Това заявиха представители на петте авиокомпании за каргопревози на среща с министъра на транспорта Петър Мутафчиев и главния директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА) Захари Алексиев. Те уточниха, че това не са инвестиции, пряко свързани с безопасността на полетите. През миналата седмица ГВА отне сертификатите за летене до страни от ЕС, Исландия, Швейцария и Норвегия, на "София ер", "Хели ер", "Вега ерлайнс", "Скорпион ер" и "Брайт авиейшън". За да възобновят правата си, превозвачите ще трябва да преоборудват каргокабините си, да поставят нови предпазни колани за пилотския състав и да подобрят външния и вътрешния вид на самолетите си. Според авиаторите, най-много средства ще погълне пребоядисването на самолетите. Те изразиха убеденост, че за два месеца, какъвто е срокът за тези подобрения, ще успеят да изпълнят всички предписания. Утре ГДГВА ще предостави на авиокомпаниите списък с изискванията, с които петте превозвача трябва да се справят, а те от своя страна следва да изготвят на тази основа план за действие. До 19 март трябва да излезе т.нар. черен списък на ЕС, от който ще се разбере дали посочените авиокомпании имат право да оперират в небето над Европа, информира Сергей Петков, председател на консорциума на каргопревозвачите със самолети Ан-12. Представителите на превозвачите изразиха тревога, че заради неизпълнени договори с клиенти, търпят сериозни финансови загуби. Те се опасяват, че ако не получат до 2 месеца сертификат за летателна годност, украински превозвачи ще ги изместят от европейския каргопазар.