17-11-2017 20-11-2018

Коментари

проблема е с доходите, не с километрите на колата... ако имаш пари за нова или втора ръка, но на 3-4 години, върната от лизинг например, там историята е ясна... но когато гледаш да купиш кола за 4-5 хиляди лева на 15 години, няма как да се надяваш на чудо - колата или е амортизирана от употреба и е чист късмет колко ще изкара, или е стояла в някой гараж и е гниела - пак е чист късмет колко ще изкара...

Колега ,моля да ме извините но и коли на 4-5години не са ясни.Дилара сам връща километрите на колите за да търси по-висока цена. Нали знаете че дилара на коли е купил бизнеса и марката(казва се франчайз )така са и те . Аз се занимаваме това и в България влизат коли който са били на компания или таксита. Съвсем нормално е да се кара на запад по 150-200км в посока или 400км на ден да идеш на работа. Аз съм виждал коли за 1-година с 220 000-280 000км По-принцип всяка компания има полица за избор на кола. Дизел максимум 2.2 двигател с не много екстри.затова никога не взимайте малак двигател кола Също така километража се връща преди всеки годишен преглед ,първо заради лизинга 10 000-15 000км позволени на година,второ заради изкупната цена. Колите се карат на търг .Компаний,Рента а Кар ,всякакви превозвачи и таксита.

ОСНОВЕН Е ПРОБЛЕМЪТ С ДОХОДИТЕ. Безспорно. Но за кола на 3-4 години мога да ти кажа, че съм попадал на такива дето имат по 200К пробег. Учудващо постижение за България и разбитите и пътища. Та 200К пробег в Германия, Дания или Холандия и Белгия и 200К в България... има огромна разлика.

stankow

Гледай годините, умножи по 20 хиляди на година, те ти го пробега. Кой вярва на километраж !?

Средният западняк прави около 15 хил. годишно. Това са данните от техните преглед за ТЮВ. А че внесените коли у нас са с повече километри е ясно. Но , че не са всички на 300 000-500 000км и това е ясно.

Не, всички са на повече от 300000. Вярно, че в Европа има и запазени коли но те не влизат в България. Хубавите коли си ги карат западняците. Вие да не си мислите, че там всеки си купува нов автомобил. Отделно хубавите екземпляри отиват и в страни като Полша, Чехия Унгария и основно Рудия. В България се внасят евтини курници, защото хубавите са скъпи и непродавами у нас.

Аз затова коли от България НЕ КУПУВАМ.Не стига,че са по-скъпи ами и удряни ,правени,мацани.

да допълня за последно - това не може да се спре, но може да се ограничи сериозно - първата стъпка за колите от Бг - да направят достъпна база данни от км при ГТП - напълно възможно и лесно изпълнимо. При новия внос - там още в чужбина ги връщат, тук връщат допълнително :) - който иска може да провери при дилъра и ако има късмет ще види пълна история. Гледайте състоянието, а не километража - постоянно се повтаря - педали, волан издават, но и на тях им намират цаката - тапицер и нови педали и хоп колата като нова.

преди да отидеш на ГТП си връщащ километрите... таман ще има повече работа за сервизите

ВЪПРОС ЗА КРЕТЕНИ Как ще си купиш кола на 15 години на 150 000 километра за 5000 лева

мдам, освен ако наистина не е стояла заровена в гаража на някоя баба - което ако е случая, често е дори по-зле от това да е карана 300-400 хил километра, защото не е поддържана и е стояла и гниела...

Има специален софтуер, който показва реалните км. от компютъра на колата. Не е сложно да има ОТОРИЗИРАНИ СЛУЖБИ ОТ "КАТ" ИЛИ "ДАИ" !! Всяко превозно средство - НОВ ВНОС трябва да бъде проверявано БЕЗПЛАТНО !! Ако е по желание на купувача и е от Автокъщи - може и да се обложи с някаква поносима, малка такса от 20-тина лв. например !! ТОВА Е АБСОЛЮТНО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ ДА СЕ КУПУВАТ КОЛИ С ПЕТОРНО И ПО-ГОЛЯМО ДОРИ МАНИПУЛИРАНИ КИЛОМЕТРАЖИ !! САКАТЛЪЦИТЕ ПО "ПРЕКРАСНИТЕ" НИ ВТОРОСТЕПЕННИ И ТРЕТОКЛАСНИ ПЪТИЩА НА МИЛАТА НИ МАФИОТСКА ДЪРЖАВА ЩЕ БЪДАТ ОЩЕ ПО ЖЕСТОКИ - ЗА СЪЖАЛЕНИЕ !! СЕГА СЕ ИЗНАСЯТ ОТ ГЕРМАНИЯ И СКАНДИНАВИТЕ ДИЗЕЛИ НА ПОРАЗИЯ И ЛОШОТО Е, ЧЕ И ТАМ ГИ ИЗУЧИХА НА ТИЯ ДАЛАВЕРИ, ПО АВТОКЪЩИТЕ ИМ РАБОТЯТ РАЗНИ СЪТВЕРИ ОТКЪДЕ ЛИ НЕ !! ДОВЕРИЕ - НИКОМУ !!

И НЕЩО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО: СТИКЕР СЛЕД ПРОВЕРКАТА И ЗА ОТКРИТИ УКРИТИ КИЛОМЕТРИ - ГЛОБИ ОТ 5000 ЛЕВА НАГОРЕ !! КАКВИ СА ТИЯ ОТ 2000 ЛЕВА ДО 8000 ЛЕВА ?! ЗА "НАШИ ХОРА 2000, А ЗА КОКОШКАРИТЕ - 8000 ?! ЖИВОТЪТ НА ВСЕКИ ЕДИН ОТ НАС ЗАВИСИ ОТ ТЕХНИЧЕСКОТО СЪСТОЯНИЕ НА ТЕЗИ МАНИПУЛИРАНИ АВТОМОБИЛИ !! ЦВЕТ КОЛА НЕ КАРА !! НЕ КУПУВАЙТЕ КОЛИ БЕЗ СЕРВИЗНА ИСТОРИЯ И ДОПЪЛНИТЕЛНА ПРОВЕРКА НА ИЗМИНАТИ КИЛОМЕТРИ !! ВИНАГИ СИ ИМАЙТЕ ЕДНО НА УМ !!

Пълни глупости говориш. Чул недучул и компетентен вече. Няма такъв софтуер! На повечето марки е невъзможно да се разбере при кадърно направено "връщане" - при някой има такава възможност, но пак казвам - знаещ и можещ ще ти го върне така, че пак няма да се разбере.

Много ми е интересен глагола "пренавива"... Чиповете може би имат пружина някъде вътре, между силиция...

за тебе няма ли лингвистичен сайт, че се си тръгнал да дириш кусури на новините? Като ти е по-важен правописа, а не фактите - ко дириш тука?

а времето течност ли е да тече? Гориш ли от нетърпение? Пукаш ли се от яд? Рониш ли сълзи? Чупката малоумник. Не си за тука.

не си купува нова кола за 40000за да я продаде след изминати 150хил за 5000хил /ако няма проблем/ А нашенецът точно това иска до 10г и до 150000км за 5000лв ---- е за тва се праят тея шашми с км.

Самата постановка на въпроса е грешна. Въпорса не е дали може да се намери измамник дето да превърта километража, защото отоговора е ясен - може. Измамниците немат свършване. Въпроса е защо производителите правят автомобила така че да може да се превърта километража? И не трябва ли да се повдигне въпроса пред ЕС и да се задължат производителите да махнат тази възможност. Сега просто ОТКРОВЕНО тази измама е елементарна, защото производителя на автомобила се е ПОСТАРАЛ това да е лесно и достъпно за всеки желаещ. Даже може да се направи хардуерно невъзможно брояча да бъде намаляван (чипове с такива броячи се предлагат още от 90те години). Ама айде за начало да махнат поне софтуерната възможност за това.

Не е вярно. Това НЕ Е чак толкова просто и достъпно за всеки желаещ. Ако беше, хората нямаше да плащат по 300лв. И един контра-въпрос. Защо производителите на компютри не ги направят така, че да не могат да се хакват? Ами защото това никак не е лесно, ако изобщо е възможно. Дори Айфоните на Епъл, за които призводителят несъмнено има силно желание да бъдат нехакваеми, все още не са такива.

Това е елементарно. Хората плащат и повече за една смяна на тръба в кенефа межу другото. А комп се хакват по 2 причини 1) Повечето потребители работят като администратори, а познанията им не съответстват на възможностите които им дава системата. Това са 99% от случаите. 2) УМИШЛЕНО производителите на софтуер/хардуер оставят такива възможности. Кой не верва, да проба да хакне банка и да стане милионер. Но такива случаи се броят на пръсти в света. Известни са само дребни мошеници с крадени карти.

Ако колата се поддържа добре, значението на колко километра е, малко се размива. Може доста по-стара кола да е в по-добро състояние от по-новата. Едно време един приятел, на въпроса "на колко километра ти е колата?" отвръщаше "на колкото години е една хубава жена".

Тя жената може да си е хубава, ама в същото време да е доста амортизирана. Освен това при различните двигатели има определен ресурс на двигателя и при всички положения истинските километри са важни, за да си правиш сметката.

Понякога, когато се превърта километражът, се превъртала цялата история на автомобила и така изобщо не се разбирало, че има манипулации по автомобила. НЕ ПИШЕТЕ ГЛУПОСТИ БЕ РЕТАРДИ! Няма как да се "превърти" сервизната история на автомобила! Тя е записана от ден първи на неговата продажба. Просто хората трябва да положат усилия и да се запознаят с нея! Ето няколко прости правила преди покупка. 1. Избягвайте автомобили, на които номера на двигателя не отговаря на ВИН-а на автомобила. С други думи е имало "сватба". 2. Избягвайте автомобили без оригинални талони от съответната държава, от която идва МПС-то. 3. Прескачайте автомобили, които са прясно боядисани, на които току що им е сложен нов газов инжекцион и които са "напълно обслужени - само сядаш и караш". Запишете внимателни всички тарифовъчни данни на желаното от вас МПС и направете справка. Във всеки официален дилър на съответната марка ще ви направят справка за половин час и някакви си мижави 20-30лв на сервизната му история. Така ще разберете реалното състояние на нещата, както и реалния пробег през годините. Поискайте пробно шофиране, дори и да ви кажат, че нямат временен номер за движение по пътищата. В КАТ се вади за час и струва 50лв. Закарайте МПС-то на диагностика в оторизиран на марката сервиз или при познат диагностик с достатъчно опит. За още едни 50лв ще получите пълен списък на проблемните възли и агрегати изискващи финансово вложение след като вече закупите това превозно средство. Това е добра база за евентуални преговори с търговеца. И най-важният съвет към всички кандидат-купувачи: Ако имате възможност просто си спестете всичко това и си вземете нова кола!

Всичко написано е хубави и правилно. Само последното изречение не е коректно: покупката на нова кола е е най-безмисленото нещо и са пари хвърлени на вятъра.

Какво ли ще кажеш за онези дето всяка вечер хвърлят стотици за бело и кочки?! Кеф цена няма бе братчед. И не прави сметка на чужди пари. Изкарвал съм 5 нови коли от търговско предствателство. Е първия път беше от т.нар. "Мототехника", но пак си беше нова Самарка 1,5. 1988г това си беше гот отвсякъде.

Майорка може би си прав за някой неща ама за разценките си в грешка. На мен от представител на марката ми взеха 80 лв само да ми кажат какъв евростандарт е автомобила , защото кратунките в КАТ непожелаха да признаят документите които имах от Италия (копие на талоните и книга с сервизна история - оригинал). Така за един ред първо 80 лв за справка при представител на марката а после 22 за нови талони в КАТ. Тъ както и да е , нещо справката за сервизна история ми се струва ефтина освен ако не си си купил Лада 5-ца

МА не си прочел по-рано преди да си купиш каручка. 2. Избягвайте автомобили без оригинални талони от съответната държава, от която идва МПС-то. Сори. Там го пише! И ти си правиш копие на чуждестранния талон, да си го имаш, защото ти го вземат в КАТ понякога, уж не ти трябвал, а защо им е на тях идея си нямам! И Изискваш да бъде ВПИСАНО ВСИЧКО имало го в стария талон. Не могат да ти откажат това.

Много зависи за кое представителство говориш. Във Форд Мото Пфое например пълна диагностика е около 50 лв., изваждане на сервизна история, ако има такава, е 30 лв.

Колкото до цените ще дам следния пример. Смяна на комплект ангренажни ремъци + ролки + помпа. Що я наричат водна като се сипва антифриз никой не знае. 7 места. 3 оторизирани сервиза. На 6 отказаха да работят с части закупени от клиента. Когато ги попитах а вие на каква цена ще ми предложите части се оказа, че предлагат на по-висока отколкото може да си поръча всеки обикновен гражданин!? А като предлагате на такива цени имате ли гаранция? Не. Е!?... В оторизиран сервиз за труд ми фактурираха по-малко, отколкото в прехвалени "гаражни гумаджийчета". С диагностиката е същото. Просто искат и ако има балъци да дават са хепи. На Симеоновско в един прехвален само за диагностика, без ремонт и зачистване на грешките, повтарям само за диагностика, ми поискаха 80лв. А в оторизирания сервиз на немската марката за диагностика, профилактика и изчистване на грешките ми фактурираха 96лв. Цената на труд за смяна на ремъците в 7-те сервиза варираше от 220 до 410лв. В оторизирания сервиз го направиха срещу 178лв. Неудобството е, че трябва предварително да запишеш час и да влезеш в графика. Не е луд този дето иска, а онзи дето дава и си мисли, че е тарикат и минава тънко. Разпечатката на един от автомобилите ми беше направена от немския дилър продал автомобила като нов и обслужвал го в следващите 8 години. Информацията получих по мейла без да заплатя и лев. И не защото аз не съм искал да платя, а защото дилъра беше учуден, че се обръщат от друга страна към него за сервизна история. Беше поласкан. Не мързелувайте! Напънете се. Може само да спечелите!

Всичко е ок колега, но дефинирай 'ако имате възможност'. Какво означава това? - имам свободни 50-60 хил евро примерно - дали ще си купя нова кола и да мисля как да я продам след 3 години на остатъчна стойност колко?, за да си взема пак нова или - ще дам едни 7-8 или 10 хил за подбор на запазен екземпляр сега , да го стегна и да ме радва, а после евентуално в коша? Новата кола съм чувал, че при излизане от магазина - цената и пада с 30%. При покупка на смислена кола, а не дачия и друг тотално непродаваем после отпадък сметката просто не излиза. Иначе си прав как да се процедира с тия връткащи километражите.

Нямате свободни пари. Имате бизнес и той изисква ежеседмична употреба на автомобил. Имате стара кола и тя "гълта" по 1500 за ремонти. Търсите оптимален лизинг, който също ще "глътне" тези 1500, че и още освен тях и в замяна ще получите гаранционен автомобил с повече сигурност, ще забравите за притесненията, но пак повтарям - ще влезете в още разходи. Например каско, което сега всички спестяват. Има различни варианти. И все по-малко печеливши между тях за обикновения българин. Например тук, в България, застрахователното (което е част от банковото) лоби така е направило нещата, че да щави наред с една едничка цел - максимална печалба. ГО гони 400лв и срещу тях не получаваш нищо ако не вложиш още пари и не отидеш на съд. В Германия за 3пъти по толкова и ако си примерен водач, без птп получаваш комбинирана полица за каско и го! Представяте ли какво щавене и дране става в България на примерните водачи?! И все с оправдания... Защото законите са направени не в услуга на българските граждани, а в услуга на банкстерското лоби!

Майорка , отказаха ми знаеш ли как. Когато регистрирах колата за 1-ви път в КАТ ми направиха преглед , номера , светиха тук там , гледаха отдолъ , отзад отпред. Няколко години по-късно Горанчето измисли Евростандарта да го вмъкнат в данъка и така една тумба народ се оказаха с звездичка в полето Евростандарт. Отивам аз в КАТ и им казвам имате талоните на колата а те ме питат " Дайте книжка за пуснем регистрационният номер в базата данни да видим кво пише " след 1 мин ми казва служителката " Ми каквото е пишело сме го написали " после ме препратиха да търся представител на фирмата проиводител и там олекнах 80 кинта. Накрая и талоните ми змениха за 22 лв щото неможело да се правели корекции без смяна на талона. Нежеланието да ти впишат нещо въври в " Ами квото е имало сме го написали " , после ходи се разправяй с фуражки та да видиш що нерви ше изхабиш.

майорка , пропуснал си една много съществена разлика , когато колата идва с нагласен километраж от страната където си я закупил!Там момчетата работят с досущ същия уред с който ти рикламиращ проверяващите , тоест идва и глида 100 000 , на табло , централен блок и където се сетиш , обслужванията от 30 000 през 15 000 до 95 000 перфектни , сега ми обясни кой архив ще провериш , след като на Технически годишен преглед проверяващия пише това което показва брояча!

И ако си за основен ремонт и добавки в маслото майстора какво ще ти помогне?

Последен въпрос за един приятел питам: Какво общо имат изминатите километри ако колата се поддържа от собственика в идеално техническо състояние ?

Не мисля че има човек който поддържа кола на 500к километра и после я продава. Иначе на теория си прав........ реалността обаче е друга.

не бре. Аз имам впредвид че километрите ако си я поддържаш нямат пряка връзка с ПТП. Оттатък границата хората си купуват коли от преди 80 години ама като си ги поддържат що да не ги карат нали

Искам да дам заявка на журналята от статията да открият първо кой е пилотирал с 200+ км/ч на околовръстното по Великден а после да търсят кой колко км изминава на година :) Те катаджийте немогат да се справят с пилотите на пътя а тия вече се хванаха да търсят изминато разтояние хахаха

И аз си купих кола от Италия на 160000 км. Беше с един ключ и за да направя втори и трети ходих при един приятел дето се занимава с автомобилна електроника. Човека свали платката на имобилайзера, разпой със станция за горещ въздух чипа му и там прочете, че колата е имала още два дубликата на оригиналните ключове вадени след това. Но прочете също,че реалните километри на колата са около 450000 (не помня точно). Само там могат да се прочетат километрите реално. Има обаче майстори дето и там пипат и еднократно могат да я направят на огромен брой километри и не се четат вече реалните. Там обаче не могат да свалят километри.

Българинът обича да е тарикат.Да купи тънко и на далавера. Пуснах една 20 годишна кола на абсолютно реални 90 000 километра за 2000 лева и познайте, никой не се обади.

Като икономист би трябвало да знаеш, че пазара се определя от цената, която е готов да плати купувача. Или си караш колата, или сваляш цената докато я продадеш. Или си я продаваш на морга и пак за колкото ти дадат-нали това е пазарната икономика?

Като сме такъв прост народ, че едно от първите неща които да се гледат е километража винаги ще има връщане. А вие журналистите поне вземете си направете малко труда да поровите преди да пишете статии... 300 лв... брех да му се не види... И в Англия какво било, в Дания какво било..... има нещо гнило в Дания хаха. Само за сведение - и при нас на техническия преглед се гледа на колко км е колата и се записва - даже в големия отрязък се вписват километрите - поради тази причина някой коли (не нов внос) след като им се върне километража се минава на ново ГТП. В този ред на мисли - Демакс с чийто софтуер работят пунктовете и между другото добре направен, не им представлява трудност да направят достъпна база данни - само държавата да ги задължи. Поздрави.

Kenn1111

И кво като направят регистър?То записаните километри ще са тези след превъртането на километража.Трябва при внос на кола още на митницата да се дава документ на кви километри влиза колата или да се признават само договори за покупко продажбе ли фактури на които фигурира тази информация.Така няма да се спре тази практика но поне ще намалее.

ае брат те ако въртят километражите го правят още оттатък границата

Двете емблеми на "луксозния" живот в БГ са "НоФ Фнос" и "Секънд хенд"! Това щото сичко е ово стандарт!

Много сме бедни, това е реалността. Не са виновни хората, че се мъчат да си влязат в бюджета. Понякога има "изхвърляния" когато някой си купува нова и скъпа кола, а иначе живее в мизерия - и това не е решение.

В Англия също безплатно може да се провери на колко мили е колата

Ми ако имаме нормални доходи няма да купуваме старите трошки от нормалните държави.

Като имаш нормални доходи и си купиш нова кола, колко години ще я караш? После /след колкото и години на са/ ако си е здрава, ще я продадеш на друг за ползване или ще я дадеш на скрап? Винаги ще има пазар за техника втора употреба, щом може да се ползва. Иначе камарата от вторични суровини ще е няколко пъти повече.

ХАХАХАХАХАХАХАА....300 ЛЕВА....ХАХАХАХАХАХА Който не е крал държавен бензин на времето може да кихне тези 300 кинта пък и повече. Ама за това има толкова богати хора щото има много балъци. ХАХАХАХАХАХАХАХАХА

В Англия просто се посещава сайта за проверка на годишния преглед на автомобила (MOT check). Там на всяка проверка пише и милите/километрите/. Лесно се хваща манипулация. Не ти трябва да търсиш фирма за цялата история.