Как капитализмът сам ще се погребе
Капитализмът е на смъртния одър и всички опити да бъде поддържан на изкуствено дишане са обречени, твърди британският икономист Пол Мейсън.
Обратно в новинатаКоментари - Как капитализмът сам ще се погребе | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
:):) (нерегистриран)
Мнооо простотии тука. Туй, новото, за коет говори ингилизинът, "общността" му вика "ОТВОРЕН КОД". За голяма част от "общността" , ОТВОРЕН КОД = ЗАКОН. Кодът винаги е справедлив, защото е логичен, математически създаден модел. Кофтито е, че в един момент, когато се окаже, че кодът има някаква слабост, (заложена от създателите поради корист или поради недоглеждане), на преден план излиза дилемата - технология или човещина, така блестящо описана от А.Азимов в "Аз роботът".
Дървосекачът
Ах, гиди Линуксуанецо ! ;-) - ами нали ИменноЗатова ще СА Тези Работни Групи зер !
:):) (нерегистриран)
Явно развитието ти в тази област е спряло преди 10-12 години. :):)
Ще, ама друг път (нерегистриран)
Другарите Сталин и Брежнев също чакаха капитализмът да умре, пък соцът взе че се спомина преди него...
товарищ (нерегистриран)
Па и другото джудже, Ленин тоже смяташе същото.
Дървосекачът
Дискретно : - Всички Водещи Държави - СА СвръхНаситени както с Познание, така И със Финанси ..т.е. За по-нататъшно Развитие - им Трябват Задачи които СА свързани с Решаване на Проблемите В Ненапредналите - което Очаквам да стане виа ТАИП+ТТОИП.
Дървосекачът
Еееииий ! ...мълча, мълча па измьецА :-))))))) ... Нейсе ! - Ха Помислете : - Вие (примерно) Сте една от Водещите...аз пък - (примерно) България -- Вие - Имате Познание за Технологии, Контрол, Развитие (и т.н.) както И Финанси ....аз пък - имам Проблеми С ВсичкоТова ... а Ако И сега НЕ виждате - Предавам се !
000 (нерегистриран)
при капитализма образованието се обезсмисля.Появяват се и частни университети и нивото на образование пада още защото частния унивеситет дава на всеки диплома иначе ако излезе че не дава ще се отдръпнат .Оттам пада нивото и в държавните и образованието е сведено до прочит на книжка и вземане на диплома. Но за какво е образование при положение че при капитализма образованието не е източник на прогрес .Трупа се висш след висше и евентуално някаква мизерна работа.Капитализма се крепи на простаци и затова и образование се свежда до абуригентско.Диплама за която не се полага кой знае какъв труд ,но и която не означава почти нищо.Шуробаджанащината е задължителна за да постигнеш нещо.Капитализма създава свои правила и свои закони - на джунглата.
ivan_stoianov.1974@abv.bg
абсолютно вярно !
Дървосекачът
Очевидно се Базирате на Реалността у Нас, Колега. ...колкото до Водещите Държави - Там Е ТочноОбратното .
ivan_stoianov.1974@abv.bg
В най-водещата държава -САЩ и навсякъде ,е точно същото ! Образованието,здравеопазването ,науката ,сигурноста ,културата ,журналистика и даже политиката е превърнато в БИЗНЕС ! Цялата система е направена единственно и само за печелене на пари и от там идват всички проблеми..
36 (нерегистриран)
Не съм съгласен с тебе. Всеки трябва да има достъп до образование. Какво ще направи с него е друг въпрос. Образованието не е за богоизбраните отрочета на властимащите както беше при социализъма. Аз се явих на кандидатстудентски изпит в университета с 5000 души и бях номер 11 в списъка с 5.75. Бях изпреварил дъщерята на един колега на моя баща, голям шеф и голям комунист /Бог да го прости/. Та той още на другия ден започнал да разпитва кой е тоя аджеба, който изпреварил дъщеря ми, един вид как е посмял. Такова мислене имаха дрогарите. Но от много от техните деца нищо не стана, просто защото бяха научени да пробиват навсякъде с протекцията на родителите си. Такава беше тази мракобесна система.
Красимир Василев
А я опиши сега как , многознайко. Защото при соца се уреждаха единици а сега сульо и пульо с малко повече парици..
ПУТИН
Ако до 10год ФАЩ измислят как де не печатът пари от нищото може и да се спаси капитализма.
БългАриец
Ще е добре и за Рашата, нали, щот и тя се има за капиталистическа ;-)
БългАриец
Нека Мейсън иде на стаж при Мадуро у социалистическа Венецуела, според него първа в света по запаси на нефт (!), че после да ни похортува за "загниващия капитализъм" ;-)
Дървосекачът
...па И Мечтаната Двудневна уъркуик Ще откачи :-)))))))
Дървосекачът
Вижте, Колеги... - да си Представим едно нещо (куб, примерно) В което Стават Нещата ... Ако на Входа - Имаме Правилното - на Изхода - Резултатът ще Е добър ...а Ако Успеем да Водим Процедирането Вътре (В куба) както Трябва - то резултатът ще Е Перфектен ! ...пък Как ще го именуваме Цялото - все тая.
Да ти имам граматиката (нерегистриран)
и правописа
Дървосекачът
Ми Вземете ги я ! - Са безплатни.
Бъди снизходителен (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
БългАриец
Вместо кубът ти, уважаеми, предлагам бъчвата на Диоген-циника ;-) Винаги съм ценял мирогледа му, макар и непостижим за мен и неприложим масово в никое общество ...
Дървосекачът
ОК ! - нека Е бъчва (за Моделирането де ;-)
6 (нерегистриран)
отстраняване на неолиберализма
ivan_stoianov.1974@abv.bg
Не е измислена по-добра икономическа система ,от Сталинския социализъм ,която след това беше постепенно разрушавана до като се стигне до пълното и премахване от разни предатели ! Няма по-сбъркана и дивашка система от капитализъма ,основаващ се върху най-лошите човешки качества -алчност ,лъжа ,ограбване на едни от други ,лицемерие ,цинизъм и тн..
Дървосекачът
Убийственост.
3399 (нерегистриран)
Прав си колега. Сталин е най-добрият ръководител на СССР, Русия за последните 200 години. Това беше антитеза на робовладелската, лихварска система от запад. За съжаление номенклатурата след него предаде всичко на западните лихвари. И сега и те ще си платят за грешката.
ivan_stoianov.1974@abv.bg
ти явно си добре запознат с нещата и разбираш за какво говоря...много тук си мислят за лагери ,Сибир ...това ,което им говорят от телевизора ,но не разбират ,че още се ползват от тази система...като се започне от жилището ,което имат ,цялата ифраструктура от градове ,пътища ,енерго-система ,язовири и водопреносна система ,разработени находища на полезни изкопаеми ,производства ,които погубихме и тн..всичко това беше изградено в онази "лошата система ".
Оху Боху (нерегистриран)
Браво на Мейсън. "Капитализмът е на смъртния одър и всички опити да бъде поддържан на изкуствено дишане са обречени, твърди британският икономист Пол Мейсън." Ме да каже после кво, феодализъм или първобитно-общинен строй! Патриархат, матриархат или мутриархаг! Това, след другаря Маркс, всички съвременни "икономисти" притежават интелекта на червеногъзите маймуни! А цитиращите ги също!
Дървосекачът
Е ли Възможно Днес да се Управлява по кагеБейски ?! ..или кат 'наште' ?! ..или по Фарадж ?! Е ли Възможно Днес да Функционира което-и-да-Е Общество от Хора Без (БЕЗ !) Взаимоуважение+Равнопоставеност+Равноотговорност (както Вътре В него, така И с Другите) ?!
определения (нерегистриран)
При Рая-Доброто се поставя за основа,правдата за мерило,мъдростта за ограда.Хаосът е ад.Хаос в образованието,здравеопазването,,ниски заплати,пенсиии т.н.Анархизъм-насаждане на пошлото,проституция,наркоманизъм,унищожаване на идейни хора,мислещи доброто.Тия ,които народът избира му се предлагат от тия които плащат.А те предлагат или неуки,или корумпирани ,или лоялни към капитала личности.Както се казва,капитализмът е лодка с едно гребло.Колкото и да гребеш,все в кръг се въртиш.Документалният филм на Жак Фреско"Рай или унищожение"-Той говори за Ресурсно базирана система,която няма нищо общо с НСР.Фреско е над 100 годишен.Опитът е черпил от живота.Преживял е и 2 -та световна война.
00 (нерегистриран)
капитализмът, цивилизацията и държавността са опасни заразни заболявания, които се предават по полов и по безполов път и това силно затруднява борбата с тях! лек за тях до сега не е открит!
накратко (нерегистриран)
Лъжа,религия и пари (финанси не агрегатно състояние) се крепят и хранят само от едно - вярването в тях. Свободата се гарантира от лична наследствено предавана обработваема земя и оръжие за отбрана. А за прогрес двете предходни плюс образование. Оставането на размяната на стоки през финансови оценки от нерални икономически единицие, или премахването (дере но и най вече дефакто на лична собственост върху първичния ресурс - земята), премахването на правото на личното оръжие за всеки, а не само за платени служители (полиция) на практика гарантира модерен феодализъм. Само робът няма земя и оръжие.Образование без тези два елемента е просто обучение за роби и специалисти. Комунизмът си е капитализъм в крайна степен - няма собствен ресурс за произвдоство, но виртуалността на парите - остава.
36 (нерегистриран)
Не съм фен на капитализма, но "по-добро" от него наистина не е измислено. Но знам, че Новият Световен Ред /нарочно го пиша с първи главни букви, защото е станал знаково понятие/, който ни готви световното чифутство и масонство, ще бъде точно комунизъм и то от на-жестокият и най-мракобесният вид комунизъм, без право на частна собственост, без право и на наследяване дори /дааа, и това ни готвят/. Който е показал "лоялност" към тази мракобесна сатанинска власт и е приел трите печата с трите шестици само той ще бъде включен в разпределянето на обществените блага - храна, стоки, здравеопазване, работа, социални услуги и т.н. . Останалите вероятно ще бъдат подложени на гонения, а много от тях ще бъдат и убити.
Дървосекачът
Трите шестици ли ?! ... Шесто - на Шестдесетница у Шестак. КапитализмътДнес ли ?! - от Една страна - Да Видим Швейцария... Исландия... Канада - а от Другата - таковата у Нас на 'наште'.
36 (нерегистриран)
Какво не разбираш? Идва новият вид комунизъм - глобализмът с неговата тотална власт над всички, белегът му е трите шестици. Пише си го в Откровение на Св. Йоан Богослов и както виждаш нещата натам отиват. Както и да го увъртате и усуквате това ни чака и нас, и тези, които идват след нас.
36 (нерегистриран)
Има грешка в поста ми: "печата с трите шестици", а не: "трите печата с трите шестици".
Дървосекачът
А може би просто 'наште' АчикАчик Вече Виждат Дебелия...
Карл Маркс е изучавал (нерегистриран)
икомомическата основа на капитализма. Комунизма и Капитализма може да са идеологии, но в тяхната основа стои собствеността върху средствата за производство и прерапределение на благата на труда. От тук идва и експлоатацията на труда, която всъщност създава принадената стойнот, от която капиталистите печелят и трупат богатства. Кризите са свързани преди всичко с ликвидност, а тя от своя страна се дължи на това, че всеки иска да живее добре, тегли кредити, които не са по неговия джоб, не може да връща, от друга страна финансовите борис и спекулациите на тях, от трета страна интернет фирми, които не създават материален продукт а се оценяват на милиарди. По този начин няма съответствие между реално произведените продукти, тяхната продажба и парите оттях, тъй като със споменатите финансови инструменти несъздаващи материален продукт се източват финансови блага. Това е от изследане на финансовите кризи, проведене в САЩ. Казано простичко - средния гражданин иска къща за 500 хиляди, но заплатата не му позволява този разход, той тегли кредит, който не може да обезпечи и така задлъжнява. Тоест той не живее според джоба си и така се явява като крадец на блага, създадени от друг.
Дървосекачът
Тъпотевичност (Извинете !) - по времето на Този Леви : а. Борсите - са били СъвсемДруго б. Банките - Също в. Масите които Произвеждат - Хептен ...а кат Избабаните И Мрежата - ... М ?!
Чакай сега, чел си диагонално (нерегистриран)
аз съм казал в първия абзац какво е изучавал Маркс, а всичко по-надолу се отнася за нашето съвремие. Не е ли ясно? Къф е тоя абсурд Карл Маркс и интернет, отде ти хрумна
,,,... (нерегистриран)
И да го питам тоя "експерт" + ватенките, какво ще дойде след капитализма? Соц-а и комунизма вече демонстрираха пълната си несъстоятелност. Робовладелския и първобитнообщинния строеве са минало. Явно този е поредният "мислител"!
Дървосекачът
Все ми се струва че Пак става въпрос за парсата... ...и Единсвените Ясности СА : - засега (Засега !) - Навсякъде Е с/през парса .. И ! : - Никога НЕ Си давай парсата на Серсеми ! - Е Всевалидно.
Дано всички те чуят! (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Познавач (нерегистриран)
Я виж българите как разбират от световните проблеми и от бъдещето на капитализма- само от настоящето и бъдещето на България не са много наясно. Браво гении !!!
България е (нерегистриран)
част от света. А съгласно Маркс, комунизмът ще победи САМО и ЕДИНСТВЕНО, ЕДНОВРЕМЕННО в целия свят. Експериментът на Ленин, не можа да го опровергае.
3399 (нерегистриран)
И сега влизаме в етап, когато Капитализма се разгражда от самите капиталисти. На него не му трябват нито средна класа, нито много население. С новите технологии всичко става с далеч по-малко хора. Затова възникват епидемии като Ебола ( Уж случайно), катаклизми, средната класа и Welfare state отиват в историята. Образовани хора пък изобщо не са нужни, затова образованието се превръща в масово оглупяване. Навлизаме в ново Модерно Средновековие.
Дървосекачът
И Ако Няма консумиращи - ЗаЧий ще Е капитално незнамквосито я ?!
Тепърва !!!! (нерегистриран)
колкото и да е прост българина осъзнава че капитализма експлоатира най -вече.Частника му трябват роботи и работна ръка която да върши нещо .Когато спре да може се изхвърля и се заменя с друга.Резултатите за последните 25 години след огромната приватизация и бързината на разпродажба е че имаше не чак толкова построено отколкото разрушено.И понеже предстоят тепърва годините в които ще се сбълскваме с капитализъм на чисто без да имаме подкрепа от предишния строй предстоят наистина гладни години.Тепърва ще усетим какво значи капитализъм и експлоатация.
Дървосекачът
..то щото 1944-1989 бе Различно ли ?! или простоЗащото Баш тея Нищоиманяци Наследствени Вагабонти Илитерати - Продължават да Ни 'управляват' И до ДенДнешен !
Анонимен (нерегистриран)
Но точно тези хора, които визираш построиха толкова много неща, че 25 години по-късно още не можем да ги окрадем и като свършим какво правим.... Остана само АЕЦ-а а и там едни кражби и далаверки...
А (нерегистриран)
Дали не е време просто да се върнем за начало при Карл Маркс, но без мъглата на последвалите го мегаексперименти, теоретични "доработки", приноси, ленинизъм, сталинизъм и псевдокомунизъм? Човекът не носи вина за изкривеното ползване на философския му труд и изследванията на капитала.
Да бе верно (нерегистриран)
КАПУтълизъм, Комунизъм, нема значение, ВАЖНОТО Е ДА СЕ ЕКСПЛОАТИРАТ ХОРАТА И ДА СЕ ДЪРЖАТ В НАПРЕЖЕНИЕНИЕ. Това нещо е особено изразено при КапУтализма. НЕМАШ КИНТИ - ЗАГИВАШ.
3399 (нерегистриран)
Капитализъм и Комунизъм са само идеологии за широките маси. В действителност битката е между няколко семейни групи за пълен контрол на д планетата. В тези им битки се родиха и капитализма през 14 - 16 век. След това се роди и Комунизма като антитеза на Капитализма. И през тези години на студената война западните елити дадоха малко аванта на средната си класа - Welfare state, дадоха права на негрите на жените, не заради "добри чувства" а , защото имаха мощен враг - соц. блока. След разпада на соц. блока тази аванта приключи и сега хищниците ще изядат и собствените си хора. А, наивниците да спорят дали капитализма или социализма е по-доброто.
Точно така, колега (нерегистриран)
а този британец просто си ги е изсмукал от пръстите за да спечели някой паунд. Нали и той живее в капитализма и трябва да яде
на надежди ли се крепи капитализ (нерегистриран)
да разгледаме избирателите на ГЕРБ в голямата си част са полуграмотни клонящи към негламотни избиратели гласуващи за десно ,живящо в панелки ,каращи трета употреба автомобил ,издигащи Буда на пиедестал и чакащи мафиотите около ГЕРБ да се презадоволят че да подхвърлят някоя троха.Чакат ли чакат и понеже са чакали се очакват чакането на свърши ...
Рубини (нерегистриран)
На тази земя в никоя ера, в никоя епоха не е имало "неизчерпаеми безплатни блага". Проблема на капитализма е, че приема благата точно по такъв начин, а те се изчерпват и някой някъде ги е създал. Разбира се, че капитализма умира. Третият път e посочен и развит, като алтернативна идеология на капитализма, още през средата на ХХ век от Вилхелм Рьопке и описан в едноименната книга на Р. Райх. Със здрача на САЩ идва залеза на този строй. Въпросът е готови ли са развитите държави да отдадат от стандарта си, за да има глобална социална справедливост или ще защитават статус кво-то с оръжие (?)
Отец Онуфрий: (нерегистриран)
Ами тъй е то, като го нема веке 'социализъма' да се препират и да спорят, той, на 'капитализъма', му стана безинтересен живота ..... нема даже и с кой да се заяде, ей тъй на - заради едничкия спорт барем ....!
Copgito ergo sum (нерегистриран)
Боже, какви глупости. Хем ще се увеличи неравенството с 40% и почти всички ще обеднеят, хем масов достъп до безплатни блага... Хем ще се срине благосъстоянието даже в развитите страни, хем всички ще си отпечатваме къщи и коли на 3D принтер.
струва ти се (нерегистриран)
Така ти изглежда защото боравиш с абсолютни стойности, а не с относителни динамични. Да стандарта на живот на масата ще нарастне благодарение на научно-техническия прогрес, но разликите между бедните и богатити ще станат още по-големи а и такива, че богатите да те притежават изцяло. Или примерно 0.05% от хората да държат всички активи на планетата.
Всичко е обяснимо и просто (нерегистриран)
Теорията на диалектическия материализъм, може и да има пропуски и нюанси, но в основата си е непоклатима. Недоносени опити, като този, да бъде подменена, може да има само една цел - да разводни убеждението, че материално ориентирана обществена сграда (обществен строй), може да бъде съборена с пожелания и коментари по новите технологични медии, вместо с революция. Последната е доказано неизбежна, но няма да настъпи, докато капитализмът сам (също неизбежно), не създаде условията, за да настъпи. Безсмислено е днес, да се разчита, че ще има осъзнат пролетариат, свободно пропагандиране на прогресивни идеи, които за антагонистично противоположни на буржоазните и т.н. Но не е излишно, да се разявсняват сред безбройните жертви на капитализма, основните цели и пътища за постигането им. Съпротивата ще е огромна и страшна. Ние знаем как са малтретирани партизаните и техните семейства. Нищо по добро не очаква пионерите...
Вълчанов
Господа дрогаре, лозунгът, около който се въртеше блеснАта на комунизЪма "От всекиго според способностите, всекиму според потребностите!" полъга милиони мързеливи ахмаци да си бутнат къщите, щото някой им беше обещал да ги настани в палатите, които са хей там, оттатък баиря! Сега тоя Мейсън отново се опитва да хвърля същата въдица, но с думи, съобразени с уж новите постижения на науката. :) Няма как да получаваш блага, които не си произвел. Стойността на един предмет включва в себе си стойността на труда на десетки хора от геолога, през миньора, леяра и т.н. до лъжицата, с която сърбаш супата! Няма как просто за без пари да си изпринтиш една лъжица и паничка, пълна със супа :)
Забележка (нерегистриран)
Просто нищо не си разбрал от казаното от г-н Мейсън. Но,ти не си виновен!
Вълчанов
Е, а пък според мен ти си този, който нищо не е разбрал, ама нейсе... :))) А в по-долният си постинг съм написал нещо, относно остойностяване на стоката "труд". Там не съм го написал, но този, който осигурява капитала, също полага определен труд, който е с най-висок коефициент, примерно. Та така. Например, можеш да стигнеш до пълната и повсеместна роботизоция на производството, когато трудът на човека ще бъде само висококвалифициран, в най-висша степен. Това не предполага, че трябва да унищожим останалите човешки същества, нали? Да, напълно е реална възможността машините да се грижат за всичко около физическото съществуване на човеците :) А всякакви блага, които човек ползва, без да полага труд за тях, естествено, са безплатни. За човека.
абдали хасан (нерегистриран)
ами точно де, таваришч! стойността на един предмет, който ти си купувуш включва труда на десетки хора, които живеят с по един американски демократичен долар на ден. а други ритат една топка и взимат милиони. 62 човека в момента притежават толкова пари, колкото 50% от населението на земята. как я мислиш, че ще продължава тази? 1.2 милиона чалми вече дойдоха в европа да опитат добрия живот. колко мислш че ще отнеме и на останалите да решат да дойдат?
Вълчо (нерегистриран)
Значи... Прав си: труда на миньора -2.00 лв печалбата на собственика на мината -050 лв. труда на леяра -2.00 лв печалбата на фабриканта -0.50 лв. и т н. Общо разходи 50 лв. Печалба на търговеца -50.00 лв Заплати на държавници - 10.00 лв Обща цена -110.00 лв. Е, в тях има и 2.00 лв за миньора (които си ги получава, а може и да не получи, след порядъчен брой стачки). Опростено е, но това е капитализма -един създава, но друг богатее.
4engel (нерегистриран)
Без кръв няма да мине!
Аз
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Дървосекачът
:-))))))) ...ами ако Не останат храсти ?! (от какво лъка...и къде да ...)
байвасо (нерегистриран)
Капитализъм социализъм , комунизъм, националсоциализъм- робовладелски общества, основани на експлоатацията на човека от човека. Най- варварски и антихуманен е капитализмът, където печалбата на мутро-комунокапиталиста е над всичко и се постига даже и с цената на човешкия живот и здраве. да ви сера на псевдодемокрацията и нео-комуно-капитализма!!!!!
комунист
Наистина, наглостта на финансовите кръгове в наши дни може да се нарече нео-комуно-капитализъм. Система,при която се приватизират печалбите и се одържавяват загубите;-). Когато частните банки в САЩ фалираха /заради спекулативното си пазарно поведение без никаква връзка с икономическата реалност/, държавата /федералното правителство/ ги субсидира сумарно мисля с половин трилион, а те си раздадоха помощите като бонуси на новогодишните банкети. Предполагам и сред федералното правителство е имало хора със значителни бонуси от цялата тази операция;-).
нужна е промяна (нерегистриран)
Капитализмът е като туморно образувание, което постепенно завладява и унищожава организъма, който го храни. По същия начин капитализмът ще унищожи всичко живо на планетата, ако не бъде регулиран или преобразуван по някакъв начин.
Нужна е промяна (нерегистриран)
докато има глупаци които се надяват че ще забогатеят капитализма ще просъществува.Масата става все по бедна и страда все повече от комплекси и защитава капитализма без да осъздава че не става за капиталист.Така истинските капиталисти пръдърпват все повече от световното богатство докато бълхите се опитват да плямпат приказки за капитализма.Кога някой е чул капиталист да обеснява за капитализма и колко пъти бедняци с празно съзнание обесняват приказки за капитализма.Капитализмът не е приказка а е съвкупност от действия за ограбване на масите.
именно (нерегистриран)
Социализмът, ако не друго поне се опитваше да даде образование и целеше направи от индивида всестранно развита личност. Капитализмът няма нужда от образовани хора, не случайно образованието днес се свежда до нула и тиражира прости и духовнобедни индивиди. Необходими са слуги и прислуга, а не интелигентни хора, които да задават въпроси.
Красимир Василев
Човека е прав, капитализма бавно,но сигурно се самоунищожава. Бившия соц лагер му даде малка отсрочка, но няма спасение за алчните капиталисти.
Зъл дух (нерегистриран)
Путин и неговите олигарси са най-големите капиталисти в Европа поне Източна. Та викаш, както винаги Русия ще поведе борбата срещу капитализъма с отрубването на головата на товарищ Путин?
абдали хасан (нерегистриран)
и къде го видя да говори за Русия и Путин? Или викаш, дай да пишем за Путин, пък за каквото ще да е темата?
Красимир Василев
Тъп дух, не споменавам Путин и Русия.
Има нещо вярно (нерегистриран)
много маймуни са клона - много банкери, еврочиновници и прочее. Все хора които не работят и не произвеждат нищо, освен да смятат лихви или да коват закони за собствена изгода. Ние ли да не знаем с цял легион социолози и политолози, които ще са в пъти по-полезни за обществото в някоя мина. Моралът трябва да се узакони. Подобна форма на управление е т.нар. Меритокрация. Другото е средновековие и кастови общества.
гост (нерегистриран)
Цензорите на Дира подобриха рекорда си по бързинана на триене на поста ми на 25 секунди, след като ги нарекох stupid and lazy, затова, че не проверяват нищо, а само пускат глупости.
M16 (нерегистриран)
Въпросът тука е, защо дир-а ни залива с такава помия, точно сега....
63 (нерегистриран)
Да знаем кво ни чака, щото който е предупреден, е въоръжен.
Дървосекачът
+++...+++...+ ! ...и откровено - Не проумявам.
Мартин Димитров
Този Пол Мейсън не е в час изобщо или защитава нечии интереси! Единственият проблем (огромен) в съвременната капиталистическа система са свръхбогатите, които наброяват да кажем няколко хиляди души, а притежават 90% ат световните капитали!! Капиталистическите отношения трябва да се запазят, но трябва да се разбие властта на олигарсите!!! Няколко милиарда души срещу няколко хиляди! А Пол Мейсън думичка не казва за свръхбогатите и контролът им над света!
комунист
Другарят Уорън Бъфет от години призовава да се облагат богатите повече . Малко лицемерно,все пак,защото и той като Гейтс призова "Другари, дайте да дадем!" и си направи фондация- а фондациите се облагат по-леко от американското законодателство;-). Откровено казано не мисля,че има мирен изход от тази ситуация. Властта е в свръхбогатите, а на мен не са ми известни много примери в световната история някой да се е разделял с /неограничена/ власт без кръв.
Зъл дух (нерегистриран)
Microsoft, откъдето са му парите, не е собственост на фондацията му, нали?
СССР 2.0 (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Дървосекачът
Много се забавихтьи я !
ти да не се (нерегистриран)
ментален клонинг на ККД / късокрако кремълско джудже/?
да добре, чуваме се... (нерегистриран)
ХАХАХАХАХАХХАХА ДАААААААААА няма да вадим пари за кола. Ще си я отпечатваме. Ама ще трябва да извадим пари за: - принтер - поддръжка на принтера - материали за печатане.
Мартин Димитров
... и още: за земя (парцел), проект и т.н.
00 (нерегистриран)
аз имам идея как да бъде спасен светът: "Като начало трябва да спрем глобализацията!""
Дървосекачът
Всеки Обществен Строй - Има своите зародиш, развитие и край. - въпросът е Следващият да Е по-Смислен.
бизнесмен (нерегистриран)
По разказите на хора пътували в бъдещето, светът след 100-150 години отива към високоразвите социална система, но това ще пребъде след 3 световна война и преминаване на сънанието в 4-тото и 5-то измерение !
комунист
Темата е твърде обширна,но в теоретичен план съществува едно непримиримо противоречие: Стремежът на капиталиста е към максимална печалба. Такава по дефиниция се постига при максимизиране на приходите /високи цени/ при минимизиране на разходите /работни заплати, материали,суровини,данъци/. В днешната реалност на картели и монополи виждаме,че на максимизирането на приходите от въвеждане на нови технологии не се отделя много внимание- нещо повече, технологичните скокове се задържат изкуствено от мегакорпорациите. Набляга се на съкращаването на разходите- минимални заплати и максимално най-некачествените материали,които пазарът може да толерира. Това води до ниско качество на изделията, а това- до чести повторни продажби- което пък устройва прекрасно капиталиста,защото работи в полза на максимизирането на приходите и оттам-печалбите. В същото време търговията натрупва инфлация, която расте непропорционално на доходите на работната сила /тях капиталистът се стреми да минимизира по дефиниция, както показахме/. В резултат на това средната класа изчезва в почти всички развити държави- само темповете са различни, иначе трендът е един и същ;-). Относно данъците пък питайте "бизнесмени" като Плювналиев;-). Проблемите за лихвата, за виртуалната икономика /днешната фондова борса/ и т.н са твърде обширни и банални,за да ги засегна тук. Махалото се засилва в обратната крайност. Ще живеем във времена на наистина фундаментални промени,а те винаги са свързани с кризи и войни;-).
3399 (нерегистриран)
Човекът е прав. Нещо повече Капитализмът се спаси от смърт на 3 пъти през миналото столетие- ПСВ, ВСВ и края на студената война. Последните 25 години западния свят използва и изсмуква територийте и ресурсите на бившия соц лагер и това му даде отсрочка. Сега обаче и това свърши и цялата планета е капиталистическа. Сега следва обезглавяване на собствената средна класа и намаление на популацията на планетата. Иначе сегашните господари си отиват безславно в историята. това на което сме свидетели е жестока битка на сегашните елити да запазят контрола и в новия ред за наша сметка.
БългАриец
Тоя пусти капитализъм столетия веке го копат, то не беха лудити, социалисти-утописти, и Маркс безработния, и Енгелс работодателя на деца, и Ленин мумията, и Мао лодкаря ритаха лопатата, а сега и некойси Мейсън... Копайте, копайте, другаре ... ;-D
Петров (нерегистриран)
Мейсън копае във формат 3D.
Вълчанов
Капитализмът или това, което наричат капитализъм, няма да се самопогребе, защото все още не измислено нищо по-добро от този начин на разпределение на благата. В момента, единственият препъникамък пред установяването на едно наистина справедливо общество, е установяването на еднакво заплащане на час положен труд. Примерно, за един час работа на полето, навсякъде да се получава едно и също възнаграждение, т.е. този един час труд да има една и съща стойност както във Великобритания, така и в България и навсякъде другаде. За различните категории труд се въвеждат съответните коефициенти, умножени по базова стойност. И нещата си идват на място. При технологичният прогрес, който е непрекъснат, стойността на един час труд може само да нараства или обратното, стойността на изработеният продукт да намалява. Нататък е ясно. Всъщност, днес най-недобросъвестно се увеличава нормата на печалба за сметка на технологичният прогрес, без да има равновесие със стойността на труда.
00 (нерегистриран)
поправям се след консултация с каисиевата: има болни хора = има капитализъм!!! няма болни хора = няма капитализъм!!!
Митко Пешев (нерегистриран)
Когато КапитализЪма е в безизходица, всичко свършва със Световна Война, за да има рестарт И сега няма да е по-различно
Диалектика... (нерегистриран)
Абе откакто се помня още като пионерче, после като комсомолче, все това ни повтаряше другарят партиен секретар как загнилият капитализъм е на смъртно легло и всеки момент ще умре...е така и не умря, ами скоропостижно се спомина комунизЪма, след което другарят партиен секретар стана един от първите назначени по партийна линия капиталисти!!! ....Докато има СВОБОДНИ хора ще има и СВОБОДНА ЧАСТНА ИНИЦИАТИВА, което означава КАПИТАЛИЗЪМ!!!
НАЙ
Стар познайник на полицията се взриви при производство на синтетична дрога в апартамент
21-годишният Кристиян, предизвикал тежката катастрофа в Пловдив, е шофирал с над 150 км в час
Шофьорът на разцепения джип с 16 нарушения за 3 г., сред тях 5 акта за колани и скорост
Австрия издирва 35-годишен българин за автомобилна измама за над 3 милиона евро
Кметът на Дупница стана обвиняем за "Щом искаш война, ще има война"
АП: Русия не иска Харков, целта е да отклони ценни украински резерви от фронта в Донецк и Луганск
Кметът на Дупница стана обвиняем за "Щом искаш война, ще има война"
След катастрофата в Пловдив: Вътрешният министър поиска драстичен скок на глобите
Стар познайник на полицията се взриви при производство на синтетична дрога в апартамент
Шофьорът на разцепения джип с 16 нарушения за 3 г., сред тях 5 акта за колани и скорост