Довършителните работи може да продължат и през пролетта, когато температурните условия ще са по-подходящи, въпреки че мостът щял да отвори път между двете държави до края на ноември.

В момента се изграждат защитните ребра срещу удари от кораб на един от устоите в най-дълбоката плавателна част на реката. Работи се усилено и по отводнителната инсталация. Само сегментите от връхната конструкция на моста тежат около 120 000 тона, съобщават от компанията изпълнител.

Мостът е дълъг 1791 метра, има две пътни ленти за автомобили в двете посоки, една жп линия, пешеходен тротоар и велосипедна алея.

"Това е най-дългият мост над река Дунав, който не само свързва България и Румъния, но ще осигурява интернет връзка, пренос на електричество и други комуникации. Най-голямото предизвикателство беше вкопаването на устоите на моста на 80 метра под дъното на реката", коментира Хулио Руис, заместник-ръководител на строителния обект.

Преминаването по моста вече е възможно и затова Гранична полиция следи за нелегален трафик. От Видин до Калафат ще се стига за минути, а пътят от Азия за Централна и Западна Европа ще се съкрати значително.

В сряда се очаква премиерът Бойко Борисов да инспектира проекта. Отправена е покана и към еврокомисаря по регионалното развитие Йоханес Хаан. Дълго имаше опасения, че ще има проблем с управлението на моста, тъй като не беше постигнато съгласие с румънската част за компания, която да го прави.

Преди седмица премиерът Бойко Борисов беше на посещение Букурещ за 21-вия конгрес на Европейската народна партия, където заяви, че е постигнато съгласие компанията да се намира в София. "Партиите са си партии, изборите са си избори, но ние имаме прагматични задачи, които да решаваме. Така че двете партии, румънската социалистическа и нашата десница, в сряда, в 15.00 часа, ще преминем по присъединен Дунав мост 2", коментира в румънската столица той, цитиран от "Фокус"