Какво е бъдещето на колите с ДВГ

Все повече страни и производители дават заявка, че ще се откажат от автомобилите, задвижвани от двигател с вътрешно горене. Какво е бъдещето на колите с ДВГ?

Обратно в новината

Коментари - Какво е бъдещето на колите с ДВГ | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Явно циганите ще се увеличаваме и масово ще се качват на каруци . Та те батерийте са суровина а тя не се извлича от нефта , това да не са ви батерий за телефончета що не кажете за Човечеството колко батерий ще са нужни и ще има ли за всички . То на думи всичко е лесно и колко са страните който имат нужните суровини ?

Карай си трабанта

Медиите съобщиха, че Мерцедес прави инвестиция от сто милиона лева и ще строи завод за автомобилни компоненти до Плевен. Това е хубавата новина. Лошата е, че нито в Плевен, нито в Горно Нанадолнище у нас се произвеждат млади кадри с компетенции и с ТЕХНИЧЕСКИ УМЕНИЯ, от които новият престижен завод ще има належаща нужда. Повече от 20 години у нас се закриват непрекъснато професионални паралелки и цели професионални училища. И всичко това дължим на нашите управленци и политици, на мъдрите министри в министерството на образованието и на всички достолепни чиновници по веригата надолу. Хайде сега, уважаеми високо и ниско поставени чиновници, решете този ребус за нула време. В противен случай добрата новина от световната фирма Мерцедес ще остане само на книга.

МПС-тата с ДВГ работят с петролни продукти, а петрола е крайна величина, какво неясно има за бъдещето им?

Тъй като някой не виждат как е възможно да се замени нещо на ДВГ с електрически двигател ще им напомня да обърнат внимание, че в България в големите градове се движат тролейбуси. Или с други думи електрически автобуси. Т.е. технологията си съществува що се касае за самото превозно средство. Освен това и се произвежда. Единственият въпрос е как да се махнат жиците. И сега се борят няколко технологии. Една, която не е коментирана в статията е на НИСАН за автомобил с горивна клетка на етилов алкохол. Вече има пробив в такъв вид горивни клетки за разлика от водородните са без използване на скъпи метали като платина. Ще видим коя технология ще се окаже най-удачна. НО бъдещето е на електромобилите. А ток откъде ли - един руски учен през 70-те години отговаря така на въпроса кога ще имаме управляем термоядрен синтез - "Тогава, когато човечеството реши, че наистина има нужда от него." Това е единия вариант. И там варианти много.

Фен съм на електромобилите, но със санкции и помощи не става. Истината е, че технологията не е готова за подобен преход и ако беше.. нищо нямаше да я спре! Евтин и лесен за обслужване електромобил? Кой би се отказал?

Електрото би имало бъдеще само ако допуснат да се ползват етерните технологии на тесла за извличане на енергия от ефира("уж празния" вакум). Тесла го е демонстрирал нагледно преди мнооого години,а след него и други, НО шиб*ните енергиини картели крият тези технологии след като подмолно утрепат създателите им. Причината за трепането е, че те отдавана ги имат като армаган от връзките си с извънземни или като резултата от разработни правени от техни учени които не ползват скопената наука на която ни учат в университетите по света и у нас. Да на гоите(така ни наричат едни тарикати наричащи се просветени=и-лю-ми-на-ти) се дава само скопена наука, колкото да си мислят, че имат нещо, а с истинската се работи в места като зона 51 и много други подобни пруснати из цялата земя и отвъд.

Шило

Айде сега....Икономическите интереси ще принудят политиците към по-голяма гъвкавост. След 2013г. ще продължат да се произвеждат коли с ДВГ, електричките няма да са толкова навлезли. Идеята за електрокарите е отдавна, реализиравна е, но въпреки това, не изместиха мотокарите. Та и с автомобилите е така.

Шило

2030 имам предвид.

Слезте малко на земята, стига с този маркетинг и пр за електричките. Всички статии са щели да се откажат от двг. Обаче никъде не се казва приеха закон категорично ги забраняват в германия 2030 примерно. Освен това ако всички коли станат електриечски, представете си колко много ел. Енергия ще е необходима. Каква инфраструктура трябва да се прави, какви мощности за рециклиране на старите батерии. Освен това въпросните ел.коли с тази си технология на батерии нямат бъдеще - бавно зареждане, съмнителн пробег. В момента са града са ок, останалото звучи несериозно. Освен това въпроса за екологията е много много спорен - какво ще е замърсяването за добиването в стотици и хиляди пъти повече никел, кобалт и другите химични елементи нужни за производство на батерии. Като станат масови ще се вдигне и цената на ел. енергията за колите, така че пак ще се возим на подобни на сегашните цени. Мислете пък после се превъзнасяйте по модата на електричките, винаги модерното е непрактично .

"винаги модерното е непрактично" 100% пишеш от Правец 82. Ползваш шайбов телефон и се отопляваш на дърва. ба си глупака.

Тъпак, понеже обръщаш нещата към електроника, първите телефони с тъчскриин бяха със стилус, и бяха изключително неудобни за ползване спрямо тези с копчета такива. Нещата се промениха за окол 3-4-5 год. И смартфоните навлязоха масово.Нали тъпако. Само че в началото не бяха практични. А по линия на ел. Колите: защо никой производител не дава инфо за пробега зимно време при минус 8 градуса с вкл. Отопление, вкл.подгряване на седалки, 2 куфара в багажника и 4 членно семействто тръгнало на ски почивка: ще ти кажа, щото теслата я изкара така 150 км я не изкара. Или обратния вариант - лятото при 35 градуса, и вкл. Охлаждане. Защото технологията в момента не е достатъчно осъвършенствана и тези коли стават да ти бъдат втора кола, която да караш на градско и нощем да зареждащ в гаража. И умнико важен да те питам - в вдин блок ако има 10-15гаража и всеки започне да точи ток да зарежда, дали инсталацията на блокоа ще издържи. А като сложиш един квартал, трафопоста дали ще издържи? Ама такива сте тъпанари и кълвете от маркетинга на мъск, той затова е милиардер. Тука зимата като беше адския студ и говореха че има вариант ел.системата да не издържи заради много консуматори,- представи си още 2 млн коли в софия закачени към ел.мрежата. В швейцария пералните и сушилние са включени към друга линия и се пускат в определеновреме за да не се товари мрежата им. Има един български форум за собстеници на ел.коли, където дискуторат пробега от първо лице. Ходи прочети и виж какво пишат собствениците : с тесла от варна до бургас едва стигат. Изводите на тебе. екарс.бг беше мисля форума. Айде заминавай.......

Как седят нещата с камионите, дали ще са електрически!!! Дали герм. фр. норв. шв. и вся осталная с... ще садят домати и банани или ще чакат електрическият кораб да зареди батериите за да им достави плодове и зеленчуци? Дали ще имат банани, както ние едно време само на нова година?

Ако не беше нефта в шелфа открит след Втората световна война, норвежците още да са бедни и да секат дърва и ловят риба!!! Сега са много еколози, а дали ще върнат парите, с които станаха богати и заради, които отровиха атмосферата. Света ще е по справедлив, ако продавача на оръжие лежи в затвора с този, който е стрелял- продаваш нефт, а искаш да не замърсява- НЕ ПРОДАВАЙ ТОГАВА!!! СЪЩОТО Е С ДРОГАТА!! Замислете се, малко моля!!!

Руснацитв като го откриха да не са станали богати, освен кликата на каПутин?

Добро изглежда бъдещето на електоромобилите,само се страхувам ,че като се качат много хора на такива коли и почнат да ги зареждат ,екологичните слънчеви,вятърничави и др.подобни средства за добив на електроенергия ще почнат да гърмят като прокиснали консерви.Електромрежата -отделен проблем!?А откъде ще се намерят редки метали за производството на батерии-много голям проблем!?Даже и да се реши този проблем ,ще има друг- рециклирането на батериите!?

Или с думи прости - ДВГ ДГД

Според мен ДВГ ще надживее и автора на статията и чиновниците, които се канят да го забранят. Нашият опит показва, че плановете за бъдеще след повече от 5 г са чиста шарлатания, да си оправдаят заплатите. Нямат интелект да предвидят какво ще се случи тогава. Но, засега ДВГ няма алтернатива - електромобилите са безполезни играчки, като някогашните коли с педали - може да се хвалиш в квартала и толкова. Предполагам, че ДВГ ще си останат, ще им сменят само горивото, че нефтът е на свършване. Да му мислят повече откъде пластмаси ще взимат.

Само да питам, ми ни мой ли вмьесо батарея, кулиците да си имът по 1 ядрин риактор? Таман веднъж кат са зареди и ... до живот! Кеф! Верно, щъ стававът тук-тами по некое ядрено замъсяване или иксплозия - га са фраснат колиците, мъ шъ съ изтърпи!

Бъдещето на ДВГ е да бъдат изведени от употреба в рамките на 15 - 20 години. Ще последват съдбата на парните двигатели.

Бъдещето е възможно и да е на електричките, но не никак "розово". Инфраструктура - ами липсва. По данни от нета (форуми и реален опит на Шевролет Болт) у дома на 25А предпазител шевито се зарежда 10 часа. А какво правим, ако е с по-голяма батерия? Искаме от енергото да ни подмени кабелите, за да можем да зареждаме с по-голям ампераж?! Дотук добре, но какво ще кажат от Енергото - те ще трябва да си подменят трафа, за да издържи натоварването ли? То и сега в няй-голям студ и пек електропреносната ни мрежа е "умряла", пък камо ли, ако сложим още по някой МНОГО ГОЛЯМ консуматор - Откъде идва енергията за електричките - ами от същите неекологични технологии - въглища, АЕЦ, течни горива. Само дето, за един произведен киловат до нас достига незнайно колко - загуби по преносната мрежа. Та не е ли по-добре, вместо да имаме двойна конверсия на енергия направо да си сипем горивото в резервоара? - От електричките печелят най-вече производителите и отделни индивиди. Не искам част от моите данъци да отиват под формата на субсидии, за нечия кола. Ако са толкова загрижени за екологията - да инвестират парите не в колата на някой си, а в проекти от национално значение. Иначе се получава нещо като санирането - сумати пари за нечии блокове. Айде у лево а..... - Земята има механизъм за саморегулация - като и натежим достатъчно тя ще ни отсее с някой катаклизъм.

Евтин пиар - купете си (за последно) кола с ДВГ, че скоро ще ги забранят !? :) :) :)

Хората с възможности ще си купят електромобили и ще си карат без пари и без поддръжка поне 5 6 години, за което време останалите ще си трошите парите за гориво и ремонти и поддръжка, през което време те ще дърпат с по 5 6 хиляди на година а вие ще затъвате с толкова. И това ще е така докато не поскъпне токът За зареждане и всичко останало. Няма вечно щастие сега е изгодно да се кара такава кола кой може се възползва кой не може го д,,,ха и това е. Станат ли масови тези коли падат стимулите и бонусите.

Тиззз правиш първосигналната грешка на повечето дюпита изсрастнали с пропагандата на босфор теве и либерастко-популистките реклами. Личи си, че не си ползвал никога електроавтомобил. Абе убавецо майчин, електроавтомобилът върви с ток ! Тока безплатен ли е главанако ? Ако вземеш да зареждаш всеки ден колата (за да минеш 50-100 км) консумацията е колкото радиатор през зимата - т.е. 100-200 лв. на месец ! Ама ти толкова харчиш и за нафта за месец на автомобил 140-190 к.с. за един месец. Да и една подробност - на 3 -5 г. се сменя акумулатор струваш 3-7000 лв.

много си тъпичък да знаеш. Типичен лаладжия селяк. Карам Рено Зоуи z.e. чисто ново 65 к лева. Батерията му е 24 kW. По цени на ЧЕЗ ако я зареждаш на дневна битов ток двойнотарифен - 5.11 лв с ДДС по ЧЕЗ калкулатора. Ако я зареждаш нощна 2,95 лв с ДДС. С пълна батерия ако караш с 90 км/ч - 135 км пробег, ако караш с 50 км/ч - 275 км пробег. Зареждам колата на Кауфланд на Цар Борис 3 БЕЗПЛАТНО. ако не там то на работа също БЕЗПЛАТНО. не плащам данъци, не плащам синя и зелена зона, няма поддръжка, няма съединител, няма накладки, няма спирачни доскове щото спира на ток, няма масла, филтри, и прочие. Аз съм си добре не знам за теб :). Когато карах на дизел харчех по около 700 лева на месец за гориво, не знам за твоите 100-200 лева сигурно си ходиш само през седмицата до село да си нагледаш бащината къща. Аз правя по около 4000 км на месец тов са около 30 заряда по 5 лв - 150 лв. Както и да го погледнеш все съм на далавера, а аз все оак зареждам БЕЗПЛАТНО така че тия 150 лв си ги спестявам. Това са моите сметки. Кажи какви са твоите за да се посмеем малко на простотията и невежеството ти....

Тия изявления са глупави...най-евтиният елетромобил струва 60-70х долара. А който и да е бензинов двигател може да се преработи за 400 евро...на екологичен газ :)))

В момента технологиите не позволяват производство на евтини батерии за автомобили, да не говорим, че при нула градуса LIon батериите умират. Китай е лидер при батериите, и такъв ще си остане. За замяна на дизеловите и бензинови двигатели трябва електричество...а гейтаците бягат от АЕЦ, газ не щели от Русия...идва поредният екологичен балон май.

ДВГ,ОСТАНА В МИНАЛОТО!!!НОВИТЕ ТЕХНОЛОГИИ ЩЕ СЕ УСЪВЪРШЕНСТВАТ!!!

и като се събудиш - краката ти отвити! п.с. Много наивно или "случайно" пропускаш колко трилиони са вложени в добиването и производството на горива, а ако си от "зеленясалите"- какво е замърсяването при производството на електричките(батериите им) и колко е животът им и не на последно място е необходимата енергия за придвижване - тя не се произвежда "со свирки или со дупе"!

Проучване от миналия месец на шведския институт за околна среда IVL установи, че производството на големи батерии сега предизвиква емисии от около 17,5 тона въглероден диоксид, което е равно на около 700 часа каране със стандартна кола.

я нека обяснят любителите на батерии колко издържа една нова батерия за телефон, компютър или фенерче,и колко издържа след 1 година.....сега нека кажат какво правим след като закупим нова кола на батерии и почнем експлоатацията зимата при -10 градуса.....когато караме на къси разстояния с многократни включвания....как точно ще се преценява колко заряд ти остава,защото всичко е много условно,зависещо от натоварването....и какво излиза като се прибираме вечер ще трябва да зареждаме батериите,ще почнат опашките и т.н.(колко станции за зарядка могат да се направят,а и всеки знае че бързото зареждане убива по бързо батерията,с остаряването на батерията тя започва да се зарежда все по бавно и т.н.). една батерия за телефон не могат да направят, въпреки големите обещания! остава самолетите,танковете,камионите да минат на батерии,голям смях ще падне! а производство на батерии да не би да е безплатно или по чисто! смешници, всичко е направено да се генерира по големи печалби за корпорациите!

Ей, браво. Има и мислещи хора, които не само повтарят мантрата за екология. В лъскавите брошурки за електрокарите премълчават колко струва "battery pack-a" и подмяната му. А когато станат масови ще се бием за място на зарядните станции ли? Е, хайде сега потърсете в нета "the truth for electric car"

Пропуснах нещо - миналата година изпратиха Европейска космическа сонда (май се казваше Касини) на някакъв метеорит. Предполага се, че щом е космическа, то и технологиите в нея са "космически". Но не би - загубиха връзка с нея, защото и паднаха БАТЕРИИТЕ. Та какъв е извода - още технологията н батериите не е "узряла" за по-професионално използване. Та така и с колите

Понеже ги изхвърлят поетапно отвсякъде, единственото им гарантирано бъдеще още малко е само в....България и да ги потъркалят балъците.

Интересна ми е алтернативата за тежкотоварните автомобили. Доколкото знам няма успешна концепция за електрически-тежкотоварен. Метанът също не е усъвършенствана опция. А може би всички ще работиме по офисчета и ще джиткаме с кокетни електромобили.

Има, има и камиони има и автобуси има ;)

Ще има нужда от много допълнителни източници на ел емергия, но това вече е измислено - в Англия например има много вятърни централи в океана, соларите също генерират много енергия от слънцето - има много евтини солари от Китай и Кореа, но не ги пускат на европейския пазар.

Тези електрокари ми приличат на комунизма-мъртвородени.Представяте ли си Ф-1 с електрокар.Ами еколИзите, веганите и пендаците, ко ши каят за акуЛматора.В гъ.ъ си ли ще го слагат след употреба.После-зимата искаш да отидеш -примерно от Бргазистан да си чекнеш мандалото на ски.И къде и колко ще презареждаш.Ами араПите ко ше праят като нема кинти от петрол.Ами онези корабособственици с танкерите, те киде ше одят, да дуат на онези големите вентилатори-вятърничевите генератори ли.Ама новина да има и юруш на маслините.С електромобили, ще замайвате пубертетните пички, дето постоянно са на стенд бай със онази си работа и се кифлят във Фейсбука.Един сериозен мачо мое ли си гопредставите в джип-електрокар.Хахахахахаха

Такива като тебе са се смяли и на първите автомобили - какви били бавни, шумни, пушели и т.н. и как каляската с конете била вечна и незаменима. Извода е ясен мисля.

За съжаление технологията не е напреднала достатъчно, за да ти се помогне - имаш спешна нужда от трансплантация на мозък.

Преди няколко години в спора дали да се построи нова АЕЦ много от пишещите тук бяха против не ни е била нужна. На въпроса ми ако ЕК забрани колите с ДВГ от къде ще купуваме ел. енергия някои се присмяха. Е това време вече почти дойде. Както дойде и времето да се молим на руснаците да ни пуснат една малка тръбичка с газ. Какво ще кажат ония умници сега. Не на АЕЦ, не ЮП. Платени предатели и неплатени "неумници".

Газ и петрол има и извън руските територии. И все пак техническият прогрес издухва аецове и петролни производни и затова е тази истерия при промирите русофилски мозъци.

Бо Бо

При ясно бъдеще на колите с ДВГ, става интересно бъдещето на петролната политика на САЩ. Защото без консумация на петрол и без внос от близкия изток, ще има нови американски провокации и въвличане на нации в конспирации, хаос и войни.

Пътуваш за някъде,спираш , зареждаш 5-6 часа палиш и продължаваш .

Ко риечи! В момента на DC 50KW зарядна станция 30 минути. Сам сметни на бъдещите 350KW, че май ще се доближи до времето за пълнене на резервоара.

Ко? Не думай - само дето резервоара не се съсипва от бързото зареждане, нали? А батериите ... ко праим с deltaT при заряда.

Да, ама надали. Максимум ток дават да е толкова ампера, колкото капацитета в Ач, но се повреждат батериите. Препоръчват 1/3, т.е. минимум 3 часа

Ключовата дума е Литии. Литият се произвежда в едни неща подобни на солниците в Боливия. Не се копае, не се набавя от нищото. Малко вероятно е да се увеличи добива му в пъти а явно се приказва точно за това. Следват онези странни елементи от периодичната таблица които се ползват в електрониката, малко са по света и което не е в Китай е закупено в голямата си част от тях. Ток... За да се създаде такава инфраструктура за зареждане на милиони такива коли ще трябват милиарди за една държава като Германия, много милиарди. Батериите в страни с климат като Норвегия издържат пет шест седем години, в Испания след Мадрид на долу няма да издържат и на половин. И т.н. и т.н. Автомобила ще стане тотален лукс а алтернативата е обществен транспорт и коли за групово пътуване под наем. Богатите ще имат електромобили а бедните е ги плащат директно или индиректно, например могат да паркират гратис, могат да зареждат гратис, могат да пътуват в платното за автобуси и таксита, имат ниски или никакви данъци...

Явно нямаш никакви технически познания.. ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ! В момента може ВСЯКА кола да направиш на ЛИТИЕВОЙОННА батерия и лектродвигател за около 11 15000 лева. Ако ти си я направиш ще е и по евтино, и това е за сега. Не е нужно да са и литиево йонни, има схеми да си направиш акумуклатор точно с размера и амперажакойто ти трябва, ще си го обслужваш ще му сменяш елегтроди киселината вътре и така, няма ти излезе повече от 1600лв такъв тип батерия.След някоя друга година като стане по масово, частите и компонентите ще поевтинят още повече...Прочети нещо стига фантазий и измислици, отвори и напиши прерабодка от двг на ел и не се излагай повече.

Странни хора са онези тесларите, вместо да продават колата за 20 000лева, те за 100 000$, явно са недоразвити технологично. Що не идеш да бачкаш за тях липсва ти култура и имаш агресивност и злоба до небето, но ще им зглабяш евтини колици. Забравил си да кажеш живот на твоята батерия, пробег, време на зареждане, цикли на зареждане. Явно като учен от ютуб и Фейсбук си стигнал само до злобни нападки над непознати и голямо но празно самочувствие

Ама и твоите познания са -ехеееее, на Мачу Пукчу.Киселини, амперажи и лас-маки, джас-маки.Аз имам един Блек ен Декер -акумолаторен винтоверт-изпищя му батерията, не , не.Първо зарядното щото останали само два полумъртви елемента и разбирачите викат, че ше го издялат, ама искат повече кинти за батерия , отколкото струва машинката.Ами и зарядно.Ааааа, не мерси.Ако искаш, дай адрес и ще ти го подаря.А ти като си толко отОрен технически си го направи и си го ползвай със здраве.

Аз да попитам, какво правим със селскостопанските машини? Там не съм видял нито бензинови двигатели, нито хибридни, нито електрически. За една комбайна например, ще е нужна трифазен ток за да работи нормално. От къде бе?

Ликвидационният съвет ликвидирал кравите в ТКЗС и на въпрос на една жена откъде ще се вземе мляко--отговорът бил,от Сердика.От къде ще се зареждат батерийте на ел.автомобилите--от контакта,така мислят много хора.

Бъдещето е светло и безоблачно! Няма друга такава далавера да си взимаш половината гориво от въздуха БЕЗПЛАТНО! А другото дали ще е бензин, газ или нафта е без значение! Тока е с ПАРИ! На 100%!

Тока е с пари, но 10 пъти по-евтин от бензина. Питай мен, аз имам градски елктромобил и зареждане за един ден каране ми струва 30 стотинки по нощната енергия. Няма и едно кафе.

Не се притеснявай, когато електромобилите станат масови токът ще поскъпне много - навсякъде.

А така, иновации, нови технологии, стига сме хрантутили шейховете и руските олигарси.

Бъдещето на колите с двигател е ясно. Какво е бъдещето на арабите обаче. Без петрола те са обречени на глад. Може би затова още отсега започнаха да превземат Европа. останат ли си в пустинята, ще трябва да измислят как да ядът пясък.

Какво е бъдещето на колите с ДВГ? руските, спецялно, отдавна са умрели.

Поредната измама на евромафията,за да лиши хората от евтин и удобен транспорт и да пробутва боклуците си насила на зверски цени. ДВГ на леките коли нямат дори 10% от общото замьрсяване.

Бензиностанцията Русия скоро време няма да е много от полза.

Те руснаците са си направили сметката. До тогава ще са приключили с износа на нефт. И той свършва. Колкото до газа, той е без алтернатива.

параметрите на батерии и автомобилни електродвигатели непрекъснато се подобряват и отиват към съвършенство, да им кажа на идиотите-тъпанари, държащи се за пушещите кандилници, че тъпанарщините им, просто няма да ги бъде!?Тия хич и не осмислят, как така напредничави държави, обявяват за свой приоритет в механизираното придвижване, във възможно най-близкото бъдеще, именно електро автомобилите!?Хич и не осмислят, че много силни технически и икономически специалисти, от десетина години насам, са правили непрекъснато анализи и са предложили на осъществяващите държавното управление политици, най-точните решения, за бъдещето на ефективната икономика! Ама-а, нямало батерии за мощните, многотонни камиони!?Много е възможно и за тях да има скоро батерии, но още сега са на разположение за камионите и за влаковите машини, дърпащи железопътните композиции, двигателите с водородни клетки!Генериращи достатъчно мощност за бързо придвижване на товари, тежащи десетки, стотици и дори хилядите тонове на влаковите композиции! Ако се намерят и достатъчно сигурни и безопасни резервоари на самолетите, в които резервоари, за втечненото водородно гориво, напълно да е избягната опасността от взривяване, самолетите също ще могат да използват двигатели, работещи и генериращи мощност, посредством водород!?

Не забелязваш ли, че пишеш като руски политагитатор. Другите са тъпанари, а при теб всичко ЩЕ може, АКО се случи, много е ВЪЗМОЖНО. А до тогава какво? И не си мисли, че батериите не замърсяват, или си от тези "еколози" дето си изхвърлят изчерпаните батерии в боклука?

Всичко е печалба.Което не носи приходи с малко разходи няма бъдеще.

тези от европата са като тези от америката - гут морген и пари само искат. ако не си го разбрал, много жалко. има лобита, има корпорации, има глобални интереси и те, видиш ли, съвсем не съвпадат с идеите и мечтите на обикновените хора. Феодализъм, но от нов тип, модерен, с електромобили. Бутай, робе, за трошички и за електромобил.

Разбрахте ли бе, сега са започнали да работят по закон, който ще влезе в сила 2040 година. Разбрали сте дръжки! А се подигравате на "тиква".

Добре де, а как ще се отопляват или охлаждат елавтомобилите на батерии, особено при под минус 20 градуса?

А ти вкъщи как се отопляваш/охлаждаш? Термопомпа?

Ето го новото поколение електромобили... напишете в гъгъл Tesla Model X P90D Review - Part I (4K)

Знаем ги теслите. Тук карат точно наполовина километрите ...иначе Мъск е същия " иноватор визионер" и шмекер като бай Стиви...

Знам че ги знаете, всеки ден се возите на тях.

ДОБРО УТРО, ЛУКОЙЛ ЗАСТЪПНИЦИ!!

То овцекрадците от долния дунав верно сте били много кухи лейки иначе тук ривът ьа сев поток ама вашия асфалт паша май нещо не ви отваря много))))))

Задунайски, карай си ладата и слагай руски бензин и мълчи.

Започвам с категоричното уточнение, че обичам двигателите с вътрешно горене и автомобилите, които те задвижват. Но ДВГ е достигнало до връхната точка в развитието си и следва да бъде заменено с нещо по-добро, по-чисто и ПО-ЕВТИНО. ДВГ ще бъде заменен с ел.мотор както и конете са били заменени от ДВГ /нали не си представяте в днешно време всички да се придвижваме на каручки теглени от кончета/. Автомобилите с ел. задвижване са бъдещето - едно по тихо и по чисто бъдеще. Не мога да си обясня само защо трета точка се пропуска с лека ръка. Уж електромотора е по-прост, уж нямаме трансмисия, уж батериите са технология от преди двадесетина години, пък крайния продукт е по-скъп от алтернативата с ДВГ - при това поне двойно и тройно по-скъп. Направете желан и конкурентен продукт и той ще се настини в сърцата и гаражите на хората, без изкуствени забрани, бонуси или каквито и да е там схеми.

По-скъп е защото има много търсене, а производството не може да го достави на всички. Има Nissan Leaf пак електомобил по-евтин до 30000 лв може да намериш, ама пробега и батерията държат 100 км само, а с Тесла може да изминеш 450 км ама са скъпи.

Ако искаш хвърли едно око на модела Tesla Model X 90D да видиш машина.

Научи се да смяташ. Според уикипедия батерията на споменатия от теб автомобил е с капацитет 90 kWh или 320 MJ. Това се рабнява точно на 7.2 килограма дизел. Помисли си дали е възможно да изминеш 450 км с това гориво в нормални условия и с климатик който ще глътне 10 до 15 kWh

Фен съм на електромобилите Tesla Model S , ама под 100 бона не може да ги пипнеш.

Бъдещето им е в България, и дано Фандъчката да е кмет още много години, да разшири булевардите двойно и тройно, за да поемем още 15-20 милиона дизелови каруци!

ЩЕ СЕ ТЪРСЯТ, ПОДХОДЯЩИ ЗАВОДИ ЗА РЕЦИКЛИРАНЕ И ВЕЧНА ИМ ПАМЕТ, НО ЕДИН СЪСЕД СЛЕД КАТО МУ КАЗАХ ТАЗИ НОВИНА МЕ ПОПИТА:А МУСЮЛМАНСКИЯТ СВЯТ ОТ КАКВО ЩЕ СЕ ХРАНЯТ??????, АЗ МУ ОТГОВОРИХ НЕ ЗНАМ, КАТО СТИГНЕМ 2050-2060Г. ЩЕ МУ ОТГОВОРЯ НА ВЪПРОСА

+10

Дори и в момента енергията получена от ел. мрежата е по-скъпа от тези в бензиностанцията. Наложи ли се акциз върху тока (понеже се ползва и за придвижване и по аналогия с нафтата следва и тока да има акциз) и той е със същата ставка то цената на тока ще скочи моментално с 250%.

Това важи и за домакинствата които нямат автомобил,но ще плащат отгоре за всяка" вятърна мелница"

Бутафория. Най големния замърсител са самолетите, камионите и корабите. Никъде не пише за тях на какво ще се премине. на балони и платна ли, а камионите?? Глупости пълни.

няма лошо,само дето никой все още не се е запитал и не си е отговорил на въпроса-"какво аджаба ще правим с всичките арабели,когато..."!? ами всичкото кораб,ами всичкото самолет...и т.н.

Направете си и една сметка колко автомобила се движат всекидневно, и каква мощност разходват за движението си. За да се произвежда ежедневно тази мощност, какви точно централи за ток като мощност и технология ще трябва да се построят? Явно се опитват да ни омаят с нещо уж заради екологията, а да ни набутат увеличаване на разходите за ежедневието. Спомнете си как направиха задължително да плащаме производството на зелена енергия, а ефекта не е ясен. Много са въпросите, но не можем да обхванем с коментарите помежду си какво точно ни готвят "бизнесмените".

:))) Що да не е ясен ефектът от "зелената енергия"? Много е ясен даже - напълнихме джобовете на шепа хора... И подължаваме да ги пълним.