Есенният дъжд увеличава риска от аквапланинг, как да го избегнем?
Дълбочината на протектора и стила на шофиране са от особено значение, предупреждават експерти
Обратно в новинатаКоментари
Т.нар. "експерти" сигурно продават гуми. Има редица фактори, които влияят на създаването на т.нар. "хидравличен клин", който е предпоставката за аквапланинга. Най-важният от тях (при това на квадрат) е СКОРОСТТА, с която се навлиза във водата! Т.е. най-сигурния начин е намаляването на скоростта.
Аквапланинг се получава при съвсем малки количества вода на видимо изглеждащ сух път. Не е необходимо да има локви. Най-опасен е моментът в началото на дъжда когато ръми и образува хлъзгаво покритие на капки дъжд и прах. Не се заблуждавайте като си мислите че отводняването на пътя и особения закръглен релеф ще ви предпази от аквапланинг. Условието е да се кара бавно и под 70 киломтра в час. Не експериментирайте високи скорости на магистрали. Това е известно поне от 50 години.
На излизане от Милано валеше много силен дъжд. Магистралата изглеждаше суха. Разбрахме, че това е технология за строителство на магистрали В Италия, която се практикува поне от 20 години, а може и от повече. Бяхме изумени! Значи може да няма вода и локви по асфалта. Трябва желание. И се изплаща със стотици спасени животи!
При натискане на спирачка гумата намалява обороти и от челната й страна започва да се трупа повече вода, която повдига допълнително. В този ред на мисли с газ би трябвало да изхвърля повече назад и има шанс да потъне до асфалт.
'да отпуснете газта и да натиснете съединителя надолу с цел да забавите колата...' - мнго добре обяснено!!! това се прави в обратен ред защото ако пуснем първо газта е равносилно да натиснем спирачката. това важи не сам за мокро, но и в сняг и лед ако се изгуби управление. друго нещо е ако едната половина на колата трябва да мине през локва а другата на сухо. в такава ситуация ако колата се движи бързо, някои съвътват да се се ускори допълно за да се прмине над водата и да се зибегне познатото дърпане във волана или дори завъртане... но най-сигурното си е лека полека :)
Ако караш с нови зимни гуми ще е още по-добре.
Ми нали правителството таман се похвали, че държим по 17 хиляди на човек в банките - дайте да набиваме колко е важно да си купиш НОВИ летни гуми, щото НОВИТЕ летни гуми били по-хубави.
Доколкото си спомням ( а то не е малко ) скоростта на начало на хидроглисирането ( аквапланинга по Хамерикански) зависи от налягането на гумата. след тази скоророст всичко е в Неговите ръце. Тъй, че …… с акъл!!! За по-любопитните скоростта е равна на 62.2 умножено по квадратен корен от налягането на гумата. Всеки сам може да си пресметне от какви стойности, индикирани на скоростомера да очаква изненади.
Ей сега трябва да тичаме за нови летни гуми значи !? ... След 2-3 седмици за зимни... Ей така се прави видиш ли...
аз също докато четох си мислех, че статията е спонсорирана от Асоциацията на вносителите на недопродадени летни гуми :))
Естествено, че не. Който има глава си е купил нови летни гуми когато е трябвало. Ако не го е направил тогава, сега ще кара бавно и влезе ли в локва няма да върти волана или да натиска спирачките. А колко по-добра е новата гума от старата, си е като извадено от учебник, не мисля, че някой може да каже, че това не е вярно.
И пролет и есен малоумно направените пътища заради откраднати пари събират езера с вода. Калпавите пътища са причината за локвите и аквапланинга.
Не есенния дъжд увеличава риска от аквапланинг, а събраните локви на пътя заради неговото ниско качество и липсата на прилично отводняване ...
В градски условия препоръчителна скорост в локвите 30-40 км. в час, за да няма аквапланинг. Над 70 км в час аквапланинга е сигурен. Вчера в дъжда и локвите един самоубиец ме изпревари отдясно поне със 100.
Ако пътя, за чиято изработка плащаш от данъците си, е достатъчно качествен - няма как да влезеш в аквапланинг и при 150.
Моите уважения, но това не е вярно. Аквапланинг над 70 км. в час е сигурен дори при перфектен път.
моите уважения, но аквапланингът зависи от една камара неща. Примерно там, където ти ще влезеш в аквапланинг с колата при 70, аз ще мина с мотора с двойна скорост без такъв, просто защото формата на гумата при мотора не позволява задъжране на вода под нея. Там, където ти ще влезеш в аквапланинг при 50 с гума с радиални канали, аз ще мина поне с 90 с гума със спираловидни такива, които изхвърлят водата навън. Няма константа за това явление, всичко зависи от безброй фактори.
Ако гумата е износена, каналите по нея няма да съхраняват достатъчно вода. ??????? тъпотиите на дирниците нямат край
Да не говорим за малоумните съвети какво да направим, ако все-пак влезем в такъв ... изправяш волана, натискаш съединителя ... и честито на печелившите тенекеджии
А бе тука е спорно кой е по-тъп ;) Точно каналите са 'абсорбатора' на водата, която се намира под гумата, колкото по-голям е канала, толкова повече вода влиза в грайфера и вероятността да остане вода между най-външната част на гумата и асфлата е по-малка! За това като си купувате летни гуми гледайте задължитълно да са с големи и дълбоки канали опасващи цялата гума като обрач.
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители: