Нарушението е разкрито при "Метро Кеш енд Кери България", "Билла България", "Кауфланд България ЕООД енд Ко", "ХИТ Хипермаркет", "Максима България" (Т Маркет) и "Пикадили".

Нарушението е заради прилагане на общи механизми за координиране на търговската политика на пазара за доставка на стоки и на маркетинговата политика при промоциите.
Търговските вериги непряко си обменяли информация за доставни цени, договорени с едни и същи доставчици, както и за маркетинговите стратегии на конкурентите.
Координирали са действията си, като са прилагали вертикални споразумения за определяне равнища на доставни цени и отстъпки, както и на размера на таксите за достъп до търговските площи, обясняват от КЗК.

Определението на КЗК не подлежи на обжалване
. В срок от 60 дни страните имат право да предявят писмени възражения, както и да бъдат изслушани в открито заседание. Крайно решение на комисията ще има след обсъждане на възраженията, предложенията или писмените им доказателства.

Заради съмнение, че има вертикални споразумения, 6-те вериги хипермаркети се разследваха и през 2009 г. През септември с.г. КЗК  глоби два пъти "ХИТ хипермаркет" за укриване на информация. Дружеството отнесе санкции от 21 346 лв.и 42 692 лв. (0.1% от оборота й за 2008 г.).

Наскоро министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов заяви, че се обсъждат механизми за влияние върху големите търговски вериги, които завишават цените и оказват натиск на пазара.

През 2010 г. Върховният административен съд потвърди наличието на картели при производство на мляко и млечни продукти, масов пшеничен хляб и слънчогледово олио.