България на първо място в Европа по смърт на пътя
Пътищата в две области в България са сред петте най-смъртоносни в ЕС
Обратно в новинатаКоментари - България на първо място в Европа по смърт на пътя | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Шофьор (нерегистриран)
Без да се изключва, априори, човешкия фактор, истината за тази мрачна статистика е следната: Основен фактор за тежките пътнотранспортни произшествия е изключително лошата инфраструктура в държавата. Като в това се включва тесни платна за движение, където е налице тежък международен трафик от леки автомобили, товарни и автобуси, износена пътна настилка, неравности, дупки, които отнемат вниманието на шофьорите, завои с обратни виражи и др., евда след което се нарежда човешкият фактор. Това е мрачната истина, но управляващите държавата никога няма да го признаят, защото им удря по имиджа,, по-лесно е да се каже по вина на шофьора!!! За този извод е показателна статистиката и не случайно региона е северозападна България, с най-лошата инфраструктура и най-бедния в Европа.
Боян (нерегистриран)
Резултатът от корупцията като цяло - обществени поръчки и некачествени пътища, лошо образование, шофьорски курсове, от взимането на книжката (ако изобщо има инижка) веднага в колата с висока скорост и изпреварвания и т.н. и т.н.
Ивайло (нерегистриран)
Продължавам да настоявам, че поддръжка от страна на АПИ липсва и това е основна причина за смъртността по пътищата. Кардинални промени са необходими в АПИ, но изглежда има нужда от правилните хора там, който да насочват средства към правилните фирми. Цяла България знае това, но нищо не правим...
Кръстьо (нерегистриран)
Защо смятате че тази статистика е вярна ??
9 (нерегистриран)
При такива властващи как да сме на първите места ама за хубави работи:((((((
български (нерегистриран)
Мотористи - нее... няма шанс.. не умират в българия
Разград (нерегистриран)
Вижте какви пътища има в Хърватска, Словения и на Запад. Ние сме от зле по-зле. Умрели сме от всякъде. Щели да слагат ТОЛ такси освен по магистралите, но и по останалите пътища което никъде го няма. Не стига, че крадат и лапат, а и правят народа ни на глупаци вярващи в празни обещания вече 30 години.
Данъкоплатец (нерегистриран)
Майката му е триноги на всички соыийски булеварди. Триногите в софия ще решат проблема с пияните циганите без книжки по селата!
Не са ни виновни пътищата! (нерегистриран)
Нашите джигити на запад са едни от най дисциплинираните там. Защо е така?
3456 (нерегистриран)
само като прочетох, че няма смъртни случаи на мотоциклетисти и разбрах колко верни са данните в статията. Стъкмистика голяма. А че АПИ не си върши работата няма две мнение по въпроса. Цяло чудо е да вия път с маркировка и в дясната част на платното. Най простото нещо. Калпав пътя, няма пари за цялостен ремонт, ами направи поне маркировка. Нови пътища стоят с години без никаква маркировка. Направо престъпна небрежност. При магла е ужасно опасно. няма линия, която да следваш и да те държи в пътя.
русенец (нерегистриран)
ВИДИМИТЕ РЕЗУЛТАТИ
_ (нерегистриран)
И пътищата са виновни, и пътищата...
аз (нерегистриран)
трагедия ..на първо и по отрицателен прираст
Радар (нерегистриран)
Наличието на радари в софия които следят за превишаването на скоростта с лазери от 3км е решение на проблема с ширината на пьтищата по републиканската мрежа.
Петър (нерегистриран)
Като пуснеш търсене за "мотоциклетист загина" за 2017 в гугъл ...... бая новини излизат. Не знам как така са 0.
_ (нерегистриран)
Да припомним, че за удивление на всички чужденци ние имаме "магистрала" с 40-километрова отсечка, в продължение на която максималната скорост е 90 км/ч, поради щото десните ленти на "магистралата" не стават за чеп за зеле. Та, при положение че основният международен път в страната е такъв, какви пътища очакваме да има в северозападнала България?
Логиката (нерегистриран)
Електронните фишове и камерите в патрулките, както и масовите проверки в стил '' како ще правим сега '' са единствена мярка срещу качеството на асвалта на новите магистрали.
Минувач (нерегистриран)
Има ли негативна класация в която да не сме първи?!
Пешо Асвалта (нерегистриран)
Закупуването на нови автомобили за полицията е единствено решение срещу купените книжки!
Ангел (нерегистриран)
Заглавието Ви е подвеждащо! Става въпрос за Европейският съюз не за Европа! Тогава данните не са такива :)
ss (нерегистриран)
в катастрофи ? Щот тия дето са се самопребили не влизат в статистиката!
Цоко (нерегистриран)
Репатрирането на паркирали автомобили е решение срещу неадекватното настроение светофарни уредби в столицата!
Congratulations BorissoFF (нерегистриран)
Даваме най-много жертви на пътя, защото: 1. Поне 10 години управляващата мафия продава фалшиви шофьорски книжки. 2. Поне 10 години управляващата мафия строи фалшиви пътища с негодни и некачествени материали. 3. Поне 10 години управляващата мафия не успя да изпрати КАТ попътищата с превантивна а не констативна функция. Конграчулешънс, деТ се вика, на чист Български език!!!
Цоненцето (нерегистриран)
Закупуването на полицаите ще реши проблема с липсващата маркировка по пътната мрежа
111 (нерегистриран)
В България няма пътища, има разорани селски кърища с аварийна лента и счупен авариен телефон, който се използва за тоалетна.
и (нерегистриран)
4. И за шофери не ставате.
От статията се разбира , че (нерегистриран)
От статията се разбира , че кат не са подали данни към евростат за броя на загиналите мотоциклетисти у нас. Некой началник е проспал цяла колонка с данни..........
Пак манипулации!! (нерегистриран)
Не било в Европа , ами в ЕС. С данни от 2016 година. За успокоение част от румънците загиват в България.
Иван (нерегистриран)
Вчера имаше катастрофа в началото на ремонта от "Хемус" при Девня където движението се събира двупосочно от едната страна. Тук ограниченията 130, 100, 50 и в двупосочното в ремонта на магистралата го вдигат на 90. В Хърватия същата ситуация, но на идеална пътна настилка с много по-вече маркировки, никакви шевове на асфалта, никакви ями, дупки и вълнообразност ограниченията са 130, 110, 100, 70, 50, 30 и в двупосочното 70. Хайде сега кажете къде е проблема.
Соро (нерегистриран)
Стесняването на софийски булеварди до 1 лента в посока и слагането на камери в бус лентите ще реши проблема с постоянно нарастващият трафик
изверг (нерегистриран)
Колко книжки си купи?
Азо (нерегистриран)
Поетапното зониране на цяла софия и вдигането на таксите за паркиране ще реши проблема с незаконното премахване на катализаторите на дизеловите автомобили
2107 (нерегистриран)
Как няма да сме първи... От 1974-та съм по пътищата на България... Днес МПС.та са в пъти повече... в пъти по-мощни и по -бързи... квалификацията в пъти по-зле... контрола ...хич го няма... и се е ограничил само до Биг-брадърските камери - рекетьори. Преди 30-на години коли от марката на "Лада" бяха най-бързите и пъргави у нас ...днес благодарение на опита ми , спортно-техн. умения от младостта и якото натискане на газта, едвам се удържам в темпото на непрекъснатата колона от автомобили пред и зад мен... А пътищата ни не само ,че са същите ,ами още по-зле... Обрасли ,като в джунгла не само банкети с треволяци и бурени,ами и с надвесени клони на дървета над самото платно,скриващи дори видимостта при завоите.
Илиян (нерегистриран)
Поредният на който КАТ му е виновен ! Превантивно КАТ се пращат в училищата за да научат децата на правилника за движение ! На пътя се праща КАТ само за да установи кой не е научил децата на време на правилника !
! (нерегистриран)
Всички реват за инфраструктура и т.н., но никой не вижда, че сме с манталитета на индийски разносвачи на храна. Всеки бърза и е нервен се едно отива на среща с Тръмп, Бъфет и Гейтс. Даже псува за по-голяма тежест. Това сме....
Данчо (нерегистриран)
Вдигането на данъците на новите автомобили ще намали вредните емисии от старите дизели с премахнат катализатор!
И КАКВО ПОКАЗВА ТОВА (нерегистриран)
изключителната простотия, необразованост, арогантност на българина....Оправия НЯМА!
Петров (нерегистриран)
Много тоно си описал БокУ, кумира на българите.
- (нерегистриран)
Да припомним, че тези 40 км са рожба на социалистическото правителство от 2005-2009 година, което беше майстор на такива неща, като да направи и магистрала от 5 км, която да свърши в нивите на квартал Люлин.Защото са социалисти...
Пипи Чорапчето (нерегистриран)
Това с'я към "Видими резултати!" ли да го отнесем или не съвсем?
избирател (нерегистриран)
Е, не всеки може да краде колкото социалистите. ББ е направо света вода ненапита в сравнение с лидерите на социалиститческото движение БСП и безбройните червени милионери. Ще му трябват на Бойко още едни три, четири мандата като премиер, за да настигне социалистите по откраднато.
гневен (нерегистриран)
Извода е - колкото повече пътни органи, толкова повече убити! То не беше агенция, институт, пътни корифеи...! Никъде няма такива експерти като малина, милков, стратиев, миланов, василев, неделни пътни седенки при бай хой с видими резултати до 10 дни...! Докато не изчезне девиза: Аз съм прост и вие сте прости ...., така ще бъде! Страхотна простотия е обхванала българите! Тонът се задава от голямата шайка!
ЗА ЖАЛОСТ !!! (нерегистриран)
НЯМА ОБЛАСТ РАЗБИРА СЕ ОТ НЕГАТИВНА ГЛЕДНА ТОЧКА КОЯТО ДА НЕ СМЕ ЗАВЛАДЕЛИ ТРАЙНО. фЕОДАЛА НЕПРЕКЪСНАТО СЕ ХВАЛИ, ЧЕ СМЕ ЕДВАЛИ НЕ ЦВЕТЯ И РОЗИ. РАЗБИРА СЕ ГЛАВНИЯТ ВЪПРОС ДО КОГА ЩЕ ТЪРПИМ ТАЗИ СИТУАЦИЯ.
men (нерегистриран)
Към тези, които смятат, че пътищата са зле. Мнението ми е, че пътищата даже са по-добри от колкото трябва. Много отсечки съм виждал, в които само дупките спират агресивните шофьори.
Илиян (нерегистриран)
Няма да се притесняваш :) Феодала ще се обади където трябва и ще оправят стъкмистика !
if you believe... (нерегистриран)
и що мислиш е така? какво ги спира в другите държави ? където няма дупки и смъртността е 3 пъти по-малка м?
2107 (нерегистриран)
Спомням си преди 30-на години ,как са ме спирали за проверка през 20-на км ,дори след полунощ...не за нарушение , а просто за ...проверка... Днес по цяла година ,нямам случай ,някой да ме е спрял -не само ,защото сигурно не извършвам нарушения , ами ...НЯМА КОЙ ДА МЕ СПРЕ -дори и да направя такова ! Въпреки,че всеки ден съм зад волана! Ето -оня ден ...Варна-Бургас и обратно...движение само в колона ...и в моята и в обратната посока...фраш с автомобили ,а сред тях ...НИТО ЕДНА ПОЛИЦЕЙСКА КОЛА НЕ ВИДЯХ ! Само на връщане , след един знак от ограничение "30" в Ст. Оряхово... една...паркирана на сянка ,а в нея ...НЯМА НИКОЙ ! Но явно камерата е вкл. ...така ,както и просвятканията километри преди нея на насрещните автомобили...Минаваме ,като на парад, колоната се сгъстява , а метри след нея ,настъпва същият "летящ старт", както при сериите на "НАСКАР"... Те това е .
А къде ....... (нерегистриран)
влизат ?????
历史学家 (нерегистриран)
имаш точно 2 варианта: - да си стоиш гневен, да се пениш и чакаш; - да смениш държавата. един от вариантите дава решение за по-малко от месец. изборай !
ТодорЪ отЪ МутростанЪ (нерегистриран)
Искаш да кажеш, че КАТ си вършат добре работата ли ? Или че са идентифицирали висчки опасни места по пътищата и пращат там по една кола, превантивно ли ? Или че са тръгнали по училищата, да ограмотяват децата ли ?? Или че са успели да изловят всички джигити, дето карат с над 160 км. по мафистралата ли ?? Или пък онези, минаващи на червено по кръстовищата в градовете ли ?? Или че ............. всъщност няма смисъл!
НАЙ
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари земеделска продукция (видео)
Гърция отказа да достави на Украйна системи за ПВО "Пейтриът" или С-300
Военен брифинг: Предимството на Русия в Украйна намалява
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Украинското разузнаване унищожи руски хеликоптер на военно летище край Москва (видео)
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие