Коментари - Инж. Жиянски пред Dir.bg: За "Мостове в риск" и опасностите на 20-ия км на АМ "Тракия" | dnes.dir.bg
назад

Инж. Жиянски пред Dir.bg: За "Мостове в риск" и опасностите на 20-ия км на АМ "Тракия"

Специалистът обяснява на професионален език защо колоните трябва да бъдат отводнени незабавно

Обратно в новината
| Редактор : Калин Каменов

Коментари - Инж. Жиянски пред Dir.bg: За "Мостове в риск" и опасностите на 20-ия км на АМ "Тракия" | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Направете документален филм за спасяването на българските колони, че нищо не разбрах от горната статия, а по-скоро от коментарите под нея установявам че това е много важен проблем, чието решаване ме заинтригува много и ще се радвам да разбера как е решен и какви експерти са участвали.

По тошово време се било строяло качествено и се подържало добре. Хората пишат и че през осемдесете не са се подържали тези колони. Та май комунягите лъжат за соца

Пичове, всички сте написали по нещо вЕрно, ама не докрай. Кухи, плътни колони, устойчивост и т.н. Да колоните са "кухи" и са изпълнени по метода пълзящ кофраж. А на инженерите да им кажа да си припомнят що е то инерционен момент на сечение ("кухо" или плътно) и що е коравина, Е модул и т.н. Иначе писаниците са ви половинчати и се правите на инжИнери, а не на инжЕнери !

понеже много се натъртва на ижИнер и ижЕнер, то самата дума е нескопосано заимстване от английската дума engineer, транслителирано като енджиниър и ако трябва да превеждаме на български то, което ми идва на ум е машинист. Другото е некадърно папагалстване на недоучили виШисти, ходещи събота и неделя да ранят прасето и да копат лозето най вече поради придобити навици и начин на живот

По тъп въпрос на бях чувал. Венеция цялата е във вода. Абе малоумници такива какво общо има Венеция с мостовете...това е съвсем друг вид строителство и архитектура ходете прочетете малко преди да се излагате като кифли. Журналисти...

виадуктите на автомагистралите "Тракия" и "Хемус". Повечето от съоръженията не са ремонтирани откакто са построени през 70-те и 80-те години на миналия век, заради Каде ви е мозъка БКП дави краде осте

виадуктите на автомагистралите "Тракия" и "Хемус". Повечето от съоръженията не са ремонтирани откакто са построени през 70-те и 80-те години на миналия век, заради Каде ви е мозъка БКП дави краде осте

Гледах видеото. Честно казано не разбирам за какво са необходими тези кладенци в които е вкарана долната част на колоните. Може би в началото кладенците са били нещо като защитен кожух, а по-късно са станали кладенци???

Това е шайбата на колоната бе улав.Знаеш ли какво е шайба и за какво служи?

`айде уважаеми, обяснете как кладенец може да е ШАЙБА? ИЛИ МОЖЕ БИ, НЕ СТЕ ГЛЕДАЛИ ВИДЕОТО, УВАЖАЕМИ?

Ти верно си улав - кладенците служат за индикиране на евентуални свлачищни явления!

Има недофинансиране. Нормално, щом като има префинансиране на "нашите" компании. Едва ли някой се съмнява, че парите от винетките не отиват в "правилните" хора.

Всичко се е основно се е направило прес. тошково време,от тогава до сега бившото ДС и ЦК на партиата и неговата охрана Боико Борисов само крадат ама иако ,и плюиат себе си ,колко лошо било прес комонизма, крадливо племе,Маината ви мутри

Всичко се е основно се е направило прес. толково време,от тогава до сега бившото ДС и ЦК на партиата и неговата охрана Боико Борисов само крадат ама иако ,и плюиат себе си ,колко лошо било прес комонизма, крадливо племе,Маината ви мътри

Там трябваше навремето в основата на колоните да направим отвори за отичане на водата ама забравихме .

Спомни си, че не забравихме, ами парите не стигна'а, що ги открадна'а. Иначе и по план, и по финасиране има отвори.

Много подвеждаща статия. Някога завърших строително инженерство, но нямам практика в мостостроителството и нямам претенции за спец по мостове. Но прочетох внимателно статията и много силно се зачудих, как аджеба, вътре в колоната има вода. Почнах да си представям някакви кухи сечения пълни с вода,с две думи- глупости. Изгледах видеото. Ми водата не е в колоната,а около нея във фундаментната и част. Да, трябва да се ремонтира. Без коментар. Но такъв ремонт нито е сложен, нито е нещо трагично. Трагично ще стане, ако не се оправи. Пиша коментара, защото ми омръзна да чета статии, в които нещата са пресилени, преувеличени и най-важното- тотално неграмотни. За сведение- вода в колоната и вода около колоната са две различни неща. Проектанта на мостовете е напълно коректен в нещата, които казва, но увода и цялото оформяне на статията са...вода има в главата на този дето я е писал. А тия дето отговарят за поддръжката на магистралата, да вземат да решат проблема, за да не стане по-голям и фатален.

може би преди 2-3 седмици имаше снимки на такива същите катожтези колони, около които нямаше такъв “ров” пълен с вода, с все едно излизаха лт земята. Та в онези колони беше кухо, можеше да се влозс и също имаше вода. Сега дали са били на тракия, хемус или кой знае къде, но показаха проблем. Не занех че въпросните колони са кухи отвътре

При голяма височина на колоните, с кутиеобразното сечение се постига значително по-голяма устойчивост на изкълчване спрямо плътните със същата площ на сечението...В световната практика в кутиеобразните колони се правят ревизионни отвори-врати в долната им част...

Защо пишеш глупости за неща, от които не разбираш? Попитай някой строителен инженер дали при еднакви външни размерикухата колона е по-устойчива на изкълчване от плътната. Защото това, което си написал противоречи дори на здравия разум, да не говорим за науката. Единствено вярно е, че кухата колона е по-устойчива САМО спрямо вложената единица бетон, което е съвсем друго нещо. Попитай някой специалист, за да ти отвори очите!

Защо не четете уважаеми, написъл съм ПЛОЩ НА СЕЧЕНИЕТО, не става въпрос за външни размери, уважаеми.

Мисля че моста от клипа е на км 28+400 на а.м. Хемус. Там има известен проблем със свлачищни процеси в един от стълбовете и проектантие са сложили един вид кесно, за да следят движението на земната основа. Това че "кесона" е пълен с вода, означава, че той е във водонаситен пласт, т.е. вода от вън и от вътре. Навярно същото е положението и в самата колона. Съгласен съм че статията е подвеждаща. Дават се някакви наблюдения и питат инженер дали е опасно. Няма контекст, всичко е относително. Трябва да се иде да се обследва, да се направи анализ, да се снима армировката с RF камера, да се вземат проби.... И аз мога да кажа накакви неща за някакви съоражения, но нали не съм журналист а прост строителен инженер - никой няма да ми обърне внимание

При всички случаи това е конструкторска недомислица. Зимата какво ли става с колоната при колосалния ледеви напор върху стените на кухата колона в съчетание с вертикалния натиск, може би външния напор се уравновесява от напора на леда вътре в колоната?

Many thanks for the blog, it's loaded with a lot of helpful information. This . http://www.thehamstonpark.in/2018/08/23/online-tools-that-will-support-you-revise-your/ http://scentsablek9s.com/job-hopefuls-can-strategy-and-employ-skill-lessons/ http://mass-design.com.tr/how-to-write-clinchers-intended-for-documents/ http://www.landgasthaus-zur-post.de/2018/03/17/a-pair-of-institution-is-concerning-activities-and/ http://davidrealitysmith.com/hurry-essay-assessment-essay-writing-website/ http://www.helpinghandindia.org/red-earth-report-get-essay-writing-help/ https://aspgloballlc.com/abortion-and-rape-answering-the-arguments-for/ http://www.lavanderiaqualidade.com.br/personal-essay-illustrations-for-high-college-best http://ebaysiran.com/enterprise-articles-are-actually-them-selves-by/ http://www.debitum.biz/2018/08/23/twelve-cereal-box-e-book-report-templates-samples/