Експертът по пътища Ясен Ишев за пожара на "Струма": Където има откъртен бетон, щетите са най-големи

Отсечката е още в срока на 10-годишната си гаранция, но едва ли някой е очаквал пожар под моста, казва той

Обратно в новината

Коментари - Експертът по пътища Ясен Ишев за пожара на "Струма": Където има откъртен бетон, щетите са най-големи | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Що за кух експерт. Цистерна щяла да се обърне на моста. Ми като се обърне, то тогава ще се носи конкретна отговорност за мантинелите и парапетите. А сега кой ще плаща? Да се извадят парите от заплатите на мърлячите от АПИ. А тоя кухар да се сктие някъде.

Еь, че новина. Да не би пак ли няма виновни?

ахахаха, до този извод би стигнал и Бай Хасан Кофражиста, ама карай, важното е, че го е казал експерт ;)))

Това, че журналистите са представили в заглавието като най-важно мнение по силите не само на експерт, но и на "бай Хасан Кофражиста", както и на чичо Драган-готвача, не означава, че не трябва да вникнем и в загатнатото от експерт. Или поне зад "пътните служби трябва да имат вариант за спешен авариен ремонт, както се прави по европейските страни" не прозира ли осакатеността на българските пъщища ? Ако бъдат с три ленти плюс аварийна, ще може при затваряне на едно платно в другото да се организират по две ленти във всяка посока Дори при намаляване на скоростта от 140/130/120км/ч на 90/70 км/ч и габарита (широчина) до 2,10-2,20м транспортната свързаност остава. "Има конструктивни техники и решения, които може да се използват." - тези технически въпроси и решения как кореспондират към икономическите интереси от възнагражденията ремонт и възможността, към капацитетът да се изпълняват неочаквани ремонти от "нашите" фирми? Налага ли се да почакаме "нашите" фирми да бъдат в състояние да ни изкарат печалбите? Помните ли предизборното признание на Б.Борисов, че е много трудно да правиш и "Хемус" и към Видин, защото нямаш капацитет на фирмите? Защо трябва да се канят чужди изпълнители, след като "нашите" фирми ще си дочакат реда, ама населението трябва да почака, да се поизмъчи още малко.

абе дали тез съоражения на стоманобетонни магистрали се правят както трябва ,за 100 години? щото жерезните са за 200-300 години ! кое е по изгодно?

колони отляти от бетон уж ,як! трее да са с насимост 2-5 часа! явно неграматни уж инжинерчета от строителство и надзор са спали за пробите от фалшиви протоколи!!

в България знаеш как е, строителя строи, строителния контрол е на жена ти фирмата, а възложител, Община, АПИ и т.н. само вземат документите без много много да изказват мнение, че щом са ти дали такава поръчка, значи си човек на ГЕРБ.

и какво излиза - Ясен Ишев предлага обследване от наистина експерти, но АПИ отказва за ПО-КЪСЕН ЕТАП - защо, бе, другари от АПИ???? На бас, че в АПИ няма кой да свърши работата, но има такива, които имат интерес да не се обследва СТРОИТЕЛСТВОТО на нещастния, обгорял мост. Е, мостът може и да не падне в близките години, отговорните от АПИ може и да ги няма - след изборите.

този изгорял мост пеевски ли го строй? щото ремонтите на дебелата свиня в София изумиха всички!!!!

предлагам на тоя или тия с боклука, да ги накажат да запълнят дупката с инертни материали, за да се подпре съоръжението!!! А дали гори бетона, не не гори, но се поврежда от огън и само неграмотник може да твърди обрантото!! или някой с бетонен мозък де!

Абе къде изчезна Гешев?!

Какво става? Излязоха ли резултатите от анализа на урината на Стефан Данаилов? Защо крият от народа?

Споко, не е бременен!

Е да, ама ако има много захар, няма операция!

До Лсйкрш: Нивото на захарта се определя с кръвни изследвания, а не от урината...

ха! взех та прочетох и статията. пълно потвърждние на димите ми от по-долу. БЕТОНА НЕ ГОРИ!!! на всичкото отгоре, АПИ НЕ СА ДОПУСНАЛИ ЕКСПЕРТИ да огледат "щетите". няма как да има щети от пушек и огън по бетон!!! какво крият от АПИ ?

Тъпчо, бетона не гори, но се троши като пясък след нагряване и поливане с пожарникарските маркучи. Има парчета с дебелина 20-25 см от колоните, които са откъртени!!! Но това което прави АПИ с едно скеле дето ще подпират гредите.... е смешно! Сега ще отмъкнат 2-3 млн лв и след 2 г ще почне основен ремонт на моста за 5-8 млн лв!

бетона в целия сват не се прменя от огън, щото е иннертен! (виж по-долу) българският бетон бетон ли е... това е въпроса. и каква каша е всъщност "български бетон" - виц

Инертен, инертен, колко па да е инертен и до колко градуса по Целзий? Хубаво е преди да пращаш хората по чужбина, да завършиш поне четвърти клас и ще видиш как ще се изненадаш от едни учебници по химия и физика.

тези учебници за които ми говориш, вероятно са някаква българска версия. щото в световен мащаб (живея далеч извън ЕС) бетона е негорим. също така, в света има една дума за индиец. само в българия има индиец/индианец, и само в българия бетона гори! а ти си герберас!

че си бесепарско неграмотно ... от село!

И няма виновни, така ли???А защо директора на пътното не е наредил да се премахнат боклуците? Защо са си затваряли очите пътните служби? Много въпроси и никакъв намек за вина на директора, началника на пътната служба, на експертите :(

Апи ,ЗАЩО НЕ ВИДЯЛ КАКВО СТАВА ПОД МОСТА, ПОЖАРНА НЕ ПРОВЕРЯВА ЛИ ТЕЗИ СКЛАДОВЕ ЗА БОКЛУЦИ,А ОБЩИНАТА ТОЛКОВА ГОДИНИ НЕ МОЖЕ ДА СЕ СПРАВИ С МЕСНИЯТ ДЕРИБЕЙ.В ОБЩИНАКА НАЛИ ИМА СЛУЖБИ ЗА ОКОЛНА СРЕДА,ОТНЕМВТЕ МУ ЛИЦЕНЗА.А СЕГА НИЕ БЕДНИТЕ РАБОТЕЩИ И МИЗЕРНИТЕ ПЕНСИОНЕРИ ДА ПОКРИВАМЕ ЩЕТИТЕ,ама не е пробле,ние на цяла банка платихме кражбите,та това е дребна работа,няколко милиона,вие сте изроди калинки,никой не работи нормално.Бог няма да ви прости.

Ами наредил е. Срокът е минал преди пожара за което е писал и актове. Но пък чукча не читател, он писател!

И още въпроси има: 1. Защо още по време на строителството тези боклуци са били там и не са махнати 2. Защо обектът е приет и пуснат в експроатация с боклуци под него 3. Защо АПИ се оправдават, че боклука ден го има - друг го няма 4. Защо проверките ва АПИ са правени само в дни, когато под моста няма боклук 5. Защо тогава има предписания на АПИ за премахване на този боклук 6. Защо години наред само са си играли на предписания без актове и сезиране на другите институции

в българия, бетоните в може и да горят. интересно обаче, в нормалните държави защо си мислят (глупави некадърници?!) , че бетона не взаимодейства с огън ? по никакъв начин ? We cannot let the concrete set on fire or let it to get burned. This material does not have any reaction with fire to emit any dangerous or toxic fumes or gases. A higher degree of fire resistance is observed in concrete and it is a perfectly cost-effective fire resistant structural material that can be used in construction. The reason behind this amazing property of concrete is due to the presence of main ingredients cement and aggregate combination. The combination of these materials along with water bring a mass called the “concrete” which is found to be an inert material and most importantly inert for fire and safety structural design.

Написала си точно обратното, на това което цитираш на ингилиз. Реакцията с водната молекула е обратим процес, точно при висока температура. България е име на държава и се пише с главна буква. Иди да нахраниш добитъка и не пиши повече.

извини ме, но българия нито е държава, нито е суверенна ? ако беше обратното, щяхте да имате суверен, или поне нациоанални интетеси а вие нямате ! територия!

Е ти нали си имаш робовладелец на който служиш безропотно?

некадърни гербераски "наши" фирми строили, естествено бетона е накъртен... ако това е нормален бетон - никакъв проблем няма един нормален бетон с огън ?! това само в българия на бойко може да се случи. бетонът е НЕГОРИМ материал! ако моста не е от бетон а от "гербераска имитация", където 50% от разхосите са отили по веригата за суджуци.. работата е очевидна.

Не защитавам ГЕРБ, защото това е просто поредното лице на уродливото зло, случващо се на България от 30 години, но те два самолета смъкнаха небостъргачи, а за бетона говорим. Хайде, хайде ... В случая проблемът дори не е толкова в бетона, ами в арматурата под него, защото е твърде вероятно да се е деформирала от температурата и да има геометрични изменения на моста. Тогава вече трябва да се влагат много пари. А че България е страната на неограничените невъзможности - то е ясно. Само ще напомня как преди около 40 години един пиян руски капитан удари и увреди аспарухов мост ... и още не е ремонтиран!

небостъргачите се градят със стоманена конструкция, инженерче, а стоманата при висока температура омеква !НО забележи в затворено пространство - превръща се в ПЕЩ не е такъв случая под мост - отворено и проветриво. но за да подкрепя с примери - само в българия (може би и в русия) небостъргач се прави от бетон ?!!? хахахаха (некъф там по телевизора видях в35 етажен бетон)

Колкото си невеж, два пъти повече си напорист в глупостите. Първо - откритият огън изобщо не е безвреден за бетона. В случая температурата е била висока, защото са горяли полимери, което е още по-зле. Второ - я провери дали най-високата сграда в света, строена от Самсунг, не е стоманобетонена. Виж какви помпи са разработили, за да могат да качват бетона (дето га няма) на такива височини.

Е това беше голямо заключение- то не трябва да си експерт за да знаеш, че топлината причинява пукване или го увеличава ако е имало от преди пукнатина. Но ние строим пътища....

топлината не оказва вкляние на бетон. както и на никой камък! това просто не е бетон, а гербераски бъркоч

Виж за това наистина не трябва да си експерт, но за да прецениш дали увреждането е застрашаващо за конструкцията и колите, които ще минат по този мост, тогава вече трябва да си експерт.

аз мислех, че е където бетонът е здрав. друго си е да си учИл за експерт.

Гаранцията едва ли покрива неадкватно стопанисване на съоръжението.

Брей Павле- голям бизнес въртиш щом всеки ден си на този форум.

Тука си коментирал някой адаш комплексарче. За справка, не всяко магаре се казва Марко! Иначе не ми пречи да съм когато искам във форума. Нета ми е неограничен и в БГ и в ЕС, не като при теб на водомер!

В нормална държава, екпсертизата трябва да приключи до няколко часа и на другият ден вече трябва да е започнало възстановяването на моста...

Затвор за тиквите ще има ли?

На този Мост са Комроментирани ОСНОВИТЕ . Въпрос на време е Кога , а не Дали ще падне .

Трябва да има зарвор за тези с държавните заплати, които са си затваряли очите за тези боклуци под моста и не са реагирали. Между другото, те са си там отдавна. Затова - затвор и конфискация на имуществото им, за да платят щетите

Този експерт май не е чел закона.... гаранцията на магистралите е 5 години, а не 10....

Мостове които влизат в магистрала подлежат на допълнителна гаранция упомената още в тръжната документация.