Такова решение е нещо много рядко, коментира говорител на базираната в Кьолн агенция, като подчерта, че единствено страната производител на самолета има право да взима такова решение на световно равнище, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Общо 50 самолета "Боинг 787 Дриймлайнър" има по света. "Еър Индия" притежава шест такива самолета, "Ол нипон еъруейз" и "Джапан Еърлайнс" в Япония - съответно по 17 и 7, "Етиопиън еърлайнс" в Етиопия - 4, чилийските "Лан Еърлайнс" имат 3, полските "Лот" - два, катарските авиолинии - 5, а "Юнайтед еърлайнс" в САЩ - шест.

Първи вчера японските авиокомпании "Ол нипон еъруейз" и "Джапан Еърлайнс" обявиха, че спират полетите на самолетите на своите "Боинг 787" след инциденти.

Снощи ФАУ нареди на всички регистрирани в САЩ оператори на самолети "Боинг 787" да спрат полетите им до второ нареждане заради инцидентите с модела. Заповедта се отнася единствено до компанията "Юнайтед еърлайнс". Тя е единствената американска авиокомпания, която притежава "Боинг 787".
"Поради инцидента с акумулатор по време на полет на "Боинг 787" в Япония, ФАУ ще издаде директива за избягване на потенциален риск от пожар и иска от операторите временно да спрат полетите на този модел самолет", се казва в изявление на контролния орган на въздухоплаването в САЩ.

"Преди нови полети регистрираните в САЩ оператори на самолети "Боинг 787" трябва да докажат на ФАУ, че акумулаторите са безопасни. Управлението ще си сътрудничи с производителите и превозвачите за прилагането на коригиращи мерки, за да може флотът от 787 да възобнови полетите възможно най-скоро и при пълна безопасност", заяви федералната агенция.

Чилийските авиолинии “ЛАН еърлайнс” съобщиха, че временно прекратяват полетите на своите самолета след препоръката на САЩ, предаде АФП, цитирана от "Фокус". Решение за спиране на полетите на "Боинг 787" взеха и властите на Индия. "Еър Индия" е поръчала общо 27 самолета, като останалите 21 трябва да бъдат доставени до 2016 г.

Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) последва примера на САЩ и нареди да бъдат спрени от полети и да бъдат подложени на преглед самолетите "Боинг 787" Дриймлайнър, предаде по-късно Асошиейтед прес.
В момента само полският въздушен превозвач "ЛОТ" е с "Боинг 787".

Междувременно "Ол нипон еъруейз" обяви днес, че акумулаторът на самолета "Боинг 787", който вчера извърши аварийно приземяване в Япония, е бил надут от прегряване и от него изтичал електролит. Йонно-литиевият акумулатор е бил сменен неотдавна, след като оригиналният се оказал с проблеми.

"Нормалният цикъл за смяна на тези акумулатори е веднъж на 2 години", призна говорител на компанията, но с оригиналния акумулатор е станала авария в края на миналата година и затова бил сменен.
Всички машини "Боинг 787" на този авиопревозвач са произведени преди по-малко от 2 г., като първата от тях беше закупена през 2011 г. "Оригиналният акумулатор е бил сменен на 17 октомври 2012 г., тъй като не могъл да задейства двигателите на токийското летище", уточни компанията.

Инцидентът е пореден в страната със самолет от този тип през последните две седмици. Американски правителствени експерти разследват какви са причините за малък пожар в отделението за аварийно захранване на празен "Боинг 787" на авиокомпания "Джапан еърлайнс" на летище Лоугън в Бостън, САЩ, което забави полет от Бостън за Токио и други проблеми с най-новия самолет на "Боинг", в който са използвани авангардни технологии.

На 9 януари "Ол нипон еъруейз" пък отмени вътрешен полет за Токио, след като бордовите компютри регистрирали неизправност в спирачната система.
Два дни по-късно бе съобщено за малък теч на гориво и пукнато стъкло на пилотската кабина на други два самолета от същия тип.

Японският производител на акумулатори Джи Ес Юаса (GS Yuasa) съобщи, че разследването на акумулаторите на "Боинг 787" може да отнеме седмици предвид сложността на системата, в която е интегриран компонентът и множеството засегнати компании.
Засега не се знае дали проблемът е в акумулатора, или в електрическата система
, в която е интегриран той от френската група Талес (Thales), допълни говорител на японския производител. Той уточни, че Джи Ес Юаса не оставя директно акумулатори на Боинг, а ги доставя на Талес, която ги сглобява в общо електрическо трансформаторно устройство.

Снимки на "Боинг 787 Дриймлайнър"
ИЗБРАНО