Това стана ясно от отчета на министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов за двугодишното управление на кабинета. Причина за отпадането на винетките е въвеждането на система за платено преминаване по магистралите заради концесията на АМ "Тракия" и плащането на такси за пътуване по нея. Ако концесионният договор за автомагистрала „Тракия” се подпише до края на октомври, магистралата ще бъде завършена в срок от три години, прогнозира Гагаузов, цитиран от Дарик.
Съществена промяна на цените на винетките от догодина не се предвижда, каза още министър Гагаузов. По думите му, независимо че винетките у нас са по-ниски от тези в Румъния, те няма да поскъпват, но към края на 2009 г. ще се мисли за тяхна алтернатива покрай въвеждането на таксите за преминаване по магистралите. Последното увеличаване на цените на винетките бе в началото на тази година, когато от 58 лв. годишната винетка за лека кола стана 67 лв.
Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" обаче подготвя нови цени на винетките за тежките камиони и автобусите за 2008 г. Превозвачите са готови да излязат на протести, ако правителството увеличи цената на годишната винетка за тировете със 150 лв. до 1100 лв., или с 16%. Това е един от вариантите, който обсъжда пътният фонд, съобщава "Дневник". Като компенсация се предлага дневната винетка за тежките камиони да поевтинее с пет лева до 15 лв. Цената на стикерите за леките автомобили да не се променя, предлага фондът. Още се обмисля дали увеличението от 150 лв. да не се приложи и за годишната винетна такса на автобусите и камионите, която за 2007 г. е 500 лв. Целта е да се намали разликата в цената на стикерите за автобусите и за тировете. В сряда шефът на пътния фонд Веселин Георгиев каза само, че няма да има драстични корекции в цените на стикерите и че официалните разчети още не са готови, отбелязва още "Дневник".