Депутат от ГЕРБ се закани люто на търговците на горива
Заради съмнения за картелни споразумения вносители и търговци на горива ще отчетат как определят цените на горивата на заседание на парламентарната икономическа комисия в петък, 1 април.
Обратно в новинатаКоментари - Депутат от ГЕРБ се закани люто на търговците на горива | Днес.dir.bg
Коментари
Не разбрахте ли, че това е отговор на спирането на контрабандата. Те са свикнали с огромни печалби.
Нещо се притесниха от предстоящия трети протест. Сега ще се опитат да тушират хорския гняв с подобни изказвания. Само, че търпеливите се пенсионираха.
Тежко му и горко му ако някой в "пазарна икономика" тръгне да слага големи печалби....
Да! Кучето си лае - кервана си върви... А Вие като искате да протестирате, спрете да зареждате и тогава излезте, както правят в другите държави! И тогава вижте какъв ще е резултата! Но не за ден, за два! А за достатъчно дълго време за да може да усетят ефекта върху тях самите! И тогава ми кажете какъв успех сте постигнали....
Добро утро !!!!!!!!! Открихте топлата вода !!!!!!!!!!!!! Хората не са глупаци и внимателно наблюдават какво ще направи правителството на ГЕРБ с ел. разпр. дружества , моб. оператори и търговците на гориво и както ТРЕПЕРЯТ ръцете на Бойко да действа ,така на избирателите много скоро треперейки от яд ще объркат жълтия с ЧЕРВЕНИЯ картон !!!!!!!!!БСП да не си мисли нещо , защото те вече са ИЗПЯТА песен!!!!!!!!!!!!!
Яяяя, какво научих днес: че е възможно "търговците на горива да трупат огромни печалби"! Гусин депутатъ и той много изненадан. Сигурно до вчера е мислел, че това са организации с идеална цел, създадени за обществена полза.
Фирмите се създават с цел печалба и увеличаване доходите на създателите/собствениците си. Те не са благотворителни дружества. Ако си плащат данъците, никой не може да ги вини на какви цени продават. А те продават високо защото има кой да купува на тези цени. Ако искате да намалите печалбите им, търсете алтернатива. Велосипеда е една добра такава за лятото.
в германия горивата са с няколко цента по скъпи при акциз - минералщоер над 50процента -аз ползвам тази отстъпка ,та колко печели лукоил и има ли картел при положение че ние имаме най ниския акциз и колко печели мутрата отговорете си сами
Лукойл са мародерска фирма. Произвеждат на наша територия, от собствен нефт, най-лошо качество и продават по-скъпо, отколкото други държави които на 100% внасят горивата си. Най-пародксално сравнение от днешните котировки е с Кипър. А-95 в Кипър =€ 1.208,Испания =€ 0.620, в България=€ 1.212. Дизелът в Кипър е € 1.235, в България € 1.283. В Кипър заплатите им са 20 пъти по-високи, а стандарта на живот е 5 пъти по-висок. Още един парадокс, пропана с ДДС в България е € 0.629, а в Люксембург € 0.602. Люксембург е страната с най-големи доходи на глава от населението в света. Златев, има ли какво да говорим изобщо бе, мародер! А Боко го защитава! Има и други богати държави с по-евтини горива от нас. Г-н Николов, няма съмнения за картел, има доказателства и те са от години вече, но инкой не ги събира и не пита! Народът ни е прецакван от петролната мафия откакто Лукойл купи Нефтохима.
Защо на бензиностанциите не се направят ОТДЕЛНИ колонки за биогориво??????????? Явно на някой ще му секне далаверата!!!!!!!!!!!
печалбите се свеждат до нормални нива чрез конкуренция, ако такава няма заради спогодби това противорчи на пазарнота икономика и държавата се намесва - простичко нали?
Че трупат печалби търговците и на децата им стана вече ясно иначе нямаше да сме на първо място по брой бензиностанции на глава от населението в Европа.Единствената алтернатива е да спрем да зареждаме и да се върнем към здравословното ходене пеша или колело.
Много разбирачи, много нещо. В Люксембург е данъчен рай, а 95 в Испания не е 0,62 цента. Ниски са ни заплатите, това е проблема.
Съгласен съм с Куку за това, че има достатъчно алтернативи на това да си караме колите, а относно картелите за това си има КЗК, а те ако не могат да открият картл, което най-вероятно ще стане, не знам каква работа има в това парламентарната комисия, тя може да отчете, че дадена фирма продава на цената на която продават и останалите и това й е ценообразуването, но не може да налага глоби за това. Друг е въпроса, че в България няма истинска конкуренция, просто сме прекалено малък пазар, за да се търси такава, може да се правят много регулации чрез законите, които да дават ефект на цените, за това има мин. на икономиката, но просто никой не прилага различните механизми с които разполагат, защото не им изнася. При това положение, защо да е виновен тоя, който търси максимална печалба, нали това му е работата
Погледнахте ли датата 01 април :-)! ще излезе че са се шегува ли!Спираме да зареждаме ,това е !Те да си продават !Като няма кой да купи ще клекнат не ,ами ще ни легнат!!!
Защо в ДИР не излиза всеки ден информация на горивата по бензиностанциите в съседните и др. държави и средната работна заплата в тях !!!!!!!!!!!!!!!!! Стига сме се държали като щрауси , нека имаме поглед на нещата около нас!!!!!!!!
слага големи печалби този който няма конкуренция - ако той я избягва с картелни спогодби това е незаконно и се преследва от държавата
Когато приватизираха Нефтохима под масата за жълти стинки - пълна тишина! Сега ревове...
В икономиката има едно понятие за "еластични" и "нееластични" стоки - сиреч такива,които имат заместител и такива,които нямат заместител.Лекарствата например са нееластична стока,защото нямат заместител,същото е и с горивата,водата,тока и т.н.При тези стоки няма търсене и предлагане,защото са незаменими. Именно там е насочено масовото поскъпване,защото без тези неща няма как да съществуваме,и именно това подсказва,че държавата е в играта с тези отрасли.Колкото повече ценовите равнище на тези незаменими стоки се повишават,толкова повече приходи от ДДС генерира държавата,защото ние нищо не произвеждаме и основен приход в държавата се явява именно този косвен данък.
Да живее светлото бъдеще на комунизма, това ни казва този наш депутат! Не си спомням цените на горивата да влизат по някакъв начин в стоките от първа необходимост, за да бъдат по някакъв начин от такова значение за министрите, да влизат в цената на почти всяка стока, да използваме коли постоянно, но това са въпроси, които не са от първа необходимост, защото, когато влиза в цената на една стока, то производителя се съобразява с това, когато караме коли, ако нямаме пари да го правим, просто можем да минем на градски транспорт, на колело, на ..., варианти има. Просто нека хората да спрем да си караме личните коли, да се движем само с електро-транспорт ако го има, ако не с колела и пеша, нека фирмите почнат да търсят по-евтини начини за задоволяване на нуждите от бензин и дизел, и тогава ще се нормализират и печалбите, които правят вносители, производители и прекупвачи на нефт и горива
Дали се събуждат от дълбок сън или хвърлят прах. Къде бяха до сега? Това трябва да се прави на всички нива на цените и не само на горивата.
За картел не знам, но определено има рекет. Ако не продаваш на цените, които определя мафията, идват едни здрави момчета и най учтиво питат: "До колко години мислите, че ще доживеете, щом така ни правите сечено?"
Дали се събуждат от дълбок сън или хвърлят прах. Къде бяха до сега? Това трябва да се прави на всички нива на цените и не само на горивата.
Горивата СА стока от първа необходимост, защото пряко или непряко за тях са вързани ВСИЧКИ стоки. Просто тоя на умряло куче вади нож. Що не се озъби и той на Лукоил....щото Боко тиквата пляска ако пипаш там...
По ясно от теб не може да се обясни. Но кой да слуша:) Иначе депутатът е поредния популист, който се опитва да прави положителен PR на партията си. Да не би, например в Австрия или която и да е друга държава в ЕС да има разлика от 20евроцента между безиностанциите? И какво означава "огромна печалба" при пазарна икономика? Единственото, което могат да разследват и санкционират е монопол или картел. И то го прави КЗК. От целия ЕС, едни от най-евтините горива са в България. Не е проблем цената на горивото, а тотално умрялата ни икономика, в частност висока безработица, ниски доходи и т.н. Тотално некадърно управление!
И в Полша ли е данъчен рай ? И в Испания ли ? И в Прибалтийските ли? И в Македония ли? Навсякъде в изброените горивото е по евтино - виж на сайта - енергия.еу . Ами факта ,че в целия ЕС дизела е по евтин от 95 - само в БГ обратното?
Търговците ще се напикаят от страх. По точно по кой закон ше ги притиснете. Това е капитализмът ,искахме си го -получихме си го.
Дано не е само първоаприлска шега, че ако е, ще вземе да паднете от власт, почти е сигурно, но не по първоаприлски..
Този депутат имах нещастието да го наблюдавам снощи в открит дебат по БНТ. Бях трима Гербаджии и трима от БСП. Той беше най-зле от всички, направо трагичен. Къде е тръгнал да се изказва въобще, нито от икономика, нито от горива разбира ... По-добре да седи при останалите парламентарни рибоци и да си мълчи.
Преимаме че "Лукоил е мародерска фирма". Но какво провят Еко, Шел и ОМВ. Защо тези наши съюзници от ЕС и НАТО не залеят братския български народ с евтин, качествен, натовски дизел. Та да настъпи пълното щастие по родните ни пътища?
Може ли някой компетентен да напише просто и ясно разбивка на това как е получена цена 2,40 лв. за бензин. Тогава ще коментираме върху реалните цифри.
Понятието "еластичност" е свързано най-вече с цената на даден продукт (и съответно говорим за price elasticity) и зависи от това доколко тя е търсена, т.е. пазара има нужда от нея. Инак разсъжденията ти са абсолютно верни!
Многоуважаеми г-н Депутат,на кого точно се заканваш,в чии интереси,какъв точно популизъм прокарваш?Какви търговци са ви пак виновни?Ако търговците на едро МОЖЕХА,АКО ДЪРЖАВАТА ИМ РАЗРЕШАВАШЕ,ОТДАВНА да са започнали да внасят по-евтини горива!Но не би,защото корпоративните,монополни интереси на хер фон Златфф,основен спонсор на вашата партия и лично на Вожда,по никакъв начин не бива и не може да бъдат засегнати.Златефф ще краде от акциз и ДДС със стотици милиони,а вие ще проверявате свещенците за трудови договори.Поне малко срам нямате ли,че сте жалки и прозрачни в арогантността и наглостта си!
абе стига сте ни правили на идиоти толкова ли е сложно да се иэчисли цената от петрола до крайния продукт и доколкото сам эапоэнат цената петрола на световния паэар е в долари така че не обращтайте в евро,раэликата энаете каква е
Трайчо правилно го е казал. Понеже има картел, няма алтернатива на вноса. Кой би посмял да внесе гориво... а тези които могат нямат алтернава.
В целия министерски съвет никой не знае как се изчислява цената на горивата. По-скоро никой не желае да се нагърби да излезе пред хората и ясно да заяви формулата на успеха от години насам. Защото ако го направи ще развали магията на лесната печалба от години наред.
и още нещо: Не е само въпрос на цена. Качеството е трагично. Гориво с такова качество би трябвало да е далеч по-евтино от качественото такова, което карат в западна Европа... Който е ходил на запад, знае за каква разлика иде реч.
ДОБРЕ ЧЕ ВЧЕРА МИКОВ НА ,,РЕФЕРЕНДУМ''ОБЕСНИ НА ТОЗИ ПЛУЖЕК ОТ ГРОБ КАК МОЖЕ ДА СЕ ПОВЛИЯЕ НА ЦЕНИТЕ НА ГОРИВАТА И ПАРАШУТИСТА НА БОКО ПОВТАРЯ КАТО ПАПАГАЛ ДУМИТЕ МУ.
...мааму, "цялата мощ на държавата", викаш, а? Знаем я каква е моща на държавата в момента - като на бито куче! Само Златефф да вдигне ръка и тя ще легне с присвити уши! То един Мишо Бирата (RIP) разкара митничарите от завода си с две обаждания, тоя тръгнал да плаши хора, дето си разиграват коня от години! Смешник...сред смешници...
тия депутатин е пълен малоумник-НЯМА лиценз за търговия с горива,но ГЕРБ имат проектозакон за подобни лицензи,а лицензи в тази сфера има само в Гърция и там всички видяха какъв екшън стана.аре герберче,пътувай с вяръра
Крайно време е правителствата на България да възприемат принципите на роководство на стопанството на поверените им държави по западен образец - хладнокръвно, в интерес на широките народни маси и по начин, коъто засега тук, в нашата страна, се припокрива с мухлясалите похвати на буржоазията ни отпреди 60 години. Тъй като бизнесмените ни са изцяло издънки на живковската и комсомолската номенклатура, спекулирането им с принципите на модерната западна икономическа мисъл в направление на крайно реакционни, антинационални похвати добива размери, които неминуемо ще изкарат гражданите по улиците. Отиваме към един поврат - вероятно силов и болезнен - който ще изиграе ролята на нова буржоазно-демократична революция, която за Европа е вече история, но не и за България с нейния псевдоелит, съставен от полуграмотни, криминални , озлобени и опасни типове от подземието на страната. Време е ЕС да предприеме радикални мерки по управлението на държавата ни, ако не иска тук да се случат неща, които да затвърдят мнението на западните хора за опасностите от сближаването им с нашата дълбоко корумпирана, гнила и ретраградна територия.