До края на следващата година Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) трябва да асфалтира отсечки по 76 проекта. Най-много пътища ще бъдат асфалтирани в Северозападна България.
Ако останат непохарчени пари, те ще бъдат инвестирани в рехабилитация на отсечки, за които вече има готови проекти.

"България не е само магистрали. Преди време показахме много притеснителна графика. Според нея - състоянието на първи, втори и трети клас пътища тематично се влошава от 1984 г.", обясни Плевнелиев на пресконференция в АПИ, предадоха bTV и „Фокус”.

По думите му има отсечки, които не са ремонтирани много отдавна, като например пътят Батак – Доспат, който не бил пипан от 1971 г.
Според графиката 35-36% от пътищата от националната мрежа са в лошо състояние, 25-26% са в средно състояние, а 42% - са в добро състояние, каза министърът. В годините се давали „обидно ниски” суми за ремонт на пътищата у нас.

В предишните години през 2007 г. са били ремонтирани 770 км, през 2008 г. – 770 км, през 2009 г. – 555 км, през 2010 г. – 500 км, а през 2011 ще се ремонтират 3100 км. Това е шест пъти повече, според министъра.

"ОПРР (Оперативна програма "Регионално развитие" - б.р.) беше отворена форсирана и първият етап от 15 отсечки е на последен етап на изпълнение, върви и втори етап. Икономията от провеждането на етапите е 192 млн. лв., с което ще се започнат 22 нови пътни отсечки”, каза още Плевнелиев.

Строителството на магистрала "Тракия" ще приключи до края на 2012 г., каза на пресконференцията Николина Николова, член на управителния съвет на АПИ. Нашите планове са да бъде предсрочно пусната магистралата, но това ще се види в процеса на работа, уточни тя.
Към момента изпълнението на трите лота на магистралата върви по график и в срок. Изпълнените строително-монтажни работи по лот 2 са около 30 на сто, по лот 3 - около 27 на сто, а по лот 4 - около 25 - 26 на сто.