Гласуваме за данъците през 2013 г.
Вицепремиерът Симеон Дянков предлага референдумът за преките данъци да е през 2013 г. Експерти оцениха идеята като популизъм.
Обратно в новинатаКоментари - Гласуваме за данъците през 2013 г. | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Дядо Илия (нерегистриран)
Лишени сме от реални възможности както да избираме политика,така и хора за властта, на които да имаме доверие.Не вярвам на демокрация,която позволява на медиите да ни лъжат,а на агенциите да ни манипулират.Обикновен капитализъм.
Анархист (нерегистриран)
Никакво плащане на никакви данъци,при нито едно правителство!Анархия-мать порядки!:))... Иисус Христос също е против данъците!
old man (нерегистриран)
Божието - Богу, кесаревото - кесарю
ММ (нерегистриран)
Този референдум се нарича избори за хора които знаят и могат да управляват държавата.
AA (нерегистриран)
ама тези смятат, че ще са на власт 201з? господи, каква свещена простота!!!!! *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
Xexe (нерегистриран)
Тези от ГЕРБ съвсем изперкаха от паника, че изпускат кокала.
AA (нерегистриран)
какможе с референдум да се гласува закон! тия ненормалнизи савсем се самозабравих! (е, имат такав ярак пример за подраяние!!)! нека с.д. да каже една дарява( нормална!!! ) кадето това се прилага, а не да ми зитира африка! *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
ЗАЩОТО (нерегистриран)
Защото най-богатите хора в света швейцарците решават всичко на референдум и това струва по-евтино отколкото да се свалят и качват правителства, да се правят излишни предсрочни предизборни кампании, защото когато в една страна се знае волята на народа управляващите знаят какво да правят и не харчат излишни средства за кампании. Всички които са против референдум, са против да се знае волята на народа. В много страни под предлог че струвало скъпо не се правят референдуми, това можело да го правят само богати държави. А харчат огромни грешни пари за непредвидени избори и кампании. А е наопаки Швейцария е богата страна само защото има референдуми... Народа им явно е осъзнат и буден. Затова имат такава банкова система каквато никъде няма по света и в независимост от кризи техните банки никога не са застрашени, защото народа им е направил това. Размисли върху това. Има защо. Дянков е прав, трябва да има референдум за данъка.
Мишо (нерегистриран)
Какво ще спечелят българските граждани от въвеждането на прогресивен данък би ли обяснил?!? Освен по-висок данък и по-ниски заплати не виждам какво би спечелил всеки българин от прогресивно облагане. :-)
ideyazabulgaria.org
Ще имат държавно, равнопоставено, еднакво насочено към всеки гражданин здравеопазване и образование, както е в развита е демократична Европа. Ако социалните дейности се плащат от ДОД няма нужда да си бъркаш в джоба и си плащаш сам здравеопазването. Поради липса на пари, сега такива няма. Народът и се гърчи без никакви социални дейности. България е потънала е до коричката в корупция, мизерия и мръсотия Гледай филма на Слави . Нема такава държава и ще разбереш истината в която живееш сега.. България е с най ниския в света 10% данък. Абе Мишо, като си отворен, я кажи какво държавата и обществото печелят с 10% данък? Научи да мислиш първо за обществото си и държавата си, после за себе си и твоя джоб. Ето ,това е една от страните на ниското обществено съзнание на народа ни. Ками се докарахме в това най -жалко съществуване в Европа.
95 (нерегистриран)
И с 10% данък стават нещата, но без Цветелинки, Калинки, гаджета на дъщери, които в последствие правят метрото и ей такива други благинки. Стават си те нещата с данък 10%, но за можещи финансови министри, а не за счетоводители от Световната банка. Хората в сегашното управление са буквално "хванати от някъде", кой от вечеря, кой на бензиностанция, кой на кръстовище. Всеки работи това което не му е работа - пожарникар за премиер, ВИФ-аджия за МВР министър, даскалица за кметица, а после какво не ни е наред.
ДО 300 (нерегистриран)
Армиите на съюзниците съсипаха германия през 1945 .През 1955 е над всички.Дянков не е за министър!
Патилан (нерегистриран)
Прав си, ама не ми харесва! Не мисля, че работата са му само данъците, защото той с друго не се занимава май. Защото за другото трябва повече акъл. Да вземат да го направят данъчен по-му приляга! :)
гост (нерегистриран)
Богданов се прави на ударен, предложението е само за философията на облагане на частните лица, на не на юридическите.
bobsyn@
Никой не иска да плаща данъци, а само да получава пари. Нека на първо време освен приемането на закона за бюджета да направят така, че всеки човек да може да проследи разходите на държавата до последната стотинка, а не да пишат примерно 50 млн за парламента. За много хора не е ясно как данъците се превръщат в детски градини, пътища, пенсии и т.н., а друга голяма група от хора вижда как разни мутри печелят обществени поръчки, с които се купуват мерцедеси. Докато не се смени начина на мислене на хората, степента на образованост и не се осигурят еднакви закони за всички всеки опит за референдум би бил безмислен.
Агенция "Га-Га" (нерегистриран)
Ами Дедо Поп е прав. Как реши че спадам към "зомбирани"царски глави", които продължават да си искат "царя" ? Щото съм го цитирал ли ? Ами това е истина, както и за калпавия материал. Значи ли че потдържам Борисов ? А кой потдържам ако кажа, че всеки народ си заслужава управниците ? Ако ще предлагате някаква алтернатива за България, недейте да подхождате така първосигнално и от горе от горе. То за това сме на това положение. Иначе е хубаво да има "Идея за България", защото в настоящия парламент/управление няма така.
Против референдум (нерегистриран)
Това е тема, която не може да се решава с референдум. Хората ще гласуват от злоба - тези с по-високите доходи да имат по-големи данъци! Няма да помилсят, че то и така се плаща повече - 10% на 2000 лева пак са повече от 10% на 500 лева, ама нали сме си завистлив народ... Никой няма да погледне професионално на нещата, а и не е длъжен да е финансов екперт. А тези, които взимат по-ниски заплати или укриват данъци са повече от хората с добри и декларирани доходи. На практика бедните/тарикатите ще решават какво да плащат богатите, няма такава простотия!!!
55 (нерегистриран)
Според мен референдум за следвашия му бюджет ще е най-правилно. Тогава всички ще знаем че ние сме "изразходвали" парите а не политиканите.
Патилан (нерегистриран)
Дянков какво иска се знае, не чета само тази статия и не си правя изводите само от нея. Иска още пари в бюджета, НА ВСЯКА ЦЕНА. Като започна подема на частната инициатива и предприемчивите (не говоря за мутри) се позамогнаха, плоският данък подейства като трамплин за тях и повиши постъпленията в бюджета. Сега ни остъргаха до кокал, народа се овълчи и оголи-какъв данък очакваш да изберат от двата? Естествено-този който ще прибира повече от по-заможните. Да, ама кой ще произвежда тогава? Търговските вериги като МОЛ, Кауфланд, Фантастико и Лидл ли? Или очакваш до 2013-та да сме се оправили, ако политиката продължи така?
55 (нерегистриран)
Вчера се наслушахме на толкова неща............ Значи българинът не разбира от конституционни неща и подписка за промяна не е валидна...Сега се оказа че българинът е финансов и данъчен гений и трябва на референдум да приеме или отхвърли данъците????Нещо напоследък все ни вземат за "канарчета" така че трябва да се поогледаме къде се намираме
300 (нерегистриран)
КОМУНИСТИТЕ СА ВИНОВНИ!!! Те сринаха държавата и я оставиха на ГЕРБ!!! Никой не може да оправи държава след комунистическото МРАКОБЕСИЕ!!!
Патилан (нерегистриран)
Уррраааааааа! Кога си роден? Да не са ни управлявали само нас комунисти? Аз пък помня снимките на бай Тошо с Бойко до дясното му рамо. Бойко как и от кого се научи да управлява, та се пениш? А "Ипон" знаеш ли какво е? Или не си бил роден, или не си пораснал!
Кой кога се е учил (нерегистриран)
А интересно Живков кога се научи да управялва. Интеерсно е и Станишев, и Първанов кога с енаучиха на това чудо. Работили ли са нещо? Имат ли опит кое как се прави (за опит в дърдоренето на политически цинизми знаем). Така че не говори за опит, а за това кой какво прави. Борисов имал охранителна фирма, вършел си работата. Правил бизнес, трупал опит в правене на реални неща. Избрал път и го следва. Борисов стяга държава. Предишните поддържаха за максимално дълго по възможност време старото статукво, което устройваше комунистиеската върхушка. Или си мислиш, че може държавата да е вв комфорт, докато се развържат оплетените като черва корупционни структури и смукала от държавата и народа? В никоя държава това не станало за 2 години и в никоя не е било лесно нито за народа, нито за този, който прави промените, нито за тези, които биват дистанцирани от възможностите да крадат народа. Сега сме свидетели колко много ги боли. Объркани са. Станишев се испуска вече, Първанов ее направо зашеметен, задъхва се. Техният начин на мислене изключва възможността някой да подложи на санкция действията им, независимо от какъв порядък са те. Прекъсват им се перспективите. Наистина ги боли, сън не спят. Въпросът е в този момент кокло много българи разбират какво се случва. Шумни записи, вятърничави обвинения, вменяване на вина на сегашното управление зза последствията от многоггодишно болшевизирано управление. Търсене на поддръжка от лумпенизираната част от народа, която генерира лумпенска действителност разбира се, но такава е изгодна за комунистите, те винаги в такава среда са работили. Радостно е, че има процес и за сега правителството напредва въпреки стотиците куки, които са закачили за каруцата и дърпат назад. Реалността е такава, дано поумнеем!
МАРИЯ (нерегистриран)
НЕ ЖЕЛАЯ РЕФЕРЕНДУМ ЗА ДАНЪЦИТЕ! ИСКАМ РЕФЕРЕНДУМ ЗА ПЕНСИОННАТА СИСТЕМА И СОЦИАЛНАТА ПРОГРАМА НА БЕЗОТГОВОРНАТА И КОЖОДЕРСКА ДЪРЖАВА! ВСИЧКО ОСТАНАЛО Е ПРАЗЕН И БЕЗОТГОВОРЕН ПОПУЛИЗЪМ.
хм (нерегистриран)
Бахти и тъпотията. Накрая ще махнат и плоския данък- единственото хубаво нещо за бизнеса. Как може ,с референдум, да се решават толкова важни неща? Да не би всеки да разбира от икономика? Каква е целта?
гост (нерегистриран)
"Плоския данък" засяга ФИЗИЧЕСКИТЕ лица, не юридическите. Те са 10% корпоративен данък от много отдавна. Плоския данък всъщност оставя повече пари у платежоспособните и сколонни към повече харчене, хората с по-високи доходи (по-високи от 500 лева на месец), и така стимулира икономиката и съответно индиректните данъци растат като ДДС например. Това му е философията, въпросът е в стната на дребните тарикати тип Хитър Петър и хейтърчетата тип Бай Ганьо може ли сработи.
Андреев (нерегистриран)
Единственото правилно нещо в предложението на г-н Дянков е че "такъв референдум се прави и в някои латино-американски страни".Г-н Дянков продължете си излречинието си с" например......."
Патилан (нерегистриран)
Козел, а ти прогресивен данък като намаление на данъците ли го изчисляваш? Ходи чети ти "Плейбой"!
DedoPop (нерегистриран)
не дранкай глупости, същите сте като останалите, нали ви видях колко струвате, аре бегай за здраве.... и не се вращай
Мишо (нерегистриран)
Защо само преките данъци, като най-голямото данъчно бреме са косвените данъци?!? Съвсем правилно е, народа /т. е. хората които дават парите/ да решават колко да дават и ако има промяна да се гласува с референдум. В момента както е, тези които харчат нашите пари имат властта да вземат решение и да харчат още повече наши пари. Не стига че са "назначени", а на това отгоре решават колко да исхарчат...доста противоречиво и недемократично. :-) Друго нещо важно е, да могат общините /или областите/ сами автономно да определят данъците /пак след референдум, включително и ДДС/. По този начи ще има конкуренция между общоните и няма цялата индустрия и население да се струпва в София. :-) :-) Референдумите не бива да са мо за данъци, но и за всякакъв вид глоби, които държавата налага. :-) Тези неща обаче никак не са изгодни на политиците и никога няма да бъдат приети. :-(
Патилан (нерегистриран)
Дянкооооов, Дянков! Мозъчната ти клетка все около данъците се върти! Навсякъде вляха пари в икономиката за да излязат от кризата, а ти все за увеличаване на данъците плещиш, кратуно куха! Ти уравнение с три неизвестни знаеш ли как се решава? А(доход)-Б(данъци)-С(пари за оцеляване)>0 ?
men (нерегистриран)
"Ако потреблението пада и това е устойчива, а не циклична тенденция..." А ЗАЩО ПАДА ПОТРЕБЛЕНИЕТО ПРИ ТАЗИ НИСКА ИНФЛАЦИЯ, И БЕЗРАБОТИЦА??? Икономиката ни нали беше във възход. Още от септември "почнахме да излизаме" от кризата. ЗАЩО ПАДА ПОТРЕБЛЕНИЕТО???
Икономист (нерегистриран)
Защото това е естествен ход в икономиката, базиран на страх, несигурност и незнания в пристият и лесно маниполируем народ...Защото като се даваха лесно кредити, вместо да се възползват за бизнес от тях, глупаците накупуваха апартаменти и коли, които немогат да си позволят - след това изведнъж се пукна балона на фалшивия възход и глупаците са притиснати в стената от банките, който пък са притиснати от централите майки, който пък биват притискани на свой ред от правителствата на държавите в които са базирани и тн и тн. За необразованият човек, тези въпроси са логични и са с лесен отговор, за икономистите обаче са още по-лесни, уви не всички са икономисти и затова лекичко но сигурно затъват в необмислени инвестиций и просташко харчене...
ideyazabulgaria.org
Досега Дянков е изстисквал националната хазна за нуждите на умиращата финансова система на САЩ. САЩ имат огромна дефицитна дупка в бюджета 400 милиарда и отчаяно търсят пари от цял свят да запълва. Плюс че се намират в пълен банкрут. Най безжалостно изцеждат такива сателити като нас, незаинтересовани въобще дали имаме сами пари да живеем, та камо ли да даваме на тях. Дянков бе спуснат от тях директно от Световната банка да работи за тях. Нищо чудно промяната на плоския заем в прогресивен ДОД да се иска от него, за да продължава да пълни хазната на САЩ. А защо г-н Дянков не питате с референдум народа си дали иска вие да го ограбвате?
Нещо не разбрах (нерегистриран)
Не разбрах как Дянков изцежда хазната ни и как захранва тази на САЩ. Обясни, че да се светна.
Ого (нерегистриран)
Щом не можеш да разбереш елементарни неща...
от Германия (нерегистриран)
Само тъмния балкански субект, който не знае как демократична Европа управлява прозрачно икономика и държава, само той да бъде светнат специално . Другата Европа дават отчет на народа си за всеки изхарчен цент, всички активи, пасивни, до стотинка счетоводното , отделните държавни институции са изнесени в техните интернетни страници. Българската министерството на финансите вече 1 години не е изнесли никакви отчети в страниците си. Да не говорим, че още първия ден на управлението си ББ извади финансовото разузнаване от ДАНС и го сложи под шапката на Дянков. Следващия ден Дянков закупи от МВФ облигации на стойност 1,2 милиарда долара които нямат никаква стойности няма да се върнат обратно. Разбрахме го от страниците на МВФ. Поради това че парите завиват за САЩ здравеопазването ,образованието, всички социални дейности са в кома, хората не получават навреме заплатите си. Краде се пайдушки! Само че опозицията мълчи като пукал, за нея това не са престъпление .
Ники (нерегистриран)
Не пипайте плоския данък, това е една от причните за инвестиции от страна на високотехнологични компании в БГ
ideyazabulgaria.org
Пълни глупости! То се вижда колко са се затичали инвестициите към България и КАКВИ? Той обогатява само една богата 1 % прислойка в България и то управляващата финансова олигархия.
Агенция "Га-ГА" (нерегистриран)
"Идеята за България" е хората да свикнат с мисълта, че обществото и държавата са самите те. И трябва СПЕШНО да си сменят чипа както казваше царя. Социалната справедливост изисква и данъците да са еднакви към всички ! Точка ! Това дето на теб ти е в главата е контрапродуктивно. От къде на къде хората , които са си скъсали задниците от учене и работа да плащат повече (като процент) от тези дето не може да ги извадиш от кафенетата и ресторантите? И не ми говори за богатите в БГ щото тези, за които говориш не са платили почти никакви данъци. В тази държава твърде малко хора работят. Фирмата ни е > 500 човека и продължаваме да търсим хора и то срещу добри пари, но в БГ няма почти никакви останали специалисти. Избагали са на вън и то не само заради парите. А нови няма, кой да създаде. Правим си курсове за обучение, но като не си учил нищо 20 години вече е трудно да станеш висококвалифициран и платен специалист. Та стига популизъм, той няма да ни доведе до никъде
Мишо (нерегистриран)
Пич, много се "обърка", че плоският данък е изгоден само за 1 % от хората. Вижда се, че си разумен, и знаеш много добре, че това не е истина, така че не се опитвай да маниполираш по такъв елементарен начин хората. Плоският данък важи и за данък общ доход /не само за корпоративния данък/, които се плаща от 100 % от работещите на трудов договор. Плоският данък е най-доброто нещо, което се случи на България след падането на комунизма. СПрете да мислите идеи изгодни за държавата /типично за политици и държавни служители/..мислете идеи изгодни и полезни за населението на тази държава...плащането на видоки данъци не е такава идея, още повече че парите потъват във фирмите на крадливите политици.
Ники (нерегистриран)
Какво виждаш ти и каква е реалната истина са две различни понятия. Не те знам какъв(а) си, но мисленето ти е на политикан в кръчмата
Ot Mejdonarodnata banka (нерегистриран)
скъпи дянков пишеме ти от междонародната банка моля ти се варни се в криза сме ела си да оправим световната криза п.с а земи и боико и цека и фидосова абе земи целото герп, чакаме ви.
Ники (нерегистриран)
Я кажи лесно ли се живее с коефициент на интелигентност около стайната температура?
Gerp (нерегистриран)
а ники и ти ела чакаме те *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
ideyazabulgaria.org
Плоския данък е позорен и престъпен данък, дело на БСП и Първанов, няма в света подобен 10% данък. Но понеже предложението излиза от устата на политик, който работи директно за американски интереси сега, народът ни няма да го приеме, защото ще го приема като начин за ново ограбване на България от големия американски брат.
Петрова (нерегистриран)
Я ние пък го превеждаме по сметки на НАП, дали няма друга сметка на САЩ пък ние да не знаем, толкова ли наистина сте глупави. Ние да финансираме САЩ
НАЙ
Борис Бонев обяви края на Симеоновския лифт
Загиналият при катастрофата с Кирил Петков е професионален шофьор
Голямо задръстване и човешки останки на пътя след катастрофа на един от изходите на София
"Изведнъж ослепяхме напълно". Какво се случи при второто руско нахлуване край Харков
Какво се случи в Нова Каледония и какво общо има с това Азербайджан
Загиналият при катастрофата с Кирил Петков е професионален шофьор
Борис Бонев обяви края на Симеоновския лифт
Зеленски пред АФП: Русия няма сили да атакува отново Киев, целите са Харков и Донбас
"Изведнъж ослепяхме напълно". Какво се случи при второто руско нахлуване край Харков
И Зеленски подписа закон, позволяващ осъдени да служат в украинската армия