Есенният дъжд увеличава риска от аквапланинг, как да го избегнем?
Дълбочината на протектора и стила на шофиране са от особено значение, предупреждават експерти
Обратно в новинатаКоментари - Есенният дъжд увеличава риска от аквапланинг, как да го избегнем? | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
новинар (нерегистриран)
Т.нар. "експерти" сигурно продават гуми. Има редица фактори, които влияят на създаването на т.нар. "хидравличен клин", който е предпоставката за аквапланинга. Най-важният от тях (при това на квадрат) е СКОРОСТТА, с която се навлиза във водата! Т.е. най-сигурния начин е намаляването на скоростта.
goose
Всъщност най-важния е ВОДАТА, ако няма такава (платното е изградено като хората, няма места, където може да се събере воден депозит) - аквапланинг няма да има :)
аква (нерегистриран)
Аквапланинг се получава при съвсем малки количества вода на видимо изглеждащ сух път. Не е необходимо да има локви. Най-опасен е моментът в началото на дъжда когато ръми и образува хлъзгаво покритие на капки дъжд и прах. Не се заблуждавайте като си мислите че отводняването на пътя и особения закръглен релеф ще ви предпази от аквапланинг. Условието е да се кара бавно и под 70 киломтра в час. Не експериментирайте високи скорости на магистрали. Това е известно поне от 50 години.
goose
Нали не бъркаш хлъзгав терен и аквпланинг? :)
Незабравимо! (нерегистриран)
На излизане от Милано валеше много силен дъжд. Магистралата изглеждаше суха. Разбрахме, че това е технология за строителство на магистрали В Италия, която се практикува поне от 20 години, а може и от повече. Бяхме изумени! Значи може да няма вода и локви по асфалта. Трябва желание. И се изплаща със стотици спасени животи!
новинар (нерегистриран)
Да, така е. Спомням си по времето на соца, че по италианска тенхология и с италиански машини се правеха магистралите. Дъждът наистина не се усещаше, но пък беше доста шумно.
3евзек
При натискане на спирачка гумата намалява обороти и от челната й страна започва да се трупа повече вода, която повдига допълнително. В този ред на мисли с газ би трябвало да изхвърля повече назад и има шанс да потъне до асфалт.
3евзек
Беемветата с широките гуми, поставени за по-голяма стабилност, направо ще полетят.
браво (нерегистриран)
'да отпуснете газта и да натиснете съединителя надолу с цел да забавите колата...' - мнго добре обяснено!!! това се прави в обратен ред защото ако пуснем първо газта е равносилно да натиснем спирачката. това важи не сам за мокро, но и в сняг и лед ако се изгуби управление. друго нещо е ако едната половина на колата трябва да мине през локва а другата на сухо. в такава ситуация ако колата се движи бързо, някои съвътват да се се ускори допълно за да се прмине над водата и да се зибегне познатото дърпане във волана или дори завъртане... но най-сигурното си е лека полека :)
зимни гуми (нерегистриран)
Ако караш с нови зимни гуми ще е още по-добре.
Някойси (нерегистриран)
Всъщност не. Летните са по-добри на мокро (силен дъжд, не влажно).
Владо (нерегистриран)
Ми нали правителството таман се похвали, че държим по 17 хиляди на човек в банките - дайте да набиваме колко е важно да си купиш НОВИ летни гуми, щото НОВИТЕ летни гуми били по-хубави.
Някойси (нерегистриран)
Ами важно е. От гуми не се пести. Това не е измислица на правителството.
каинчу (нерегистриран)
А, Дибелуту Лиле има ли нещо общо с аквапланинга в България?
Rhino (нерегистриран)
10 см вода?!? Тези мислят ли като пишат?
xxxyyy (нерегистриран)
Особено по родния пътен фонд...
5kof (нерегистриран)
Доколкото си спомням ( а то не е малко ) скоростта на начало на хидроглисирането ( аквапланинга по Хамерикански) зависи от налягането на гумата. след тази скоророст всичко е в Неговите ръце. Тъй, че …… с акъл!!! За по-любопитните скоростта е равна на 62.2 умножено по квадратен корен от налягането на гумата. Всеки сам може да си пресметне от какви стойности, индикирани на скоростомера да очаква изненади.
goose
Грешно помниш. Зависи от налягането, площта на гумата, формата и гъстотата на каналите, температурата, количеството вода и още една камара променливи.
Гост (нерегистриран)
Ей сега трябва да тичаме за нови летни гуми значи !? ... След 2-3 седмици за зимни... Ей така се прави видиш ли...
да, (нерегистриран)
аз също докато четох си мислех, че статията е спонсорирана от Асоциацията на вносителите на недопродадени летни гуми :))
Владо (нерегистриран)
В съседната статия пише, че имаме над 50 милиарда в банките
Някойси (нерегистриран)
Естествено, че не. Който има глава си е купил нови летни гуми когато е трябвало. Ако не го е направил тогава, сега ще кара бавно и влезе ли в локва няма да върти волана или да натиска спирачките. А колко по-добра е новата гума от старата, си е като извадено от учебник, не мисля, че някой може да каже, че това не е вярно.
Пролетен дъжд (нерегистриран)
И пролет и есен малоумно направените пътища заради откраднати пари събират езера с вода. Калпавите пътища са причината за локвите и аквапланинга.
goose
Не есенния дъжд увеличава риска от аквапланинг, а събраните локви на пътя заради неговото ниско качество и липсата на прилично отводняване ...
30-40 км. в час (нерегистриран)
В градски условия препоръчителна скорост в локвите 30-40 км. в час, за да няма аквапланинг. Над 70 км в час аквапланинга е сигурен. Вчера в дъжда и локвите един самоубиец ме изпревари отдясно поне със 100.
goose
Ако пътя, за чиято изработка плащаш от данъците си, е достатъчно качествен - няма как да влезеш в аквапланинг и при 150.
Моите уважения (нерегистриран)
Моите уважения, но това не е вярно. Аквапланинг над 70 км. в час е сигурен дори при перфектен път.
goose
моите уважения, но аквапланингът зависи от една камара неща. Примерно там, където ти ще влезеш в аквапланинг с колата при 70, аз ще мина с мотора с двойна скорост без такъв, просто защото формата на гумата при мотора не позволява задъжране на вода под нея. Там, където ти ще влезеш в аквапланинг при 50 с гума с радиални канали, аз ще мина поне с 90 с гума със спираловидни такива, които изхвърлят водата навън. Няма константа за това явление, всичко зависи от безброй фактори.
goose
p.s. и главното, от което зависи - количеството вода на единица площ върху настилката :) така че - като е отводнено и няма депозити на вода, няма как тя да се окаже в слой с достатъчна дебелина между гумата и настилката, за да започнеш да глисираш върху нея.
чичо гоогле (нерегистриран)
Ако гумата е износена, каналите по нея няма да съхраняват достатъчно вода. ??????? тъпотиите на дирниците нямат край
goose
Да не говорим за малоумните съвети какво да направим, ако все-пак влезем в такъв ... изправяш волана, натискаш съединителя ... и честито на печелившите тенекеджии
!!! (нерегистриран)
А бе тука е спорно кой е по-тъп ;) Точно каналите са 'абсорбатора' на водата, която се намира под гумата, колкото по-голям е канала, толкова повече вода влиза в грайфера и вероятността да остане вода между най-външната част на гумата и асфлата е по-малка! За това като си купувате летни гуми гледайте задължитълно да са с големи и дълбоки канали опасващи цялата гума като обрач.
goose
Тези с надлъжните канали събират ограничено количество вода и вършат работа при не особено дълбоки локви. Тези, които са със елховидни канали извеждат водата извън гумата и се справят значително по-добре от надлъжните канали, за това и всички спортни профили са такива.
НАЙ
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари земеделска продукция (видео)
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно