Всички депутати от опозицията подкрепят идеята, коментира шефът на транспортната комисия Йордан Мирчев, предаде standartnews.
Той и колегите му смятат, че при получаването на книжка шофьорите трябва да имат само 13 точки. Ако на втората година няма провинение, точките ще се увеличават с 13, а на третата вече ще са пълен брой. Така почти само при едно минаване на червено новите шофьори ще трябва да карат пак курсове, защото провинението носи 10 наказателни точки. Според царистите по този начин ще бъдат ограничени катастрофите, причинени от неопитните млади шофьори.
Не на това мнение са инструкторите. Според Камен Драганов - управител на автошкола 13 точки през първата година са крайно недостатъчни и това няма да помогне за намаляване на пътнотранспортните проишествия, предаде Ekip News. Драганов предлага като аналогична мярка първите няколко хиляди километра да бъдат изминати с по-ниска скорост.
Жълтите настояват още записите от камери на нарушителите да се считат за доказателство в съда. Според юриста Минчо Спасов шофьорите ще могат да обжалват дали лично те са карали колата си, но не и самото провинение.
Колегата му Олимпи Кътев пък ще отправи питане към МВР шефа Михаил Миков за какво се харчат парите, които КАТ събира от глоби. Кътев припомни, че с промени в закона е предвидено половината сума да отива за камери по пътищата. Имаме информация обаче, че МВР е използвало парите за пълнене на дупки в бюджета си, каза Кътев.
Според друго предложение собствениците на пътища, които са на общините и държавата, да носят и финансова отговорност за лошата поддръжка на опасни участъци. НДСВ предлага още центровете за обучение на шофьори да получават категории в зависимост от качеството на преподаване.