Един от пилотите бил извън кабината и не бил пускан вътре

Данните от записите на разговорите в кабината на катастрофиралия полет на "Джърмануингс" показват, че един от пилотите е бил заключен извън кабината.

Обратно в новината

Коментари - Един от пилотите бил извън кабината и не бил пускан вътре | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Не съм, нито специалист нито познавач на летателната техника. Много пъти съм летял и най-вече Берлин- София- Белин. Виждал съм много пъти, как един от пилотите отива до тоалетната и обратно се връща в кабината, човешко е. Ама, на последък в най-различни компании пример Азия, Океания, южна Америка, Европа.... все втори или дори първи пилоти, депресирани, депримирани и ... . разбиват самолетите си в земята барабар с пътниците. Интересно е и това, че в повечето случаи става дума и за доста остаряли машини .... ! Бог да прости невинно загиналите. Лек ден.

и по какво познаха, че чукащия на пилотската врата е излезлия пилот ? нищо камери ли са имали, кво ? смях голям. нещо кодово ли са си почуквали, морзова азбука, такива неща ???

За да не плаща компанията компенсации на загиналите, вече си послужиха с подобен сценарий.

Като ги съберат след второто пришествие ще се разбере кой е бил пред и кой зад вратата!

Каквато злина човек може да извърши, природата не може. Все пак психическо отклонение е по-вероятно от тероризъм, защото максимална щета би имало от едно катастрофиране на самолета в населено място.

Съмнявам се, по-вероятно е крищял "Путин е велик"............но ще е много жалко катастрофата да се използва за идеология, германците няма да го направят, освен ако все пак няма доказателства. но ...жалко, много жалко, мир на праха им....

Ами не я използвай тогава!

пресконференцията свърши- нищо ново !

Копилотът се казва Andreas Lubitz, на 28 години е. Прокуротът обяснява, че е ядосан, тъй като много късно са му предоставили информацията за пресконференцията (и е изтекла преди това, както често се случва).

ще рече здравословен проблем е слабо вероятен?

Оня, на Райхстага не беше ли Lube?

Имало е Алах Акбар , пилота е бил "чист ариец "

Френски прокурор е казал, че втория пилот преднамерено е катастрофирал самолета. 14:00

Дааа, на пича жена му май не му е пуснала преди тръгване!

Стюардесите, чий са го държале? Що са оставили човеко да се стресира? У професионалната характеристика нема ли да успокояват напрегнати ситуации?

Не жена му,а гаджето му май го е зарязала !

Евала пичове ,всички експерти по професионални убииства , международна политика и икономика са тук Сега са ПИЛОТИ ,СТЮАРДЕСИ ,МЕХАНИЦИ и Специалиси по чернооранжеви кутии . Евала братя олигофрени ,добре e ,че по лудниците пуснаха net.

А ти не си по-малко малумен?! Казва се черна кутич , а не "чернооранжева"!!! Черната кутия е винаги с оранжев цвят - за да се открива по-лесно! А "Черна" мисля , че дори и на форумния Зевс с мозъчето трябва да се сети... Също и излъчва тази НЕ "чернооранжева" кутия доста време след катастрофата...

едно приятелче доскоро се подписваше с "трябва да се примиряваме. И лудите вече имат Интернет..." И не само интернет. Факт

Конференцията тече в момента, гледам я и превеждам.

Сама ли си?

Какво има да не му се харесва на това, не разбирам...

Не разбирам! Как може да обиждаш такава красива жена?! !!!

Е отишъл е да опъне някоя стюардеска...Все пак над Франция... И за кво да мисли за 150 човека с другата си глава!? МИР НА ДУШИТЕ на загиналите без вина!Човешката грешка е почти винаги отговорна в катастрофите... Самолетите имат по 2-3 системи за всичко като подсигуряване!!! Т.е. ако нещо се счупи има още 2 системи поне за да си лети... И естествено е да не тръгваш като машината ти е изписала Наземно Обслужване...Ма нали сме нискотарифни...за кво да платят експресно непланирано ремонтче!

Ас като стане така, отбивам ф сервиса. Ама Кончита Вурст, не знае каде да се одбие. Сигорно е спукала гумата и е слезнала да дири аптека. Не е за майтап тая трагедия - много невинни, нищо неподозиращи хора загинаха, и много невинни и нищо неподозиращи техни близки изневиделица бяха връхлетяни от тежко нещастие, според мен, по нечия вина.

Значи според мен, единия пилот е влязъл в кенефа (по презумпция да сере, защото отнема повече време). В същото време на другия му се е довкенефило и е решил да пикае през прозореца, но е ударил ключ на кабината, за да не го загащят. И без да иска докато си е свалял панталона е бутнал лоста към земята.

Идеите ти не са за подценяване, в стил Има ли пилот в самолета, но имайки предвид разигралата се трагедия, не им е тук мястото. Нямаше да пишеш малоумщини тука, ако детето ти беше в самолета.

Жалко ,че и ти не си бил у самоУета . Немаше да пишеш ептен.

да му се допикае на човек е човещинка, ама едва ли има пилот с 630 часа зад гърба си, който да отвори прозореца на самолета при височина 13 километра.. първо налягането ще го засмуче навън, после ще измръзне, а накрая ще му свърши кислорода за дишане още преди самолета да го е задминал.

бутилка от боза в колата.. малко е тясна..но става. извинявайте, ако съм ви напръскал при препълване....

-10, Пилотът се е представил в началото на уредбата (има и камера, която показва на намиращия се в кокпита, че е той, а не някой друг), но е разбрал, че е задействано заключването и преминал на опит да отвори по друг начин вратата (със сила). Кокпилотът е задействал блокирането на вратата отвътре.

Изводите отиват към саботаж на един от пилотите, или поне внушението е в тази посока. Оттук нататък обсъждането става политическо. Старт!

Хубаво е, че са умрели и са се отървали от гадния живот. Човек е по-добре да умре млад отколкото стар, изнемогващ. Въобще планетата ще е много по-хубаво място ако няма никакви хора.

Понятието "хубаво място" е свързано с човешкото съществуване. Ако няма човеци, изчезва и това понятие!

аз виждам само човекоподобни, в миналото е имало истински човеци!!!

Ако ще се се самоубиваш , кажи къде и кога да погледаме ...!!

Нещо много измислена тази история с тропането по вратата. Според процедурата за влизане в пилотската кабина това не става чрез тропане по вратата, а по разговорната уредба. Точно във филмчето показващо тази процедура много ясно е наблегнато на това действие. Нищо не се споменава, за чут говор по разговорната уредба, а само за тропане по вратата. Почти съм сигурен, че това са измислици!

Френския обвинител казва ,че помощник пилота е предизвикал катастрофата!! Командира не е могъл да влезе после в кабината. Свалянето на самолета е било преднамерено.

Ето я и последната информация от провеждащата се в момента пресконференция в Марсей: От кутията със записите се разбира, че в първите 20 минути полетът протича нормално, пилотът и копилотът разговарят нормално. След това пилотът моли копилотът да поеме контрола върху самолета, тъй като той ще напусне за малко кокпитът (може би за да отиде до тоалетната). Това е последният говор, който се чува от кокпита. Чува се преместващ се стол, затваряне на врата и копилотът остава сам в кабината (оттук до края, до сблъсъка не се чува и глас от него в пилотската кабина). Но до края се чува как той диша нормално. В момента, в който остава сам, копилотът натиска копчето за снижаване. На записа се чува глас на пилота, който се представя и иска да влезе в кабината. Копилотът явно е заключил вратата, за да не може да се ползва и тайния код. Последва чукане по вратата, което накрая се засилва. Чува се аларма, която се е включила автоматично, указваща се , че се приближава земята. Чува се оказване на сила по вратата. От самолета така и не е получено СОС (мей дей) съобщение. Крясъци в салона са чути чак на края, съвсем малко, секунди преди самия сблъсък. Копилотът е немски гражданин.

И Джихади Джон е UK гражданин, името на копилота е важно.

втория пилот, който явно е свалил самолета умишлено се казва Андреас Л. Първия пилот, останал отвън - Патрик В. Лоша работа...

Къде може да прочетем за тази пресконференция.

Казвах аз преди 2 дена че единия пилот е изперкал и е забил самолета ама ми писахте много минуси а сега.........всичко си е ясно---втория пилот е Али Хасан/оглу/ и т.н. мноооого немски гражданин...както останалите 5 мил араби и турци!!!

Не съм влизал в пилотска кабина. Там столовете, като в трапезария ли се местят? В мойта кола не може така...

До вчера като чуех Луфтханза я свързвах с зарязаните пътници по летищата вследствие на безброй стачките, които си правят ежедневно. А сега вече и с дрогираните пилоти. Единият излезнал до кенефа, ама бил толкова дрогиран, че си забравил ключа, като се върнал опушената му кратуна се сетила само да почне да разбива вратата. А другия от дрогата си е мислел че това почукване си играят с капитана на криеница. Значи следващият път до кенефа само с кози крак.

вратата на пилотската кабина няма ключалка в класическият смисъл на думата.

има 2:резе малко и електромагнитна клю4алка като на домофоните.бзззззззззззз.и двете са били пуснати.бил е в съзнание до края.

Атентат!

краино време е да заместят живите пилоти с роботи ! стигнахме вече до това - да нямаме н и к а к в о доверие в човекоподобните същества !

"От 11 септември, авиокомпаниите в САЩ не допускат един пилот да е сам в пилотската кабина. Стандартната оперативна процедура е, че ако един от пилотите липсва - например да използва тоалетната - стюардеса заема тяхното място в пилотската кабина.Засега не е ясно дали европейските авиокомпании са приели същата практика." LORI HINNANT Mar 26th 2015 5:46AM

И освен това, друга стюардеса препречва пътя към пътническата част с една от количките за сервиране, докато се отваря и затваря пилотската кабина.

то може да е било така ама стюардесата захванала друг лост вместо оная работа

В кабината не трябва ли да има БОРД ИНЖИНЕР , не може само двама пилоти , и къде е Старшата стюардеса ????????????

Дедо, нЕма борд инжЕнер веке, повече от 25 години.

Първо се чуло по слабо чукане после по силно чукане. Пилота ако е бил със стюардесата заключен нормално е.

Може стюардесата по невнимание да е бутнала лоста.

Тия луди ли са бе Това звучи като делириум . Ебаси тъпият номер , да отидеш да тропаш и да си забравиш ключа от пилотската кабина , а другия не искал да му отвори на инат .През това време самолета взел ,че паднал .В Луфтханза дрогата е яка .

Няма такова нещо като ключ.

По-рано писах, екипажът може да е бил отровен. Да разследват кетъринга! Не знам, как е при тази фирма, дали за екипажа искат отделна храна или може да са били отровени и пътниците. Единият пилот отива да повръща, другият през това време припада, умира или въобще остава в безпомощно състояние и не може да отвори. Ако е паднал на подходящото място, би могъл да предизвика снижаването на самолета. Ако разбиването на самолета е умишлено действие на пилота в кабината, верочтно щеше да го насочи към населено място за по-големи поражения.

Ето още една много логична версия от началото до края ! Даже не е необходимо храната да е отровена с отрова. Може просто да е била стара и да предизвика чревно разстройство или повръщане.

Има една новела на Артър Хейли с много подобен сюжет - и двамата пилоти бяха яли риба и се бяха отровили. Накрая един от пътниците - военен пилот от ВСВ приземи самолета. Уточнявам, че новелата е стара и ставаше дума за витлов пътнически самолет.

Не е новела ,а е роман ,не е с витлов ,а е с реактивен ..............

И двете ми дъщери работиха известно време като стюардеси на ербъс 320. Тяхната компания задължително даваше различна храна и различни напитки на двамата пилоти. Затова подозирам умишлено действие от онези, които са им приготвили храната.

Това е нискотарифна авиокомпания - там кетъринг няма.

Е храна за екипажа има. И има кетъринг, но пътника си плаща допълнително.

Баси практиката ,какъв кетъринг,какво пикаене и разкарване извън кабината ...Тези за какво са се качили да карат самолета ли и отговарят за 150+++ живота ...или да ядат ,пикаят и се..т по време на полет..Толкова ли не могат 2-3 часа да си натискат задниците в креслата и следят стотиците уреди ,копчета и с-ми по-време на полет ,че трябва да им поднасят и ядене ,да ходят да пикаят ,че както се говори и във вицовете ...стюардесите да им ..."разтоварват самолета"Няма ли предполетен контрол ...здравословно състояние ,яж,пикай ..сери ..тогава се качвай и лети ..2-3-4 часа ! Бахти и пикльовците са тези ...пилоти !

Не си ли виждал клипове, как клекнал футболист ходи по малка нужда до рекламните табла край игрището. Има доста. Става въпрос за здрави млади мъже, които не са успели да остискат 45 минути. Тук не става въпрос за два - три часа. Самолета тръгва от Германия. Екипажът трябва да е на него преди да са започнали да приемат пътниците, тоест поне един час. Полет, кацане, разтоварване на пътниците. Подготовка на самолета за нови. Може би трябва да се регистрират или да подадат някакви документи на летището. Приемане на нови пътници още час, после обратно, изпращане на пътниците. Ето ти ги едно 7 - 8 часа.

не е блъскал излезлият пилот, а някой друг? Не е толкова лесно обяснението.

За съжаление статията не споменава дали вратата на пилотската кабина винаги се заключва. Ако да, какви са опциите на член на екипажа да влезе в пилотската кабина в ситуация като тази. И какви са възможностите на пътниците да направят изобщо нещо? Ако някой е запознат моля да сподели.

Записът да включва единствено чукане и блъскане е нонсенс.

на някой самолети има код който трябва да се въведе. Цялата тази галимация стана след като хамериканците си бутаха кулите и сега винаги се заключват вратите.

по Интеркома до пилотите за достъп.

...но кой стои зад гърба на стюардесата вече е въпрос.

Следя новините за самолета в поне десет интернет източника. Чета и коментарите, и смело мога да твърдя, че в българските форуми се подвизават най-великите малоумници.

Нали се сещаш ,че и ти се подвизаваш в Бг.форум . Пии си хапчетата пич ,че виж какво става с теб ...:)

Арабите са специалисти по дресура на хищни птици.Дресирали са два орела да се гмурнат в двигателите и да ги блокират;) Ще стане известно всичко един ден, но трябва повечко време да се скалъпи официалната версия;) Истинската истина едва ли се разбере.

много си тъп, ама много

Яко тъп ,като депутат си пич.

Предполагам, че се разследва активно и кои са точно пътниците в самолета. Не е изключено нЕкой от тях да е трябвало да бъде премахнат от нЕкои служби, дори на тази безумна цена.

Тези служби използват снегорини долу ,още на пистата.

Не визирам конкретно абсолютно никои служби. Просто и това е вариант, макар и малко вероятен. Както и обратния - човек от някоя служба на борда на самолета да е трябвало да бъде ликвидиран заедно с всички други пасажери от пилот-камикадзе. Мисля обаче, че ако е атентат, никой няма да поеме вината, докато следствието не стигне до факти, водещи именно към терорист. акт.

Тъпа логика, ако изобщо може да се нарече мисленето ти логика. Тези, които са обект на премахване уважаема Мери, не пътуват с ниско тарифни самолетни компании. Имат си лични джетове.

Явно малко си чел по въпроса. За целите на конспирацията могат да се набутат и в нискотарифен самолет ;)

От самото начало знаех, че ще обвинят пилотите, а не собствениците на 25 годишната машина и икономиите които правят нискобюджетните компании за сметка на сигурността

изглежда на тебе повечко трябва да ти се обяснява, ниските цени на тия авиокомпании (поне дъщерните на големите авиопревозвачи) държат ниски цени не за сметка на сигурността, ниските цени идват от други неща. и ако вземеш да прочетеш малко преди да пишеш няма да се излагаш с глупави постове

Това е дело на Путин бе американски тролове. Не са ли ви казали?! Ето сега знаете, почвайте!

той е бил зает да позира гол по кРимска тога пред скулптора си, когато е станало всичко, има си алиби аспергер-джоджака

единия пилот да излезе без да е сигурен, че помощника му е добре. По интересно защо е излязъл първия пилот, след като относително скоро са излетели ? Не е много логично това.

Ми - да пика...

Ето и моята версия: Ал-Кайда е планирала самолетен таранен удар срещу Елисейския дворец. Полетът от Барселона е чудесен за целта. Но след 11-ти септември на всеки 15 минути всеки самолет трябва да връща към земята определен сигнал, че всичко е наред на борда. Това е някакво ключе някъде по таблото, което е известно единствено на старши пилотите от компанията. Проникналият в пилотската кабина джихадист не е знаел къде се намира и е задействал стрес-код. От земята са се опитали да се свържат със самолета, но като не са успели и са разбрали, че самолетът е отвлечен от хайджакър, те са били принудени да свалят самолета. Питате се как ще свалят самолета? Много просто - спират двигателите с мини-експлозив, заложен в турбините. Самолетът без двигатели е полетял като гнила круша надолу... Елисейският дворец е спасен на цената на 150 човешки живота и един самолет! Този сценарий е известен на компанията, но тя не може да го разгласи, защото пътуващите със самолет сериозно ще се замислят дали да се качат на борда... Да живее демокрацията!

Громи гадния ЕС всеки ден.

Браво, чете се със зяпнали уста , в захлас ;))

дресура на хищни птици:)

а така.. и терориста вместо да врътне към Марсилия, която е на няма и 100 километра продължава по курса и се блъска безславно в Алпите.

И двамата пилоти са били извън кабината. Самолетът е бил на автопилот. Затова рзговори в кабината няма.

....А кой кара самуледа?

Автопилота поддържа височината

Ако и двамата пилоти са били извън кабината защо му е на единия да почуква ако няма някой вътре да го чуе и да му отвори? Единият е бил вътре...според мен или е получил масивен инфаркт или нарочно не е отворил..по вероятно първото. Немец да тръгне да разбива самолет нарочно..не е в техен стил.

Ако баба беше мъжка .... щеше да ви го натръшка. След като ръководствота не са допускали този сценарий, че единият пилот може да е недобронамерен, да изкара втория пилот извън кабината под накакъв предлог, да де заключи и да разбие самолета, или може да му е прилошало ... и това се допуска, та след като не са придвидили резервен начин аварийно да се отваря вратата и отвън - трябва да са допускали и подобен хипотетичен развой на нещата , както и се случи. Та ако го бяха предвидили - това нямаше да се случи. За да няма такива трагедии,недоразумения, евентуално атентати във всеки полет трябва да пътуват двама шерифи дегезирани цивилно като пътници, въоръжени с оръжия със стоп патрони които могат да неутрализират нападател, но не пробиват алуминиевия корпус на самолета (има такива), да имат ключове от всякъде вкл. от тоалетните и пилотската кабина. И да са двама, ако единият шериф превърти или му стане лошо поне другият да действа в правилната насока.

на билетчето да фигурират и двете шерифски места, освен заплатите на шерифите, стюардесите, пилотите и т.н.

Истинската причина за катастрофата едва ли някога ще се разбере, а всевъзможните догадки са за успокоение и отвличане на общественото мнение и настроения. Истина обаче е, че при техногенните касатрофи производителите и застрахователите съзнателно търсят алиби в посока "човешка грешка" за да плащат по-малки загуби и застраховки. Апропо, какво стана с разследването по двата малайзийски самолета?!

Уау, какво заключение на българските "експерти"! Значи аз съм суперексперт!!

Още при първите подробности за катастрофата, моята версия беше УМИШЛЕНО РАЗБИВАНЕ на самолета!!! Такъв случай има от преди доста години, с умишлено разбит самолет от пилота, на египетска авиокомпания!!! При данните до сега, това за мен е НАЙ-ВЕРОЯТНАТА ВЕРСИЯ! Съвсем друг е вече разговора ЗАЩО!?

Има доста такива случаи на самоубийства на пилоти по лични причини. Даже има статистика с описание на случаите от последните 40 години. Процедурите за напускане на кабината от някой от двамата пилоти са строго регламентирани. Оставащият пилот трябва да си сложи кислородна маска и трябва да не става от мястото си. При излизане от кабината, ключалката на вратата остава в положение при което може да се отключи с код отвън. Залостването на вратата, така че да не може да се влезне дори с код може да стане единствено от останалия в кабината пилот. Т.е. в случая 100% има умисъл.

Ако се потвърди официално, че единият пилот е бил извън кабината и се е опитвал безуспешно да се върне, версията за умишлена катастрофа ще остане единствена.

Със сигурност освен почуквания по вратата вътре трябва да се чува и друг вид призив за отваряне на вратата. Разчитането или премълчава нещо, или в Джърман Уйнгс имат много сериозни процедурни пропуски.

Или като извънземното в един от романите на Кърт Вонегът. То разговаряло с хората, като потропвало с крака и подпръцквало. Веднъж се втурнало в една къща с потропване и подпръцкване, за да предупреди хората вътре, че има пожар, а стопанинът му пръснал главата със стик за голф.

Не мога да разбера ,каква е тази практика при пилотите ,да не си седат на задниците при полет,а размятат насам-натам из самолета по един или друг повод ...било и за ходене до тоалетната . Колко часа е все пак един средно статистически полет в рамките на Европа...2-3 мах ...4 часа ...Ами те преди да се качат не са ли се подготвили ,пикали ,с...ли,яли , или трябва да излетят и тогава почват да вършат тези работи ...дори стюаардесите им носят кльопачка в кабината ...сякаш ще умрат гладни за 2-3 часа ! Аз съм работил с камион много интензивно в дестинацията Варна -София-Пловдив -Варна ...навремето ,когато още не се държеше на тахографите и задълж.днес времена за почивка ...все сам пътувах ...като запаля във Варна ...7-8 часа ...гася чак в София ..никакво спиране ,освен за техн.проблеми ,термоса с кафето до мен,водата ,дори кутията с манджата на масичката в дясно в/у капака на мотора,в ляво имах специална поставка за слънчогледовите семки ,които чоплех ,хем да не ми е скучно ,хем да не пуша много цигари ! Няма стюардеси ,няма пикаене ...Тези пилоти са големи пикльовци бе ...два часа не могат да устискат ,вместо да си контролират машината ,а тя безспорно е много...много по-сложна за управление от един камион ...се разкарват насам -натам! Е,аз така си мисля ...Два пъти съм се качвал на самолет ...признавам ...не ми бе комфортно ...предпочитам си земята на 4 колела и вече 2 000 000 км ..оцелявам !

не говорим, че от тези няколко часа съсредоточеността им трябва да бъде няклко минути - при излтане и кацане, останалото е автопилот.

Не е точно така! Само капитан на А-320 може да каже как е!

Майкъл Крайтън има един много готин роман - "Въздушна клопка". Та между другото описва (най-вероятно след консултации със специалисти), за всеки един инцидент със самолет, или катастрофа, причината никога не е само една. Наричат го каскада - поредица от събития и действия, които довеждат до инцидент. Изключваме, разбира се, взрив. На тези от вас, които не са чели книгата, ви я препоръчвам. Много готино е написана.

Абе ти бъди главен пилот и искай да си туриш край на живота, пък да видим как това не е съвсем конкретно събитие.

Злоумишлените действия се изключват. Става въпрос по принцип как стоят нещата при инциденти и катастрофи. Иначе, прочети книгата, заслужава си.

Иванова

Холмс, ако искаш да си "туриш край на живота", направи го. Да убиеш още толкова народ с теб си е извратено. И едва ли е бил толкова изперкал...

Нищо особенно, от кабината се е чувало само: Ала Акабар, Ала Акабар,

Никога повече на самолет! Миналата година летях до Бергамо с нискотарифните унгарци, сещате се, на отиване добре, като изключиме двадесет минутното яко тресене, ама на връщане тоя кошник така скърцаше при лявото крило, че и представа си нямате. Ама буквално жестоко стържене, не скърцане на седалка или потъркване на кожата, направо яко и шумно стържене, наподобяващо дърляне на трион в твърда дървесина. Без турболенция, без помръдване на самолета, просто се появи последните тридесет минути от полета. Естествено, хората потпитваха стюардесите какво става, обаче никой не получи отговор.

Стюардесата е сервитьорка! Намерил си кого да питаш! Питай в писмен вид деловодството на компанията, ще ти отговорят до един месец.

А кой по-точно да питам, капитана ли? И малко си се пообъркал, че стюардите са само и единствено келнери! А на тия в деловодството(ха-ха) как по-точно да им го обясня в писмен вид, по-шумно ли да пиша, или да ходя да им изиграя вербална сценка? Пишеш колкото да не заспиш!

Хайде да не се обиждаме! Стюардесите са за безопасност. И хабер си нямаш колко много зависи живота ти от тях. Те са мили и любезни и сервират храна, но стане ли опасно, те са тези които ще ти спасят живота! Ей, момченце?! Повече уважение и вяра!

Нищо чудно, самолета е с нитови връзки за да се обират луфтовете. Затуй поскърцва, стюардесата знае само дали кафето е арабика или робуста, затова не ти е отговорила. А само докато си пишем тук двама(поне) загинаха в автомобилна катастрофа нейде из европата.

Леле! Как го измисли? Първо това е пълен абсурд- да мърдат нитовите връзки, ама пълен абсурд. Леле, това направо уби коча с лопатата. И второ- не четеш внимателно, от което се и явява първото. Не поскърцване, всичко скърца- конструкция на седалката от шугавене на пътника, кожата може да прискърцне, дори някой ако се изпърди може да се чуе като прискърцване(дето се казва), ама това си беше много шумно стържене. Много. А стюардесата може и да не знае какво е кафето, но трябва да поназнайва най-елементарни процедури в такива моменти. Например, да се информира от пилотите и ако е нужно да поизлъже пътниците, но не и да си трае.

Шубето голям страх./ Стой си на земята. Може някой падащ шамолет да те тресне по умната кратуна.

Е, аз поне по земята, ами ти още се меткаш по дърветата. А, самолет си виждал най-много като точка в небето. Гаранция!

''СОРОСОИДИТЕ''На Борисов дали са и те във Траур,като Вожда им Тиквата ит Банкя???Или само акат по форума как Путин Бил Виновен.Путин Има толкова пари ''СОРОСОИДИ''че ще ви купи всичките барабар със Тиквата и ще ви препродаде Глупаци такива.

Явно парите на Путин не секват към вас да цапате форумите.

Абе, май само тоя идоит не го е хванал "стокхолмския синдром" от узорпатора Борисов. Те от БСП за почетен председател го канят той го плюе.

Ей,приятелю,на теб все Борисов ти е в главата и на устата...Тук се говори за трагедия,загинали деца и т.н.,може и на теб да ти се случи...За всички беди на този свят все Борисов е виновен ха-ха-ха

Представете си да изперка оператор или инженер в АЕЦ. Жална ни е майка.

Ето ви една по- банална версия. Не съм регистриран и нямам такова намерение, затова ще ви я пусна на части. Самолета е бил на ешалона и Командира е излязъл да пусне една вода. Вратата на пилотската кабина има 2 начина за заключване и 5 начина за отключване от които 3 отвътре и 2 отвън. Начините за заключване са: механичен - с едно резе(с малко по-различна форма) и електрически (както се отключват някои врати на блоковете с домофони). Отключването е или механически - с отваряне на "резето" отвътре или електрически-с превключвател, който е в непосредствена близост до вратата. Втори и основен електрически начин- с превключвател който е на бордното табло (единствено с него може да се отключи без да се става от пилотската седалка, както и ако се завърти в другата посока deny, може да се блокира отключването отвън в продължение на 2 минути). Отвътре аварийно може да се разглоби цялата врата за секунди. Отвън се отключва или с цифров код или със секретен ключ. Цифровия код се сменя на 1-2 месеца и много от пилотите, че даже и от стюардесите не го помнят или не го знаят. Ключа се крие на определено място и пилотите не го знаят, защото принципно не им трябва, а и на стюардесите не им трябва.

Продължавам натам. Ако Командира е излязъл, отключил е вратата електрически и после пак е затворил електрическия ключ, в последствие при завръщането си другия пилот трябва да му отвори, след като го разпознае на камерата. Втория пилот, който е с 1 година стаж по специалността и с 630 часа общ нальот си е жив новобранец (не знам защо се пускат слухове, че бил много опитен). Имайки предвид, че в този самолет всичко се командва електрически или електронно (и по двата начина), уменията на втория пилот за справяне ръчно в нестандартна ситуация не са били на най-високо ниво (меко казано). При излизане от кабината на някой от пилотите, според СОП (стандарт оперейшън просиджърс), на негово място в кабината е трябвало да влезе някоя от стюардесите (което не винаги се прави и което очевидно не е направено в този случай). Командира не е оставил вратата елекрически отключена, за да няма проблеми с влизането си, а я е оставил електрически заключена (както е по СОП), защото е Германец и изпълнява всичко написано в СОП. Втория пилот, при опита на командира да влезе в кабината или е завъртял ключето наобратно access deny, с което е блокирал достъпа дори и отвън или е завъртял някое друго ключе. Ключета и превключватели в пилотската кабина дал господ. При един подобен случай преди 2-3 години над индийския океан втория пилот беше завъртял ключа за тримера на вертикалното кормило (с почти същата форма) с което също беше вкарал самолета в сложно положение, но тогава там нямаше планини, самолета загуби няколко хиляди метра височина, накрая втория пилот успял да отвори, командира влязъл, поел управлението и се спасиха.

Тук в случая с германците е било най-обикновена паника. Втория пилот се е панирал от това, че не е могъл да отвори на командира и е разбутал нещо което не е трябвало да разбутва. Командира е можел да отвори отвън, ако е знаел кода за достъп, но в такъв момент дори и да го е знаел го е забравил, а и вратата не се отваря веднага след като се въвведе кода, а след 20-30 секунди. През това време не знаеш дали не си го сбъркал. Командира е взел да блъска по вратата (нещо напълно безмислено в случая, защото вратата е булит прууф, един вид бронирана), защото е усетил, че самолета започва да снижава, с което още повече е паникьосал втория пилот вътре. Всичко това е вследствие на прекалените мерки за сигурност наложиени от американците и на прекалената педантичност (понякога) от страна на Германците.

оставам с общото впечатление че и аз мога да се кандидатирам за пилот с едно две компютърни курсчета , и подписана декларация да не пипам ключетата щото не им знам предназначението, ако това е гражданската авиация с днешна дата и великата компютъризация аз лично предпочитам да пътувам в самолет с петчленен екипаж управляван 100 ръчно без никакви компютри, както в едното време когато се ценяха човешките знания и умения

Няма разговори между двамата, което означава, че пилота в кабината не е искал да говори умишлено или е припаднал.

нещо не се връзва.командира би знаел кода или къде е ключа. отвътре е блокирана вратата.явно познавате ербус з18/з21.дотук добре.на аудио записа вратата е заключена с електрическия клю4 от таблото а не с резето.защо не отговаря?нямало е алах акбар и прочие викове.нищо.никакви звуци освен блъскане по вратата.опитали са да я избият но не са могли.десет минути не е малко време.

и все пак не се знае,кой е бил отвън и кой е останал вътре..

Много добър технически анализ, но все пак пропускаш, че втория пилот вътре 10 минути не е подал никакъв сигнал за бедствие и не е казал нито дума. Също така, защо отвън не са се опитвали да се свържат с него по интеркома? Според мен, просто си е припаднал или умрял от някаква тривиална причина човека вътре и това е довело до катастрофата. И все пак това не отговаря на въпроса защо пилота отвън не се е свързал да подаде сигнал за бедствие по телефона, абе има доста защо да се отговарят.

припаднал или умрял, но преди това успял да настрои уредите за постепенно снижаване над ... Алпите? отлична логика, а?

Стюардесите през това време са обслужвали пътниците. Самолета е влязъл в много стръмно снижение по вина на втория пилот. Въпроса не е в интеркома, защото втория пилот е знаел, че командира е до тоалетна и че се опитва да влезе. Втория пилот не е разговярял с никого и не е подал сигнал за бедствие, защото не е имало с кого да разговаря и не е имало бедствие. Той се е опитвал да овладее самолета, като (ясно, че няма да подаде сигнал за бедствие, след като знае, че самия той е причината за бедствието), през това време командира е блъскал по вратата. Възможно е самолета да е изпаднал в някакъв режим на загуба на приборна скорост, при която неговата намеса да е довела до още по-голямо влошаване на ситуацията. Принципна А320 има протекция по минимална и максимална скорост и не може да влезе в свредел, но това че се е отклонил от зададената височина с повече от 300 фита (100метра) е грубо нарушение на правилата за полети, което втоория пилот се е опитвал да овладее, защото иначе му се пише зле като слезе на земята. Вероятността причината да е в командира е по-малка от 1% и то единствено ако наистина се окаже умишлено, което е много малко вероятно. Има много други причини които могат да доведат до това. Повечето от тях са елементарни, банални и тъпи. Преди 3-4 години един Полски 787 кацна аварийно във варшава без едината основна стойка на колесника, защото едно бушонче се изключило. Те търсили много други по-сериозни причини за отказа, а никой не се сетил за бушончето (е, бушончетата да кажем и те не са малко, да речем около 200 )

Донякъде си прав, но за авиокомпанията, за която работя, кодът за достъп до пилотската кабина е един и същ! Има го в наръчника ни за SEP (Safety and Emergency Procedures). Така че те са задължени да го знаят, а ако не, всеки един от екипажа го има в своя cabin bag! Така че дори и справка с наръчника отнема макс. 5 мин., а те са падали 10 мин.!

Това, че кода при вас не се сменя е против правилата за сигурност и едва ли в германската авиокомпания е така. Кода се сменя периодично, както и всички документи в самолета трябва да се амендват периодично, поради мнго други промени.