Променят изпитите след 7 клас, завишават скалата за оценяване на матурите

Изпитът по БЕЛ на седмокласниците ще се съчетае с обществените науки, а този по математика - с природните

Обратно в новината

Коментари - Променят изпитите след 7 клас, завишават скалата за оценяване на матурите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

За да се подобри качеството на образованието трябва делегираните бюджети да бъдат не само на база количество, но и на качество. Т.е. ако при НВО децата имат успех X се определя средния успех за страната и ако децата са изкарали средно над него училището получава повече пари, ако са под него, то учителите не са си свършили добре работата и тогава е нормално да получават по-малко пари. Така е във всяка една сфера - мърлячите получават по-малко, професионалистите повече.

Става все по-абсурдно. Тези от МОН трябва да си изчистят стратегията и да спрат с пробите и грешките върху децата ни. Природните науки са важни, но ако въобще трябва да има изпити по тях трябва да са за специализирани в тази област училища или паралелки. За пресявката след 7 клас със сигурност трябва да знаят добре математика и български език.

Учил съм в Математическа Гимназия в малък град (макар и областен). Класният ми ръководител ми преподаваше по математика. Правихме контролни всяка седмица, имахме домашни всеки ден, учебник по математика не съм имал, но учихме по едни култови сборници, а успоредно с тях - и много други сборници. Материалът до 10-ти клас го взехме още първата година. Всичките задачи от култовите сборници ги решихме по няколко пъти за 5-те години, имахме и тетрадки с тези задачи, които класният ми събираше по 2-3 пъти в годината и проверяваше дали няма пропуснати задачи. Аз бях един от сравнително добрите в класа, но не прекалено - не съм ходил по международни олимпиади, не съм печелил медали медали. Паралелно с математиката си учихме и всичко останало, не са ни жалили. От класа ми никой не беше ходил на уроци, почти всички (без две момичета) кандидатствахме с математика и ни приеха където сме искали. Аз кандидатствах в три технически ВУЗ-а и изкарах три шестици. В университета се оказа, че част от висшата математика ми е известна. Преди 7-8 години реших да изкарам още едно висше (пак техническо) и нямах проблем с приема, без да съм се подготвял усилено, без да съм ходил на уроци и курсове. Та, какво ѝ имаше на онази система, защо се променя ежегодно и защо нещата стават все по-зле? Написаното горе може и да звуч страшно за някои, но никак не е. Като те подхванат от началото и ти наложат едно темпо, свикваш да го спазваш и не се претоварваш. Като време не съм учил повече от средностатистическите си приятели в кое да е училище, просто защото правих нещата своевременно.

Какви матури за 7 ми клас и за кого, след като избираш в коя гимназия да учиш определена специалност. Приемните изпити трябва да са в 8 клас и така кандидатстваш за прием по предметите които там ще учиш.

Министърът да подаде оставка, че и без това е срам за България. Говори на диалект. Чуйте му едно интервю, достатъчно е. Все едно е хванат някъде от селата. За промените нямам думи. Учителите препускат по материала, никакво време за затвърждаване, заплатите вървят, чакат само да бие звънеца за края на часа. Единици са тези, които ги е грижа какво научават децата. Частни уроци по БЕЛ и Мат., сега и по останалите предмети. Резултатът ще е едно осакатено поколение, и пълни джобове на учителите по история, георграфия, физика и химия. Публична тайна е, че един учител преподава на един клас и голяма част от децата в 7 клас са на частно при същия учител. Защо. Нали уж образованието е безплатно.Срам за управляващите и за образователната система.

Учебниците по природните науки са написани отвратително! Улавяла съм неща, буквално превеждани от английски, без да е направена елементарна редакция за да има изречението смисъл. Има излишен пълнеж, а важни неща са пропуснати или претупани. Говоря за математика, химия и биология. А тоя миш-маш, който се готви за след 7 клас си е просто разширяване на кръга за частни уроци и курсове! Единствената полезна реформа за сега е изгонване на калинките от МОН!

Айде стига с тези промени всяка година ! Побъркахте ги тия деца. По калпав министър на образованието никога е нямало. Увеличихте учебната година, увеличавате учебния материал, учебници написани като за ядрени физици, ееееееееееее ай септир от тука. Никой ли не вижда, че децата като станат осми клас и виката еб…...те си майката и спират да учат, защото ги мачкате още от първи клас.

В тази държава нищо не е както трябва.Най-вече образоването.На принципа проба-грешка резултатите са плачевни.Внучка ми е в първи клас,такова безумие няма.Както с математиката ,така и с бълг.език.Питам,кой идиот написа учебниците?И кой още по-голям ги одобри.Това е геноцид над нас и децата.ТОВА Е ГАВРА.Питам, защо се въведе 12 клас и защо толкова дълго,стана следването?Защо и студентите ги занимават с излишни неща?Да ,трябва реформа!Но,точно вие едва ли ще я направите.Защото сте некадърни и незнаещи.Жалко,много жалко за децата които съсипахте с вашите безумия.Когато неможете да измислите нещо разумно, просто го вземете на готово от някой по умен от вас.Вие не учите децата,вие ги демотивирате и това е страшно.

Абсолютно сте прав. Това е информационен геноцид. Хипотетично, ако сложим на чина от пети клас тези "'експерти'', колко от тях мислите, че ще изкарат повече от тройка или четворка по всичките 10 предмета? Аз предлагам, всички учители, служители, особено министри, преди да заемат съответния пост, да решат по един тест от тези 10 предмета, за да се види какви хора определят съдбите на нашите деца. Защото, колкото повече се натоварва мозъкът на едно дете с ненужна информация, толкова по-малко ефективен е процесът на дълготрайното знание. Това обяснява и фактът, че колкото по-дълго и натоварено е обучението в училище, толкова по неграмотни стават децата ни. Мозъкът има свои правила и когато те не се спазват, от неразбиращи принципите му хора, се получават тези плачевни резултати.

Половин час повече математика?! Завишавали скалата за оценяване от 23 на 30 точки за Среден 3?! Минималният праг за тройка трябва да бъде 50 точки, ако държавата не иска да отглежда олигофрени.

Какви са тези глупости нямате ли малко срам за това че деца учат онлайн и не научават нищо няма никаква с ъобразителност

30 топки за тройка ако става на въпрос за тази година това ще е най-тъпата идея давана до сега малко, че 3 месеца бяхме на онлайн обучение Ами ни дадоха и задачи от преди 3 години грам съобразителност да няма, а и по математика повечето ученици не са особено добри

Кой завършил гимназия преди 5 години например, си спомня нещо от тази сложна материя и нужна ли е тя практически в живота, освен ако няма да се занимаваш професионално с нея? А ако става въпрос за развиване на мозъка, изкуството е далеч по ефективно в тази насока.

ашата учителка по математика не само няма логическо мислене, а няма никакво друго мислене, освен за пари от частните уроци.Какво значи логическо мислене? всички науки развиват мисленето, дават познания. Математиката да се учи в основното училище на по -елементарно равнище а който иска да я учи на високо ниво , да държи приемен изпит в специални училища за това. Защо за езикови гимназии трябва изпит по математика. По- добре езикова култура, чужд език,изкуство. важна е общата култура, грамотността и духовността. Има учители по математика просто са наизустили тип задачи, а по-сложни изобщо не могат да решат.

Какво значи логическо мислене? всички науки развиват мисленето, дават познания. Математиката да се учи в основното училище на по -елементарно равнище, а който иска да я учи на високо ниво , да държи приемен изпит в специални училища за това. Защо за езикови гимназии трябва изпит по математика. По- добре езикова култура, чужд език,изкуство. важна е общата култура, грамотността и духовността.

Вълчев, оставка. Това са пълни глупости. Подай си оставката, за да не ти я вземем ние. Смешник, постоянно тормози те децата с допъл ителни глупости. Махай се!

Всяка изминала година измислят какви ли не глупости. Извинявайте ама като вземате някви нови решения,мислете и как ще повлияят на нас учениците.

Г-нът Министър вместо да мисли как да създава нови поръчки на "Просвета," да вземе и направи една проверка за какво се ползват училищните дворове проз лятото , т.е. ползват ли се за нещо , имат ли достъп децата до тях или на много места са заключени. Такова чудо и по време на социализма не е бивало. Направят криво ляво едно игрище в училищен двор с европейски средства и хоп катинари , мрежи , затваря се целия училищен двор и всички проблеми са решени. За какво въобще се харчат тия пари, като цяло лято пък и през учебната година децата нямат достъп до съответните съоръжения. Три пъти в седмицата по 40 мин. физическо - толкова.

Аз се местя в друга страна.

Сега ще има частни уроци по всичко. Паралелното образование ще дублира официалното, а бизнесът ще процъфти.

Учебниците за средно образование са ПРЕПЪЛНЕНИ с излишна информация, излишна сложна терминология, написани са сухо и дори на места академично. Трудни, понякога и неразбираеми са за децата. Не стимулират интереса, а водят до зубрене. Никой не казва, че всичко задължително трябва да е забавно. В крайна сметка училището не е цирк. Обаче учебниците от години не струват - нито като информативно съдържание, нито като начин на поднасяне на информацията. Материалът е ужасно много и учителите трябва да препускат, за да го предадат. Който разбрал - разбрал, който не е, негов си е проблемът. В резултат дори и най-амбицираните деца в един момент или "прегарят" или губят инерция и амбиция за учене.

Смях в залите , на кой да вярваш ? Ивет Добромирова триела писаното против Божков , А ТУК ''ВЪОБЩЕ'' НЕ ТРИЯТ , в Дир. бг !

2020-06-25 14:31:07 Хубавец (нерегистриран) Единственото, което ще се постигне е допълнително ходене на още частни уроци и курсове ---- като оставим настрана финансовата част, чисто физически детето няма да има нито време, нито пък желание за частни"уроци"! те го спукват през седмицата, после десетки домашни за събота и неделя, остава и "частни уроци"! никога няма да стане това! ако една "образователна" система иска "частни" уроци, иска и активна "помощ от родител", то следва простичкиут въпрос - а изобщо "образователна" ли е тази система ? едно време никой не знаеше изобщо какво пише в учебника ми, ама бях с успех около 5,50 до 8- клас

Пълен абсурд!

Еи умници само усложнявате и напрягате децата,във време на стрес,пандемии и безработица.ще луднат тез деца ве.спрете са ве.

Пълен абсурд!!! Като искат да стимулират децата да учат повече, защо не върнат старото оценяване и приемане в училищата, където важеше общият успех на ученика, а не само по БЕЛ и Математика?

съчетанията на калинки с колорадски бръмбари - резултатите са налице.

Имам познати в чужбина.Една домашна не са написали с децата си.Там как успяват да ги интегрират децата, да ги научат и наблюдават, а тук от първи клас сме даскали?4 години съм учителка на детето, сега и с второро пак същата какафония от 1 клас ме чака.Учителката предава матетиала, на занималня никой нищо не обяснава, само им поправят грешките.Тоест ние да се оправяме както можем, децата са наши не тяхни.

За коя чужбина говорите? Защото аз също съм в чужбина и като вас съм учителка на децата си от 1 клас. “Обучението” в училище е пълен абсурд. Преподавателите в детската градина и началното училище са само със средно образование!

В Германия.Познатите ми не знаеха езика.Децата ги интегрираха в училище.Работили под форма на игра да им е интересно.Цяк ден били там.Социален работник ги връщал у дома.

Аааа за да даваме пари за частни уроци и по тези предмети! Частните учители на дъщеря ми работят и в държавни училища. Хем заплатка, хем курсове. Я министърчето вместо това да увеливате изпитите се замислете, как да подобрите качеството на образованието!

Единственото, което ще се постигне е допълнително ходене на още частни уроци и курсове. Как ще издържат психически и родители и деца? Частни уроци в развитите държави има само по езици, музика и математика. Това нашето никъде го няма?!?

Ама то и това не решава проблемите! Учат по различни учебници, различен материал, лятото ги карат да си тъпчат главите с ненужни и неподходящи за тяхната възраст литературни произведения. И на хиляда частни урока да отидат, все тая, ще завършат училище като завършени идиотчета - ще могат да работят евентуално като бармани и сервитьорки на морето, ако това им е целта от министерството, разбира се.

Математиката трябва да бъде 30% теория и 70% решаване на задачи! И как няма да демотивират децата? В 6-ти клас учат теория на вероятностите?! Аз това съм го учил като студент във ВМЕИ София по висша математика! Изобщо няма да ме изненадат ако въведат и диференциални уравнения: dx/dy... и такива подобни!!!

Не е само това - теорията е сервиране на едни формули наготово, без да им се показва откъде идват. Зубренето наизуст не е изход от проблема...

Преди време помагах на една закъсала 9-класничка ...матрици и диференциални уравнения. Тези дни слушах деца как обсъждат контролно по география 6кл -зубрят имена на реки и езера в Азия,които на български са НЕПРОИЗНОСИМИ, защото са на китайски-корейски...не знам. Кому е нужно това? Кой министър или депутат е в състояние да ги знае? Съмнявам се да се намери и един.

Освен ранното преподаване на вероятности, което на някои места е и преди шести клас, от трети клас преподават "моделиране". Министърът ще го прави задължително. Само че моделирането не е онова, което сте учили в техническите, икономическите институти или университета. "Моделирането", според съдържанието на учебните материали, е анимация с компютър. Ако елементи на теория на [автоматизираните] системи може да се преподава в техникуми, Идентификация на системи би трябвало да се учи след някоя година прекарани във висше учебно заведение. А да се нарича анимацията моделиране е волунтаризъм, освен ако не е с глина в часовете по рисуване.

съгласен , че трява и изобщо има нужда от акцентиране върху обществените "науки" , ако не няма да ти трябват в бъдеще. история, география, разни философии и алабалистики са НЕнужни на ученик, който няма намерение да учи това по-нататък! достатъчен е тормозът с "теми по бел"!

Сигурен съм, че тази промяна ще е последна, защото идеите са страхотни. От следващата година - край на неграмотността, незнанието и съмненията кой колко е учил и кой как си е купил вариантите за маДурата.

До момента - трима незнаещи що е сарказъм.

Отличен : > =92% Мн. добър : > = 76% (т.е. около 3/4) Добър : > = 64% (т.е. около 2/3 - близо до зл.сечение) Среден : > = 52% (т.е. малко над половината) Слаб : < 52%

Отказвате учениците от математиката в 5 клас, защото материала не е съобразен с развитието им. Като добавите 1/2 час и допълнителни предмети, положението логично ще се влоши. Тези ученици които едва смогват ще се откажат , тези които продължат да се борят с безумното ви печалбарство за нови програми - учебници, ще влошат здравето си - зрение и т.н.

Ще ни съсипете деца от стрес!

Природните науки се изучават с по 1 час седмично . Колко зрелостници да има?

освен да променя имената на предметите нищо друго мон не прави. Например, зип на рпп, великата промяна!

за оценка 3-ка, трябва да да покажеш поне 50% правилни отговора , даже според мен трябва да са 60% . Иначе образователната система ще генерира неграмотници

затова се казва - "среден", защото си точно по средатата, с маааалко отгоре! 52-55%

Първо си оправете глупавата образователна система,куп излишни неща за учене,по-скоро зубрене. И защо трябва да слагате всички деца под един знаменател-математика и български?Който го влече химия-изпитвайте го по химия и т.н.Болшинството деца имат затруднения с математиката.Между тях има биолози,художници,такива,които харесват история.За българския език добре,но математика?!Изпитвайте тези,които се справят с нея.Другите по предмет по избор.

Аз на времето след 7ми клас имах два изпита математика и физика за да вляза в исканото от мен училище. Разбира се в бала влизаше и общия успех. За какъв зор някой който няма желание и възможност да учи нещо специфично, ще се явява на сто матури, нали има училищно оценяване, или целта е отново да вземат по 2-3 хиляди лева , за уроци , както се случи тази година при мен и моите деца. Изборите идват....

Направихте ни малоумни нас и децата ни. Не само че ходиха на две матури, но и поради това че останалите учители по тези природни предмети се почустваха незачетени, им даваха толкова домашна и контролни точно преди и след матурите , та въздух да не могат да си поемат. Ама нищо то това ще ви е за последно, освен тъмно-зелените българи, за Гербаджанаците никой няма да гласува. И те си го знаят , ама драпат за 13 милиарда да откраднат допълнително

Само отчитат дейност. Родинознание се казваше едно време, смениха го на Околен свят, сега пак ще се казва Родинознание, надявайки се никой да не си спомня за това, но да отчетат дейност. Половината от материала трябва да се премахне - излишни данни, особено по география и история.

Промяната на името е свързано с куп проучвания, писане на проекти и доклади, обсъжания и гласувания ... Колкото до излишните данни - учителят ми по биология казваше, че тези предмети имат за цел да тренират мозъка. Накрая в главата остава най-важното (което дава обща култура), но пък мозъкът е трениран за информацията, с която ще работим ежедневно. Затова е добре да не се сваля нивото по тези предмети.

Престанете да експериментирате глупавите си идеи на гърба на децата! Те не са лабораторни мишки! И сто матури да въведете, за да оправдаете съществуването на кухата си администрация децата няма да станат по грамотни и мотивирани.

Много добра промяна, защото образованито трябва да дава и обща култура - история, химия, биология, физика. Истината е, че сега тези предмети са на втора линия, заради българския и математиката.

Променяйте! Так са създават малограмотни и...послушни хора! Браво на вас!

Да, Вие сте доказателство за това.

да влизам в полемика с вас, но да- ако да си инжинер, доктор на техническите науки научн сътрудник, с 2 следдипломни клалификации и 4 чужди езици означава, че съм " доказателство" - така да бъде!

инжИнер?!?

А някой ден ще има ли програма по "старите" науки, която да оцелее няколко години, да даде равни знания и да осигури равенство при оценяването на учениците? Ясно е, че живеем в динамична времена и трябва да се учат дигитални предмети, които периодично да се осъвременяват и да осигурят компютърна грамотност за всички, без такава не може в наши дни. Обаче химия, физика, биология, математика ... в тези науки новостите трябва да се изучават на етап "Висше образование" и да са със специфична насоченост според професионалното направление. В началното и средното училище би трябвало да се дават общообразователни сведения по предметите, единствено в професионалните гимназии/техникуми би трябвало да се изучават по-специфични неща.

ТоА министър , няма ли образовани съветници специалисти , АМАН от постоянни ''реформи'' ? ДА СЕ ВЪРНЕ ТАТОВОТО ОБУЧЕНИЕ , ТАМ ПОНЕ И В ЧУЖБИНА ПРИЗНАВАХА И МЕДИЦИНАТА , И МАТЕМАТИКАТА , И КАКВО ЛИ НЕ , А СЕГА НИКОЯ ДЪРЖАВА НЕ ПРИЗНАВА ,....БЪЛГАРСКИТЕ ДИПЛОМИ , ЕДИНСТВЕНО В ТУРЦИЯ , НО И ТЕ КАЗВАТ , --ЙОК ! Не е ли срамота , всеки 2-ри в Бг да е неграмотен ?ОК Някой казват че наши деца печелят златни медали в чужбина , ДА АМА КОЛКО СА ПРОЦЕНТНО ТЕЗИ , ОТ ВСИЧКИТЕ УЧЕНИЦИ ?

Най-после да вдигнат летвата на матурите,макар че какво са 30% за тройка.Пет години оценявам учениците си по немски на 50% за тройка,а на матурите - 23%.А на немските сертификати успешно взет изпит е 70%.Едва ли има нужда от коментар.

И немските заплати са горе долу с поне толкова по-високи. Съвсем да я опразним територията, защото Вие по-далеч от носа си не виждате?

Следващ министър , поредни ''реформи''!

Партийно назначен ,пореден партиен секретар !

Това ''министерство'' е отличник по брой ''РЕФОРМИ'' ЕВАЛАРКА , ПРИМИТИВНИ УПРАВЛЯВАЩИ !

С предварителното уточнение, че мен лично промяната не ме касае. Слава Богу отдавна се измъкнах от "ласките" на българската образователна система. Учебните програми, както и учебниците в България се съставят импулсивно, а не аналитично, всеки нов министър с идеята, че от него ще започне нов "златен век", а името му ще се слави на веки, като някой равно апостол. Учебниците се откровено неразбираеми, явно хората които ги пишат имат изконния роден комплекс за научна малоценност и претворяват творческите си терзания в малоумен брътвеж. А крайният резултат на цялата ни образователна система е поголовна неграмотност и серийно производство на социални инвалиди. Все се надявах, че поне можеше да се огледаме за добри примери от държави с макар и не толкова значими достижения /като родните/ в педагогиката и образованието, но с добър краен резултат. Единственото което ще се промени не ще бъде общото ниво на грамотност и енциклопедичност на знанията на учениците, а създаване на условия и сред преподавателите в низвергнатите към момента дисциплини да преподават частни уроци за подготовка за тъй важните за интелектуалното съзряване на индивида матури. Но забравете всичко което пиша, кой съм аз та да оспорвам тез титани на мисълта който ежедневно извисяват родната наука и просвета.

Кои сте тези "ние" които правите промените?

Всичко е ''ТЕХНО'' !

Теория на вероятностите в 6-кл?!!! Аз съм я учил в университета. Положих изпита от първи път и с отличен не защото съм по-умен от днешните деца, а защото тези дето бяха едно време в министерството знаеха какво правят . Ако и мен на 11 г някой ми бе говорил за теория на вероятностите...сигурно щях да стана шофьор или бояджия ,не инженер.

Напълно подкрепям!

Престанете да си правите експерименти на гърба на децата!!! Това не са опитни зайци, а хора които трябва да получат начално, основно и средно образование. Тази образователна система от години е под всякаква критика, видно е по резултатите.