Инж. Жиянски пред Dir.bg: За "Мостове в риск" и опасностите на 20-ия км на АМ "Тракия"
Специалистът обяснява на професионален език защо колоните трябва да бъдат отводнени незабавно
Обратно в новинатаКоментари - Инж. Жиянски пред Dir.bg: За "Мостове в риск" и опасностите на 20-ия км на АМ "Тракия" | Днес.dir.bg
Коментари
Направете документален филм за спасяването на българските колони, че нищо не разбрах от горната статия, а по-скоро от коментарите под нея установявам че това е много важен проблем, чието решаване ме заинтригува много и ще се радвам да разбера как е решен и какви експерти са участвали.
По тошово време се било строяло качествено и се подържало добре. Хората пишат и че през осемдесете не са се подържали тези колони. Та май комунягите лъжат за соца
Пичове, всички сте написали по нещо вЕрно, ама не докрай. Кухи, плътни колони, устойчивост и т.н. Да колоните са "кухи" и са изпълнени по метода пълзящ кофраж. А на инженерите да им кажа да си припомнят що е то инерционен момент на сечение ("кухо" или плътно) и що е коравина, Е модул и т.н. Иначе писаниците са ви половинчати и се правите на инжИнери, а не на инжЕнери !
понеже много се натъртва на ижИнер и ижЕнер, то самата дума е нескопосано заимстване от английската дума engineer, транслителирано като енджиниър и ако трябва да превеждаме на български то, което ми идва на ум е машинист. Другото е некадърно папагалстване на недоучили виШисти, ходещи събота и неделя да ранят прасето и да копат лозето най вече поради придобити навици и начин на живот
По тъп въпрос на бях чувал. Венеция цялата е във вода. Абе малоумници такива какво общо има Венеция с мостовете...това е съвсем друг вид строителство и архитектура ходете прочетете малко преди да се излагате като кифли. Журналисти...
виадуктите на автомагистралите "Тракия" и "Хемус". Повечето от съоръженията не са ремонтирани откакто са построени през 70-те и 80-те години на миналия век, заради Каде ви е мозъка БКП дави краде осте
виадуктите на автомагистралите "Тракия" и "Хемус". Повечето от съоръженията не са ремонтирани откакто са построени през 70-те и 80-те години на миналия век, заради Каде ви е мозъка БКП дави краде осте
Гледах видеото. Честно казано не разбирам за какво са необходими тези кладенци в които е вкарана долната част на колоните. Може би в началото кладенците са били нещо като защитен кожух, а по-късно са станали кладенци???
Това е шайбата на колоната бе улав.Знаеш ли какво е шайба и за какво служи?
Има недофинансиране. Нормално, щом като има префинансиране на "нашите" компании. Едва ли някой се съмнява, че парите от винетките не отиват в "правилните" хора.
Всичко се е основно се е направило прес. тошково време,от тогава до сега бившото ДС и ЦК на партиата и неговата охрана Боико Борисов само крадат ама иако ,и плюиат себе си ,колко лошо било прес комонизма, крадливо племе,Маината ви мутри
Всичко се е основно се е направило прес. толково време,от тогава до сега бившото ДС и ЦК на партиата и неговата охрана Боико Борисов само крадат ама иако ,и плюиат себе си ,колко лошо било прес комонизма, крадливо племе,Маината ви мътри
Там трябваше навремето в основата на колоните да направим отвори за отичане на водата ама забравихме .
Много подвеждаща статия. Някога завърших строително инженерство, но нямам практика в мостостроителството и нямам претенции за спец по мостове. Но прочетох внимателно статията и много силно се зачудих, как аджеба, вътре в колоната има вода. Почнах да си представям някакви кухи сечения пълни с вода,с две думи- глупости. Изгледах видеото. Ми водата не е в колоната,а около нея във фундаментната и част. Да, трябва да се ремонтира. Без коментар. Но такъв ремонт нито е сложен, нито е нещо трагично. Трагично ще стане, ако не се оправи. Пиша коментара, защото ми омръзна да чета статии, в които нещата са пресилени, преувеличени и най-важното- тотално неграмотни. За сведение- вода в колоната и вода около колоната са две различни неща. Проектанта на мостовете е напълно коректен в нещата, които казва, но увода и цялото оформяне на статията са...вода има в главата на този дето я е писал. А тия дето отговарят за поддръжката на магистралата, да вземат да решат проблема, за да не стане по-голям и фатален.
може би преди 2-3 седмици имаше снимки на такива същите катожтези колони, около които нямаше такъв “ров” пълен с вода, с все едно излизаха лт земята. Та в онези колони беше кухо, можеше да се влозс и също имаше вода. Сега дали са били на тракия, хемус или кой знае къде, но показаха проблем. Не занех че въпросните колони са кухи отвътре
При голяма височина на колоните, с кутиеобразното сечение се постига значително по-голяма устойчивост на изкълчване спрямо плътните със същата площ на сечението...В световната практика в кутиеобразните колони се правят ревизионни отвори-врати в долната им част...
Защо пишеш глупости за неща, от които не разбираш? Попитай някой строителен инженер дали при еднакви външни размерикухата колона е по-устойчива на изкълчване от плътната. Защото това, което си написал противоречи дори на здравия разум, да не говорим за науката. Единствено вярно е, че кухата колона е по-устойчива САМО спрямо вложената единица бетон, което е съвсем друго нещо. Попитай някой специалист, за да ти отвори очите!
Мисля че моста от клипа е на км 28+400 на а.м. Хемус. Там има известен проблем със свлачищни процеси в един от стълбовете и проектантие са сложили един вид кесно, за да следят движението на земната основа. Това че "кесона" е пълен с вода, означава, че той е във водонаситен пласт, т.е. вода от вън и от вътре. Навярно същото е положението и в самата колона. Съгласен съм че статията е подвеждаща. Дават се някакви наблюдения и питат инженер дали е опасно. Няма контекст, всичко е относително. Трябва да се иде да се обследва, да се направи анализ, да се снима армировката с RF камера, да се вземат проби.... И аз мога да кажа накакви неща за някакви съоражения, но нали не съм журналист а прост строителен инженер - никой няма да ми обърне внимание
Many thanks for the blog, it's loaded with a lot of helpful information. This . http://www.thehamstonpark.in/2018/08/23/online-tools-that-will-support-you-revise-your/ http://scentsablek9s.com/job-hopefuls-can-strategy-and-employ-skill-lessons/ http://mass-design.com.tr/how-to-write-clinchers-intended-for-documents/ http://www.landgasthaus-zur-post.de/2018/03/17/a-pair-of-institution-is-concerning-activities-and/ http://davidrealitysmith.com/hurry-essay-assessment-essay-writing-website/ http://www.helpinghandindia.org/red-earth-report-get-essay-writing-help/ https://aspgloballlc.com/abortion-and-rape-answering-the-arguments-for/ http://www.lavanderiaqualidade.com.br/personal-essay-illustrations-for-high-college-best http://ebaysiran.com/enterprise-articles-are-actually-them-selves-by/ http://www.debitum.biz/2018/08/23/twelve-cereal-box-e-book-report-templates-samples/