Четвъртокласниците с най-слаб успех по математика

Усвояванено на учебния материал от четвъртокласниците се подобрява, като учениците са показали най-добри познания по предмет "Човек и природа", а най-слаби - по математика.

Обратно в новината

Коментари - Четвъртокласниците с най-слаб успех по математика | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

За какво подобрение и усвояване на учебен материал говорим. Отчитат проценти в правописа. А каква е работата на началните учители,освен да научат децата на основни неще ив БЕЛ и по матем.Само дето голям процент от тези учители са некадърни и незаинтересувани. Учебниците са написани непонятно. Прдграмите никой не ги мисли да са подходящи за съответната възраст. И дали някой ще ми отговори,защо деца,които имат капацитет трябва да се изучават и образоват сред гаменчета. Та тези от министерството - вземете се огледайте.Кой учи децата ,и малки и големи и на какво ги учи.

Образованието в България е насочено към зубрене и папагалско възпроизвеждане на ненужна информация, в математиката се изисква логическо мислене. Така, че тези резултати не учудват никого освен просветното министерство.

И категорично не вярвам, че усвояването на учебния материал се подобрява. По- скоро цялата система и организация на изпитите набра известен опит и се нагласи как да показва по- добри резултати

Поставям под съмнение самата обективност на изпитите заради организацията им. Колкото до математиката, не съм сигурна, че децата в училище се учат на истинска математика, така че да я разберат като езика на природата. Абстрактното нахвърляне на сметки в учебниците точно никак не може да събуди интереса и точно нищо не говори на едно дете в тази възраст. Правят ми впечатление регионите с нисък успех. За североизточните- има обяснение. Но за Монтана....не разбирам

Поставям под съмнение самата обективност на изпитите заради организацията им. Колкото до математиката, не съм сигурна, че децата в училище се учат на истинска математика, така че да я разберат като езикът на природата. Абстрактното нахвърляне на сметки в учебниците точно никак не може да събуди интереса и точно нищо не говори на едно дете в тази възраст. Правят ми впечатление регионите с нисък успех. За североизточните- има обяснение. Но за Монтана....не разбирам

Математиката е езика, на който ни говори природата. Щом не знаят математика, ще се сринат и по природни науки. Това се доказва от две неща: - най-добри - при възпроизвеждане на знания, демек - зубрене; най-лоши - при разбирането на процеси и явления, демек - смисъла на обучението. - по математика - най-добри в аритметиката, където в 1-4 клас се назубрят правила; най-зле - в геометрията, с която се възбужда математическото мислене у децата. И още: най-добри в "гражданското образование", по-зле - по история, която е основата, смисъла и обяснението на фактите от гражданското образование. Обобщено: произвеждат се зубрачи, но категорично не и мислещи, оценяващи и критични хора. И се хващам на бас, че процентите за пълния член са лъжа.

напълно съм съгласна. така беше и едно време. ако се опита да мисли някой особено по литература, веднага се орязваше оценката. при развиването на тема трябваше да преписвам от литературните критици и малко да изменям, за да изглежда уж мое мнение.

По математика ще си останат зле. Учебниците са ужасни, материалът е представен по най-идиотският начин. В условията на задачите няма последователност и логика. Материалът се преподава на Юруш, децата немогат да го проумеят, а за неграмотните учители да не говорим. В учебнкиа по математика за 3-ти клас има грешки. и т.н........

Братле щом и за трети клас ти е мъгла по добре не вземай отношение. Като гледам май не само децата са глупави. Само да напомня умните родители се изнесоха вече от бг.

Родител е абсолютно прав, за Ваше сведение! Всеки час се взима нов урок! Няма време дори да се решат примерите в него.Стигат до 1 -2 задача и другото за домашно и така всеки ден. Материалът е напълно неразбираем и погрешно представен . Тестовото изпитване е пълна тъпотия, защото ако преписваш или задраскаш само отг.Б, веднага си докарваш 3- 4 и т.н.

Отново и отново се потвърждава фактът, че училището подготвя зубъри, а не мислещи хора.

Така е, но може би това е целта на занятието.

Нека тосподата учители,работещи в началния етап на основното образование, се замислям много сериозно върху показаните от учениците резултати.Досега отчитахме,че малките ученици се справят много добре с математиката и природните науки,но това не е било така!

Това се отнася и за седмокласниците.Какво може да се очаква от учениците когато учители стават само тези , които не са ги приели никъде да учат- най-големите слабаци и повечето момичета със съмнително поведение / Това е истината за съжаление/......!

Според мен учителските институти в Смолян , Кърджали, Силистра и къде ли не още, отдавна си изиграха ролята.В Европа не се ходи с така подготвени кадри в институти създадени във времето на началния социализъм.Учителските кадри да се подготвят само в Софийски, Пловдивски и Търновски университети /не в Благоевград там приемат и Сульо и Пульо/.

правилно! аз завърших благоевградския университет, не работя по професията си в момента и не живея в българия, но още тогава ми беше ясно, че повечето от приетите не стават за учители. първо че бяха неграмотни някои от тях, зубрачи имаше такива прилежни и не мислещи,второ самото обучение е малко мудно-история на педагогиката(такива глупости трябваше да се зубрят) помислих си : не искам децата ми да бъдат обучавани от някой от тези.

Аз завърших математика в СУ"Климент Охридски" през 1973 г и това беше последният випуск със сериозно математическо образование.След това струва ми се направиха реформи,много от предметите ги премахнаха и т.н.Преподаватели като Я.Тагамлицки,Алипи Матеев,Кирил Дочев,Б.Петканчин и др.няма вече за съжаление!

Математиката е сила на умните хора,а не на послушковците.За това демокрацията мрази точните науки,и то не само за 4 клас. Много "по-полезни" са пожарникари,журналисти и телевизионери,охранители, икономистите /но по какво?/, юристите /но по какво?/ и всякакви други измислени дипломи.Убедете се сами!

За други пък, едни такива с червени кратуни, много по-полезни са специалистите по история на БКП като доносник Гоце или по съветските униформи като Станишко. А върхът на сладоледа е великия учен доц. д-р Тракторов със средното си милиционерско образование и Рабфак. Той е близък до доносник Гоце и "Пикаещият по фонтаните", дето се пъчи с дипломата си по математика, Въпреки че и един ден не работкл като математик - да си партиен апаратчик е по-благо.

Пак се изказа,приятелю.Защо не искаш да се пробваш в музиката или нещо друго,което да изисква голям талант,като твоя.Или искаш да изглеждаш като умно момче?

СЕГА СЪМ ПЕНСИОНЕР И ЕДНАТА, ОТ ТРИТЕ МИ ВИСШИ СПЕЦИАЛНОСТИ Е МАТЕМАТИКА/ПРОИЗВОДСТВЕН И ПЕДАГОГИЧЕСКИ ПРОФИЛ/. КОГАТО УЧЕХ В ЧЕТВЪРТИ КЛАС НАД 3/4 БЯХА ДОБРИ, МНОГО ДОБРИ И ОТЛИЧНИЦИ ПО МАТЕМАТИКА. ПОЧТИ ВСИЧКИ ЗАВЪРШИХА ВИСШИ ОБАЗОВАНИЯ. ТЕЖИ МИ КОГАТО ЧЕТА ТАЗИ СТАТИЯ!

...бате Жоро за миналите времена. Математиката като точна наука винаги е била трудно възприемана и преди, когато ти и аз сме били в четвърти клас, и сега, когато хора без работа правят тия статистики, така ще бъде и за напред. Спомни си гибелта на Питагор--ако римлянина, дето го е убил, обичаше математика, щеше да седне до гения на пясъка.

Римлянинът ме уби мене, а не Питагор, ама на кого му пука...важно е да се направим на интелигентни....

Когато Архимед открил закона,че всяко тяло потопено във вода измества такова количество вода колкото е теглото му,гърците пренесли в жертва в негова чест 100 бика.От тогава всички говеда ненавиждат математиката.Аз съм твоя колежка по образование,а може би и твой набор.Привет!

Тук има закодирана една лоша, но и една добра новина. В 4-ти клас все още има цигани и турци. Които не само че не разбират какво им с еговори, те не са наясно въобще за коя Мария става дума. В повечето български семейства родителите се занимават с децата си. До 4-ти клас във всички случаи. И те имат убийствени резултаи в сравнение с циганетата, което допълнително ги демотивира. Математикате е нещо, което няма как да се назубри - иска разбиране и определен начин на мислене. И там резултатите са доста обективни. Така че циганизацията на България вече започа да дава отражение. интерсно ще бъде колко от завършилите 4-ти клас ще завършат 8-ми клас и колко 12-ти. Тогава вече ще могат да се направят категорични изводи. които след 10-ина години ще бъдат страшни.

Аве,ченге от KGB,много пишеш, макар че Math не разбираш.Защо не се пробваш с оперно пеене?

"75,79% от четвъртокласниците правилно са започнали изреченията с главна буква" - представяте ли си колко е напреднала реформата в правилната посока?! Как чиновниците си измислят работа и статистически слабоумия?! За държавата Циганория това вероятно е огромен успех - в края на 4 клас да започваш изречението с главна буква... А маститите чиновници знаят ли на колко места учителите са казали всичко на учениците си, защото това е оценяване на тяхната работа и от това им зависят мижавите заплати? Тази статистика къде е?

"задачите за възпроизвеждане на знания" това да не е същото, на което му се казваше "преписване" едно време?