Софийската фирма "Вирус Тим" ЕООД е получила през август м.г. 150 000 лева за рекламни материали от "Булгартабак". Заплащането е 100% авансово, което според специалисти е прецедент за практиката в този бранш и за търговията изобщо. Същата фирма кандидатства и за пари от рекламния бюджет на БСТ, но след скандала с рекламните договори на "Булгартабак", вместо нея контрагент на тотото става "Илида" ЕООД. Тази фирма е регистрирана на адреса на "Вирус тим" - ул. "Г.С.Раковски" 145б, ет. 5, ап. 21 и получава само за една от услугите си - "наем на зала за проведено събитие" сумата от 9 600 лв.
Според специалисти от рекламния бизнес, близо три милионния бюджет на тотото за 2007 г. е планиран не на база ефективност, а на принципа на получаване на големи комисионни под масата. Така например за трите ефирни национални телевизии за тази година са предвидени 270 000 лева, а за рекламни пана на автобусите в столицата 500 000 лева и 950 000 лева за реклами на жп гари и летища. За нецелесъобразното харчене на пари за реклама, което прокуратурата проверява, говори и факта, че БСТ щедро подкрепя с държавни пари корпоративен тенис турнир на частна фирма със сумата от 24 000 лева, а за националните печатни медии с доказана ефективност заделя скромните 20 000 лева за цялата 2007 г.
Тепърва предстои да се изяснява каква е била ролята на бизнесмена Манол Велев, съпруг на председателката на ДАМС Весела Лечева при усвояването на парите от рекламния бюджет на тотото.
В сигнала си до прокуратурата Нели Димитрова, заместник-изпълнителен директор на БСТ по финансово-икономическите въпроси, категорично твърди, че договорите за реклама са на базата на предрешени конкурси и са били дирижирани от Манол Велев.