МОН умува да премахне част от материала по математика от учебниците
Нашата учебна година е най-къса, каза просветнит министър, който държи училището да започва на 7 септември
Обратно в новинатаКоментари - МОН умува да премахне част от материала по математика от учебниците | Днес.dir.bg
Коментари
Добър ден. Аз съм точно 14 годишното момче, което ви трябва в коментарите точно да ви досъобщи, между всичките тези коментари (Нали, информативно). По математика материала, не е само сложен, но и също много непотребен за в бъдеще. Както е съвсем банално, иронично, и какво не, не смятам, че някоя възрастна дама ще ме прекоси на центъра с желание да разбере материал от училище с малко значение, но и е затънтено "някъде там". Материалите, които ще трябва за живота са : процент, плюс, минус, умножение, деление, лице, а всичко друго, което съвсем няма да има практика е; практически некоректно. Имаше един коментар за точно "14 годишно над бюро за 13 часа на кафе" Аз съм в случая, от изгърбване на това бюро, не само получих болки в гърба, но и пристрастеност към кафе. Това е от мен, ще си проверявам коментара от време на време. Поздрави.
Веднъж на плюнките с гладките мозъци в министерството не им мина през акъла, че не е норнално и много "западно" или "европейско" 14 годишно да живее на кафета и надеждата, че някоя смъртоносна болест или природен катаклизъм ще го избави от мизерния живот да седи по 13 часа на ден над бюро да учи глупости, които ще са забравени в момента, в който не му трябват за някое тестче или матурка като си казва, че е нормално да няма сили да се изкъпе, да седне да яде, да пие вода или всякаква друга форма на хигиена, заради една зелена точица в "школото" на телефона му. На милия белокос пеликан с възможни поведенчески дисфункции и ментални заболявания явно му се струва суоер готино да си променя решенията по средно 8 пъти дневно.
Математика се учи за да се развиват и усъвършенстват логическо мислене, точност, съобразителност, умения за моделиране и т.н. Учениците трябва да 6меят повече да проектират и прилагат изученото в практиката.
А на кого ще му потрябва, някой може ли да каже предварително. Математика не се учи с "курсчета". Замислете се, всичко което ползвате във всекидневието е математика.
До този момент, за реформи ни пробутваха нови учебници в които материала от горните класове да отиде в по-долните. Резултата за масовите училища, където на практика са повечето деца, е видим в момента - крещяща функционална неграмостност. Явно времето не стига по сегашната програма, виждам го по сина ми. В час се претупва за да се спази графика, понякога вземат по 2 урока за един час. Редовно 1/2 от упражненията се оставят за домашно, защото не остава време. Кой разбрал, разбрал - родителите да се оправят с останалото. Който не вярва, да пита децата си каква е разликата между обем и маса. Учи се в 3-ти клас междувпрочем по сегашната програма.
Колосални простотии има в учебните програми. Понеже бях в икономическа паралелка - то не беше "деветична проверка на резултата, умножение на ум на числа близки до 100, близки до 1000 " и т.н. и т.н. Не че си нямахме калкулатори, но такава била програмата. Абсолютна загуба на ресурси и време.
Замислих се колко пъти ми се е налагало да смятам синуси, косинуси, да вадя таблици на приближенията в реалния си живот. И се оказа - нито един път. Иначе, който смята да се развива в инженерни науки, да си ги учи тия неща в допълнителни курсове.
Те и сега идват масово математически неграмотни в техническите университети. За в бъдеще ще могат само да носят куфарчетата на китайските инженери.
Достатъчно да се знае събиране и изваждане. От това се решава всичко!!!! ВСИЧКО ОСТАНАЛО Е БЕЗМИСЛЕНО!!
Чудесно - махаме материал от учебниците, но удължаваме учебната година - децата ще дъвчат едни и същи политкоректни теми до изтъпяване, по пример на "образованието" с корана...
Учебниците трябва да ги пишат учители до средните училища , а не професори и академици.
- Стига сме доставяли на Харвард такива умници като Курчо Путков! - Достатъчно е да са само добри лизачи!
Както вървят нещата в бг образованието най-разумно ще е да се дава на новородените заедно с акта за раждане и диплома за висше образувание за 2 , 3 или повече специалности . За компенсация -да се увеличи поне двойно щата на министерството.
На вас някога изчисления на sin,cos,tg, cotg, вариации, логаритмуване на степен, частно и произведения, графика на функцията y = Asin(ax + b), характеристики на разсейването - дисперсия, екстремални задачи в планиметрията и много такива безмислени др. трябвало ли ви е в живота?
Нито български език, нито история, нито нищо! Един лесен курс по лизане на маерикански задници за времето на цялото образование е напълно достатъчен за оцеляване!
Какви са тези реформи? Колко реформи ще правите в образованието. Стига! Когато се прави промяна на нещо, се прави малка промяна и се проследява накъде тръгват нещата. Голямата стъпка може да катурне системата в пропастта. Да, ама вие като не искате да учите математика, как ще го проумеете това?
Де да беше само математеиката. Целият учебен материал е тотално остарял и трябва да се преработи основно спрямо съвременните социални процеси и пазар на труда. Образователната система има нужда от радикална промяна, ама радикална, това е. На кой музикант по дяволите му трябва да решава квадратно уравнение? Или програмист да знае менделеевата таблица?
Ученето на математика от 9-ти клас нагоре е безмислено. На който му трябва математика да си я учи в университета. Проблемът е какво да ги правят толкова много даскали.
Лице на правоъгълник и квадрат в 4-ти клас да се премахне.Също трудно се справят при деление с двуцифрено число.
Предлагам Ви да покопаете известно време с мотика. После може и да имате друго мнение
Най-късата учебна година и ...най-късите ваканции . Защо за тях не споменавате нищо?! Във Франция след 8 седмици учене следват 2 седмици ваканция. А нашите деца имат средно 10-11 дни ваканция, без да слага МОН съботите и неделите и официалните празници, за да "разтяга" изкуствено ваканциите.
МОН умува? Единстваната подходяща дума за тази тяхна дейност е - ТЪПЕЕ. Все повече. Докато накрая таблицата за умножение се премести в материала който се изучава след завършване на средното образования и знаенето и стане препоръчително.
Следващата учебна дисциплина която ще бъде преработена след математиката е историята, където могат да се прокарат тезите за османското присъствие в България и че Русия не е освободителка от турско робство а по този начин се е стремяла да ни пороби.
Задачата поставена на правителството от хамериканците е да направят БГ нацията неграмотна! Трябва им територията ни!
Математиката е начин на мислен, а това не се прави в училищата. Не е необходимо да зададеш за домашно 10 задачи еднакви, а три от различни типа, но преди това в калас да си обяснил логичеки последователността на пътя за решенето им .
В момента в гимназиален етап буквално се препуска през материали по математика. Часовете са напълно недостатъчни и учениците са поставени на моменти буквално сами да се подготвят. Защо не редуцират часовете по музика или рисуване за сметка на математиката? Така или иначе не учат абсолютно нищо поне по музика са откровени глупости . Споделям наблюдения от елитна езикова гимназия в София.
ДЪРЖАВА БРОЙ УЧЕБНИ ДНИ Албания 156 Австрия 180 Белгия 181 Босна и Херцеговина 170 Сърбия 170 България 183 Хърватия 175 Кипър 174 Чехия 200 Дания 200 Естония 175 Финландия 187 Бивша Македония 166 Франция 180 Германия 185 Гърция 176 Унгария 177 Исландия 180 Ирландия 182 Италия 200 Латвия 186 Лихтенщайн 185 Литва 185 Люксембург 176 Малта 172 Черна гора 180 Холандия 188 Норвегия 190 Полша 186 Португалия 180 Румъния 178 Словакия 187 Словения 181 Испания 175 Швеция 192 Швейцария 178 Турция 180 Англия 190 Уелс 190 Северна Ирландия 175 Шотландия 190
Официалните учебни дни в Австрия са 184, от първия до последния клас. Всички започват и завършват по едно и също време. Голямата разлика в дните е при децата под 8ми клас. Децата в България учат с поне 2 седмици по- малко.
МОН вместо да мисли какво да маха или пък слага, най-добре да върне учебниците по математика, физика, химия, биология от миналото. От 1970-та до 1980-та година. След 1990-та само с глупости се занимават тези от МОН. Отделно от това трябва да се разреши да се повтаря от 1-ви до 4-ти клас, защото в 5-ти вече идват тотално неграмотни отличници, които няколко години по-късно стават висшисти с отличен успех.
няма да разрешат западните "партньори", кой ще иска после да е продвач-консултант, когато знае и може повече от западнте си връстници
Явно. Друго си е да те обслужва неграмотен юрист, педагог, или кавото друго се сетите, например. Защото рожба на слабите ни учебници са безкрайно неграмотните ни висшисти. А вече всички са висшисти. И колко неграмотни учители има!
Че кой им пречи на децата да учат. Синът ми е 4ти клас в австрийско училище. Материалът по математика е същият, като в България. Той го усвоява без никакъв проблем, както и 90% от децата в класа му. Имат отлични оценки. По принцип тези, които не се справят, повтарят класа, може и по два пъти. Те имат също и допълнителни часове, за да може да им се помогне все пак да усвоят материала.
На кой му трябва математика? Най-добре да се научат децата да познават цифрите, събират и изваждат и това е. Има кой да мисли вместо тях, мислещите хора са излишни и заплаха за световния мир…
По математика вече не се учи нищо в училище, а ако съкратят материала съвсем нищо няма да остане. Няма смисъл да удължават учебната година при положение, че материала, който се преподава може да се вземе и за по- кратък период от време.
Изобщо премахнете математика, физика и химия, по биология ги водете в зоологическата градина, измислете комбинирани уроци по история и география, напр. Мадарски конник и Шуменски плато. През останалото време ги тренирайте да станат ютубъри, инфлуенсъри и геймъри, за момичета може и плеймейтки.
Децата в първи клас трябва да учат само писане четене и математика. Тези природознания и други да са за втори клас
Мирясай бе боклук! Стига с тоя 7ми септември и с удължена учебна година е края! Баси се се спря!!!
От опит мога да кажа, че когато математиката ти се преподава от МАТЕМАТИК, разбираш защо древните са я приемали за едно от ИЗКУСТВАТА...
Да се закрива образованието въобще, защо трябва да се учи, ще си ходим прости, така ни искат евроатлантическите партньори.
Най-добре в часовете да пляскат с ръце и пеят украински патриотични песни - разбира се, на английски.
Преди години имаше само един одобрен учебник по всеки предмет. Учебниците се пишеха от колектив заслужили учители, а не от професори и академици. Затова и нещата в образованието вървяха по-добре. Но тогава образованието не беше бизнес....
Да се запази началото на учебната година - 15.09, но всички да учат еднакво, до 30.06. Има нужда от олекотяване на програмата по математика, да пита учителите или да върне програмите, по които се учеше преди 1990. Тогава нямаше неграмотни, както днес и това се дължеше на добре балансираната учебна програма.
Защо всички да учат до 30ти? Занималня ако ви трябва, това искайте!!! Малките какво да правят до 30ти? Вие имате ли си на идея какви жеги са!?!!!
Махнете и училището. Нали ютубъри, инфлуенсъри, те ще им обясняват живота и ще ги образоват.
тоя Денкоффф, по какво е професор, явно не по математика.Абе бастун соросоиден, мен ако ме питаш математика трябва да се учи всеки ден във всички училища както е в математическите гимназии
Абе махайте математиката и да знаем защо завършват училище една купчина тъпанари и олигофрени.
Това искат “нашите партньори”. Да махнем математиката, историята, физиката и да въведем на тяхно място “сексуално обучение”. Извратеняци!
Математиката е ключът на цялото човешко знание Ако не ни интересува, че следващото поколение ще е по-необразовано от нас, можем да спрем математиката още в трети клас. И без това таблицата за умножение не е по силите на доста деца. Но ще трябва да си внесем техници, инженери, програмисти, учени по всички направления. Ще трябва чужденци да управляват финансите, енергетиката, индустрията, търговията, даже и селското стопанство.
Какво си играят на дребно. Направо да затварят училищата. Колко много средства ще има да се роята "новите българи". Такива им трябват на менторите на БГ, щото от Африка вече не може да взимат.
Мислили ли са по въпроса ,че учениците могат и да учят, а не само си гледат в телефоните.
Който развива ума и е основа за техническите науки.Премахването на част от материала ще доведе до още по-голямо изпростяване на младото поколение.Не можем да вървим напред без знания,като слушаме чалга и въртим гюбеци.
Соросоидите и "Америка срещу България" загробиха България. Тия, и вчера да бъдат лустрирани, пак ще е късно. България като държава, вече не съществува.
За ваша информация, Америка за България финансира отбори, явяващи се на международни олимпиади, за които МОН не намира средства. Финансира и създаването на много кабинети за обучение по различни науки, ама вие дрънкайте празни глупости. Така че понякога прави повече за българското образование, отколкото МОН.