Азиатски или финландски модел за нашето образование?

Повечето от седмокласниците не продължават на втория модул по математика, не защото се затрудняват, а защото са решили да останат в същото училище.

Обратно в новината

Коментари - Азиатски или финландски модел за нашето образование? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

...какво ще кажете за български модел? То не бяхме руснаци, американци ...сега финландци и азиатци ...толкова ли едно нещо не може да измислим наше ???

А не може ли да има хубав български модел (неразвален от рИформи и деформаторите)?!

само приказки! дрън-дрън! ако ще е финланският модел, значи по 3-4 предмета (има-няма), на срок. като учиш нещо, да го запомниш и РАЗБЕРЕШ! а кой ще научи децата да поставят ВСИЧКО под съмнение и да МИСЛЯТ?!? тава вече не ми е ясно! управниците НАВСЯКЪДЕ по Света, не обичат МИСЛЕЩИТЕ ХОРА, а и не им трябват. от ПОТРЕБИТЕЛИ се нуждаят най-вече...

Най-вече в руските колонии

Защо трябва да си измисляме неща, ако съществуват и работят

Че то по света все още няма и не е въведен по-добър и ефективен модел за обучение от БЪЛГАРСКИЯ (НО ТОЗИ ОТ ПРЕДИ 1989 година)...!!! Да...!!!

Кунева не трябва да е образователен министър. Резултатът ще е плачевен.

Трябва да се наблегне на естествените науки и най-вече на математика и физика, а в гимназията и на предмети по избор. Разбира се и на чуждите езици. А българския така трябва да се учи, че да могат да пишат децата научни документи и доклади, а не да разтягат локуми, каква лястовица била летяла. Спортните училища да се закрият! За тъпунгерите да се открият професионални училища според изискванията на индустрията по германски модел и да се работи тясно с предприятията.

Ти явно не си ходил на училище преди 1989-та :D На училище някога въобще ходил ли си

И тука ли пишеш бе Щерев!

че ние си имахме чудесен модел. имахме прекрасни учлища на световно ниво. всичко това беше унищожено. децата нямар реална прична да се местят в друго училище .

ама не македонски! Като му гледам разсъжденията на тоя Аликзандър ми е ясно защо ни е образованието на това дередже! Те, образователите, търсят оправдания, а не решения! И няма да се оправим, нито по азиатския, нито по финландския модел с тая сегашна държава!

И как стигна до идеята да закриваш спортните училища?А Националната спортна академия ще пощадиш ли или и нея ще закриеш?

На мен ми харесва азиатският модел. Не само заради ученето, а и за изграждането на личността на детето. Ще напиша, какво съм виждал за Сингапур, мисля, че в Китай и Южна Корея не е много по-различно. В Сингапур учениците имат три задължителни извънкласни занимания - по музика, по спорт и социална дейност. Примерно, помагат на стар човек, самотна майка и т.н.. За спорта и за музиката никой не изисква върхови постижения. Примерно да познаваш видовете музика, най-популярните творби и най-известните изпълнители. Е, който може, нека и да свири. (Впрочем виждал съм в Турция футболен отбор на училище. Всички бяха с екипи на училището. Имаше и едно доста дебело дете. И то играеше. Не можеше да бяга колкото другите, но и на него му беше даден шанс от една страна да се интегрира със съучениците си, от друга да спортува. Често не се справяше, но никой не го ругаеше. Разбираха, че за тях това е само игра.) Мисля, че ако се приложи сингапурския модел в България, ще се реши проблема с наркоманията сред подрастващите. Но като видях, как се развихри вчера властта за спасяването на главния наркопласьор, едва ли има интерес от ограничаване на наркоманията.

Завършил съм образованието си 1980 година . Та какво не ти харесва в системата на образование до 1989 година?

Абсолютно същият е модела на образование в Китай, какъвто беше нашия преди 1989, макар 4е се учеха доста излишни неща. Това, оба4е правеше децата по-любознателни и им създаваше учебни навици!

Имахме водещо образование, а сега ще копираме чужди работи.

Проблемът не е в модела, а в отношението и критериите! Обучението е част от цялостен възпитателен модел на личността. Тези неща не са лесна работа, но и не чак толкова трудна, когато има чувство за отговорност към най-ценното нещо -децата и младите хора. Пак се изпада в крайност като се възпитават" лидери", което за съжаление е еквивалент на егоисти в България. Живеем в общество и това трябва да е акцента , а когато има възпитание основаващо се на отговорност към обществото, то създава и отговорност към действията на единицата в обществото.

Оправданието че искали да сменят училището,си е достоино за Оскар. Мозъчния тръст за оправдания сработи късно,но затова пъъктъпо. Просто нито материята,нито начина,нито кадрите са сглобени така че да продуцират образование.

Какъв азиаъсйи какъв фински модел бе тъпанари!?? Направихте децата на маймуни! Връщайте модела на бай Тошо без изучаването на комуни ма малко повече права на учителите и готово!

Вече 26г копираме някого и сме станали бананова република. Просто трябва да възстановим модела на образование до89г, което беше на световно ниво

То и нашето работеше до 89, но го разрушиха разни деформатори.

А не може ли просто да се накарат да си учат уроците. И за който не иска-наказание за семейството!

Във Финландия отличните студенти стават учители защото професията е престижна.А не както казва въпросният съветник "учителската професия е престижна, защото учители ставали най - добрите студенти".

Най-добре африкански модел за нас................ Толкова ли няма умни хора в България, та все търсим чуждото ? Явно няма.

Аааа, не така с лошо! При бай Тошо беше лошо! И тогава се черпеше "челен опит" от братски и не дотам братски, близки и далечни страни. И тогава се прилагаха всякакви азиатски модели. Най-вече азиатски. Като млад специалист ме бяха назначили с договор в "ЗИТ - София" (Завода за Изчислителна Техника). Та целият завод беше организиран по японски модел. С цел да догоним японците в областта на електрониката и по-конкретно в изчислителната техника. Е, не ги догонихме. Може още много да разказвам и обяснявам, но с едно изречение това беше резултата от приложения на практика "азиатски модел" на работа. Та това е една от главните причини да рухне комунизма. Българинът не е азиатец. Българинът не е свикнал на самодисциплина. Японеца ако не изпълни задачата в срок и с отлично качество си прави харакири. Българинът си купува биричка и пържени картофки със сирене. Ето, това е накратко. Та, кой модел да изберем?

В Сингапур децата не са длъжни да правят това, което си написал. Да, важно е за по-нататъшното им образование в колежите, но на много не им пука. А по повод наркоманията, е по-добре да вземем сингапурския модел на смъртно наказание, ако те гепят с дрога! Като цяло програмата в училищата е силно стресираща и по мое мнение няма бъдеще в България. Това е в резюме

ИЗБЕРЕТЕ МОДЕЛ ОТ ОСТРОВ ТАМБУКТУ- ДО ТАМ СТИГНАХТЕ С ТЪЙ НАРЕЧЕНИТЕ РЕФОРМИ...ВЪВ ВСИЧКО

не беше добър молът на бай ти Тошо нещата отдавна са по-развити 21 век , въведете немската система веднага и това е

Какъвто и да е моделът, трябва да е подбран и адаптиран към културните специфики на населението, иначе ще е поредната формална и провалена имитация. Българите не са нито финландци, нито азиатци. Да търсят южноевропейски/балкански успешен модел. Ако има такъв.

ндийски модел е най-логичен.

Въпреки че последното образование ми беше преди 20 години, много от нещата които не ми харесваха си останахаи до днес, а именно безумно препълнения материял в образованието. Няма причина да правим децата си специалисти по всичкология. Това е най-малоумното решение. Такъв беше и метода преди 89-та. И в крайна сметка се получаваха добри теоретици но заключени в някаква граница. Младото поколение не трябва да онаследява ограниченията на старото, иначе прогрес няма да има. Затова всичко след основното образование трябва да е профилирано и само в университета да се набляга на теоретичната подготова. Колкото и да ме оплюят някои, пълна тъпотия е да има всеки ден БЕЛ. Особено и като се има впредвид материяла който се изучава, това е едно загъбено време за ученика. Литературата е заключване в рамка на детския мозък че книгата е нещо правилно. А то не е така. Това е мисленето на автора и не искам детето ми да се ограничава и да се ръководи от "книги". Истината не е в "книгите", колкото и някои да се озъбят сега. Професионалист може да бъде и човек който не вижда смисъла в "Под игото" или в "Хамлет". Другата крайност която с очите си е видях... всеки студент в ТУ-София може да решава троен интеграл, но едва 1% от тях знаят за какво се използва. Ето тука е заровено кучето. Изпита е отживелица. Трябва да с вземат под внимнаие мисленето на децата а не зубренето. Затова трябва да се правят тестове с много въпроси, а не да се дава тема. Моето мнение може да едно по едно произведение, на оценяващия да е съвсем друго. Кой ще определи коя теза е защитена по-правилно. Кой ще оценява оценката на изпитващия?

някой комунистически "специалист"...не те питаме за завода ти! а за образованието...кажи какво му беше криво на образованието та те е изучило до млад специалист? Имахме уважение и респект към учителите...тези който нямаха, в ТВУ! Обществото беше здраво...а не както сега...болно...Последен пример...С мнозинство приехме, децата в училищеto където учи сина ми, да не носят телефони, или да им се събират в началото на деня и накрая на деня да им се дават...е познайте колко време изтрая това...не знам дали имаше и седмица...в Германия, ако видят детето със смартфон в училище, глоба на родителите!

За България винаги си е бил най-добър Българският модел! При две задължителни условия: 1. За образование поне 3% от БВП! и 2. Никога евреи и други малцинствени екстременти начело на МОН!

Правилно - въобще не е нужно да се учи БЕЛ(още повече че за повечето присъстващи и най - вече неприсъстващи в клас не българският съвсем не е майчин език).И от какъв зор да се четат Хамлет и Под игото, виж те премиера и вземайте пример от него - прочел е Винету и станал премиер!

Крайно време е да върнат българския "тоталитарен" модел от преди 89-та.

Средното ни образование изобщо не е толкова лошо, Само погледнете колко много ученици продължават успешно обучението си в най-добрите европейски и американски университети. Средното ни образование е малко неадекватно за "нуждите" на българската "икономика" и като преподаден материал изостава възрастово спрямо западноевропейското. Друг проблем е ужасната социална и семейна среда в която се развивта огромен брой от децата. За такава среда няма измислен успешен образователен модел. Големият проблем е във висшето образование, което е абсолютно неадкветно, все по изостанало, функциониращо по евразийски модел от средата на миналия век. Българските инсититуции за висше образование фунционират като затворени обшества нежелаеши да се реформират и адаптират лъм съвременната действотелност. Те са се самоизвадили от пазарната икономика, от трудовия пазар. Поради царящия академичен феодализъм България фатално изостава от усвояването на средства от всички научни европейски програми. За съцжаление, нито един от реалните проблеми на висшето образование в България не е адресиран изобщо в поправките в закона за висшето образование и проектозакона за израстване на академичния състав. Истинската функция на вторият всъщност е да се заобиколят някои основни постановки на първия. И тук се вижда поредният отказ на правителството от реформи и купуване на политическо спокойствие от страна на дадена мафиотска прослойка.

Ци..., т.е. ромския модел е най-добре - образование до 3-ти клас, а най-добре и без. Само права и свободи, без задължения и домашни. Доживотните помощи са осигурени още от люлката.

Задачи с избор измежду 4 отговора. 25% вероятност да познаеш "на тото". Общ брой точки 65. Как може тройката да е 17 точки???? Ами тя на тото се изкарва. Тройката трябва да е някъде 25-30 точки.

Нито азиатско, нито финландско, ВЪРНЕТЕ БЪЛГАРСКОТО, което системно всички обитатели без изключение на просветното министерство съсипваха през последните 25 години и намалете ПРОПАГАНДАТА на средствата за масова информация. Мъдрия бългаски народ го е казал Прост народ, слаба държава, а кой ли се възползва от това, не е нужно много да се мисли за да се стигне до верния отговор. Необразовани и ниско интелигентни хора лесно се манипулират.

ГЕРБАДЖИЙСКИ! ПОЧНА ОТ СЕНДОВСКИ- МИНА ПРЕЗ 18 МОДЕЛА- КОИ ЛИ НЕ УМНИЦИ СЕ ПРАЗНИХА- НАКРАЯ - КАКЪВ МОДЕЛ?

"Литературата е заключване в рамка на детския мозък че книгата е нещо правилно." - Това вече наистина ме уплаши. Мутрокрацията оставя своя траен отпечатък, особено върху по простичката част от населението. Втрещен съм!

това е факт. и да се концентрира в последствие върху математика,български и литература,история,физика (основа). другото е ала бала. ранното изучаване на повече матемнатика ще реши много проблеми на учениците в последствие

Твърде рано сте напуснали училище, Аз.

да повишат изпитните резултати, защото най-качествената младеж системно напуска мафиот-задунайская губерния и тук остават разни нефелничета, които създават себеподобно потомство.

Колко деца имате, които в момента са ученици. Аз съм убеден, че днешното средно образование е по-добро от това което беше през 70-те и 80-те години на минали век. Доста по-добро при това. Друг е проблемът, че днес много по-трудно се наливат знания и създават умения у децата по комплексни причини и особено у няки деца. Друг обективен фактор е огромното количество информационна полюция, скоято биват обливани постоянно, че четенето вече е изместено от зяпането на движещи се картинки, което закърнява мисленето и въображението и пр. и пр. Много по-сложно е, отколкто повечето разбирачи български си го представят.

Правилният израз е "Вън ЛИХВАРИТЕ " от храма!

АЗ СЪМ УЧИЛ ПО КИЛИЙНО - КОМУНИСТИЧЕСКАТА СИСТЕМА И ЗАТОВА ДНЕС ПУША САМО КЕНТ И ЯМ БОНБОНКИ ТИК-ТАК .... КАЗАНО "А ЛА ОРКЕСТЪР БЕЗ ИМЕ ":)

добре че завърших преди азиатското и финланското образование...... аз съм азиатче и расна в дни велики в славно време син съм на земя финландска син съм на тъпаци без мозък дето им позволихме да ни мачкат и водят за носа абе вие Българи ли сте за толкова прост народ ли ни смятате че финландски модел ще ни набивате