Това гласи оповестен днес официален доклад, цитиран от Франс прес и Асошиейтед прес, на които се позова БТА.

Самолетът падна от 11 500 метра за по-малко от три минути във водите на Атлантическия океан.

Френското държавно Бюро за разследвания и анализи (БРА), което разследва сигурността на въздухоплаването, прави 41 препоръки за безопасност на самолетостроителя "Еърбъс" и авиокомпанията "Ер Франс".
В доклада се посочват проблеми с ергономията на самолета Еърбъс А330 и неподходящи действия на пилотите, които са били подложени на силен стрес. За начална точка на катастрофата БРА сочи замръзването на скоростните сонди Пито (произвеждани от компанията "Талес"), което е довело до временно разминаване в измерването на данните за скоростта.

"Екипажът е бил в състояние на почти пълна загуба на контрол над ситуацията", заяви на пресконференция ръководителят на разследването Ален Буяр. Разследващите отбелязват лоша реакция при изненадващи развития и пълно неразбиране на ситуацията, но също и пропуски в обучението.

БРА настоява в препоръките си за "по-добро обучение и тренировки на пилотите, за да са по-добре запознати със самолетните системи при възникване на необичайна ситуация".

Този технически доклад няма връзка с очакваните изводи на френското правосъдие. "Ер Франс" и "Еърбъс" са разследвани от март 2011 г. за непредумишлени убийства.

Компанията "Еърбъс" обеща да вземе всички необходими мерки за подобряване на безопасността на въздухоплаването. В изявление тя посочва, че вече е започнала да работи на индустриално ниво за подсилване на изискванията за издръжливост на сондите Пито.

Преди почти година БРА отбеляза, че пилотите не са реагирали правилно на двата основни инцидента през последните минути на полета - загубата на индикаторите за скорост, с която не са били обучени да се справят и рязката загуба на височина на самолета.

ИЗБРАНО