Българското дружество е поделение на южноафриканската компания Automative Leather Company (ALC). В предприятието в Мусачево ще се произвеждат кожени автомобилни седалки.

Премиерът очаква до края на годината "около 30 милиона евро производство да излезе от тези заводи".
"Не кой да е, а десетата икономика в света и BMW са дошли да си правят много важни части от автомобилите в България. Голяма част от автомобилните стъкла в Европа се произвеждат в България, носачите се произвеждат в Русе. В един момент ще остане само моторите да правят, всичко останало се произвежда в България", каза Борисов, цитиран от "Фокус".

Той добави, че с конкретната инвестиция "печели Южна Африка с това, че си продава кожите, печели България, че си продава и произвежда, печели BMW, защото има най-хубавите кожени седалки".

Премиерът продължи анализа си с инвестиционната активност в страната.
"75% инвестициите бяха в строителството, абсолютно спекулативно. Останалите – във ветро- и соларни паркове. Ако бяхме подписали за всички ветро- и соларни паркове, щяхме да имаме четири пъти повече енергия, отколкото ни трябва. А всички вие щяхте да ги платите със своите електромери", каза Борисов.

Политическата и макроикономическата стабилност в страната наклони везните в полза на инвестиция в България от акционерите и директорите в компанията ALC, каза на свой ред министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев на откриването на фабриката.
В момента в предприятието работят 470 души, добави той и пожела те да станат още повече.

Посланикът на Република Южна Африка у нас Шийла Камерър припомни, че през тази година се отбелязват 20 години от установяването на дипломатически отношения с България. По думите й в двустранните отношения това събитие е сигнал за нарастващия интерес на южноафриканските предприятия към възможностите, които България предлага в областта на търговията и промишлеността.


През последните години имаше няколко сериозни инвестиции в бранша. В русенския си завод френската „Монтюпе“ (един от първите сертифицирани инвеститори у нас) произвежда от 2005 г. алуминиеви автомобилни части за „Рено“, „Пежо“, „Ауди“ и „Форд“. Пак там "Витте Аутомотив", Германия има завод за механични и електронни части.
Японската "Язаки България" ЕООД пусна завод край Ямбол за производство на кабелни системи за "Рено". Компанията планира втори завод край Сливен тази година.
Кабелни инсталации, и то от 10 години в различни градове у нас, произвежда германската "СЕ Борднетце".
Белгийската компания за сензорни чипове "Мелексис" пък откри завод край Горубляне. Заедно с "ЕПИК електроник асембли" и "Сензор-Найт" тя е  собственост на "Сензор найт индастриъл", която още през 2002 г. мести цялото си производство на температурни сензори от Белгия в Ботевград. Според "Капитал" сега тя е най-голямата високотехнологична група в България с приходи от почти 600 млн. лв.
Според анализ на A.T. Kearney, публикуван на страницата на Българската агенция за инвестиции в страната има 141 компании, занимаващи се с производство на автомобили и авточасти, включително местните като "Монбат". Производството на авточасти е един от бързо растящите сегменти на българската индустрия, въпреки неговата разпокъсаност.