Прокуратурата: Приемът за 1 клас в София нарушава закона

Софийска градска прокуратура (СГП) внесе протест в Административния съд срещу Системата за прием на ученици в 1 клас в общинските училища в столицата.

Обратно в новината

Коментари - Прокуратурата: Приемът за 1 клас в София нарушава закона | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Места в софийските училища и детски градини има предостатъчно за жителите на София, които са милион и половина. Останалата милонна паплач, която се е довлекла, да си ходи!

Ами ако бабата и дядото ще водят и вземат детето от училище (масово наблюдаван случай) не е ли нормално то да е близо до техния адрес? Какво ще стане с приема на деца, които искат да изучават чужди езици като китайски, арабски, японски от първи клас - при тях адресната регистрация ще бъде ли решаваща ?

ми заминавай си ....

Значи все пак Ана Цолова от Нова тв е права.Не си решил _не си студент в УНСС.Даже няма да се редиш на опашка през нощта.А на опашка да дадеш пари

средното ниво на образованието в дадено училище е онова, което вероятно детето ви ще получи. ако по адрресна регистрация трябва да запишете детето си в училище с преобладаващо зеленокожо общество нали не очаквате детето ви да стане гений? учителите преподават така, че поне половината от децата да успеят да разберат материала. така че пращайки детето си в подобно училище вие го боричате на провал. имам познати които поради подобни обстоятелства се водят че живеят някъде другаде - при баба и дядо, или под наем - само и само да заобиколят системата, която е решила че баш училището в техния район трябва да събира зеленокожи... повярвайте ми - и най глупоавото хлапе в някоя математическа гимназия има по добро образование от отличник в подобно училище. аз самият бях в подобно - доста посредствено училище(преди трийсетина години). когато влязох в математическата гимназия от пълен отличник, едва скалъпих четворка. оказа се, че аз с прочитането на условието на задача пресмятах отговорът, но онова което пишех на листа бе пълни глупости... още си спомням '96 - когато завърших МГто - моя випуск бе позорът на гимназията - само 72% продължихме да следваме... интересно ми е мойта диплома от 5.72 на колко ли се равнява по днешните системи(вярно че тогава бяхме опитни зайчета - учебниците ни ги сменяха поне два пъти на година. а самата система на преподаване - по често...)? аз тогава в 7 клас учех неща които сега преподават в 9ти... та да се върна пак на системата - скъпи родители. ако искате децата ви да получат свестно образование - моля не оставяйте на системата да избере де ще учат децата ви.

все по-голям става хаосът в управлението на държавата - няма прости, ясни и логичниправила - всяко ново решение разрешава нови привилегии и нарушава равнопоставеността на гражданите и техните права. Защо е това боричкане къде да учи детето ти?! Просто е - ще учи там където живее. Ама имало престижни и непрестижни училища .... е, и защо ги има? - не са ли равнопоставени учителите от различните училища по заплащане на труда им? Ако това е така значи че някъде някой получава незаслужено възнаграждение за положения труд и училището става непрестижно заради мързиливи или неподготвени учители - нали има държавен инспекторат на който се плащат заплати за да следи за качеството на обучението във всички училища- ама и той изглежда не си върши работата.

тук се говори за записване в 1-ви клас. Децата започват обучението си по най-елементарните знания - да се научат да четат и пишат. Не разбирам за гакви гениални постижения се говори. Вярно е че в следващите класове материалът става по-сложен и наистина трябва да се подбират в един клас деца с приблизително еднаква подготовка за да се достигне до оптимум в обучението, но за първи клас - няма подбор - задачата е проста - всички да знаят да четат (независимо от етноса, дали са на село или в града). И трябва да се оценяват и да не се допускат неусвоилите материала да продължават в по-горен клас. Животът е борба за знания и умения и е добре децата от малки да свикват с това - ако трябва да повтарят класа но да усвоят знанията.

много важно е проверката на знанията да се прави не от обучаващия учител а от независимо звено извън училището - само тогава оценките ще са обективни (при обективно еднакви критерии). У нас е прието няколко години децата в един клас да си остават същите и учителя - същия. Има държави където системата на обучение е по-гъвкава - след края на учебната година, в зависемост от резултатите , се сформират нови класове в които децата са класирани с приблизително еднакви резултати- така и учителите ще работят с ученици с приблизително еднаква подготовка. За престижността - не училището трябва да се счита за престижно, а учителят, чиито ученици са постигнали най-добри резултати спрямо подготовката им в началото на учебната година.

децата трябва да стартират в живота с равни права , независимо от етност, месторождение , место живеене. Ежегодно да се оценяват знанията им и да им се оситури възможност за прогресивно нарастване на знанията им чрез подбор в различни паралелки според озенките от проверката (изпитване или тест). Има професии и за различните степени на подготвеност - тук е голямата роля на учители и родители - да усетят наклонностите на ученика и да го насочат в коя работа би бил най-продуктивен.

Прав си, трябва да се гледа не кой на какъв адрес живее, а и от колко време е на адреса. Не може някой вчера дошъл от село да си запише детето, а друг който се е родил , отраснал и отгледал деца в квартала, да не може, защото ужким места не стигали. Уседналост. Това трябвада е критерият.

Нека позная - отговорни няма и виновни няма да има. Нарушението на закона се е самосъздало.

Може, може! Българската конституция казва, че може!

Колко точно равни права да имат? Ако Мимето живее срещу училището, но няма място за нея там, поради описаните проблеми с фалшив адрес на родителя, Мимето следва да замине да учи някъде на майната си. Къде отиват правата на Мимето тогава?

до ЛУДИЯТМАКС ехо както ги наричаш "новите граждани" те са от провинцията, не от Враждебна, защото тя от 100 години е квартал (ж.к.) на София. Ясно? И трябва да си тръгнат "новите граждани" по родните места ще има места и в детските градини и в училищата за нашите деца, които са си от тук.

По закона на Мърфи, сложните проблеми имат лесни за разбиране грешни решения. Като си тръгнат новите граждани, 50% от старите граждани ще си умрат гладни - представи си колко жилища ще се опразнят, съответно с колко ще падне оборота на магазини, заведения и т.н.

Няма да падне никакъв оборот, защото новодомците се изхранват най-вече с буркани и армагани от село, където мама и тате се трудят за благото на дечицата. Не харчат много по магазини и по заведения - особено тези, родом от Габрово...

Проблема е в общината, че застроиха малки квартали на София с кооперации, които се купиха от предимно млади хора. Естествено тези хора имат деца, които вече трябва да ходят на училище. Правилно е училището да е близко до жилището, но с тая схема "добри" и "лоши" училища вече кашата става пълна. Например "Редута от едно спокойно кварталче с къщи сега е пълно с кооперации. Няма място за паркиране, няма и достатъчно училища. Тия изрази от типа "селяните вън" са типични за комплексари, които смятат, че те имат само права, а хората родени в друго място - само задължения. Даже не поглеждат 1 метър пред носа си, за да видят, че тия хора ги докараха тук разни управляващи, които съсипаха малките градове. Проблемите са много и за съжаление няма да има нито решение, нито наказани за хаоса с презастрояването, за това че превърнаха центъра в паркинк "синя зона" и само събират пари и крадат вместо да инвестират в облагородяване на града.

С тия лозунги "селяните вън" си личи колко ти е умствения багаж. Може вчера да е дошъл от друг квартал на София, хората продават/купуват жилища и не престъпление да се преместят. Проблем е на общината, че разреши презастрояване на София и превърна малките улички в паркинк "синя зона". А такива като теб, които се мислят за столичани са проблем, защото не погледнат малко наоколо да видят, че тия от Симеоново и Драгалевци също си водят децата в центъра на София да учат. А тия 240 в Народното събрание? Проблема е много по-сложен и няма да се реши точно с такива изказвания "селяните вън".

Колко си годишен бе, Макс?

В тая държава да имаш дете е някаква неистова и нелепа постоянна борба. Нищо чудно, че раждаемостта е катастрофална. И аз скоро изчезвам заради това. Справям се нелошо финансово, откак понапреднах в кариерата, така че не е заради парите, обаче с жена ми като почнахме да мислим преди година за дете и да се оглеждаме как седят нещата, и ми се изправиха косите от ужас. В родилните отделения влизат майки да раждат и умират, защото някой лекар е блеел или е бил пиян на работа; искат се пари под масата за раждания, а акушерки бият новородени. В яслите лелките малтретират физически и психически, в детските градини няма места и бъка от болести, училищата хем не можеш да си запишеш детето в кварталното, ами трябва на другия край на София, хем гарантирано затъпяват децата или има реален шанс едно дете да убие друго, а в университетите професорите изкуфели, пияни и корумпирани. После пък като завършек идва българският работодател, дето мизерията ти е гарантирана. И това е от ДЕСЕТИЛЕТИЯ. Така че искам дете, но не в България, благодаря. България категорично не желае да има деца и пречи всячески на това - е, няма да има деца в България.

Тези вътрешни за училищата критерии бяха премахнати. Проблемът идва от фалшивите адресни регистрации, с които се сдобиха масово родителите!! И ако не се промени системата за прием в първи клас, догодина ще видим още по-нелепи и абсурдни ситуации.

корупцията в Столична община е чудовищна. Само вижте директорите на дирекциите колко са охранени и какви палта носят зимата за по 10000 лева и ще ви стане ясно за какво иде реч...

масови злоупотреби. В училищата лъжат с адресите на жилище и работа, в детските градини масово уреждат документите, че детето нещо е болно, само и само да влезе в градината. Народа пощърклял заради вечните проблеми по всички въпроси в тази страна. После защо държим пъров място по смъртност? - защото всичко става с голяма клизма и с много пари, никъде няма цивилизовано и нормално отношение.

Тия от Драгалевци и Бояна са 50 000 човека. Вие сте 1 милион. Айде не прави сравнения. Като си пришълец, ще си плащаш на частно. Ако не ти изнася чупката.

не е толкова сложно . По закон всяко дете получава ЕГН в района където е постоянния адрес на майката . Администрацията на района ЗНАЕ ТОЧНО КОЛКО ДЕЦА ОТ ТОЗИ РАЙОН ЩЕ ТРЪГНАТ НА УЧИЛИЩЕ СЛЕД 7 ГОДИНИ, дори и да има движение на родителите (премествания ново строителство и т.н.), то това не променя съществено бройката. Цели 7 години са достатъчни за да се прецени дали ще има място за всички първолаци. Затова първо в списъка се записват родените в този район и ако остават места тогава те да се попълват от деца живеещи при роднини.......

не е толкова сложно . По закон всяко дете получава ЕГН в района където е постоянния адрес на майката . Администрацията на района ЗНАЕ ТОЧНО КОЛКО ДЕЦА ОТ ТОЗИ РАЙОН ЩЕ ТРЪГНАТ НА УЧИЛИЩЕ СЛЕД 7 ГОДИНИ, дори и да има движение на родителите (премествания ново строителство и т.н.), то това не променя съществено бройката. Цели 7 години са достатъчни за да се прецени дали ще има място за всички първолаци. Затова първо в списъка се записват родените в този район и ако остават места тогава те да се попълват от деца живеещи при роднини.......

Ш-и-л-е р пак ще трябва да развръзват кесията.

Уникална идея. Даже предлагам направо, улица, номер, етаж и апартамент да се вмъкнат в ЕГН -то. И да го татуират на дупето на детето, ей тъй, за по-сигурно.

Трябва да е по местоживеене,а не по месторабота .

решение на прокуратурата. Ново класиране, или остава пожелание за следващи периоди.

Не бива по-възрастните да злоупотребяват с "едно време как беше, а сега...", но все пак ще споделя как станах първокласник! Още през лятото, бъдещата ми учителка ни посети, без предизвестие, като искаше да се запознае с мен, моите родители, условията , в които живеем и т.н. Тогава играехме по дворовете боси, по къси гащи. Разбира се, бях омазан до ушите, майка ми се смути като ме видя, но учителката я успокои, че така трябва да бъде, съвсем приятелски ме попита, дали искам да ходя на училище и др.общи въпроси. Така премина първият ми досег с училището!

Още помня как бях приета в първи клас по бай Тошово време. Влизайки един ден във входа на блока, където живеех, имаше разлепена бележка. Децата Гошко, Петранка и Марийка, родени еди кои си години, да се явят в паралелка Ж, З и Е на еди кое си училище. Демократично, проблем със записването на първолаците нямаше. Но нямаше и тези ексцесии с бити учители, деца и пр., а и да ги е имало, нямаше смелост да ескалират в такива размери.

Българинът е човек пробивен без да се свени от използваните методи за достигане на целта си-това е моралната оценка на нещата. Българинът е с робско мазохистична нагласа на мисленето и всячески се стреми да бъде тъпкан ,за да се добере до позиция "обслужващ персонал на големците". Българинът и готов на всичко, за да му се обърне внимание, ама по-специално. Това лелее във всичките си мисли денонощно, защото всъщност представите му и егото му са нереални. Жалко е,че децата това виждат и на това се учат, ама българинът не ще да обърне внимание на това какво ще се случи в душата на детето му. По-важно е да се отърка в децата на елита. В България и елита ни е цървулски, затова и такава излагация настава навсякъде.

какво е фалшива адресна регистрация. Едно време полицията отбелязваше и следише адресната регистрация - беше си нормална. Сега Граото се занимава с това и става анархия - фалшиви регистрации, постоянен и временен адрес, смяна на документи..........ЗАЩО?! Чувал съм че на един адрес може да се регистрират дори 50 човека, макар че в действителност там няма място за жевеене на повече от 10.....