Кр. Вълчев: Има 4 варианта за едносменен режим на училищата

Просветният министър Красимир Вълчев посочи четири варианта за преминаване на едносменен режим на училищата, който става задължителен до 2021 г.

Обратно в новината

Коментари - Кр. Вълчев: Има 4 варианта за едносменен режим на училищата | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Защо едносменнен режим? За да може децата да са по цял ден на училище и и тези които представляват държавата да ги възпитава вместо родителите в масонските "ценности"?

Точките на министъра са безобразни - 1 и 2 -Строене на нови училища и разширяване на съществуващите?! - явно има апетити за усвояване на още пари и злоупотреби. т. 3 - Намаляване на приема?! - И сега достатъчно деца не посещават училищата. Двусменният режим е далеч по-икономичен от едносменния.

н.Тъпоидите могат ли да обяснат какво налага и по какви критерии се налага ?!?

Почти не се налага строителство на нови училища,защото кварталните училища в областните градове са полупразни.Вместо това да се стоят ускорено нови физкултурни салони,спортни площадки в училищните дворове и в муждублоковите пространства.Именно това ще реши много от отрицателните явления сред подрастващите.

При тази демографска катастрофа в България трябва да има достатъчно сгради, в които Българските деца да учат. От една страна в България не се раждат деца, а от друга страна и малкото деца които се раждат трябва да учат в претъпкани училища на две смени, защото няма училищни сгради. Да не говорим за лошите условия, в които децата трябва да пребивават- мръсни стаи, още по-мръсни ( гнусни) тоалетни, прозорци със стара дограма. Ако България наистина е загрижена за бъдещето си- трябва да започне да строи нови съвременни, хигиенични училища. Нека новопостроените училища по площ се изравнят по площ с новопостроените Молове. Няма как да накарате младите хора да останат да живеят в даден град, ако няма хубаво училище и добри учители.

Първо си вижте сбърканите програми,след това сгради,смени и тн. То ученици няма,те за смени и сгради се замислили....

Това е майтап ,абсурд на абсурда

намаляване броя на децата

по 12 часа родителите на работа, децата в училище

Дава, давай! Да се строят училища, че американската и западняшките икономики искат читави кадри за без да са давали пари за обучението им. Тъпите българи да плащат!

Ал

Определено има нужда от голяма реформа в образованието. Коренът на проблема са МОН и РУО. Нужно е да се реформират, както и цялостна подмяна на "специалистите" в Системата, като се започне с Кастрева и всичките и креатури като Михайлова.

Намаляват децата. Скоро и за една смяна няма да има. През 1984-та година се раждаха по 120 хиляди деца. Миналата година - само 50,000 деца се родиха. И починаха 100,000 души. Намаляваме с по 50,000 годишно. Проклет да е капитализъмът, античовешка система. Особено за малка страна като нашата !

в българя прокълни комунизма

За да започват и свършват в нормално време, а не часовете да започват в 7:30 за първа смяна, а втора смяна да учат до 18:30. Сутрин има деца, които ги будят в 6:30, за да имат време да закусят и се приготвят и такива от вторите смени, които по тъмно зимата /18:30 ч/ се налага да се прибират. Децата по нормалния свят започват училище 8:30 - 9:00.

Проблем има в големите градове - те се знаят кои са. Там отдавна трябваше да построят училища, както строиха детски градини. В София има квартали със по 5 супермаркета, но без училища! Така че да не си измиват ръцете с това, че нямало терени, ами да се заемат за работа, защото не е нормално в 21 век дете да става в 6:30, за да е в училище в 7:30!

А защо трябва да бъдат по цал ден в училище, кое налага това? Едно малко дете има нужда от почивка от сън ако щете и от общуване с родителите си, а не да прекарва цял ден с хора, КОИТО НЕ СА МУ НИКАКВИ И КОИТО КАКТО ПИШЕ В ГОРНИЯ ПОСТ ЩЕ НАБИВАТ В ГЛАВАТА МУ СРЕЩУ ЗАПЛАТА СЪМНИТЕЛНИ ЦЕННОСТИ.

"животните, които искаха да направят нещо значимо някога се стигнало до там, животните да предприемат героично стъпка, за да отговорят на високите изисквания на новото време - направили училище. спрели се на учебен план, които обхващал предметите бягане, катерене, плуване и летене. по план всички животни трябвало да овладеят тези предмети. патицата била отличен плувец, в деиствителност много по-добра от учителя си. за сметка на това имала задоволителни успехи по летене и слаби по бягане. заради слабостите и по бягане, трябвало да прекрати с плуването и след училище да тренира бягане. това продължило до тогава, докато плувните и ципи съвсем се изранили и по тази причина патицата постигала средни резултати по плуване. но средните резултати били приемливи и това на никого не пречело, освен на патицата."

"заекът бил първенец на класа по бягане, но скоро стигнал до нервен срив, заради многото си упражненя по плуване. катерицата била добра в катеренето, но била много обезверена заради летенето, защото учителят настоявал, да се излита от земята, вместо от върха на дърво. катеризата получила мускулна треска от пренапрягането и изкарала само троика по катерене и четворка по бягане."

"орелът бил проблемното дете на класа и се е стигнало до последното му предупреждение преди изключване. при катеренето стигал първи наи-горе, но държял да го постига по своя си начин. в края на учебната година една змиорка, която плувала изключително добре и малко можела да бяга, да се катери и да лети, получила наи-добрите оценки и правото да държи реч на завършването."

"прериините кучета не постъпили в училището, защото управата отказала да включи копаенето на дупки в цчебната програма. те дали дезата си на един бурсук да ги обучава. по-късно заедно с лалугерите направили свое училище."

Ами то вече не останаха свободни площи за застрояване.Трябва да се надстрояват старите училища с още по 1-2 етажа или допълнителни сгради в училищните дворове за сметка на площадките и тревните площи

деер

Нормално е да става в 6.00, а не в 6.30! Нормално е да се научи да изпълнява своите ангажименти с отговорност без да претупва нещата! Твоето дете мие ли си зъбите например?

В малките градчета има свободни площи. Има и свободни училища.

Всички си мием зъбите още в 5:30. Понякога си ги мием в 5. Ненормалници.

Не ми е ясно какво значи да намалят приема.

Моето дете учи в 144-то СУ. Училището е голямо и въпреки това учат на две смени. Всяка година се приемат по 5-6 паралелки / 21 деца/. Занималня за ново приетите има до 2 клас включително. След това само за тези чиито родители представят бележка, че работят редовна смяна. Събират по 2 класа на едно и следователно, подготовката за следващият ден не се получава много добре, защото има разминаване във взетия материал. Но въпреки това уважаваната директорка продължава приема на много деца, и как да не е така та нали по броя идват парите. Та предлагам ограничение на приема за тези училища, а в тези които децата са малко да се направи една проверка защо е така.

Това, че са по цял ден в училище не означава, че нон-стоп учат. Детето ми учи само първа смяна, започва в 8 часа, вечер го прибирам в 17 часа. В общи линии часовете сутрин са до 12-12:30 часа, след това имат време за обяд и почивка до 13:30. В занималнята пишат домашни и т.н. до 15:30 с малки почивки през това време и след това имат някакви допълнителни занимания под формата на игри и т.н. до 16:30. Ако времето е хубаво играят навън, ако е лошо - някакви тихи игри в стаята, правят най-различни проекти, в които са ангажирани всички деца и са им страшно забавни. Сега един въпрос - при двама работещи на пълен работен ден родители как точно бихте общували с детето си повече време ако то е до обяд в училище да речем? И кой ще се грижи за него следобед при положение, че по закон до 12години не може да го оставяте само, а нямате баба или дядо на когото да разчитате - може би трябва да наемете детегледачка?