Коментари - 88 са пълните шестици от матурите, 45 са двойките | dnes.dir.bg
назад

88 са пълните шестици от матурите, 45 са двойките

На държавните зрелостни изпити по 14 предмета 88 ученици имат 100 точки, или "пълна шестица", като само една е по български език и литература (БЕЛ). 45 ученици пък имат 0 точки или "двойки", като от тях 35 са по БЕЛ. За поредна година зрелостниците от Американския колеж в София са постигнали най-висок среден успех от 5,70 по БЕЛ. Втора е 91-ва Немска езикова гимназия в София - с 5,67.

Обратно в новината

Коментари - 88 са пълните шестици от матурите, 45 са двойките | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

продължавам да не разбирам защо 'разработките' влизат в задължителната матура едно на ръка че 50% не знаят граматика, но да се изказваш поетично и да пишеш есета - извинете, но далеч не всички ще стават журналя или 'локумаджии' нищо лошо за БЕ-то, но Л е извращение, и си стои такова още от соц времената.

Какви по-добри резултати да се искат. Те не учат, а учителите толкова и преподават щото толкова и знаят. А който измисля темите е много зле. Аз също бих се затруднил при това заглавие.

Който иска да си чете художествена литература. Защо трябва да разсъждавам върху писанията и измишльотините на някой си? За българския език - граматиката е задължително да я знае всеки, но литературата да я четат тези дето се имат за интелигенция

по-задължителна от литературата става елементарната, нютонова физика, елементарната - жичкаджийство - електротехника, и, задължително, матура по използване на компютър. стига с тези глупости, пълнещи гушата на античното 'учител по литература'. защо не по музика и рисуване, а?

Те все са недоволни, учениците само мрънкат, учителите им криви...все има излишни предмети, но най-голяма вина имат родителите, които им насаждат че учителите са тъпи задръстени некомпетентни, а не виждат чалгизираните си отрочета...

Ама това е ПРОСТ народ, слаба държава

"От здравия разум до поетическото безумие" по романа "Под игото"!! Тази тема е плод на политическо безумие или на продажност! Инсинуативното внушение в нея се състои в това да се обвини Вазов в поетическо безумие,понеже е дръзнал да пише за турско иго и робство!

До всички коментирали по-долу: очевидно виждате търсите бъдеще за себе си, като поддържате поведение на някакси образовани простаци ("литературата е за интелигенцията"). Литературните анализи никога не са били свързани с "поетично" писане. Аман от загубеняшко мислене... И за сведение - на 30 години съм, инженер по автоматика.

Погрешно свързваш изучаването и изпитите върху художествената литература с това безумие, наречено "литературно съчинение" или каквото там са го прекръстили в днешно време. Абсолютно те подкрепям, че изпит по БЕЛ винаги е бил пълна порнография. Литературните критици не искам дори да коментирам-там отбор психоаналитици трябва да се намесят.

прави разлика между 'разработка' и литература - защото т.нар. 'литература' в училищата няма много общо с култура, а с налагането на нечии, остарели, глупави, щампи на 'развиване на тема'. с много ама много мъгляви методи и средства за оценка. паразитен предмет - и ниските ми оценки по него се дължаха на олигофрена-учител, за който НЕГОВИЯТ начин беше по-важен от това, дали и колко съм прочел, дали и колко съм разбрал. ...и какво казваш, за чалгата и за матурата по музика?

много добре си ги свързва. ти сам си си отговорил - защото темата е за матурите, и защо Л е задължителна матура, за всички.

"Литературните анализи никога не са били свързани с "поетично" писане." Или не си ходил на приемен изпит по БЕЛ в някой университет или просто си забравил на кои "работи" се пишеха/пишат високи оценки.

и да, от тогава, не само аз, нарочно пиша не 100% по правилата. именно защото са сложени в един кюп това извращение и Българският език.

Пък и то от един момент нататък образованието не е задължително, който му е трудно, мъчно, няма време и не му се занимава просто да не го прави

Незрели деца в една незряла държава. Незрели ученици, от които се получават незрели граждани. А от тях - незрели политици. Не ръководители на мощни икономики, а лапачи на пари и порумпирани типове. Днес учениците ни пият като смокове, въртях задници като анадолски гювендии, продават и предават страната си на ориенталските мераклии за нашата земя, нямат грам култура, не знаят езици, вулгарни са, извратени, алчни и тъпи като своите родители - бивши леви и настоящи уж десни. Страната е объркана, катастрофирала в хендека, поциганена и мащеха на своите граждани. Такава държава при ГЕРБ и прочее измислени милиционерски групи не става за нищо. Те е просто едно тъпо РПУ. А тъпи ченгета не стават за държавници.

"Иван Вазов много затрудни младежите на изпита по БЕЛ..."Някой спомня ли си през последните 10 години на зрелостния изпит да се е паднал автор, който да не е затруднил младежите?!

Подкрепям мнението Ви изцяло!

Ако верно беше даскал, щеше да знаеш какви глупости си написал. Не слагай всички деца под общ знаменател, защото лъсва колко си ограничен!

Прав/а си. Не са всички деца. Но към 95-96% от тях са именно такива - потенциални милиционери. Но не са виновни те. Обкръжението, бита им са такива. Какви други да станат???

Много краен сте в изказването си. Но Вие също не сте виновен - явно срещате само такива деца или общувате с ограничен брой млади хора. Да, немалка част отговарят на описанието Ви, но далеч не всички са такива.

"Зрелостниците се затрудняват преди всико при ..." Ха, ха, ха...не само зрелостниците...

"От здравия разум до поетическото безумие" - интересно кой болен мозък е родил тази тема и какъв е смисъла и изобщо ? Не завиждам на учениците. И ние учехме безумни простотии но и сегашните деца не са пожалени от идиотизмите на някакви даскали.

Много, за съжаление, сте претенциозните немислещи.

Ти би се затруднил. Защо даваш себе си за пример? С какво се занимаваш, какво си учил? Пък и матурите са за това -да затрудняват. Който не може да разсъждава грамотно, получава по-ниска оценка. Какъв е проблемът тук?

а ти не си прав. какво правите, вие, учителките, за да задържите вниманието на децата? или гледате да задържите само системата, вехта и неадекватна още прези 80те години на миналия век? наясно ли сте, че повечето културни деца са такива ВЪПРЕКИ 'училището', а не благодарение на него?

кат'та глеам, майна, по-претенциозно-безмислену от твойту не виждъм.

математиката е точна наука. поради тази причина, грубите грешки в задачите си личат от далече. смЕтам знаеш, за какво намеквам. докато в тази локумаджийница няма начин да докажеш - нито че си, нито че не си.

95% според мен е пресилено, но определено описаните са болшинство. Смятам обаче, че "нищо ново под слънцето" винаги е било така, с тази разлика че в миналото бичеше "сръбско", най-вървежните бяха синовете и дъщерите на келнери и ТИР-аджии - заради доларите, марките и Кореком. Е това бяха РОДИТЕЛИТЕ на тия деца - с какво основание някой може да има претенции към сегашните млади. Скоро ще стане един век брутално затъпяване и промиване на мозъците в тая държава и направо е изумително, че много от децата на новото време успяват да се борят и да стават истински ерудирани и стойностни личности. За това слагането на тия деца, колкото и да са малко, в едно корито с безмозъчната маса роби, на мен лично не ми допада. Съжалявам, може и да съм твърде краен!

А колко са шестиците по математика?

Според мен, точно на изпита по литература се проверява кой колко е грамотен. Тестовете не могат да го докажат или покажат изцяло. Никога не са ме радвали отговорите на литературни въпроси, но сега могат да пишат свободно, а не да цитират критици. На кандидатстудентския ми изпит получих 3 на автор, който НИКОГА не бях чела. Оценката беше за ГРАМОТНО писане на тема "Как да пиша върху нещо, което не съм чела и защо трябва да чета нещо, което не ми харесва". А, че всяко следващо поколение е все по-неграмотно си е тъжната истина.

Миналата година 4.80, тая 4.52, догодина значи едва 4 ?

Какво иаскате от деца,за които идоли са Тиквата,Цвъко,Азис и Гр.Ганчев? ив.Вазов и брат му да си гледат работата.

На теб май са ти идоли, не ти излизат от главата и олигавената ти уста!

Техническа специалност, а учителите са много зле. Точно за това мъглявата идиотщина 'Литературен анализ' им е толкова любима. Колкото до 'темата' на матурата тази година - надминали са себе си ...

ти си имал 3-ка по математика. знаеш ли какво е 95%, и кой ти даде право да оправдаваш мързеливите автори на програми и учебници, заедно с още по-мързеливите учители, за това бедствие?

аргументативен текст, интерпретативно съчинение - изкълчих си пръстите да го напиша тоя български език...

Обичам звучният български език и старинните ни думи като: стартирам ... диверсификация ... интерпретативно ... аргументативен... финализирам... визита ... селектирам и т.н. Да са живи и здрави всичките народни будители, които дадоха ни тези , а и мног одруги звучни и изконно български слова...

Очевидно го обичате, след като не му знаете правилата за членуване...

Ако това, което знаеш, пречи на онова, което не знаеш, значи не си го научил добре. Лошото на българското образование, че подрастващите възпитават и образоват невъзпитани и необразовани, в по-голямата си част. А от министрите на образованието, ПАЗИ, БОЖЕ!

Аз много се съмнявам колко точки би получил министъра на образованието, пък и останалите също!

На изпит по език есето е най-доброто нещо за оценка- на тест имаш опции, избираш някоя, все ще излъжеш, че знаеш правописа. Когато пишеш сам, вече допускаш грешки самият ти, а нямаш сламка да видиш как може да се напише. Също така не е важно просто да знаеш как се пише "полицаи", да не го пишеш "полицай", а да мислиш на езика, което пак се оценява не с тестови задачи. А литературата е важна- вярно от години системата ни налага анализа на творби и цитирането на критици, но поне кара младите да прочетат някоя и друга книга. Липсата на желание да се чете си личи навсякъде по общата култура на хората- все повече тя е невероятно ограничена. Можеше да се водят по друг начин часовете определено, да се набляга на есета, а не на интерпретативни ала-бали, но поне те карат да не си останеш с 2 комикса и гледане на холивудски бози като източник на обща култура.

Поне да пишеха правилно и грамотно. Колкото за литературната тематика, практиката си е открай време сбъркана. Все трябваше да пишем и да обясняваме какво е искал да каже авторът.Никой ,никога не ме попита АЗ какво мисля!

Тази "литература" (с дебели двойни кавички) няма нищо общо с написаното от вас. Това е първо. Второ, няма нищо общо и с литературата, а шизоидните мозъци, които измислят теми като тазгодишната, са наистина за лудницата.

Тези в Разград и Кюстендил са си казали, какво мислят, обаче без да ги питат и виж какво стана.

Виждам коментари по темата за матура. Докога ще се "въртят" все едни и същи автори - Вазов, Ботев, Дебелянов. Да не говорим, че Вазове доста не-актуален и е безмислено все на това да тъпчем. Кога ще започне в училище да се изучава Георги Марков, Илия Троянов и други доста по-съвременни автори..

21357, докато ги научат