Българите карат най-старите коли в Европа
Българите карат най-старите коли в Европа, показват данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г.
Обратно в новинатаКоментари - Българите карат най-старите коли в Европа | Днес.dir.bg
Коментари
ЕТО ГИ АФЕРИТЕ НА ПРЕЗИДЕНТСКОТО ЧИСТО ЛИЦЕ ОГНЯН ГЕРДЖИКОВ КАТО СИНДИК НА АГРОБИЗНЕСБАНК! ДОКУМЕНТИ! ЗАПИС НА ЗАПОВЕД ЗА 138 600 000 ЛВ. В ПОЛЗА НА БЪДЕЩИЯ НАДГРАЖДАЩ ЕКССЛУЖЕБЕН ПРЕМИЕР
Заглавието звучи като упрек. Или проблем. Карат каквото могат да си позволят и колкото могат. Нямаме и някакво производство да стимулираме. За кво плачат не схващам.
Ако се погледне евростат за МРЗ в Европа, става мого ясна причината за тази ситуация в БГ. Дори е нвероятно, че има толкова много регистрирани коли на 1000 души. Предплгам, че голяма част от тях не са в движение и гният по паркингите.
Значи за Европа данните точност до една десета - 10.7, а за нас - "над 20 г." Ама колко над 20 г. Хайде остави цифрата след запетайката. Колко ? 25 ? 27 ? Все са числа "над 20 години". Но щом не ги казват, ясно - срамно е ! най-вероятно е около 25 г. А през 91-ва година СДС-то викаше - ще си си сменяме колите на 3 години,както в "белите държави". Ще влезем в "златния милиард" и "третият свят" ще работи за нас. Е, влязохме .... в третия свят. И работим ... за "златния милиард".
и защо - ами за да карат. При бай Тошо за кола, вярно нова ама ЛАДА се чакаше ДЕСЕТ ГОДИНИ и ако си още жив купуваш, ако не ти е минал меракът. А сега - караш на воля без книжка или по-лошо с купена книжка - това го няма никъде. Всички циганя с коли -ха-ха.
Ей това не мога да го разбера. Значи ладите почнаха да се внасят през 1971-ва година. През 1974-та нашето семейство ходи с ладата на екскурзия в чужбина ? Как става така, че между 1971-ва и 1974-та (3 години) година се вместват 10 години ? Нещо дупка във времето ли е имало ? Или дупка в паметта ? Ако пък нещо греша, при 10 години чакане първите лади е трябвало хората да започнат да ги получават някъде 1981-ва година ? А ние през 1981-ва вече им се бяхме накарали на ВАЗ-2101 и ги сменяхме с ВАЗ-2107. Изобщо - дойчевелски легенди и митове и кръчмарски перестроечни лафове на едро.
може и да карат най-старите коли, но спят до едни от най-красивите жени в същото време... язе спя само кога съм с моята. кога съм до други - не спа...
Кое му е красивото на една селска шарена блуза, дънки и високи курвенски ботуши? Ти извън България гледал ли си колко аристократично се носят Жените? И то за да спиш, трябва да й робуваш на тая селска пръчка - да я караш насам-натам с таратайката втора употреба и да кихаш на ръка кинти за парцали за мола. Не, благодаря, такива парцали не щем!
Кой се носи аристократично? Западните кобили са известни с грозотията и лошия си вкус. С мързела, с нежеланието си да се образоват и с още куп други отблъскващи черти. Имам много наблюдения в това отношение 80% от роднините ми са в Западна Европа и в Северна Америка и могат да го потвърдят същото. Затова и западняците се женят за източноевропейки. Факт, троле.
Пропуск - най-старите коли, но на същите цени като тези на 2 до 5 години в другите страни. Е, еквивалентно на заплатите. Заплати у нас 500-1500лв с цени от 3 до 7х.лв В другите страни при заплати от 600 до 3000 евро, цени от 1 до 3х.евро
е нали като слушаш Баце всичко ни е на шест - що не се купуват нови коли тогава, къде ли си кътаме парите
Еко санкции за старите коли и Еко бонуси за тезих които купуват и карат нови коли - РЕШЕНИЕТО Е ПРОСТО КАТО ФАНСУЛ И Е ВЪПРОС НА ДЪРЖАВНА ПОЛИТИКА...!!!!!! Аз от 2001 година карам на лизинг Пежа и правя на 3 години бай-бек - 6-то Пежо 2008 Еко карам в момента... Защо държавата не ми внася 20 % еко зелена такса в цената...?!?!?! А който пък си купи електрическа, да ме су плащат и 59 % от цената като еко зелена такса... Защо не - като зелените емисии на предприятията...?!?
А през соца карахме само нови автомобили.
карахте, да...партийните секретари и ченгетата от ДС...другите чакаха по 6-7 години за руска бракма като предварително внасяха цялата цена и сумата не се олихвяваше:))) по-бързо , за 1-2 години можеше да се купи най-дългата кола в света вартбург - 100м с пушека:) или картонената сапунерка трабант:))) да ви ева у мизерниците дето въздишате по соца!:) сега ти е гадно а? ще караш бракми щом си мързелив!
Българите е.ат най-мързеливите жени в ЕС.
Нима караме по-стари коли и от Албания? Вярно ли е това?? Иначе няма лошо - ставаме за музей на стари автомобили. Те са много скъпи впрочем.
Викторе, скаран си с математиката, брат! "Средно на 1000 българи се падат около 510 регистрирани автомобила" "при общо регистрирани над 4 млн. автомобила в страната" 7 млн. души и 4 млн. регистрирани автомобила означава, че имаме 571 коли на 1000 човека. 510 регистрирани автомобила на 1000 души при 4 млн. коли прави малко над 7,8 млн. души. Кога станахме пак близо 8 милиона? Тази статистика да не би да е правена от ГЕРБ? Цв. Цв. може би? Нищо чудно, че все печелят изборите.
Направо ма шокирвате с таз новина, се си мислех, че в най-бедната страна на европа карат най-новите коли.
че дадох за скрап старата си Шкода......никога не ме е оставяла на път...елементарна ел.система,карбуратор,само баката да е пълна:))
При КАФЯВИЯТ ГЕЙБЕРАСТ ВСИЧКО РАСТЕ. СУДЖУЦИТЕ КАРАТ НОВИ КОЛИ КУПЕНИ С ПАРИ ОТ ДЪРЖАВАТА. ОПГ ГРОБ.
За какво Ви е нова кола по комунизма защо не се сменяше старата Лада за по нова Лада, какво ви става бе хора всеки вижда някой си взел някаква по различна от неговата и за да не останем назад и те
а ве гербаджииски боклуци вдигнете заплати и пенсии с какви пари да се купуват нови коли?! А? Аман от лобита!
ама че сме много богати идваме на фитнес зала с автомобил, пък после там вървят и карат велосипед на място какво недоразумение е това
Какво друго освен антирекорди може да се очаква от една антидържава. Да не говорим за това че мурвичките предпочитат да си тропнат дуппенццта в стар Мерцедес и БМВ а не в нова Дачия или боклуците от Баховица
това са европрограмите на пъпешоглавеца Цветанов дето се хвали с тях. Да ни окраде и да станем всички клошари, а герб милионери. Ами успяват в общи линии.
А като се има предвид, че с новата кола ще платиш и космически данък, няма какво да се чудим. Държавата е против!
1. Всичко това е нагледен пример за мизерията, в която живеем. Каквото и да ни пълнят в главите за поредните успехи на еди кой си, подобни примери най-ясно показват къде сме. 2. Нещата не са много за кахър, защото всеки майстор ще ви каже, че коли, произведени след 2010 г. в повечето случай са боклук. Само излишни екстри, електроника, комфортни модули и пр. простотии. Всеки дефект ти бърка с хилядарки в джоба - толкова, колкото струва един автомобил примерно на 12 години и върши същата работа. 3. За тези над 20 години вече си е опасно. Нагледно съм виждал такама амортизация по ходова част и т.н., че се чудя как тази кола не се е разпаднала в движение. А като знам че се движи примерно със 140 км. по магистрала и евентуално аз съм вътре, зле ми става. Но денги нет. Долари също. Само празни обещания за хората и лукс за политическите мародери. Затова ще е така.
Аз пък съм виждал 2-3 годишни в далеч по -лошо състояние защото баровците като си платят лизинга и застраховките нямат пари за гориво и за гуми.
Не си прав. Ганьо не е беден. Нещастен глупак е. Защото 70% от населението дава по 5 лева на ден за цигари ( 150 лева на месец ) мин. и веротятно толкова за поркане, но не може да отдели тези пари за нов автомобил. И друго - моделите след 2010та определено са по-здрави от по-старите коли. Аз карам кола, която купих преди 8 години ( тогава беше на 3 години - сега е на 11) и ако щеш ми вярвай, за тези 8 години съм сменял само масло и спирчаки. Ти за 8 години с 20 годишна кола вероятно клечиш по сервизите ( или сам висиш под колата ) поне 5-10 пъти в годината. Бас ловя, че аз за 8 години с новата кола, съм похарчил по-малко пари за части от теб. Но когато Ганьо мисли с гънката на задника си, така е. Той от елемтарни финансови анализи не разбира.
Непокрито самочувствие демонстрираш. По принцип след 7 г колата е "стара". Та твоята е също стара кола. А тази на 20 г сега е била на 12 г, когато ти си купувал новата си кола, т.е. била е почти на същата възраст като твоята кола сега. А твоята си я хвалиш. Та цялата ти философия е - да си покажеш магарията. Да след 7 г започват смени на части и възли по колата, нормално е. Гледай с твоята да не закъснееш, като си мислиш, че е нова. И "само масло и спирачки" е като не броим дребните дефекти. И аз така си мисля за моята, като не броя смяна на генератор, стартер, термостат. Е, свещи да не споменавам - ремък, спирачни дискове, дребни смазвания на направляващите. Скоро ще трябва да сменям бензинова помпа. Ти как мислиш да я караш с твоята?
Снижаването на себестойността на новите производства, води до там, че колите, произведени преди 10 г, са от материали и механизми, далеч по надеждни от произведените през последната година. Не се сещам за примери в автомобилостроенето (освен изтеглените серии на Тойота и Мерцедес), но се сещам за гърмящите Самсунг 7Г, за изключването на които отделят време стюардите от всеки полет. Останалото са финансови аргументи са достатъчно застъпени под мен.
Снижаването на себестойността на известните марки идва от тези измислени марки като Дачия, Киа Шкода и др. подобни боклуци които предимно правят кола само за цена и след 5-10 години тази кола не става за нищо освен за вторични
Няма сила която да ме накара, да си продам перфектното 20 годишно БМВ и да си купя нова дачия, кия, хюндай и куп подобни бракми;)
Стара ача БеемВе с лети джанти и климатик. Треп от всякъде джули хуми по асфалта и привлича погледа на курветините!
Гербераското правителство да ни отговори,Защо караме най-старите автомобили в Европа,Защо в България има най-голяма смъртност,Защо заплатите ни са най-ниски,И ЗАЩО ТЕ карат едни от най-скъпите коли,Защо се лекуват в чужбина,Защо имат по няколко палата в България и чужбина,ЗАЩО,ЗАЩО?!!!!
Това е капитализмът. Ти да не искаш социализъм? Най заслужилите са богати. Останалите да духат... супата. Голяма част от заслужилите капиталисти са из циганските махали. Т.е. и интеграцията върви добре. От какво се оплакваш?
Аз предлагам, като част от кампанията "Да обновим автопарка на България" депутатите да си намалят заплатите и вместо да купуват лимузини следващия път да закупят каквито и да било евтини чисто нови коли и да ги раздадат на хората с коли и заплати близки до минималната. Ама не вярвам да им хрумне, че причината за автопарка е чисто финансова, по-скоро пак ще започнат да ни обясняват колко сме тъпи и вместо да си вземем една нова кола, предпочитаме моргите от Европа.
С най малките доходи в Европа сме,затова и ще караме най старите коли в Европа!!!! Тук с три заплати си купуваш що годе нормален 40 инчов телевизор,какво остава за автомобил! Повечето от заплатата ти отива във сметки,данъци,такси,винетки,граждански и храна,то просто не остава за по нов автомобил! Средната заплата в България е около 650 лв,та с тази заплата,как да си купиш нещо по ново?!? Няма как!!! Масово се карат бракми,дори все още се забелязват по пътищата ни коли,като лади,москвичи,че дори и трабантчета.... Хората до там стигнаха,че заплатите си да ги дават за оцеляване! докато робовладелците им карат по 5,че някой и повече лимузини,джипове и спортни коли,отделно яхти,кемпери и какво ли не... Робовладелския строй в България е на лице!
Да благодарим на БКП, СДС, ГЕРБ и ... ДПС!!!!!!!!!!!!!!!! А те на нас, че ги подкрепяме безумно!!!!!!!!!!!!!!!!! и ... ги търпим, както и да ни изтезават!!!!!!!!!!!!!!
ЗА платено паркиране в цяла София. Поне 50лева на месец или 500 на година и ще намалеят старите коли за норматив.
В Европа масово карат нови коли среден и под средния клас. В мобиле бг най-голямото предлагане е на Мерцедес, БМВ и Ауди на по 100 000 км не зависимо от годината на производство. Продават се за по 5 - 10 000, коли които преди 10 години са стрували по над 70 000 лв. Очевидно крайно амортизирани След това тези коли не се подържат, защото подръжката им надхвърля отвсякъде възможностите на ползвателите им. Има ли нужда от повече коментари...
Зависи аз моята кола БМВ съм взел 7 годишна и за ремонти само по окачването съм дал пари и то знай по какви причини
Има Генов, има нужда. Не само от коментар, ами и от обясняване причините за това! Днес, у нас всеки може да прави каквото си иска! Това не е демокрация, това е слободия! Това е абдикиране на държавата от функциите си! Сиреч, няма я държавата! Затова всички идиоти са масово фирмаджии и правят 99% далавери! Затова и няма Образование, Здравеопазване, НЯМА ИКОНОМИКА! Това е!
па я си купих нова ксантия вчера от 93-та е ма е на 80 иляди. като нова 1.9 дизел малко арчи
Автопарка у нас наистина като цяло е втора ръка,но според тази статистика щом караме предимно над 20 годишни коли по улиците трябва да преобладават голф 2 опел кадет,ауди80,90,100(яйце) мерцедес 190и124 ситроен ксантия,пежо 405 605 фиат крома,типо и др. от средата на 90те а в действителност не е така. Нещо ме съмняват тези статистики.
"""""Българите карат най-старите коли в Европа, показват данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г"""""Може да са най-стари , но в замяна на това са най-много.Просто в значителна степен автопарка е като зле поддържан ретро музей в действуващо състояние.Я КАТ да се опита да спре един например ,полуразпаднал се "Форд транзит",по който има повече кит и боя, отколкото ламарина и врати вързани с тел.Ама то ще последва неистов вой ,че му вземат бизнеса на човека ,че го оставят без прехрана и т.н.А бизнеса му е да отиде до зеленчуковата борса в Дружба ,да закара малко загнили зеленчуци на някой пазар и да се прави на производител.За по -старите леки автомобили ,значителна част ги карат някакви момченца , които съпругата ми нарича "сплеснати и кръглоглави",до тях обикновено седи някакво същество от женски пол с тъпа физиономия на квартална "мурва", а бизнеса му е да закара малко бял прах или нещо друго на клиент в нужда.Най -долното стъпало на веригата от нарко -пласмента
Много е тъпо да се сравняваме с над 80 милионна Германия. Да се сравняваме с Унгария, Австрия или Гърция е по-адекватно. А в тези 3 държави не пръщи от луксозни коли на супербогаташи. Защото данъчните следят и не може да се узаконяват доходи от пране на пари и друга криминална дейност. При нас повечето супербогаташи всъщност може и да се водят соцялно слаби в НОИ. А и не виждам какво чудно има в това, че караме най-старите таратайки, като сме най-бедните и с най-ниски доходи. Къде е новината тука !?
И това лошо ли е? Щом европейските коли издържат по толкова, значи: 1. Има добри пътища 2. Колите са качествени 3. Консумативите и обслужването са на ниво А България е номер 1 по тези показатели, щом като тук най-дълго успяваме да задържим работещи тези сложни и комплексни машини. Предвид качеството на новите коли, българинът, в своята вековна мъдрост, е преценил, че е по-добре да кара железните машини от 20-и век, отколкото новите еднодневки.
ИМА И ЕДИН ДРУГ МОМЕНТ(СПОРЕД МЕН ДЕ)ЧЕ 20 ГОДИШНА КОЛА Е ПО-СИГУРНА ОТ 10 ГОДИШНА БЪКАНА С ЕЛЕКТРОНИКА.
В БГ има един мит че само в София или който там град, имало повече луксозни коли от колкото в Германия примерно. Да се чудиш от къде идва това мислене. Само бръкми има БГ като ида. Ето накрая и доказателство!
Не е мит, истина е. Гледах статистиката и разбрах защо е така. Тъпото е, че по техните мерки мини купър да речем се води луксозна кола, нищо, че е дребна и струва 5 бона втора ръка. Тя събрана с онези, дето са си накупили ягуари на по 20-30 години (познавам и такива), вероятно също на безценица и една камара подобни трошки вдигат статистиката. Най-голям процент за вдигането на този процент допринасят махалите с техните мерцедеси. Може да е 100 годишен и изгнил отвсякъде, но манго кара само мерцедес. Така че процента на бизнесмените е най-нисък в приноса за легендата за луксозните автомобили в България.
в Германияя нови коли се купуват само от фирми, за да не им ги вземат в данъци. По добре нова кола, отколкото данъци. Също всички пенсионери си вземат нови на лизинг. Подаряват си нещо преди смърта. Кой ще си вземе нова кола в града, че то като паркираш на улицата след месец е одрана цялата
Купувате си но автомобил - 5% самоучастие и 437 лева вноска за 60 месеца. Като в тази цена не влизат ГО, каско, таски по регистрация и т.н., които значително оскъпяват. Става въпрос за евтино малко Пежо. Купувате си едно жилище за 20 години - давате някакво самоучастие и плащате по 1000 лева месечно. Взимате заем от 20 000 лева за 5 години при 6% лихва, за да дообзаведете новото жилище с подова настилка, кухня, бяла/черна техника, мека мебел, баня и т.н., за което ще плащате 386 лв на месец. За момента ще трябва да плащате общо 1823 лева месечено - 823 лева в следващите 5 години и 1000 лева в следващите 20 години. Но разходите ви не спират до тук! Ще ви трябват пари за месечни и непредвидени разходи. Храна, за която българите по статистика дават над 50% от доходите си. Битови сметки. Дрехи. Гориво и поддръжка на автомобила, образование, здравеопазване, почивка, спестяване за старините. Ако имате семейство, ще трябва да увеличите тези разходи за всеки член на семейството. Излиза, че трябва да взимате 5000 лева на месец, колкото една средна заплата в Германия, за да можете да живеете съвсем нормално (не богато) и да не сте в мизерия!
Но безработицата ни е под 6%!!! Според друга статистика де... И жизнения стандарт непрекъснато се повишава, на някои де...