Адвокатите: Пешеходецът няма абсолютно предимство на пътека

Правото на пешеходеца да пресича на пътека или на друго място не е абсолютно, той би имал предимство, само ако я е заел правомерно.

Обратно в новината

Коментари - Адвокатите: Пешеходецът няма абсолютно предимство на пътека | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Правилно!

Онзи ден сигнализирах с ръка че ще пресичам, а шофьора който се беше засилил да (ме) мине си помисли че му викам "ела тук". Като разбра обаче грешката си и профуча с около 100 км/ч през пешеходната пътека.

В този случай трябва да се приеме закон, че всеки водач на МПС трябва да преминава върху пешеходна пътека с до 20-30 км в час, или всички пешеходни пътеки да бъдат повдигани с 30 см. над останалата настилка!

хахахахахахахахахахахахахахахаха Терминал 2 ... ама бързичко докато не са ви премазали

Помисли пак колко е правилно!

Най-добре да няма пешеходни пътеки. Като ще е джунгла, джунгла да е, всеки да се оправя какато може, по-силния изяжда по-слабия!

Да разбирам, че важи правилото на джунглата, който е по-силен / т.е. колата / има правото. Ебахи шибаната държава

Кретени. Във всички нормални държави пешеходецът има абсолютно предимство.

lu4ka

На определените за това места.

Да де, но след като пешеходецът е мъртъв кой освен виновния и подсъдим шофьор може да посочи дали пешеходецът е спазвал правилата. Със сигурност версията на шофьора ще е различна, но пешеходецът не може да разкаже своята. А как може да се докажечия версия е истина. Няма камери по всички светофари и пешеходни пътеки, ако няма и очевидци какво правим в съда? Оневиняваме шофьора щото плаща в кеш? А и "очевидци" също могат да се купят. На колата са мери спирачен ход и т.н. по следите на гумите, на пешеходеца който е починал как ще му измерим правилното поведение по пътищата?

Има логика. Ежедневно съм свидетел на безразсъдно поведение на пешеходци-къде на пешеходна пътека, къде -не. Няма драма ако не пресечеш веднага на пътеката - изчакваш, винаги някой шофьор спира и пресичаш спокойно. Без взаимна толерантност и уважение винаги ще има жертви...

Да де, а тук и на тях няма

ЗДВП: Чл. 119. (1) При приближаване към пешеходна пътека водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне стъпилите на пешеходната пътека или преминаващите по нея пешеходци, като намали скоростта или спре. (2) При заобикаляне на спряло пред пешеходна пътека пътно превозно средство водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да се движи с такава скорост, която да му позволи да спре, за да пропусне преминаващите по пешеходната пътека пешеходци. (3) (Отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (4) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г., доп. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) Водачите на завиващите нерелсови пътни превозни средства са длъжни да пропуснат пешеходците. В този ред на мисли, в съда въобще четат ли се вече законите или само се надцакват суми?

С кое да мисли, с онова, дето му липсва ли

навсякъде само като застанеш до пешеходната пътека и колите те чакат да преминеш...., щото там....застрахователите и адвокатите дебнат от всякъде. Ама ние сме ""

Деведесет и пет годишната ми майка май ще тябва да танцува ръченица на пешеходната пътека за да я премине. И не вярвам да я забележат. Идиотизъм.

Смятам, че адвокатите имат известно право в случая, но като знам колко диваци има зад волана и как на два пъти за малко щяха да ме сгазят на пешеходна пътека, мисля че е най-добре да се промени закона така че пешеходеца да има абсолютно право.

Опасно е да се преминава на пешеходна пътека, рискът е за ваша сметка!

Вземете пребройте колко автомобили в София например, спират и паркират на не повече от метър от пешеходна пътека с което затварят видимостта и за пешеходци и за водачите на МПС! На всичко отгоре на такива забранени за спиране и паркиране от закона отстояния от кръстовище и пешеходна пътека ,тези тарикати от ''Градска мобилност'' са очертали места за паркиране/синя, зелена зона/!

Предимство има винаги сумата. Законите ще се отменят.

lu4ka

В някои държави на ЕС, а и не само там, когато застане пешеходец на бордюра на тротоара пред пешеходната пътека, всички превозни средства са длъжни да спрат, в това число и велосипедистите. Никой не се интересува, кой с колко километра в час кара и колко е дълъг спирачния път, да си е направил сметката. Ако не спре, нещата са прости - има камери, а снимките с тях за много скъпи.

АЗ съм пешеходец и съм съгласен с това което чета тук. Пешеходците станаха нагли, колите вървят и то не с малка скорост, те се надбягват да се хвърлят пред тях, защото има пешеходна пътека. Абсолютни самоубийци и като си представим колко неуки хора останаха у нас, колко наглост и пошлост завладяха българина, пешеходците са направо самоубийци. Затова трябва не да се гърми навсякъде че са с предимство, а да се изясни в какво се състои то. Не можеш в последния момент да се хвърляш пред колата, как ще спре тя, макар че е намалила драстично. Просто ако сами не се пазим, няма кой.

Не чети закона избирателно ! Има един член който гласи "Пешеходецът е длъжен : ..." . Цитирай и него, после тълкувай ! Тогав ще тие ясно решението на ВАдС !

а на адвокатите да им хрумна случайно, че ако водачът на МПС-то се е движил с превишена скорост, никакви оправдания за това, накъде е гледал пешеходецът и как е стъпил на пешеходната пътека, не важат? разбирам да си карал с 47 км/ч в населено място, пък тогава да се оправдаваш, че някой ти излязъл без да се огледа. а той карал с 90, ама пешеходецът му бил виновен! хайде холан, вие пък съвсем за будали ни взехте!

lu4ka

Ето това ни е проблемът.

При 30 км/ч, каквато трябва да е скоростта ти, ако виждаш пешеходна пътека и очакваш внезапна поява на пешеходец. Дори да не можеш да спреш, няма да има фатален край за пешходеца. Каква е необходимостта, колите да се движат при доближаване на пешеходна пътека "с немалка скорост", освен да демонстрират простотията си?

Няма как да стане, защото законите на физиката имат абсолютен приоритет :-) Колко пъти ми се е случвало пешеходец си върви по тротоара и изведнъж прави завой на 90 градуса и скача на пътеката без да се огледа. Ми ако една кола, движеща се правомерно с 50 км/ч е на метър от пътеката тя не може да спре заради законите на физиката и заради физиологията на човека. Още по-лошо е с велосипедистите, не случайно те трябва да БУТАТ колелото си на пътеката. Онзи ден ми се случи следното - стогаме печеходна пътека, изчакваме пешеходците и таман тръгваме на пътеката скача с 20 км/ч велосипедист. Ми щяхме да го отнесем като нищо, защото шофьорът нямаше как да го види (вече потеглил и гледащ напред), а и няма как разумно да очаква някой пешеходец да се натресе с такава скорост пред колата. Не стана беля само защото аз, возейки се до шофьора и блеейки настрани, видях велосипедиста и викнах "спри".

ЗАПАДЕН ЗАКОН: ПЕШЕХОДЕЦЪТ ИМА БЕЗУСЛОВНО ПРЕДИМСТВО НА ПЕШЕХОДНАТА ПЪТЕКА! БЪЛГАРСКИ ЗАКОН: АБЕЕЕ, ПЕШЕХОДЕЦЪТ ИМА ПРЕДИМСТВО НА ПЕШЕХОДНА ПЪТЕКА, ПОНЕЖЕ ТАКА ПИШЕ В ЗАПАДНИТЕ ЗАКОНИ, НО-НЕ ТРЯБВА ДА БЪРЗА ДА СТЪПИ, НЕ ТРЯБВА ДА СЕ И БАВИ, НЕ ТРЯБВА ДА ГОВОРИ ПО ТЕЛЕФОН , ПРЕДИ ДА СТЪПИ ТРЯБВА ДА СЕ УБЕДИ, ЧЕ ДЕБИЛА КОЙТО ВРЪХЛИТА, ИМА НАМЕРЕНИЕ ДА МУ ДАДЕ ПРЕДИМСТВО, АКО СГРЕШИ СИ Е ЗА НЕГОВА СМЕТКА!

на Българската съдебна система с обществото. Това решение откровенно подкрепя нарушителите и се гаври с жертвите на тези инцидентни. А какво казва закона господа магистрати за тези които карат с над 100 км в градска среда

Абсолютно! Бях на екскурзия в Румъния, там нещата са стриктни. Заставаш на бордюра, и всички коли спират. А тук се надпреварват кой да те сгази пръв...

Теоритично е така, но как ще се доказва, не е ясно. Иначе да, хората са малоумни, пресичат понеже имат право без да си дават сметка, че насреща имат над 1.5 тона ламарина. К'во значение има кой ще е виновен, след като си мъртъв или инвалид.

За сравнение в Германия глобата е 10 евро, ако вместо с 30 км/ч си се движил с 35 в пешеходна зона. Получаваш си снимката и си плащаш, като поп.

Шофирам от 20 години, но според мен това изказване НЕ МОЖЕ да е на юристи. Може да е на юристи, които са си изяли дипломите, защото не са си ги заслужили. Тогава защо са ни знаци, пешеходни пътеки и т.н. Пешеходецът да се стопира на тротоара и да започне да изчислява скоростта на трите редици автомобили: вижда, недовижда, с бастун без бастун, една кола закрива видимостта и друг тарикат изпреварва, откъдето намери за добре - няма значение, да изчислява. Тъпи, тъпи ИДИОТИ!

Така са си го поръчали дебилите!

Тия хептен ме объркаха.често съм в Англия-такова сигнализиране, вдигане на ръка не съм видял.Нали уеднаквяваме законодателствата си. Няма задължение за запалени фарове,има номера на по-стари коли,с рег. номера стар тип преди европ. стандарт И си карат хората, а при нас прибраха на всички паричките за нови номера и нови крушки и апкумолатори.Роби сме на едина върхушка!

Който е карал с 90 си носи вината. Но тази вина не отменя и вината на пешеходеца. замисли се - какъв галфон трябва да си, за да видиш идващо с 90 км/ч МПС и въпреки това да му скочиш на пътеката шред него. Ми хайде обясни на законите на физиката, че си бил имал предимство. В закона пише, че пешеходецът първо трябва да се огледа и прецени, а после да скача на пътеката. Съвсем друга работа е, ако пешеходецът вече си пресича и изведнъж отнякъде се сурне някой джигит.

Пешеходната пътека трябва да е с абсолютно предимство. Пешеходците са абсолютно по-уязвими по сравнение с превозните средства. Приемат ли се закони, основани на толерантност, повярвайте ми - ще има хиляди жертви. В Швеция колата спира даже ако си близо до пътеката и гледаш в друга посока. И нахално чака да я забележиш или да минеш.

Да, има много наглост и зад волана, но и ние, пешеходците сме невероятно "смели". все пак ламарината е по-яка, така че всеки решава за себе си, да умееш да се самосъхраниш е жизнено важно, пък кой както си го разбира. Да спорим кой е по-по-най ми звучи доста безсмислено.

С две думи като извод - пешеходецът няма никакво предимство на пътека и може да го газят. Пък онея балъци от шофьорския изпит късат като минеш през пешеходната пътека, дори само пешеходецът да я е закачил на крайчето. Сигурно, защото не знаят правилника. Просто в тази джунгла, щом такива са законите, който е пешеходец трябва да чака всички коли да минат, ако ще да му отнеме цял ден и чак тогава да минава.

ТАКА Е!

Винаги!!!!! ама винаги спирам, когато на пешеходната пътека има човек. За мен това е въпрос на дисциплина и на уважение към живота и здравето на другия. Но всеки шофьор е имал поне един случай, когато му е идвало да слезе и да извие врата на пешеходеца. Не може да бягаш по тротоара и продължавайки в тръс, без да се огледаш, да притичаш през пътя. Или любимото ми - майка бута количка, а след нея дребно братче или сестриче на бебето, за което родителката е решила, че може само да се справи с пресичането, като му подвиква без да го погледне. Да не споменавам десетките случаи, в които пешеходци пресичат с мисълта "аз съм в правото си, той/тя ще ме изчака". Да де, ама ако колата е на 2 м от пешеходната пътека, когато си решил да се правиш на безсмъртен, как тази кола да спре?!

В някои страни неотдаване на предимство на пешеходец на пешеходна пътека се тълкува като опит за убийство, а за пресичане на двойно непрекъсната линия се отнема книжката завинаги.

че си карал с 90 след като пешеходецът е мъртъв след срещата му с теб?

Измислиха нова хонорарна ниша. Доходоносна. Новите българи които вчера смениха жената и си купиф.ха джипка, а тази вечер им ушиха костюмче за да усвоят парите ни, ще ни мачкат пияни, дрогирани и просто за удоволствие от житейското си мимолетно превъзходство. Адваоктите ще ги спасяват срещу - хонорар. Всичко това ще се промени когато пешеходците се въоръжат като шофьорите. Първите жертви измежду шофьорите и адвокатите им ще бъдат сигнал, че трябва да припишат някой работещ чужд закон и да ограничат хонорарната си лакомия.

На пешеходна пътека тип ЗЕБРА(линейте са плътно боядисани предимно бели)пешеходците са с предимство. На другите които са само очертани а не плътно боядисани пешеходците нямат предимство. Те оказват къде трябва да се пресича когато има възможност.В Германия и Англия стъпиш ли на пешеходна пътека колите спират и чакат докато минеш, ако ще и като охлюв да пълзиш.

Много го увъртат тези адвокати и съдии! Доколкото знам, ако няма работещ светофар на пешеходната пътека, пешеходецът е с предимство, и шофьорите са длъжни да спрат веднага щом видят, че пешеходец е стъпил на пешеходната пътека, и съответно да намаляват скоростта, когато приближават такава пътека. Ако има работещ светофар, вече той определя предимството, и колите, и пешеходците са длъжни да се съобразяват с него.

Съгласен съм с тълкуванието на ВАС! Шофьорът трябва да внимава при доближаването на пешеходната пътека, а пешеходецът да преценява има ли опасност да пресече! Но в случая във Варна, шофьорът е извършил такова огромно престъпление, че не бива да му се дават никакви преференции!!! И това следва да се отрази в промяна на закона!!!

Тълкуването може и да е вярно за пътеки с прекъснати бели линии.Пътека тип зебра е точно за да предостави абсолютно предимство на пешеходеца.Как пешеходец,който не е карал МПС или 13 годишно дете ще прецени скоростта на колата и дали спира?Въпросните кретени могат ли да отговорят? За това в ЗДП е предвидено, че МПС я преминават бавно, така че да са в състояние да спрат във всеки случай.( дори ако пешеходеца падне върху пътеката от небето) Закона си е перфектен, но подобни извратени тълкувания от адвокати "убийци на пътя" ме тласкат към ненормативна лексика, затова предпочитам да спра до тук.

Адвокатското становище ми е ясно. Но тъй като е формулирано по конкретен казус, искам да питам: а има ли право водача да кара с над 90 км/ч. в населено място и да е надрусан или пиян?! Защото по закон май няма тези "права"!