За осми пореден път глобалната организация Superbrands връчи своите награди за отличен брандинг на водещи потребителски и бизнес марки на българския пазар на тържествена церемония в Sofia Event Center. На събитието беше представено и осмото официално издание, представящо пътя към успеха и съвременните достижения на част от най-силните брандове в страната, както и значимостта на техните социалноотговорни каузи.
За четвърти пореден път Superbrands присъжда и почетна награда за принос в промоцията на бранда България по света. Тази година наградата получи Българският ансамбъл по художествена гимнастика, който за първи път спечели златото на Олимпийските игри в Токио.
"Със сигурност изданието Superbrands България 2021-2022 подсказва уроци, които маркетолозите трябва да научим, за да подобрим нашите маркетингови стратегии и пазарните резултати за всеки конкретен бранд", сподели проф. Веселин Благоев, дългогодишен член на експертното жури - Борд на Superbrands Bulgaria.
"Във времена на сериозни трансформации мисията на глобалната програма Superbrands е да бъде широка платформа за споделяне на нови идеи, нови стратегии и нова комуникация" - подчерта Мила Векова, представител на организацията за България.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички 80 страни, реализиращи промоционалната програма Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури - Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет, осъществено в партньорство с водещия институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите.
В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands - марка, която трябва да демонстрира:
Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?
Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?
Глобалната организация Superbrands предоставя право на квалифицираните марки да участват в официалното издание за България за 2021-2022 г., както и да използват официалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.
Най-силните марки на българския пазар, включени в осмото издание на Superbrands Bulgaria 2021-2022
Потребителски марки
Business-to-Consumer
Bosch
bTV
Cash Credit
Deroni
Dir.bg
Domaine Boyar
Fibank
Хрус-Хрус
Ideal Standard
Lidl
Майонеза Краси
Mobile Bulgaria
Neff
RiceUP!
Turkish Airlines
УниКредит Булбанк
Yavlena
Бизнес марки
Business-to Business
Jobs.bg
Kreston BulMar
Пенков, Марков и партньори
René Gourmet Group
SEG
Soudal
Unimasters Logistics
Глобалната организация Superbrands
Глобалната организация Superbrands е независима институция, фокусирана върху брандинга. Тя отличава и промотира изключителните търговски марки, които се открояват и доминират над всички останали в рамките на националния пазар. Организацията провежда конкурса за отличията Superbrands и осъществява едноименната промоционална програма, която е представена в над 80 страни по целия свят. През 2005 г. България стана официален член на глобалната организация Superbrands.
Какво означава Superbrand?
Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества съзнателно или несъзнателно признават потребителите и именно в тях са готови да инвестират. Superbrand символизира качество, надеждност и различие.
Изданията Superbrands
Изданията Superbrands са своеобразна енциклопедия на най-забележителните търговски марки, известни в десетки страни по света като Библията на брандинга. Те имат широка читателска аудитория, ползват се с авторитет и доверие сред деловите кръгове, ключовите публики и потребителите, защото дават отлична представа за лидерите на националния пазар и за неговото развитие. Компаниите успешно използват книгите, за да демонстрират историята и съвременните достижения на своите брандове, те са ценен корпоративен подарък за клиенти, партньори, журналисти и инвеститори.
НАЙ
Акула изплува на плажа в Бургас
От гордостта на империята до брегова охрана – има ли бъдеще руският Черноморски флот
До края на 2024 г. България трябва да въведе европейските правила за минималното заплащане
Главчев разпореди да бъде отменено решението за създаване на болница "Мама и аз"
Търговска лига се отказва от създаването на педиатрично отделение и сменя името на болницата
От гордостта на империята до брегова охрана – има ли бъдеще руският Черноморски флот
Главчев разпореди да бъде отменено решението за създаване на болница "Мама и аз"
Държавният департамент на САЩ обвини Русия, че е използвала химическо оръжие в Украйна
ПП-ДБ внасят сигнал в прокуратурата и ДАНС за проверка за частна детска болница
Извадиха 15 кърлежа от тялото на дете след игра в Южния парк