има и млади момчета. По околните пътища има също условия за каране.

Велосипедистите имат толкова работа по междуградските пътища, толкова колкото автомобилите имат в централните зони на големите градове!

На тая сбирка довечера трябва да идат 20-30 полицаи от КАТ и да проверят всички участници дали спазват правилата - оборудване на велосипеда и съотв. облекло. "Чл. 79. За да участва в движението по пътищата, отворени за обществено ползване, всеки велосипед трябва да има изправни: 1. спирачки; 2. звънец и да няма друг звуков сигнал; 3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и червен светлоотразител отзад; допуска се поставянето на устройство за излъчване на червена светлина отзад; 4. бели или жълти светлоотразители или светлоотразяващи елементи отстрани на колелата."

Всички велосипеди се продават с такива атрибути ! Само,че като набичиш радиото на макс, удариш две кафета и захапеш цигарата, няма как да забележиш велосипедистите как изглеждат:)))

Ела в Пловдив или в Асеновград да видиш "кой го няма това", за малките населени места да не говорим. Колко народ по твоето компетентно мнение кара новозакупени велосипеди и колко от тоя народ ги поддържа след това? А съотв. защитно облекло - ползва ли го някой изобщо?!

много малко са велосипедите, които се продават, с всички тези неща. Или караш крадено колело, а?

я си стой вкъщи е чети закона който никой не спазва най малко пък шофьорите...

дкми

Колоездачите нямат място по магистрали и извънградски пътища, където движението е интензивно. Малко ми приличат на мотористите с тяхното "пази моториста", пък в същото време карат с 200 в града.

Каквито са шофьорите, такива са и пешеходците, и колоездачите.

Абсолютно.

Телефона на ухото, няма мигачи, масово без колани, всеки светофар по една- две коли минават на червено, засичане на пешеходци при техен зелен светофар , летене със поне 70 км в час при ограничение 40 ! ТОВА Е САМО ЕДНА МАЛКА ЧАСТ ОТ ВАШИТЕ ЕЖЕДНЕВНИ ЛОШИ НАВИЦИ НАРУШАВАЩИ ЗАКОНА , ДРАГИ АВТОМОБИЛИСТИ !

Каквото и да напишеш безспорна истина е, че велосипедистите нямат място на главните пътища. Просто това не е място за тях.

Там , особено в централните части, автомобилистите нямат работа;)

България не е Холандия. Там карането на колело е религия. Тук си досаден участник от пътното движение без права и със задължението да оцелееш, както намериш за добре. Бог да прости убития, но винаги съм се чудил с какъв акъл карат колела по нашите пътища. То в автомобилът си не си защитен от безумни колеги шофьори, да не говорим за колело. Човек трябва да има чувство за самосъхранение, което на шосейните колоездачи явно е чуждо.

Турчина заслужава тежко наказание, но някой виждал ли е как нагло се държат някой от тези колоездачи? По принцип за техните маневри трябва да се гадае, не дай боже да ти се наложи да подадеш звуков сигнал на такъв участник в движението, придружаващите го полупияни мутри (често магистрални ченгета в почивка) те нападат и дори могат сериозно да те повредят. Такива случаи съм имал точно на шосе -80 в участъка между Сливница и околовръстното на София.

Няма закон който да задължава носенето на каски от ВЕЛОСИПЕДИСТИ! Ако някой го знае, да посочи! СВЕТЛООТРАЗИТЕЛИТЕ ОТЗАД И ЖИЛЕТКИТЕ СА ЗА ТЪМНАТА ЧАСТ НА ДЕНОНОЩИЕТО. Това е по закон. Задължителен е само звънец и страничните свтлотразители от страни /на спиците/!

Да ме прощавате, но тоя заплес не е имал дори лични документи в себе си - на десетки километри от дома си, далеч от град или село! Каква дисциплина може да се очаква от такъв човек?!

Не го знаем какво е търсил на толкова натоварен международен път, по тъмно и без документи... Може да е тръгнал да се самоубива, това никой не го знае...

Поведението на колоездачите в София е възмутително - карат по тротоарите, връхлитайки върху пешеходците, случва ми се постоянно. Преди няколко дни имаше достатъчно място на тротоара един да ме заобиколи от ляво, но той връхлетя от дясно, за да скочи през едно прагче в края на тротоара и да си вдигне адреналина. Като му направих забележка, отговори невъзмутимо - какво има, аз просто карам колело... Тези хора не знаят къде им е мястото, не спазват правила за движение по пътищата, нямат възпитание и в крайна сметка застрашават хората - както пешеходци, така и шофьори.

Абе лошо няма, ама не мога да разбера защо не напишат и нещо за това как повечето велосипедисти са без жилетки, каски и стопове например. Или каквото и да е, за да ги видиш в тъмното. Един път си правя ляв завой няма никого и тамън тръгвам и изскача някакво пишлигарче на пътя. Жена ми ми извика и спрях. Докато завивах беше зад колоната на колата (предната) с черно яке и дънки и без нищо светлоотразително та да го видя. Щеше да стане голям сакатлък, за щастие се размина. Да не говорим, че по закон трябва да слезнат от колелата като пресичат улицата.

Е като ги има всички тия атрибути ти какво ще направиш като той кара с 20 ти с 90? Докато го видиш в завоя и ще го буторясаш.

Чети бе неграмотник. А ако карам с 90 на ляв перпендикулярен завой в града можеш да ми викаш "бате Шуми". Тъпак.

СВЕТЛООТРАЗИТЕЛНИТЕ НЕЩА КАСАЯТ САМО ТЪМНАТА ЧАСТ НА ДЕНОНОЩИЕТО! Другия път спрете радиото и бъдете на щтрек!:))

Абе неграмотници четете бе. Така както съм го написал за случка през деня ли става според тебе. И не е вярно, че касаят само през нощта. Ами ако ми свети слънцето в очите и затова не мога да те видя. По същата причина се кара и на фарове и през деня. П.С. Бас държа, че нямаш книжка.

Чудесно е това. Има обаче и друга страна този медал - аз познавам поне 5 човека дето активно карат велосипеди ама си нямат никакво понятие от ЗДП. И тогава какво става- колите имат правила и задължения а вилосипедистите само права така ли? Този като е бил на пътя дали е имал жилетка, фарчета отпред и отзад? Щото е много лесно да кажем както винаги , че шофера е виновен ама дали е така? Някой от тези дето пишат знае ли истинската ситуация каква е била? Щото моя опит с велосипедистите показва , че искат права на пътя ама те не спазват правилата на пътя. Най-редовно се мушат между колите по светофарите и пресичат на червено.

Ами следите ли колко автомобили минават на червено, карат с висока скорост,засичат,завиват неправилно престроени и без мигачи ?! ОБЗАЛАГАМ СЕ,ЧЕ И ВИЕ С АВТОМОБИЛА ВСЕКИ ДЕН СЕ ДЪНИТЕ ПОНЕ ПО ДВА-ТРИ ПЪТИ:))

ама Вие с автомобилите що еди какво си, вместо ние какво правим и как да се предпазим? тъпотията на такива индивиди е умопомрачаваща!

Да се чуди човек къде са писани тези коментари...В България или в Анадола?! Тогава как да имаме правова държава и как няма Кърджали да бъде "подарен" на Турция. Защото не само Кърджали го чака участта на Косово, но и други части от Родопите! Някои се чудят на явлението Слави Бинев-Архонта, Евгений Михайлов-Канарчето, че дори и генерали, и все по-нови еничари - Даньо Ментата, навъсеният Камен Костадинов, Христо Бисеров-Кардинала, сполучливо определен от Едвин Сугарев като консилиери, Иванчо х. Пенчович.. И още, и още, и още Българио, Българио, още дълго ще бъдеш в глухите балкански коловози...

има психодиспансери за такива като теб. Иди си помогни, да не ти помогнат насила.

Сега пък турците какво намеси?! Въпросът е да караме ли или да не караме колелета, като сме предпоставка за ПТП?!

Много сте прав. Но кой каквото си заслужи

Връщайки се към София, един колоездач, за да заобиколи локва изведнъж застана пред колата, и аз да не го ударя завих на дясно и влезнах в насрещната лента, където с друга кола едва се разминахме с челен удар. Всички в колата викаха удари колоездача. Колоездачите трябва да си знаят мястото, защото са бавно движещ обект и да спазват всички закони. никакъв 1,5 м. В повечето пътища няма това разстояние. Още един въпрос: Колко пешеходци са глобени? ПП.Аз съм автомобилист и колоездач.

колоездач, иначе щеше да карш бавно

Колко бавно ще карам с автомобила? С 10 км.в час. Тогава защо съм купил тази кола. Има си правилник . А колоездача да си знае мястото.

Направо ще си бутам колата за да не сгазя някой криволичещ колездач

Аз от цялата тая твоя обяснителна лакардия разбрах, че си виждал колоездача, обаче не си спазвал дистанция и когато той прави маневра си бил неподготвен. След двуколесни и уязвими участници в движението се кара с повишено внимание и увеличена дистанция заобикалят се на голямо разстояние в противен случай може да ги събориш само с турболенцията която създаваш. Ама такива като тебе дето никога не са карали нешо не дв колелета никога няма да го разберат и ще правят опасни ситуации по пътищата.

ама няма да е лошо сам да се пазиш за да те пази и Господ!

Колоездач на шосе ? това е чисто самоубийство. Да оставим настрана, че турските тирове ги карат зомбита, заловени по планините на Анадола. Трябва да се кара само по велоалея, която няма никакъв контакт с пътното платно, защото не може една начертана линия да те спаси.

Преди години с руско колело карах редовно от София до Самоков,бях си направил един самоделен фенер захранван с от динамо и то руско,явно е до културата на шофьорите ,защото всеки който ме подминаваше ми даваше светлинен и звуков сигнал.Очевидно сега не е така!

е така. Туризмът с колело е високо развит. Придвижват се от една държава в друга така. Български колоездачни и ПЕШЕХОДНИ пътища има в Европа и в България, но официалновъв туристическите пътеводители пише,че в България са в лошо състояние. И много хора,коита за две седмици с колелета пътуват по Дунав до делтата излъжат ли се да минат от българската страна споделят лоши впечатления за пътищата, не за хората и затова минават през румънската страна. Връщат се със самолет или влак. Туризмът с колело не е като туризмът с автомобил.А, и по колоездачните пътища има изградени туристически бюра,така че лесно да бъде организирана нощувка. Но в България всичко е много трудно. Затова скъпи колоездачи организирайте колоездачните си екскурзии извън България.

На бул. Европа в София, велоалеята , при моста на Захарна фабрика. Карам си спокойно по сред бял ден и до мен в БУС ЛЕНТАТА, минаха една до друга не една, а две коли! Добре,че чух форсираните двигатели на джигитите и се лепнах буквално за мантинелата. На косъм си ме отнасяха .....Луд късмет извадих. От тогава от там през моста карам по тротоара.

Има много пишман шофьори и джигити по пътищата, които как са взели книжки не е ясно... Всеки трябва да спазва ПДП независимо дали е шофьор, колездач или пешаходец!

Ама нямаш право да караш по тротоара, да знаеш!

но така съм жив.

ама тук всичко е така объркано благодарение на бездействието на КАТ, че се оправям както мога! За да не ме газят колите по велосопедната алея, газя пешеходците по тротоара

Да, но това ще може да става само на пътища, които са широки 1 лента + 1.5м. Защото в противен случай ти отиваш в другата лента, а особено ако има и насрещно движение рязко трябва да свалиш до 10-15 км/ч и понякога да караш с минути след колоездача. Това просто не е нормално.

В Европа в град и извън град ако няма велоалеа просто си караш зад колелото. Кмета на града така се придвижва.

Ама в Германия, където има най-много колездачи, ако те хванат ченгетата, че караш по необозначен за велосопедисти участък, такава санкции ще понесеш, че възпрепядстваш движението, че втори път няма и да го помислиш!

Велосипеда е бавно движещ се обект. Така че когато не можеш да го изпреварваш, трябва да спре и да даде път на останалите участници в движението.

Много е нормално даже, едно от най-нормалните неща. Ако мислиш за децата си или ги учиш винаги да карат бързо

а велопедалистите с изпит пред ДАИ, жилетка, данък за велосипеда и винетка, КОГА ?!? Или само права на пътя, без задължения - някакси ромско ми се струва това ?!

ром в мозъка. Овца, която сама си търси ножа. Роб който сам си слага окови.

Първо. За кого се правят пътищата? Колоездачите ли плашат данъци и вининетки? Колоездачът няма място на пътя, за тях трябва да има велоалеи. Който е тръгнал на пътя, трябва да си поема отговорността. Останалите не са ви виновни, не и когато си плащаме да сме на този път. Ш

Колоездачите как увреждат пътищата по-точно, че да има такси? И колко замръсяват?

не е въпрос само на увреждане и замърсяване, отчита се и риска за останалите шофьори. Не искам заради някой неграмотен селянин с щайка на колелото, карайки пиян за зиг-заг по средата на пътя да влизам в затвора. Или обратното - някой ИТ специалист, йога, веган, кросфитър и т.н. нафантазиран педал, който купувайки си колело за 5 000 лева си мисли, че целият свят е длъжен да го заобикаля на платното. Пътищата са за МПС-та, велоалеите за велосипеди.

Оставят мазни петна по асфалта.

Аз като си плащам за удоволствието. Никак не е приятно в тъмното да се натресеш в някъв пиян необозначен индивид. колоездачи, каруц, клошари имат повече права от тези дето плащат. Докога?

карат коли. Сигурно има хора, на които шкембето им пречи както да вървят пеш, тъй и да карат колело

Караш си с 80 км в час, изведнъж виждаш велосипедист пред теб, след или в завой, в насрещното идва автомобил, набиваш спирачки защото не можеш да спазиш това ''1.5 отстояние при изпреварване и отзад те удря следващия автомобил който няма как да очаква такова рязко набиване на спирачки от теб.

така е в европата, 1,5 метра си е по закон и няма мога немога. като караш кола си ДЛЪЖЕН да изравниш скоростта си и да осигуриш 1,5 метра на колоездача. Това лошо няма. Проблемът е, когато карат по 2/3 успоредно и препречват платното. Тогава са си за пердах на място.

'ми като направят заплатата на повечето работещи българи европейска 4000-10 000 € на месец и работно време от 10 до 4 следобед, ще те заобикалям от 3 метра пеш по тротоара.

А пък аз предлагам да се забрани на МПС да се движат по асфалта! И така колоездачите си карат бетер джигити. По средата на платното!

Колоезденето е от опасните занимания. Счита се че веднъж на някъде 80-85 хиляди карания се случва инцидент. За моторите някъде бе на 25 хиляди карания. За последните и нямат същата траектория, скорост на спиране и инерция и попадат в катострофи в ситуации които биха били безобидни за коли. От там шофьорите на колите трудно ги оценяват.

само е така, но то и на автобус да се возиш и с влак да пътуваш в България е опасно.А в къщи да си стоиш

сега ако си спретнат едно НПО и усвоят няколко милиона евро, ще заприличат едно към едно с Еко организацийките, които прибират пари за броене на риби в открито море, люпене на костенурки, 2-3 милиона за наблюдение на чаплите с бинокли и т.н. Тези са същите нагляри - карат един до друг, което е забранено освен ако няма пилотна кола, карат без жилетки, на пешеходните пътеки СЕ СЛИЗА от колелото и бутайки го минаваш, после пак се качваш, а те минават с 20 км.ч. колкото си карат из града, блъскат майки с колички и хора по тротоарите, направиха им велоалеи и започнаха да карат с колкото може по-бърза скорост там в градски условия и т.н.

ако колоездача се движи по осовата линия, аз да спра- да се преместя или да поема обходен маршрут проблема не е в шофьорите, а в колоездачите и не забравяйте, че всички караме велосипеди, просто некои са по -прости

Когато машините ви станат по-важни от здравето и живота на другите, разбирате колко зле е полозението. Ама явно вече автомобилите според вас - жителите на Булгаристан - имат повече права от хората.

Колоездач вечер, на международен път, вероятно със с велосипед за състезание не е просто човек, той е преди всичко донор. Въпросът е при толкова остра нужда от донори кое поведение от страна на шофьорите е по-правилно.

Аз пък искам да имат книжки и изпит пред ДАИ колоездачите. Преди години катастрофирах, за да запазя живота на един безотговорник на коле, който реши на червено да минава на петолъчка. Всеки който кара каквото и да е трябва да има книжка, не може едните да имат книжки и да знаят правилника, а останалите само права да имат и да не знаят елементарни неща, като сигнализиране с ръка при завой и т.н.

като колоездач съм абсолютно съгласен, че колоездачите трябва да знаят и спазват правилника

те просто си мислят, че всички са им длъжни, както и че са безсмъртни. Познавам не един и двама колоездачи, които като шофьори псуват другите колоездачи на пътя. Познавам колоездачи, които никога не биха карали по първокласната републиканска пътна мрежа, защото е опасно както за тях, така и за автомобилистите. Но отговорните хора са малцинство. Повечето са на принципа имаме права! за задълженията и отговорностите /търсете другите.

Твърдо съм ЗА това изменение, макар че напоследък съм повече зад волана на колата. Сега идва и голямото НО. Велосипедистите (голяма част от тях) трябва да изберат или са пешеходци на тротоара, пешеходни пътеки, алеи и др.(слизат и бутат колелото и спазват правилата като пешеходци),или са велосипедисти и карат като пълноправни участници на пътното платно (зачитайки знаци, светофари, начин на престрояване и др.). Хубаво е като се иска и да имаш някакви задължения.

Коменарите показват каква нация сме - колкото по-цивилизована - толкова повече са на почит колоездачите. И обратно - в Турция например, ако караш колело по пътя е съвсем нормално да те замерят със стъклени бутилки от прозорците на автомобилите. Хайде сега се замислете пак кой какви права има и от кои искате да сте вие.

си гений бе! ми то индийците, пакистанците и китайците са най цивилизованите според теб, а в САЩ са най големите простаци! Понеже там в някои градове, полицията може да те прибере, ако ходиш пеш! Истината е, че да се кара колело е приятно и полезно, но...има и ЗАДЪЛЖЕНИЯ към останалите участници в движението, а не само права!

Говорех ориенталското чалгарско мислене, но явно приемаш всичко буквално. Всъщност даже не знаеш, че си е баш така - американците са неслучайно най-дебелата нация, а китайците вече ги догонват по тъпотия.

ХАхаха тия са няма такива лаици... Закон за 1.5 метра отстояние при изпреварване?!? Специално като изпреварвам следващият път някой с колОлото ще спра да измеря отстояние... и после ще преценя дали нарушавам закона... Що за тъпанарски и дебилни хора излизат с някакви претенции?! И това са тия същите умните и красивите, природозащитници и кучепоклоници. Това са подбрани толерасти.... Не разбраха, че прекалената свободия води до содомия...

Я да видим: 1. Велоалея на шосето. 2. Бус лента до нея. 3. Утре някой еврогеец ще поиска лента за инвалидни колички 4. Лентата за паркиране е неизбежна. С една дума - четири лентов път, но без лента за движещи се автомобили.

Жалко за човека,но дали пък не е забранено да се карат велосипеди по такива пътища,какво ли пише в закона.Мъката си е мъка,но нека бъдем справедливи.Това ми напомня,че все някой друг ни е виновен,но не и ние.................

Да, а дали велосипедиста е карал колелото в тъмното със светлоотразителна жилетка и междо другото на този път е забранено за велосипедисти

ЕнтЕлегенти, като не знаете просто отворете и прочетете преди да коментирате - забранено е на МАГИСТРАЛА!

Да се забрани карането на велосипед по първокласните пътища! Крайно време е!

а колоездачите знаят ли колко са 50см до тротоара , как се преминава на пешеходна пътека, как да си видим и предвидим за другите участници в движението - по зле са от циганите с каруците

какво търси колоездачът Мартин Гачев на силно натоварен международен път? В крайна сметка довлякъл си белята. Дано другите колоездачи да си вземат поука, а не да ходят да протестират! Шофьорът на ТИР-а не е виновен!!! Колоездачите трябва да се движат в група, сигнализирана и отцепена с две пилотни коли, когато се движат по първокласните пътища с голям трафик!