Трайков: По-eвтин билет не решава проблема с мръсния въздух

По-ниската цена на билета за градския транспорт в дните, когато въздухът в София е силно замърсен, няма да реши проблема с мръсния въздух, заяви Трайчо Трайков.

Обратно в новината

Коментари - Трайков: По-eвтин билет не решава проблема с мръсния въздух | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Сериозният дял замърсяване у нас идва не от отоплението и колите, а от друго място- remap.jrc.ec.europa.eu показва ясно това. само че кой ще вземе мерки?!

Много са си добре те,няма да се борят с основните замърсители/отоплението на твърдо гориво,неизмитите улици/ защото тъм трябва да се инвестира т.е. да се дават пари и то наистина без комисионни,остават най-активните и най-лесни за наказване леките автомобили /нищо не казват за строителните машини ,защото те се движат със слънчева енергия,а и голяма част са "техни"/.

Тоя отново дрънка глупости и лобира за спиране от движение на старите коли над 10 г. - т.е. на повече от 80% от колите, защото бедното население не може да си позволи по-нови! Истината е, че най-големия замърсител е от мърлявщина - мръсните улици и булеварди, които вместо всяка вечер се мият само предизборно! Тоя предлага да се спрат от движение старите коли, но за мръсните улици нищо! Това е все едно да не се къпете с месеци, но като си сменяте всеки ден дрехите - "няма" да не миришете?!? Пълен абсурд!

Само да уточня, че в София колите над 10 години са под 60% от регистрираните коли, а за България са около 77%.

да спират колите с рязани катализатори. Те са много в София. Техническите прегледи да са по-строги!

Абе смешник какво значи рязани катализатори огромната част ги крадат това се случи и с мен, и никога няма да си купя нов докато има такива "работещи", и неуловими от МВР бригади.

смешник е баща ти! На мен също ми откраднаха катализатора, ама извадих 850лв, вместо да мина с 200лв и да замърсявам. Много по-важно е да е чист въздухът, отколкото някакви дребни тарикати да минават тънко!

За данъка за колите. Данък МПС е вид данък собственост, а не екологичен данък, както си мислят някои. Въпреки това, държавата прави отстъпки заради екологичност от този данък. Държавата насърчава закупуването на екологични и икономични коли до 100 к.с. като дава отстъпки от данъка само за тях, но не и за тези с мощните коли, които ни надуха главите със своите искания за по-малък данък. В крайна сметка колите в България са малък замърсител и не би трябвало да се отдава толкова голямо значение на тяхната екологичност.

И все пак тактично избягваш темата за старите автомобили, а и факта, че София не е България.

И какво повече искаш за старите коли от това, което вече е написано? Виж какво съм написал в 11:20, а има и малко преди това пояснения какви са отстъпките от данъка за по-новите коли. И да София не е България, но ти какво искаш? Сега пишем за София, а ти май искаш да пиша за България.

да се скрие в дън земята и повече да не вряка глупости! Като сте толкова загрижени, всички дупетати, държавни чиновници, барабар с тиквона, да ходят пеш на работа, да ползват обществен транспорт или да карат колелата, по техните тъпи велоалеи.

За колите в София. Около 6,5% от колите в София са на над 20 годишна възраст, а около 12,2% от колите в София са на възраст под 5 години. Средната възраст на колите в София е около 11,5 години. 43% от колите в София са на дизел. А от останалите голяма част са на газ. Колите отговарящи на Евро 5 и Евро 6 са около 25% от всички коли и се увеличават всяка година. Нормите за ФПЧ по Евро 5 и 6 са еднакви за дизеловите и бензиновите коли и са много строги. Казано накратко колите са пренебрежимо малък замърсител с ФПЧ в София.

При замърсяване с фини прахови частици в София от примерно 7 пъти над нормите, т.е. около 350 мкг/м3, около 320 мкг/м3 е заради горенето на гуми, въглища, дърва и какво ли не още. Около 28 мкг/м3 е заради неизмитите улици и около 2 мкг/м3 е заради колите, които са нарочени от Фандъкова за основен виновник за замърсяването на София. Причината според мен е заради некадърността на Фандъкова и екипът й да се справят с организацията на движението и паркирането в София.

Няма да има по-чист въздух докато коментираме колите, а не замърсителя - горенето на гуми, въглища, дърва и т.н. през студените дни.

Истината е, че мръсният въздух е проблем и трябва да се реши. Единствения ефикасен начин ще бутне правителството, но рано или късно ще стане. Не може коли които покриват евро 4-6 стандартите да плащат по 200 - 400 лв данък, а по-старите автомобили от 85г. до към 2000г. да плащат 20-50лв данък. Тук е разковничето, но както казах никой няма да посмее особено сега. Устройства които засичат степента на замърсяване могат да се монтират на всички пунктове за технически преглед и в зависимост от показанията ще се определя и данъчната ставка върху автомобила, така както е в западна Европа. Автомобили без зелен стикер няма да имат право да влизат в центъра на градовете и т.н. Но това ще стане след 5-10г.

Лъжеш. Колите, които са с Евро 5 и Евро 6 (по-новите) са за 60% отстъпка от данъка, а колите с Евро 3 и Евро 4 (относително нови) са с 50% отстъпка, а тези с катализатор с между 30 и 40% отстъпка от данъка. Разбира се това важи за коли до 100 к.с., а ти като искаш да караш мощна кола ще си плащаш и няма да мрънкаш.

Така е, но при новите автомобили мотор 1.4 вади 150 КС. Така, че тази методика трябва да се промени. Изобщо много неща трябва да се направят, но на някои хора не им стиска за да не се превърнат в Иван Костов и да спечелят народната любов. Хайде със здраве, жела ви хубав уикенд!

Трайков: По-eвтин билет не решава проблема с мръсния въздух Значи проблемът ще се реши с по-скъп билет. Да повишим и цената на парното във връзка с глобалното затопляне.

Не знам в Скопие май бяха пуснали безплатни белети в пиковете часове, за да се намалят емисиите, но явно няма да ги догоним скоро..

не решава проблема, но икономисваш пари за лекарства, като си повредиш дробчетата.Българска хуманност.

Аз казвам така: Когато имаш проблем и не знаеш как да го решиш, виж кой вече го е решил и помисли дали и ти не можеш да копираш решението. Примерно в Лондон, си плащаш за да караш кола на места в центъра. Това е решение. Вярно, имат и по добра транспортна структора, но все пак идеята не е лоша.

Тоа не беше ли на Тиквата министър едно време? Бог да ги прокълне и двамата

"И всичките ми министри са едни такива умни и с очилца!"

И системата директно да докладва на Бойко Борисов ! И Еднорозите да са Розови НАЛИ !?

Цитирано от "Air Pollution Kills More Than 18 100 in Bulgaria Every Year" Трайчо, 18 хиляди българи умират от мръсния въздух. Замърсяването е основно от ТЕЦовете и от горенето на дърва и въглища за отопление. Със спиране на АЕЦ Белене се пропусна възможността да се намали дела на ТЕЦ, както да се намали отоплението на дърва и въглища. Така че с действията си срещу АЕЦ Белене, ти си един от виновните за смъртта на десетки хиляди българи. Трайчо - УБИЕЦ!

,,...Той подчерта, че горенето на гуми, дрехи и стара дограма е проблем, но това са по-изолирани случаи. По-голямата част идва от горене на въглища и мокра дървесина, които се използват в по-голям обем, уточни Трайков..,,??? проблем е ако го правят ,,100 000,,семеиства...!!! абе защо всичките тези гладкоизбръснати, с нежен поглед и очила ми приличат на ,,химлер,,...???

Ми нали имате модерен градски транспорт, метро трамваи, ми забранете напълно автомобили в централна градска част и проблем ще се реши, а да но забравих че лакомите гъзици нема да взимат синя зелена червена и ебем ли го още ква зона!!! Палячовци

Прав си проблемът със замърсяването ще се реши. При максимална норма 50 мкг/м3, ако спрат движението в ЦЯЛА София, замърсяването от 350 мкг/м3, ще се сруту да 340 мкг/м3, ау-у-у-у колко много. Писна ми от ......

Този, който трябваше отдавна да е в затвор ще дава съвети... Не автомобилите замърсяват, неизмитите улиции площади във всички големи градове... Нека тези "ГОРЕ ВИСНЯЩИТЕ ПАРАЗИТИ" ДА НЕ СЕ ПРАВЯТ НА хахо!

Трайчо, я кажи защо подписа Допълнение номер 7 към договора с американската ТЕЦ Марица Изток 3, държавата да им плаща въглеродните емисии. Не знаеш ли че така ощети България с 5 милиарда ли, а освен това саботираш мерките на ЕС срещу климатичните промени? Кога ще върнеш тези 5 милиарда?

Трайчо, с избързването си с 8 години да подпишеш за строеж на ВЕИ, ти нанесе щета на България от 13 милиарда лв. Точно толкова струва надценката на тока от ВЕИ. Кога ще ги върнеш тези пари. Или ще ги излежиш?

Глупак ли е думата.Тъпанар ли?Технически невеж?Въздух под налягане.От къде такива се появяват че и акъл дават.

Как може някой да е фен на този с тънките устенца на снимката? Егати противния.

Това май е същия малоумник, дето подскачаше върху неква пътечка от пиезоелементи и викаше че бил направил ток колкото един ВЕЦ. То убаво са усвоили парите за "зелената" пътечка, ама поне да си трае, че колчем си отвори устата само простотии сипе.

Майко, няма такъв тАпак, като тоя... Само да не се върнем към времето, когато беше модерно разположението, роднина-милиционер, роднина-милиционер.... Поредният умно-красив либерален лобист...

Най-сигурно проблема се решава с излежаване на плажа в Катар!

"Има възможност да се разположат сензори, които да измерват замърсяването на всяка отделна кола, както си минава по улицата". Ха, ха, ще минавам по инерция покрай сензорите :)))

ЧИЙ ЛОБИСТ СИ СЕГА ? ЩОТО ИНАЧЕ И 2 ЛВ ЗА КОМАТ ХЛЯБ НЕ МОЖЕШ ИЗКАРА !!! СКРИЙТЕ СЕ И НЕ ДРАЗНЕТЕ ХОРАТА, ЕЙ! ВСЯКО ТЪРПЕНИЕ ИМА ГРАНИЦИ !!!

колите са един от проблемите, и то тия дето са стари! Проблема е че неможем да си позволим да купуваме нови! А мосовото замърсяване идва също и от некачествените автомобилни гуми, горива и смазочни материали за които никой не говори! В ДОБАВКА И СКЪПИЯ ТОК КОЙТО ВЪПРЕК ИЧЕ ГО ИМАМЕ НЕМОЖЕМ ДА ГО ИЗПОЛЗВАМЕ ЗА ОТОПЛЕНИЕ! СЪВСЕМ ПЛАНУВАНО СЕ ЗАМЪРСЯВАНЕМ ЩОТО СЛУШАМЕ ЗАПАДНЯЦИТЕ! ОТОПЛЕНИЕТО НА ТОК Е НАЙ-ДОБРОТО ОТ ГЛЕДНА ТОЧКА НА ЛОКАЛНОТО ЗАМЪРСЯВАНЕ!

Отоплението на ток е не само най-чисто и комфортно, но и най-евтино, ако е на климатик, а не на калорифер. Шест пъти е по-малко потреблението. Само че началната инвестиция е относително голяма и точно тук държавата може да помага на хората. Вместо това държавата дава помощи на ... ДЪРВА и ВЪГЛИЩА и така изкривява пазара, но и самата тя замърсява въздуха и убива хората. Освен това си затваря очите за незаконна или полузаконна сеч по общините и така увеличава проблема.

Най -евтин билет за трайчо мухльото----до Белене!:))))))) ...ама не до АЕЦа , дето затри---а до лагера!:)))))

взе да се прави? Що не се занимае със собствените си правосъдни проблеми? Не били съществени горенето на гуми, кабели ,дограма и дрехи? Ако това ставаше в неговия квартал щяма да са най-съществените. Не миенето на улиците изобщо не се споменава.... Трайков не прави изключение от тези с егоизтично и повърхностното коментиране на проблема.

Тоя малоумник не е ли в затвора вече?

Всичко е възможно, въпрос на приоритети и средства. Аз, лично, бих бил щастлив, ако средствата се вложат в контрол на скоростта - там цената е човешки живот! Иначе, да сложат сензори на всеки кумин в махалата...