Есенният дъжд увеличава риска от аквапланинг, как да го избегнем?

Дълбочината на протектора и стила на шофиране са от особено значение, предупреждават експерти

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Т.нар. "експерти" сигурно продават гуми. Има редица фактори, които влияят на създаването на т.нар. "хидравличен клин", който е предпоставката за аквапланинга. Най-важният от тях (при това на квадрат) е СКОРОСТТА, с която се навлиза във водата! Т.е. най-сигурния начин е намаляването на скоростта.

goose
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Всъщност най-важния е ВОДАТА, ако няма такава (платното е изградено като хората, няма места, където може да се събере воден депозит) - аквапланинг няма да има :)

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Аквапланинг се получава при съвсем малки количества вода на видимо изглеждащ сух път. Не е необходимо да има локви. Най-опасен е моментът в началото на дъжда когато ръми и образува хлъзгаво покритие на капки дъжд и прах. Не се заблуждавайте като си мислите че отводняването на пътя и особения закръглен релеф ще ви предпази от аквапланинг. Условието е да се кара бавно и под 70 киломтра в час. Не експериментирайте високи скорости на магистрали. Това е известно поне от 50 години.

goose
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Нали не бъркаш хлъзгав терен и аквпланинг? :)

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

На излизане от Милано валеше много силен дъжд. Магистралата изглеждаше суха. Разбрахме, че това е технология за строителство на магистрали В Италия, която се практикува поне от 20 години, а може и от повече. Бяхме изумени! Значи може да няма вода и локви по асфалта. Трябва желание. И се изплаща със стотици спасени животи!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Да, така е. Спомням си по времето на соца, че по италианска тенхология и с италиански машини се правеха магистралите. Дъждът наистина не се усещаше, но пък беше доста шумно.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

При натискане на спирачка гумата намалява обороти и от челната й страна започва да се трупа повече вода, която повдига допълнително. В този ред на мисли с газ би трябвало да изхвърля повече назад и има шанс да потъне до асфалт.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Беемветата с широките гуми, поставени за по-голяма стабилност, направо ще полетят.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

'да отпуснете газта и да натиснете съединителя надолу с цел да забавите колата...' - мнго добре обяснено!!! това се прави в обратен ред защото ако пуснем първо газта е равносилно да натиснем спирачката. това важи не сам за мокро, но и в сняг и лед ако се изгуби управление. друго нещо е ако едната половина на колата трябва да мине през локва а другата на сухо. в такава ситуация ако колата се движи бързо, някои съвътват да се се ускори допълно за да се прмине над водата и да се зибегне познатото дърпане във волана или дори завъртане... но най-сигурното си е лека полека :)

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ако караш с нови зимни гуми ще е още по-добре.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Всъщност не. Летните са по-добри на мокро (силен дъжд, не влажно).

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ми нали правителството таман се похвали, че държим по 17 хиляди на човек в банките - дайте да набиваме колко е важно да си купиш НОВИ летни гуми, щото НОВИТЕ летни гуми били по-хубави.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ами важно е. От гуми не се пести. Това не е измислица на правителството.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

А, Дибелуту Лиле има ли нещо общо с аквапланинга в България?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

10 см вода?!? Тези мислят ли като пишат?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Особено по родния пътен фонд...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Доколкото си спомням ( а то не е малко ) скоростта на начало на хидроглисирането ( аквапланинга по Хамерикански) зависи от налягането на гумата. след тази скоророст всичко е в Неговите ръце. Тъй, че …… с акъл!!! За по-любопитните скоростта е равна на 62.2 умножено по квадратен корен от налягането на гумата. Всеки сам може да си пресметне от какви стойности, индикирани на скоростомера да очаква изненади.

goose
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Грешно помниш. Зависи от налягането, площта на гумата, формата и гъстотата на каналите, температурата, количеството вода и още една камара променливи.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ей сега трябва да тичаме за нови летни гуми значи !? ... След 2-3 седмици за зимни... Ей така се прави видиш ли...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

аз също докато четох си мислех, че статията е спонсорирана от Асоциацията на вносителите на недопродадени летни гуми :))

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

В съседната статия пише, че имаме над 50 милиарда в банките

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Естествено, че не. Който има глава си е купил нови летни гуми когато е трябвало. Ако не го е направил тогава, сега ще кара бавно и влезе ли в локва няма да върти волана или да натиска спирачките. А колко по-добра е новата гума от старата, си е като извадено от учебник, не мисля, че някой може да каже, че това не е вярно.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

И пролет и есен малоумно направените пътища заради откраднати пари събират езера с вода. Калпавите пътища са причината за локвите и аквапланинга.

goose
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Не есенния дъжд увеличава риска от аквапланинг, а събраните локви на пътя заради неговото ниско качество и липсата на прилично отводняване ...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

В градски условия препоръчителна скорост в локвите 30-40 км. в час, за да няма аквапланинг. Над 70 км в час аквапланинга е сигурен. Вчера в дъжда и локвите един самоубиец ме изпревари отдясно поне със 100.

goose
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ако пътя, за чиято изработка плащаш от данъците си, е достатъчно качествен - няма как да влезеш в аквапланинг и при 150.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Моите уважения, но това не е вярно. Аквапланинг над 70 км. в час е сигурен дори при перфектен път.

goose
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

моите уважения, но аквапланингът зависи от една камара неща. Примерно там, където ти ще влезеш в аквапланинг с колата при 70, аз ще мина с мотора с двойна скорост без такъв, просто защото формата на гумата при мотора не позволява задъжране на вода под нея. Там, където ти ще влезеш в аквапланинг при 50 с гума с радиални канали, аз ще мина поне с 90 с гума със спираловидни такива, които изхвърлят водата навън. Няма константа за това явление, всичко зависи от безброй фактори.

goose
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

p.s. и главното, от което зависи - количеството вода на единица площ върху настилката :) така че - като е отводнено и няма депозити на вода, няма как тя да се окаже в слой с достатъчна дебелина между гумата и настилката, за да започнеш да глисираш върху нея.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ако гумата е износена, каналите по нея няма да съхраняват достатъчно вода. ??????? тъпотиите на дирниците нямат край

goose
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Да не говорим за малоумните съвети какво да направим, ако все-пак влезем в такъв ... изправяш волана, натискаш съединителя ... и честито на печелившите тенекеджии

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

А бе тука е спорно кой е по-тъп ;) Точно каналите са 'абсорбатора' на водата, която се намира под гумата, колкото по-голям е канала, толкова повече вода влиза в грайфера и вероятността да остане вода между най-външната част на гумата и асфлата е по-малка! За това като си купувате летни гуми гледайте задължитълно да са с големи и дълбоки канали опасващи цялата гума като обрач.

goose
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Тези с надлъжните канали събират ограничено количество вода и вършат работа при не особено дълбоки локви. Тези, които са със елховидни канали извеждат водата извън гумата и се справят значително по-добре от надлъжните канали, за това и всички спортни профили са такива.

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.