Това е становището на “Евростат” по отношение на ревизирания договор за магистралата, съобщи в Стара Загора премиерът Сергей Станишев, предаде БГНЕС. Премиерът е на откриването на нови почти 24 километра от магистралата в участъка Чирпан - Стара Загора.
Станишев посочи, че концесионерът вече може да започне изграждането на отсечките. Министър-председателят добави, че становището на Евростат е от 2 октомври (виж линка). Премиерът припомни, че предишният договор получи оценка, че концесията не отговаря на европейските стандарти. Поставихме остро ултиматум пред концесионерите, че в този вид концесията не може и няма да стартира, след което условията на българското правителство бяха приети, обясни Станишев. Всички искаме най-сетне да бъде построена една цяла магистрала от столицата до морето, каза още премиерът.
В края на април министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов подписа анекс къз договора за концесия с българо-португалския консорциум “Автомагистрала Тракия“ АД. Първоначално договорената цена на проекта остава непроменена – 2,7 милиона евро на километър.Тогава министър Гагаузов поясни, че в новия си вариант договорът е много по-изгоден за България и отговаря на всички изисквания за публично-частно партньорство. След започване на строителството, срокът за завършването на магистралата е 36 месеца. Очаква се трафикът по нея да е 26 000 автомобила на денонощие при минимум, залегнал в договора за концесия, от 13 000 автомобила на денонощие. Според новия вариант на договора отпада държавната гаранция при липсата на достатъчен трафик по магистралата. 80% от приходите от автомагистралата “Тракия“ ще са за българската държава.
"Без самохвалство, имаме с какво да се похвалим - за последните две години в експлоатация са въведени 125 км магистрали, а до края на годината ще бъдат открити още 25 км - участък от магистрала "Марица", заяви днес Станишев.