Есенният дъжд увеличава риска от аквапланинг, как да го избегнем?

Дълбочината на протектора и стила на шофиране са от особено значение, предупреждават експерти

Обратно в новината

Коментари - Есенният дъжд увеличава риска от аквапланинг, как да го избегнем? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Т.нар. "експерти" сигурно продават гуми. Има редица фактори, които влияят на създаването на т.нар. "хидравличен клин", който е предпоставката за аквапланинга. Най-важният от тях (при това на квадрат) е СКОРОСТТА, с която се навлиза във водата! Т.е. най-сигурния начин е намаляването на скоростта.

goose

Всъщност най-важния е ВОДАТА, ако няма такава (платното е изградено като хората, няма места, където може да се събере воден депозит) - аквапланинг няма да има :)

Аквапланинг се получава при съвсем малки количества вода на видимо изглеждащ сух път. Не е необходимо да има локви. Най-опасен е моментът в началото на дъжда когато ръми и образува хлъзгаво покритие на капки дъжд и прах. Не се заблуждавайте като си мислите че отводняването на пътя и особения закръглен релеф ще ви предпази от аквапланинг. Условието е да се кара бавно и под 70 киломтра в час. Не експериментирайте високи скорости на магистрали. Това е известно поне от 50 години.

goose

Нали не бъркаш хлъзгав терен и аквпланинг? :)

На излизане от Милано валеше много силен дъжд. Магистралата изглеждаше суха. Разбрахме, че това е технология за строителство на магистрали В Италия, която се практикува поне от 20 години, а може и от повече. Бяхме изумени! Значи може да няма вода и локви по асфалта. Трябва желание. И се изплаща със стотици спасени животи!

Да, така е. Спомням си по времето на соца, че по италианска тенхология и с италиански машини се правеха магистралите. Дъждът наистина не се усещаше, но пък беше доста шумно.

При натискане на спирачка гумата намалява обороти и от челната й страна започва да се трупа повече вода, която повдига допълнително. В този ред на мисли с газ би трябвало да изхвърля повече назад и има шанс да потъне до асфалт.

Беемветата с широките гуми, поставени за по-голяма стабилност, направо ще полетят.

'да отпуснете газта и да натиснете съединителя надолу с цел да забавите колата...' - мнго добре обяснено!!! това се прави в обратен ред защото ако пуснем първо газта е равносилно да натиснем спирачката. това важи не сам за мокро, но и в сняг и лед ако се изгуби управление. друго нещо е ако едната половина на колата трябва да мине през локва а другата на сухо. в такава ситуация ако колата се движи бързо, някои съвътват да се се ускори допълно за да се прмине над водата и да се зибегне познатото дърпане във волана или дори завъртане... но най-сигурното си е лека полека :)

Ако караш с нови зимни гуми ще е още по-добре.

Всъщност не. Летните са по-добри на мокро (силен дъжд, не влажно).

Ми нали правителството таман се похвали, че държим по 17 хиляди на човек в банките - дайте да набиваме колко е важно да си купиш НОВИ летни гуми, щото НОВИТЕ летни гуми били по-хубави.

Ами важно е. От гуми не се пести. Това не е измислица на правителството.

А, Дибелуту Лиле има ли нещо общо с аквапланинга в България?

10 см вода?!? Тези мислят ли като пишат?

Особено по родния пътен фонд...

Доколкото си спомням ( а то не е малко ) скоростта на начало на хидроглисирането ( аквапланинга по Хамерикански) зависи от налягането на гумата. след тази скоророст всичко е в Неговите ръце. Тъй, че …… с акъл!!! За по-любопитните скоростта е равна на 62.2 умножено по квадратен корен от налягането на гумата. Всеки сам може да си пресметне от какви стойности, индикирани на скоростомера да очаква изненади.

goose

Грешно помниш. Зависи от налягането, площта на гумата, формата и гъстотата на каналите, температурата, количеството вода и още една камара променливи.

Ей сега трябва да тичаме за нови летни гуми значи !? ... След 2-3 седмици за зимни... Ей така се прави видиш ли...

аз също докато четох си мислех, че статията е спонсорирана от Асоциацията на вносителите на недопродадени летни гуми :))

В съседната статия пише, че имаме над 50 милиарда в банките

Естествено, че не. Който има глава си е купил нови летни гуми когато е трябвало. Ако не го е направил тогава, сега ще кара бавно и влезе ли в локва няма да върти волана или да натиска спирачките. А колко по-добра е новата гума от старата, си е като извадено от учебник, не мисля, че някой може да каже, че това не е вярно.

И пролет и есен малоумно направените пътища заради откраднати пари събират езера с вода. Калпавите пътища са причината за локвите и аквапланинга.

goose

Не есенния дъжд увеличава риска от аквапланинг, а събраните локви на пътя заради неговото ниско качество и липсата на прилично отводняване ...

В градски условия препоръчителна скорост в локвите 30-40 км. в час, за да няма аквапланинг. Над 70 км в час аквапланинга е сигурен. Вчера в дъжда и локвите един самоубиец ме изпревари отдясно поне със 100.

goose

Ако пътя, за чиято изработка плащаш от данъците си, е достатъчно качествен - няма как да влезеш в аквапланинг и при 150.

Моите уважения, но това не е вярно. Аквапланинг над 70 км. в час е сигурен дори при перфектен път.

goose

моите уважения, но аквапланингът зависи от една камара неща. Примерно там, където ти ще влезеш в аквапланинг с колата при 70, аз ще мина с мотора с двойна скорост без такъв, просто защото формата на гумата при мотора не позволява задъжране на вода под нея. Там, където ти ще влезеш в аквапланинг при 50 с гума с радиални канали, аз ще мина поне с 90 с гума със спираловидни такива, които изхвърлят водата навън. Няма константа за това явление, всичко зависи от безброй фактори.

goose

p.s. и главното, от което зависи - количеството вода на единица площ върху настилката :) така че - като е отводнено и няма депозити на вода, няма как тя да се окаже в слой с достатъчна дебелина между гумата и настилката, за да започнеш да глисираш върху нея.

Ако гумата е износена, каналите по нея няма да съхраняват достатъчно вода. ??????? тъпотиите на дирниците нямат край

goose

Да не говорим за малоумните съвети какво да направим, ако все-пак влезем в такъв ... изправяш волана, натискаш съединителя ... и честито на печелившите тенекеджии

А бе тука е спорно кой е по-тъп ;) Точно каналите са 'абсорбатора' на водата, която се намира под гумата, колкото по-голям е канала, толкова повече вода влиза в грайфера и вероятността да остане вода между най-външната част на гумата и асфлата е по-малка! За това като си купувате летни гуми гледайте задължитълно да са с големи и дълбоки канали опасващи цялата гума като обрач.

goose

Тези с надлъжните канали събират ограничено количество вода и вършат работа при не особено дълбоки локви. Тези, които са със елховидни канали извеждат водата извън гумата и се справят значително по-добре от надлъжните канали, за това и всички спортни профили са такива.