Превъртането на километража - бизнес за милиарди

Много собственици на атомобили манипулират данните за пробега на автомобила, преди да го обявят за продажба. Технически това е лесно изпълнимо, но е незаконно.

Обратно в новината

Коментари - Превъртането на километража - бизнес за милиарди | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Умилявам се на наивността на хора, които си купуват 15 годишна кола на 123 000 км. ;))) Все едно да им забраниш да търкат талончета с шанс 1:32 милиона!

В най-корумпираната държава наречена България , това ''НИКОГА'' не може да се случи .

Да, трудно се прокарва закон против глупостта.

Смешници нещо което е направено от човек се прескача от човек . Измислиха 35080 с логика на паметта само в +километри и какво след 1 месец вече имаше програматори да я бъзикат . Не мислете глупости а помислете как да намалите кражбите там ви е проблема .

Точно заради неспазен срок за обслужване, е блокирал двигателя на БМВ-то, да... И най-вече, защото лично мармота не е присъствал! А не заради скапаните алуминиеви двигатели, дето почнаха да слагат швабите и които както и да ги караш и какъвто и бензин да ползваш, почват да блокират, най-много до 300Ккм. Как старите мерцедеси превъртаха 1.5 мил.км, с поддръжка от бай Хасан, а новите и официалците не могат да ги опазят до 300?

Преди време си купих 15+г италианска кола с блокиран километраж. Не можаха да го оправят и си купих ''нов'' от италианеца. Не съм гледала цифрите ,но на дали са били същите. Е сега какаво със счупен ли да карам?!!!

"Един HSM-чип струва едно евро, което за производители като Мерцедес или БМВ би означавало допълнителен годишен разход от около два милиона евро." Пропуснали се да пресметнат , колко биха спечелили , ако народа почне да търси нови коли.

А ЛАДА 2101 ДЪРЖИ ДО ОКОЛО 1000000 КМ. ПРОБЕГ.ДА ЖИВЕЕ СССР.

Ми моята е такава. Даже е на 86000км. Работата ми е на 8 км от нас. Всеки ден са 16 км. Сметни сега работните дни и годините. За протокола- не съм търговец и не я продавам.

Всеки среден техник за 5 минути ще ви каже на колко километра е колата без да гледа километража, но българина е самонадеян и често си пати от акъла.

"старо БМВ на 200 хиляди километра" - ама 200 000 км след като са върнали километража ли? Защото +-50 000 км BMW едва ли ще ги усети. По тази логика всички коли втора употреба в България трябваше да са с повреди на двигателите.

голяма забава сте! И на море и до село не пътува колата? :)

ТАКА Е!Старата кола си личи само като погледнеш в купето и тук там под нея! Същото е и при хората!

А сервизната книга и нея ли манипулират?

Ако немаш село ко праиме а? А аз не мога да разбера, кой нормален човек (гъзарите не са хора) ще ходи на море с кола и ще се гъчка по трафика и на място в лудницата с нея, при наличие на влак, автобус и ако щеш - и самолет.

Еми такива сме. Мойта кола прави под 5000 км. годишно. Имам и сервизна книжка.

Аз карам по около 6-8 хил. км. годишно. Проблемът е, че на Запад карат по около 15-20 хил. годишно! Така за 10 години са навъртяли минимум 150 хил. км.

А не така ,всички сме имали ''само'' по едно гадже.

Познат и винаги ползван лаф :... " И да знаеш ...ти си ми ...ВТОРИЯТ ..." :)))

Да .

Не знам дали сме забавни, но математиката е точна наука. Годината има горе-долу 250 работни дни. 250x16=4000км. Айде нека са по 20км на ден (магазин, тук-таме и т.н.): 250x20=5000км на година x 10 години= 75000км. До морето и обратно да ги кажем 1000км, макарче са по-малко, но не съм ходил всяка година на море, ами 10 от 15 години: 10x1000= 10000+75000= 85000км за 15 години. Село нямам.

Наскоро реших да си купя нова кола.На старо де.Отидох в автокъщите и какво усанових:По-новите коли ,след 2008г.бяха всичките на по 240-250 х.км.Старите коли ,от 98 до към 2003 г.бяха на по 130-140 х. км.Направете си извод,до колко са "реални" километрите на сарите коли.

И Аз имах една кола дето беше на 115 хил. ама блокирал и не отчиташе. От италианеца си взех работещ, но беше на 70 хил. някъде. Карах с него до към 190 хил. и той почна да прекъсва. А на колко е тази кола никой не може и да каже.

И това е малко пресилено. Не че е невъзможно, но не е задължително. 20000км на година, ако караш всеки Божи ден: 20000/365= 55 км на ден. Всеки божи ден по 55км е озадачаващо за средностатистически човек, изключвам професионални шофери, таксита и служебни коли.

Виждал съм BMW-та които по километраж са на 210 000 км. но като се погледне базата данни на BMW тази кола преди 2 години бе влизала в немски сервиз и тогава е била на 497 000 км, а и ключа показваше че е на над 500 000...

15-20 к - пенсионерите. Там работещите пътуващи с кола навъртат по 25-40 к на година.

Сигурно и с моторите е така...От година съм се запалил да си взема чопър ,но само от Германия...Следя и се ровя по обявите...Прави ми впечатление ,че обикновенно прекрасно изглеждащи мотори , на по 20-25 годишна възраст ,са обявени с пробег от по 20-30 000 км ?!?! Да им се чудиш на тези германци ,тези мотори в хола ли са ги държали за да им се радват само ? Спомням си ,че преди много години ,само за 2 години (кога бях на 16-18) експлоатация ,оставих любимото си "Балкан"-че в гаража с навъртяни 35 000 км преди да вляза в казармата ...

Знаейки начина на работа на немците, не се учудвам, че предпочитат вариант с HSM чип. Те са хора, за които времето и парите са ценни. Много добре знаят, че манипулацията на такъв автомобил не е невъзможна, но изисква изваждане на стария чип, нова прошивка + манипулиране на данните. За сега дори и да не е чукнат такъв чип ще дойде момента и това ще стане. Но главоблъсканицата по превъртане на километража ще е много по-голяма и ще отнеме ако не дни, то поне много часове. А това вече е нерентабилно за този, който реши да се прави на маймуна. На бай Ганя това обаче обикновено никога не му е било проблем. И 10 дни ако трябва ще вложи, само и само магарията да стане. Проблемът с общата база данни е, че изисква поддръжка, която ще струва много пари и то постоянно. Ще трябват поне хиляда лелички отначало, а после стотина да набиват информацията и да я освежават периодично. Никой не говори за програмното обезпечаване и то колко ще струва. А би било наистина полезно ако може по ВИН да провериш на колко километра последно е било съответното возило. И да се изцъклиш, когато вземеш бозав мерцедес от Байерн, дизел, на пет години, който уж има 98 хиляди километра, а се окаже, че реално е на 498 хиляди, щото е бил такси и 24 часа в денонощието не е спирал.

И пак легенди: 40к на година/ 250 работни дни е по 160км на ден до работа и обратно. Демек всички работещи хора живеят на 80 км от работните си места???

Специално в Германия пробегът на автомобила фигурира и в документите от извършените технически прегледи (TÜV). Тогава какво им пречи при всеки TÜV да се проверяват километрите спрямо предишния?

"... за днес..." ;)

Не сте съвсем прав. Дори перничани, дупничани и кюстендилци, дето идват на работа в София въртят доста километри. Имам повече от трима роднини и приятели в чужбина - Германия, Испания и Канада. Всички въртят над 150 км. всеки ден, за да отидат и да се върнат от работа. Съвсем друг е въпросът, че кола на 200 хил. с добра поддръжка не би следвало да има проблеми.

2 млн евро за компания като Мерцедес са като 2 лева за средностатистически българин.

Тъй, де - живее в Дупница, работи в София ;))

С около 10 ина сменени двигателя и още толкова кърпежи по ламарините. :)

Ок, ама не всички работещи в София са от Дупница или Перник. Колко навърта един софиянец до работа и обратно?

loyola

Пълни дрън-дрън на търкалета! Първо диагностиката си е диагностика и това че една от функциите позволява "настройка" си е част от работата й. Второ френските коли не можеш да ги излъжеш през диагностиката ... там си пише реалните км и освен това има и едни други километри дето се вадят (извървени в завода). На таблото излиза разликата, но с диагностиката (например в сервиз) пак може да се види къде какво е записано... А в немските коли одометъра се записва в няколко устройства и ако хакнеш едното, в другото си остава.

Пак претоплиха манжата от дира със статия от преди няколко години. А толкова лесно може да се реши този проблем. У Англия като излезне кола от магазина и се слага номер, който се маха при бракуване на колата. Може да има 50 собственика през това време - все си е със същия номер. Има и сайт. Пишеш номера и ти излиза всичко за този варел.

Ето защо още не мога да си сменя колата. Не стига че са барутарници, не стига че ни взимат по една камара пари за тях, ами и после като се скапят съвсем. Човек вече не знае какво да си купи. И нова да е пак дават дефекти... И то сериозни понякога.

Взимаш си една кола на над 15 години, от времената когато правеха истински коли, добре поддържана и си ти. Новите са електронни чекии, чеп за зеле не става от тях. След 3 нови коли, които съм имал, направих така и се родих.

За "Ладата" и 412-ка потвърждавам... Само ламарините да кърпиш ,а моторите ...шлайф ,ризи ,бутала ,сегменти ,лагери ,чат-пат некой клапан или ангренаж и ...гаааззз... Старите "Жигули" ,ДАП-а ги бракуваше на 500 000 ,след това ходеха на търг и се купуваха на цени като за "нови" ,сменеха по 3-4 собственика и пак докарваха до към 1 000 000 км .... А лично аз имах 2140 -412...на 300 000 му смених само ангренажа, ризи,бутала ,сегменти без никакъв шлайф на вала -нормални нови лагери,отрязох го като пикап и минах още толкова преди да му се разкапе купето и да го бракувам ...още ми е мъчно са него ...с по 1500-1700 кг общо с товара и в ремаркето ,което обикновенно влачих кръстосвах България , без НИТО ВЕДНЪЖ ДА МЕ ОСТАВИ НА ПЪТЯ...А мотора имаше възможност за още 3 (три) ремонтни размера за шлайф на кол. вал ....

Много си далеч от истината , в тази област има виртуози . Сменят се навсякъде . Има различни методи и похвати за това .

"добро утро Пено", се казва за такива новини!

Кога се кара мотор? При снаг и дъжд или когато е слънчево? Ти в Германия времето да знаеш случайно какво е? Имам колеги, които си карат мотора по два-три пъти в месеца и то само от Април до Октомври. През останалото време мотора е в гаража.

Не схващам не могат от мерцедес да вдигнат цената на колата с едно евро ли?

Един повече от истински случай:В сервиз на вносител,кола на 4 години и 193 000,( оперативен лизинг ) се превърта на 102 900 и се пуска в нета!

Сега наистина е много лесно да са превъртат електронните километражи ,има и уреди и софтуер за това ,навремето също се правеше на всяка втора кола за продажба с бормашина се въртеше жилото на километража с часове ,сега съм тръгнал и аз да търся кола и се виждам в чудо ,всички коли които гледам на около 10 години са на по 130-150 хиляди ,явно са манипулирани повечето ,въобще покупката на стара кола е като на котка в чувал.

Братле, петаковал си се с колата на 120 000км. Ако си търсиш оправдание, нямам да намериш. В Европа хората пътуват много, повярвай ми.