88 са пълните шестици от матурите, 45 са двойките
На държавните зрелостни изпити по 14 предмета 88 ученици имат 100 точки, или "пълна шестица", като само една е по български език и литература (БЕЛ). 45 ученици пък имат 0 точки или "двойки", като от тях 35 са по БЕЛ. За поредна година зрелостниците от Американския колеж в София са постигнали най-висок среден успех от 5,70 по БЕЛ. Втора е 91-ва Немска езикова гимназия в София - с 5,67.
Обратно в новинатаКоментари - 88 са пълните шестици от матурите, 45 са двойките | Днес.dir.bg
Коментари
И какво като Американския Колеж и Немската Гимназия имат най-висок успех на матурите? Да премине матура е успех само за ученик, който за дванадесет години не е отворил нито веднъж какъвто и да било учебник/тедрата/и тн. Тъжно е, че за въпросните учебни заведения е престижно признание да имат най-висок успех на матура, която не само е направена за бавноразвиващи и хора с елементарна езикова култура, но и оценката "ПРЕМИНАЛ" се получава при налични 22т. от 100т. на фона на цял свят, където изпит се взема с минимални 50% да не говорим, че има и места, където "PASS" е на 60%. Ние тук на 60% слагаме "ОТЛИЧЕН". И какво като в крайна сметка са изкарали подобен резултат ? Аз също имам отличен и на двете матури, а нито уча в частно учебно заведение, нито съм давал пари за уроци/помагала/ и тн. Това, че имаш отличен на матура за правопис и създаване на текст, а си 18-19год. или пък си успял да преминеш езикова матура ниво A1-A1+ е най-малкото нещо, с което трябва да се гордее човек.
88-ми набор съм и сега като ги гледам сегашните ученици в прогимназията по какви смешни учебници учат ми става тъжно за тях. Нашите учебници бяха много по-хубави, а сега имат един куп ненужни предмети като естествознание и т.н.
...е чел класиката "Тримата мускетари", да отговори на въпроса: Как е малкото име на Д, Артанян?
Джон (Иван), Шарл или Натаниел. Всъщност, не би трябвало да го знаем.
...три имена, едното от които е вярно. В романа малкото име не се среща, но го има във първия филм "Тримата мускетари", където Бурвил играе ролята на Планше. Там става ясно, че Д,Артанян се казва Шарл. А Джон е малкото име на д-р Уотсън, приятелят на Ш. Холмс. Няма лошо да се знаят тия неща. Това означава, че още четем книги.
Абе не знам за другото но по литература и особено съчинение си е как да кажа малко не ясно кое как и защо е искал и имал да каже автора! Това го казвам не за друго ами самоя Вазов дори е получил двойка за съчинение върху негово собствено произведение! Е как може при такова положение да оценят който и да било!?
След това следват зрелостниците от 164-та Гимназия за преподаване на чужди езици в София - с 5,51, Първа езикова гимназия в София - с 5,54. ====================== Не трябва ли да е обратното? От кога 5.51 е повече от 5.54, господа литератори?
"За поредна година зрелостниците от Американския колеж в София са постигнали най-висок среден успех от 5,70 на държавния зрелостен изпит по БЕЛ. " браво на колежа!
Всяка година по това време се обсъждат тези матури.И пак у-щата в София са на преден план!А защо не говорим,че много от родителите на тези'умните 'са и богати,и плащат за уроци....иначе техните деца не винаги блестят от знания.А за БЕЛ матурата нямам думи....не е ли по-добре да е само върху граматиката,че те масово не знаят още да пишат....
частните уроци нямат грам значение - предполагам, че поне 65% от учениците са преписвали.
Защото не е все едно дали имаш 6-ца от селско/квартално даскало или от СМГ. Всеки знае колко лесн се изкарват дипломи от горе до долу пълно 6 на село/в крайния квартал.
Михаиле, хайде да не се обиждаме на селски и софийски училища! В тези "велики" гимназии все пак влизат деца, които искат да учат. А в останалите прибират всеки, който поиска. А резултатът от БЕЛ е ясен, но май само на учителите от професионалните гимназии. Там се учи по три часа седмично в 9-11 клас. В 12. са само два. Е, как да се състезават тези деца наравно с другите??!! Явно на МОН не му се мисли за причината. Но пък е по-лесно/и приятно/ да се плюе и подиграва на "селските" гимназии...
Грамотност е доста широко понятие в наши дни. Означава ли че един супер добър математик, физик или компютърен програмист участващ в проекти на високо технологично ниво е неграмотен защото не знае на 100% правилата за членуване и поставяне на запетайки или пък защото няма дар слово и не може да развива теми по литература? Не мисля ... Изпит по една дисциплина ( дори и това да е литература ) не може да даде еднозначен отговор на това дали някой е грамотен. Да си грамотен днес означава най-вече да можеш да боравиш с информация и да извличаш максимума от нея създавайки нови неща независимо дали можеш да сметнеш 10357:45 без калкулатор или пък да слагаш запетайки без грешка. За съжаление българското училище не учи на това а само пълни главите на децата с безполезна информация ...
"Първа езикова гимназия в София - с 5,54". Тръпна в очакване господа журналистите да ме информират коя е тази гимназия. Чувала съм за Първа АНГЛИЙСКА езикова гимназия, Първа НЕМСКА езикова гимназия.... Не знаех, че има и такава.
Виждам коментари по темата за матура. Докога ще се "въртят" все едни и същи автори - Вазов, Ботев, Дебелянов. Да не говорим, че Вазове доста не-актуален и е безмислено все на това да тъпчем. Кога ще започне в училище да се изучава Георги Марков, Илия Троянов и други доста по-съвременни автори..
Споменатите от теб автори са класици и затова ще се "въртят" още дълги години. Те ще си останат и актуални за още дълго време - особено Вазов и Ботев,на фона на съживяването на пантюркистката идея за нова османска империя.А темата "От здравия разум до поетическото безумие" не е плод на някой болен мозък,а се е появила в изпълнение на спуснати отвън указания за сриване на авторитета на Иван Вазов като летописец на турското "присъствие" по нашите земи...Този автор не звучи "политкоректно" в днешно време и трябва да бъде дамгосан като поет-безумец...
Божеее, защо си мислите, че темата е "спусната отгоре"? За първи път темата е сравнително нормална и лесна за интерпретиране. Върнете се малко в училище и се сетете какво учителите се опитват да "набият" в главите на децата...идеята е, че някой е дръзнал да говори за нещо различно, което граничи с лудостта. Но тук говорим за "лудостта" да се бориш за свободата си. Тази лудост е различната лудост, една хубава лудост, която ти дава сила, хъс, желание за борба (извинете ме за лирическото отклонение)...а не, че някой иска да изкара Вазов луд и че темата е протурски ориентирана. Идея си нямате от литература, а коментирате, че и правопис също...
Поне да пишеха правилно и грамотно. Колкото за литературната тематика, практиката си е открай време сбъркана. Все трябваше да пишем и да обясняваме какво е искал да каже авторът.Никой ,никога не ме попита АЗ какво мисля!
Тези в Разград и Кюстендил са си казали, какво мислят, обаче без да ги питат и виж какво стана.
Когато аз учех ни пишеха двойки ако кажехме какво е искал да каже авторът. Директно трябваше да знаем какво е казал. Естествено това го пишеше в разни книги, издадени от литературни критици, които явно са имали контактьорски способности, защото знаеха точно какво е имал предвид писателят/поетът. И, разбира се, никакво собствено мнение - "ти за какакъв се мислиш, някакъв ученик, че ще си правиш собствени интерпретации." Ей заради такива неща не обичах литературата и с огромно нежелание пишех темите.
Аз много се съмнявам колко точки би получил министъра на образованието, пък и останалите също!
Ако това, което знаеш, пречи на онова, което не знаеш, значи не си го научил добре. Лошото на българското образование, че подрастващите възпитават и образоват невъзпитани и необразовани, в по-голямата си част. А от министрите на образованието, ПАЗИ, БОЖЕ!
ей, гневен!!! май се опитваш да прехвърлиш камъните в градината на даскалята...може и да си прав, но от написаното излиза, че гимназистите (невъзпитани и необразовани) образоват неясно кого...май си объркал подлога в изречението, което говори за доста пропуски в ТВОЕТО образование! :))) 'айде със здраве и ходи се ограмоти!!! :Р
Обичам звучният български език и старинните ни думи като: стартирам ... диверсификация ... интерпретативно ... аргументативен... финализирам... визита ... селектирам и т.н. Да са живи и здрави всичките народни будители, които дадоха ни тези , а и мног одруги звучни и изконно български слова...
входиране репрезентативен тиймбилдинг и още много примери
Заместването на съществуващи думи с лошо транслитеpирани чуждици наистина е дебилно. Най-често такива думи пълнят ефира когато някой (спортен) журналист иска да се направи на начетен или ерудиран. Но има думи, които просто не съществуват в книжовния Български език. И да се опитаме да ги превеждаме буквално е не по-малко дебилно - правим от кибрита драсни-пали-клечица. И за това казваме "тиймбилдинг" вместо "вечеринка дето да се напием с колегите, а шефа да плаща". По-звучно е някакси. По същата логика ползваме "еърбег", а не "въздушна възглавница в превозното средство", което може да се сбърка с "превозно средство на въздушна възглавница", което е съвсем друга бира.
аргументативен текст, интерпретативно съчинение - изкълчих си пръстите да го напиша тоя български език...
Какво иаскате от деца,за които идоли са Тиквата,Цвъко,Азис и Гр.Ганчев? ив.Вазов и брат му да си гледат работата.
Според мен, точно на изпита по литература се проверява кой колко е грамотен. Тестовете не могат да го докажат или покажат изцяло. Никога не са ме радвали отговорите на литературни въпроси, но сега могат да пишат свободно, а не да цитират критици. На кандидатстудентския ми изпит получих 3 на автор, който НИКОГА не бях чела. Оценката беше за ГРАМОТНО писане на тема "Как да пиша върху нещо, което не съм чела и защо трябва да чета нещо, което не ми харесва". А, че всяко следващо поколение е все по-неграмотно си е тъжната истина.
"От здравия разум до поетическото безумие" - интересно кой болен мозък е родил тази тема и какъв е смисъла и изобщо ? Не завиждам на учениците. И ние учехме безумни простотии но и сегашните деца не са пожалени от идиотизмите на някакви даскали.
СмисълЪТ е децата поне малко да свикнат да разглеждат една тема от повече от една гледна точка. Да не повтарят само като папагали колко е велик един автор без дори да могат да го сравнят с няколко произведения на негови съвременници. Да не излизат от училище неграмотни кретени, които само повтарят каквото им се каже от горе.
"Зрелостниците се затрудняват преди всико при ..." Ха, ха, ха...не само зрелостниците...
"Иван Вазов много затрудни младежите на изпита по БЕЛ..."Някой спомня ли си през последните 10 години на зрелостния изпит да се е паднал автор, който да не е затруднил младежите?!
Незрели деца в една незряла държава. Незрели ученици, от които се получават незрели граждани. А от тях - незрели политици. Не ръководители на мощни икономики, а лапачи на пари и порумпирани типове. Днес учениците ни пият като смокове, въртях задници като анадолски гювендии, продават и предават страната си на ориенталските мераклии за нашата земя, нямат грам култура, не знаят езици, вулгарни са, извратени, алчни и тъпи като своите родители - бивши леви и настоящи уж десни. Страната е объркана, катастрофирала в хендека, поциганена и мащеха на своите граждани. Такава държава при ГЕРБ и прочее измислени милиционерски групи не става за нищо. Те е просто едно тъпо РПУ. А тъпи ченгета не стават за държавници.
Ако верно беше даскал, щеше да знаеш какви глупости си написал. Не слагай всички деца под общ знаменател, защото лъсва колко си ограничен!
Пък и то от един момент нататък образованието не е задължително, който му е трудно, мъчно, няма време и не му се занимава просто да не го прави
До всички коментирали по-долу: очевидно виждате търсите бъдеще за себе си, като поддържате поведение на някакси образовани простаци ("литературата е за интелигенцията"). Литературните анализи никога не са били свързани с "поетично" писане. Аман от загубеняшко мислене... И за сведение - на 30 години съм, инженер по автоматика.
прави разлика между 'разработка' и литература - защото т.нар. 'литература' в училищата няма много общо с култура, а с налагането на нечии, остарели, глупави, щампи на 'развиване на тема'. с много ама много мъгляви методи и средства за оценка. паразитен предмет - и ниските ми оценки по него се дължаха на олигофрена-учител, за който НЕГОВИЯТ начин беше по-важен от това, дали и колко съм прочел, дали и колко съм разбрал. ...и какво казваш, за чалгата и за матурата по музика?
"От здравия разум до поетическото безумие" по романа "Под игото"!! Тази тема е плод на политическо безумие или на продажност! Инсинуативното внушение в нея се състои в това да се обвини Вазов в поетическо безумие,понеже е дръзнал да пише за турско иго и робство!
Много, за съжаление, сте претенциозните немислещи.
Те все са недоволни, учениците само мрънкат, учителите им криви...все има излишни предмети, но най-голяма вина имат родителите, които им насаждат че учителите са тъпи задръстени некомпетентни, а не виждат чалгизираните си отрочета...
Който иска да си чете художествена литература. Защо трябва да разсъждавам върху писанията и измишльотините на някой си? За българския език - граматиката е задължително да я знае всеки, но литературата да я четат тези дето се имат за интелигенция
Погрешно свързваш изучаването и изпитите върху художествената литература с това безумие, наречено "литературно съчинение" или каквото там са го прекръстили в днешно време. Абсолютно те подкрепям, че изпит по БЕЛ винаги е бил пълна порнография. Литературните критици не искам дори да коментирам-там отбор психоаналитици трябва да се намесят.
Какви по-добри резултати да се искат. Те не учат, а учителите толкова и преподават щото толкова и знаят. А който измисля темите е много зле. Аз също бих се затруднил при това заглавие.
Ти би се затруднил. Защо даваш себе си за пример? С какво се занимаваш, какво си учил? Пък и матурите са за това -да затрудняват. Който не може да разсъждава грамотно, получава по-ниска оценка. Какъв е проблемът тук?
продължавам да не разбирам защо 'разработките' влизат в задължителната матура едно на ръка че 50% не знаят граматика, но да се изказваш поетично и да пишеш есета - извинете, но далеч не всички ще стават журналя или 'локумаджии' нищо лошо за БЕ-то, но Л е извращение, и си стои такова още от соц времената.
по-задължителна от литературата става елементарната, нютонова физика, елементарната - жичкаджийство - електротехника, и, задължително, матура по използване на компютър. стига с тези глупости, пълнещи гушата на античното 'учител по литература'. защо не по музика и рисуване, а?
На изпит по език есето е най-доброто нещо за оценка- на тест имаш опции, избираш някоя, все ще излъжеш, че знаеш правописа. Когато пишеш сам, вече допускаш грешки самият ти, а нямаш сламка да видиш как може да се напише. Също така не е важно просто да знаеш как се пише "полицаи", да не го пишеш "полицай", а да мислиш на езика, което пак се оценява не с тестови задачи. А литературата е важна- вярно от години системата ни налага анализа на творби и цитирането на критици, но поне кара младите да прочетат някоя и друга книга. Липсата на желание да се чете си личи навсякъде по общата култура на хората- все повече тя е невероятно ограничена. Можеше да се водят по друг начин часовете определено, да се набляга на есета, а не на интерпретативни ала-бали, но поне те карат да не си останеш с 2 комикса и гледане на холивудски бози като източник на обща култура.