Коментари - 1/3 от възможните точки събрали седмокласниците на изпита по математика | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Аз завърших училище през 1984-та година. Тогава в България имаше по-малко от 2% неграмотни. Всеки, който помни, може сам да си направи изводите.

1/3 от възможните точки събрали седмокласниците на изпита по математика --- КАТАСТРОФА !

Престанете с тези статистики след като реалността доказва колко все повече неграмотни са учащите се ... Направете една реална статистика колко деца вземат допълнително частни уроци за да изкарат по високи оценки при ''безплатното'' ни образование...

Моето дете имаше 100 от 100. Как да му кажа остани в БГ? Единствените курсове, които сме плащали са по английски, където имаше 9 от 9 (IELTS).

Ако имаше тест за чалга и рап,щяха да вземат 101 от 100възможни

Прави ми впечатление и трудността зададена в учебниците на детето ми е много ниска. Сравнява я с тази на задачите от мое време. Обаче трудността на задачите в матурите е чувствително по-висока от тази в учебниците им. За това и без извънкласни занимания и то в сборници със значително по-висока трудност повече от 4 е абсолютно невъзможно колкото и добре да се справят със задачите от учебника. Знаят го всички преподаватели по математика ,но пак много от тях го премълчават пред децата. Ами нека бъдем коректни и да си го кажем .Резултатите са такива , защото в самото начало е зададено прекалено ниско ниво съчетано с известна... щедрост в текущите оценки , НО в крайна сметка всичко това подвежда децата че знаят и вместо да ги ориентира къде са РЕАЛНО ги вкарва в самозаблуждение. Защо се одобряват учебници, които очевидно НЕ отговарят на изискуемото ниво на трудност от матурите ?

Когато на изпит се дава задача по математика, която включва нови знания по етнография, то нещо куца в МЕТОДИКАТА на специалистите по математика в МОН (дори и КИЛИМА да е котелски, а не чипровски)!!!

Да ме извинява г-н Министърът, но въобще не мога да се съгласява с него! За това ниво на образование не са виновни нито децата, нито учителите, нито родителите! Виновен е той и неговото министерство, което пише безумни програми! Не могат да ми се оправдават, че проблемът бил от много години. Та нали затова хората смениха миналото управление с тези нови политици, понеже те, като по-можещи, ще оправят нещата! Не може по програма да се взима всеки ден нов урок, да няма няколко часа за упражнение и проверка! Да не говорим, че тази тестова система за обучение е направо гибелна за учениците. Едно време всеки ден учителите изпитваха децата на дъската, в процеса на изпитване можеха да видят, ако учениците тотално не са усвоили нещо, след което, ако е необходимо, отново се връщаха на материала и обясняваха на децата. Сега всеки ден се препуска през уроците, щото умниците от министерството са наблъскали толкова много материал, че време за упражнения де факто няма. После им дават по един тест на децата и толкоз. И какво, като се установи накрая, че децата не са усвоили материала? Никакви възможности за коригиращи действия по време на обучението от министерството не са предвидили, щото след теста се отпочва нов раздел. Правят си едни констатации големите спецове, пишат по цял ден едни анализи...Чудят се как да разбъркат програма, че печатниците да имат работа и да взимат милиони от държавата.... Взех да си мисля, че това е министерство на издателствата, а не на образованието. А децата, децата ни са единствено потърпевши! Някой прави милиони на техен гръб и няма никакъв да оправи нещата, щото милионите му ще намалеят!

По принцип е мит, че едно време всички са били добре по математика. И такива митове много ни пречат, защото не смеем да направим кардинални промени в преподаването на този предмет. Истината е, че начина на преподаване на математика у нас винаги е предполагал един елит от знаещи и маса от напълно математически неграмотни. Скоро ще прочетете, че някакви българчета са спечелили отново една олимпиада, но помнете, че средната оценка е 3 и освен тях имаме дестеки хиляди математически инвалида. Както винаги е било.

Това, че неколцина деца са успели да получат максимални точки, въобще не е показателно, че образователната система е успешна! На тази държава ще й трябва образована работна ръка и вашите 1-2 гениални деца не могат да огреят навсякъде. Така че, ако държавата не иска иконимиката й да буксува, трябва да направи такава образователна система, която да дава по-голям брой образовин хора.

2% неграмотни по тошовата стъкмистика/статистика..............знаем колко бяха грамотните, все пак сме видяли и софия и страната....така че не плямпай глупости...то и страната беше богата, ама друг път, за тошовите фалите нещо да си чул преди 1984 година. никоя икономика не би издържала на тъпите дотации - наливаш в губещи отрасли, ама ти въобще чул ли си понятието дотации, виждал ли си държавен бюджет или си плюмпаш ей така едно към гьотора

След олекотените учебни програми и олекотените тестове кандидат-гимназистите събрали една трета от въможните точки по математика. Трагедия откъдето и да се погледне. Девизът "Вие сте прости и аз съм прост, затова се разбираме" от сега нататък ще бъде все по-актуален на територията, наречена България.

В основата на затъпяването е ТОЧКОВАТА СИСТЕМА от "затворен тип" с пособени 3 или 4 отговора, един от които е верен. Такава Система НЕ стимулира към знания, към аналитично мислене, към научаване на "принципа и правилото" , а към налучкаване. Сина ми веднъж е изкарал 5-ца по един от разказвателните, само чрез ... налучкване, без знания! НЕ трябва да има никакви дадени отговори, които да се ограждат! Трябва да ги учат на "алгоритъма за решаване" : дадено - условие - търси се - решение!

Девизът "Вие сте прости и аз съм прост, затова се разбираме" -- Не е така! Давизът при Капитализма, стъпващ на печалбата е: "вий сте прости, затова слушайте "умните" и им слугувате!" Капитализма НЕ може да вирее физически, ако ВСИЧКИ СА УМНИ И ЗНАЕЩИ ... няма от кого да "печели"... а се печели само и единствено от НЕзнаещите, те са тези, които биват "лъгани" във всички форми и разновидности на Лъжата!

Нашата образователна система се основава на... възможностите и желанията на родителите да пращат децата си по всевъзможни курсове и извънучилищни форми. Министърът може да се замисли върху това.

Само 16 деца в България с максимален брой точки по БЕЛ говори за проблем с теста и оценяването на субективните му елементи. По математика където няма субективен фактор имаме 141 деца с максимален резултат. Това при положение, че средния резултат по БЕЛ е почти два пъти по-висок от този по математика. Много от проверяващите явно още са на принципа, че само на Господ пишат 6.

А, защо да не му кажете "Остани в България"?!?

Втората матура в 7 клас трябва да е по избор на ученика по различните учебни предмети,не е задължително всички да държат изпит по математика.

"Той посочи, че проблемите са ясни и не са от днес." Ами вие какво правите тогава след като е "Ясно е, че тазгодишния випуск не е по- различен от миналогодишния. Ясно е, че системата не е започнала да работи различно. Ясно е, че новите учебни програми, които бяха въведени, не са дали драматични разлики в резултатите" Излиза че нищо, ако не броим усвояването на бюджетни пари...

На тестовата част верният отговор е 1! Какъв субективизъм тук?! На преразказа критериите са ясни. Работите се оценяват от двама преподаватели, а при разлика в оценяването над 0,50 се разглеждат от трети такъв. Истината е, че много от децата подценяват българския език и литературата...

По принцип, за да сравняваш две неща, трябва да ги познаваш и двете. Аз съм завършил училище по онова време, детето ми учи сега. Тогава имах проблеми с някои задачи по олимпиади и състезания. Сега нямам. А не се занимавам с учителствате и уроци. И надали съм поумнял чак толкова. А, и още нещо. И гените имат значение. По-голямата част от добрите гени напуснаха територията.

Всички учебни предмети допринасят за развитие на логическото мислене.А другите учебни предмети допринасят и за общата култура,което е изключително важно.Разбира се, че е ЛОГИЧНО, учениците да имат избор за втората матура при НВО,всеки има различни предпочитания и това трябва да се уважава.

Следователно въпросите са били прекалено трудни. Не е нормално от десетки хиляди само един да е отговорил вярно на тестовата част. От тези деца поне 100 ще бъдат приети в топ университетите на света с пълни стипендии след години и няма как някой си български чиновник/експерт да ме убеди, че само едно от тях е изкарало максимален резултат по БЕЛ. Дали да не пуснем проверяващите да се пробват на изпита да видим те колко ще изкарат.

Как не ги е срам! За математиката твърдя с пълна убеденост, че е съсипана. Не вярвах, че може да се съсипе точна наука. Е, може! Успели са. Самия факт, че няма 2 предмета- алгебра и геометрия, а е само 1 , в който редуват гореспоменатите през 2 месеца и кашата в главата на децата е пълна. Който има кандидат седмокласник да го пита може ли да обърне квадратни сантиметри в кв. метри, за да види навреме за какво иде реч.

И задачите в матурата са много лесни. Когато нивото е ниско, то и резултатите са такива.

Очевидно, че повечето деца са болни и с дефицит на вниманието. Дали заради възпитанието и образованието, дали заради замърсяване на околната среда, храна, наркотици, ваксини, антибиотици, дали заради чалга, компютърни игри, социални мрежи и т.н. Лошото е, че когато масата е зле, да си зле се превръща в норма. Впрочем тенденциите са такива не само у нас и никак не е утешително, че голяма част от нашите ще учат в престижни университети. И понеже гарджетата са си наши, те няма да имат проблем, проблемът ще е другаде и като щрауси ще си заровим главите в пясъка, отказвайки да приемем очевидното.

Много готин ник! Направо кенеф. Всъщност, само за там става словоблудството ти, вземи го напиши на стената на кенефа, барем някой му се върже...

Аз бях състезател по математика. Обучаваха ни по съвсем различна програма като даровити деца и учителите бяха различни. В училище - пълна скука и тъпня!

,,Умна и мислеща,, нация ! ..Цяла.. една трета!? Недостижимо!

3 от 6 са си цели 50 % !

Като се има предвид и "сложността" на матурите...това е някъде 2, 2 и половина...Догодина нова скала за оценяване! :)

Уф...ма знаеш ли каква забава пък ще е при проверяването! :) НЯМА кой да ги провери работите!

Яяяяя, колко интересно! Проблем има в шевицата :), а ако беше нос на клоун например, проблем нямаше да има, а ако бяха шоколади+банани - пак ли нямаше да има или този път трябваше да има познания по ботаника?! Я се оправи - това е само една геометрична фигура! Повечето "задачи с думи" имат някакъв сюжет. Задачата е решима дори и никога детето да не е виждало в живота си чипровски килим! Броят на лайковете показва на какво ниво са и родителите на "дечицата мамини сладинки"!

Математиката е най-лесна за съсипване. Там не може да научиш отделен урок...ако има пропуск, то той оставя отражение докрай. Когато материалът не е усвоен, пропуските се натрупват. Като се взима във вторник умножението, в четвъртък делението във втори клас в трети клас получавеме 2/3 двойки в класа. В 12-ти клас имаме единици деца, които са грамотни по математика и то...или са гении, или "виновни" за това са родителите им!

Това се учи още в 5кл. Жалко е до 7 да не се знае. По-долу писах ,че за матури не се учи по учебник ,а от по-трудните сборници. 2/3 от задачите там преди да започне да ги решава детето трябва да обръща кубични сантиметри в кубични милиметри, в литри, квадратни метри в квадратни дециметри и линейни такива. Ако не прави разлика кое какво е не може дори да започне! ОБАЧЕ това се учи на частно, не в клас.

Прав си в това, че задачите за изпити от всякакъв вид са ЛЕСНИ и въпреки това резултатите са плачевни! Това е заради общото ниво (компютърни зомбита) на децата и заради безумната програма, която не оставя никаква свобода на учителите - те са длъжни да преподават нов урок, независимо от нивото на усвояване на предния материал! Това по математика е пагубно. Дори гениалните деца си дават айляк, просто защото няма защо да се зорят на лесничките здаСкоро ще ги настигнем американците...:) На съвременнат хуманоидна биологична единица (не, не може да се каже човек) образование не ѝ трябва. Робите нямат нужда да знаят много...

Щях да приема бележката, ако тя се отнасяше за членуването на КИЛИМА. За другото трябват повече знания!!!

Какви толкова "нови" познания - освен, че това е шевица?! Ако беше написано вместо думата "шевица", съставена от правоъгълни равнобедрени триъгълници, "фигура", съставена от правоъгълни равнобедрени триъгълници, по-добре ли щяха да се справят дечицата?! Очаква се, че в 7-ми клас успяват да разбират какво четат, дори и случайно да не знаят тази "сложна" дума! Задачата НЕ изисква никакви други познания, освен тези по математика, т.е. е коректна!

Само с частни уроци и пари става, а даскалята ги дават на черно... а от тез 200 математика от семегето всичко заминава навън и полза за родината е нула, че и загуба на национален доход. Такава елитарност няма никъде и то платена от бюджета....

Що са кахърите толкжз? Ще порастнат , ще я научат. Нали е само една ,,мъти.мътитика,,.?

ти кажи на твоето. не очаквам да го разбереш, но ето един аргумент: 'birds of a feather flock together'

"Функционалната неграмотност е проблем за учениците" - не, драги редактори, тя е и ваш проблем също. Като започнем от това как е структурирано заглавието, минем през първото изречение и продължим нататък - това пълен член, словоред, пунктуация, стил... Щом може в публична медия професионални журналисти да пуснат статия с такова качество, какво да очакваме от децата? Комично е просто, статия за образованието, а написана не дотам грамотно...

Света уж върви напред. Например в спорта всяка година се подобряват рекорди. Знанията в сета се трупат и година след година се налага на учените във всички области да имат все по голям обем на знанията. А в образованието се наблюдава обратна тенденция и то не само в Бг. В тази връзка сега учениците трябва да решават задачите, които ние решавахме преди 40г. по олимпиадите. Но повярвайте ми, нито учениците нито учителите са виновни за плачевното положение, те са продукт на нашето общество, което постоянно им показва, че да си успешен не е нужно да учиш, особено математика.