Това показва международно изследване на компанията Client X, която за четвърта поредна година проучва обслужването в 24 държави в Европа по метода на тайния клиент, съобщават Дарик и "Дневник".

Проучването показва, че България е на девето място по изчакване, а водещите страни са Русия, Италия и Гърция.
Според данните повечето клиенти изглеждат примирени с реденето на опашка, но един от трима е недоволен от това.

Опашките в България се състоят средно от 2 души, като това поставя страната ни на едно добро ниво на фона на другите страни от Европа, заяви главният изследовател по проекта Юлияна Горанова.

„Ако в страната, в която най-много се чака на опашка – Русия, е отчетено повече от 20 минути изчакване на опашки средно, в България се чака четири минути и четиридесет и девет секунди, което е значително по-малко и е под средното ниво, отчетено за всички 24 страни", каза тя.

В сравнение с 2010 г. чакането в офисите на банките средно е спаднало от почти 19 минути на 12.

По време на проучването хората са били запитани и за качеството на обслужването след чакане.
Най-мили са служителите в магазините за дрехи и заведенията за бързо хранене, най-често те са се усмихвали и поздравявали и извинявали за чакането.

Най-рядко се е усмихвал персоналът в пощите, където се е чакало най-дълго - средно над 17 минути, и броят на клиентите е бил най-голям.

Качеството на обслужването е най-високо във Великобритания, следвана от Гърция, Кипър и Полша.

В Естония, Хърватия и Белгия е най-вероятно клиентът да поучи извинение, когато се налага. Най-невероятно е това да се случи Франция, Великобритания, Кипър.

Оказва се, че едва 8 процента от българските клиенти са изразили неудовлетвореност от чакането, докато в Русия техният процент е 75 на сто.