Българското дружество е поделение на южноафриканската компания Automative Leather Company (ALC). В предприятието в Мусачево ще се произвеждат кожени автомобилни седалки.
Премиерът очаква до края на годината "около 30 милиона евро производство да излезе от тези заводи".
"Не кой да е, а десетата икономика в света и BMW са дошли да си правят много важни части от автомобилите в България. Голяма част от автомобилните стъкла в Европа се произвеждат в България, носачите се произвеждат в Русе. В един момент ще остане само моторите да правят, всичко останало се произвежда в България", каза Борисов, цитиран от "Фокус".
Той добави, че с конкретната инвестиция "печели Южна Африка с това, че си продава кожите, печели България, че си продава и произвежда, печели BMW, защото има най-хубавите кожени седалки".
Премиерът продължи анализа си с инвестиционната активност в страната.
"75% инвестициите бяха в строителството, абсолютно спекулативно. Останалите – във ветро- и соларни паркове. Ако бяхме подписали за всички ветро- и соларни паркове, щяхме да имаме четири пъти повече енергия, отколкото ни трябва. А всички вие щяхте да ги платите със своите електромери", каза Борисов.
Политическата и макроикономическата стабилност в страната наклони везните в полза на инвестиция в България от акционерите и директорите в компанията ALC, каза на свой ред министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев на откриването на фабриката.
В момента в предприятието работят 470 души, добави той и пожела те да станат още повече.
Посланикът на Република Южна Африка у нас Шийла Камерър припомни, че през тази година се отбелязват 20 години от установяването на дипломатически отношения с България. По думите й в двустранните отношения това събитие е сигнал за нарастващия интерес на южноафриканските предприятия към възможностите, които България предлага в областта на търговията и промишлеността.
През последните години имаше няколко сериозни инвестиции в бранша. В русенския си завод френската „Монтюпе“ (един от първите сертифицирани инвеститори у нас) произвежда от 2005 г. алуминиеви автомобилни части за „Рено“, „Пежо“, „Ауди“ и „Форд“. Пак там "Витте Аутомотив", Германия има завод за механични и електронни части.
Японската "Язаки България" ЕООД пусна завод край Ямбол за производство на кабелни системи за "Рено". Компанията планира втори завод край Сливен тази година.
Кабелни инсталации, и то от 10 години в различни градове у нас, произвежда германската "СЕ Борднетце".
Белгийската компания за сензорни чипове "Мелексис" пък откри завод край Горубляне. Заедно с "ЕПИК електроник асембли" и "Сензор-Найт" тя е собственост на "Сензор найт индастриъл", която още през 2002 г. мести цялото си производство на температурни сензори от Белгия в Ботевград. Според "Капитал" сега тя е най-голямата високотехнологична група в България с приходи от почти 600 млн. лв.
Според анализ на A.T. Kearney, публикуван на страницата на Българската агенция за инвестиции в страната има 141 компании, занимаващи се с производство на автомобили и авточасти, включително местните като "Монбат". Производството на авточасти е един от бързо растящите сегменти на българската индустрия, въпреки неговата разпокъсаност.
Премиерът очаква до края на годината "около 30 милиона евро производство да излезе от тези заводи".
"Не кой да е, а десетата икономика в света и BMW са дошли да си правят много важни части от автомобилите в България. Голяма част от автомобилните стъкла в Европа се произвеждат в България, носачите се произвеждат в Русе. В един момент ще остане само моторите да правят, всичко останало се произвежда в България", каза Борисов, цитиран от "Фокус".
Той добави, че с конкретната инвестиция "печели Южна Африка с това, че си продава кожите, печели България, че си продава и произвежда, печели BMW, защото има най-хубавите кожени седалки".
Премиерът продължи анализа си с инвестиционната активност в страната.
"75% инвестициите бяха в строителството, абсолютно спекулативно. Останалите – във ветро- и соларни паркове. Ако бяхме подписали за всички ветро- и соларни паркове, щяхме да имаме четири пъти повече енергия, отколкото ни трябва. А всички вие щяхте да ги платите със своите електромери", каза Борисов.
Политическата и макроикономическата стабилност в страната наклони везните в полза на инвестиция в България от акционерите и директорите в компанията ALC, каза на свой ред министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев на откриването на фабриката.
В момента в предприятието работят 470 души, добави той и пожела те да станат още повече.
Посланикът на Република Южна Африка у нас Шийла Камерър припомни, че през тази година се отбелязват 20 години от установяването на дипломатически отношения с България. По думите й в двустранните отношения това събитие е сигнал за нарастващия интерес на южноафриканските предприятия към възможностите, които България предлага в областта на търговията и промишлеността.
През последните години имаше няколко сериозни инвестиции в бранша. В русенския си завод френската „Монтюпе“ (един от първите сертифицирани инвеститори у нас) произвежда от 2005 г. алуминиеви автомобилни части за „Рено“, „Пежо“, „Ауди“ и „Форд“. Пак там "Витте Аутомотив", Германия има завод за механични и електронни части.
Японската "Язаки България" ЕООД пусна завод край Ямбол за производство на кабелни системи за "Рено". Компанията планира втори завод край Сливен тази година.
Кабелни инсталации, и то от 10 години в различни градове у нас, произвежда германската "СЕ Борднетце".
Белгийската компания за сензорни чипове "Мелексис" пък откри завод край Горубляне. Заедно с "ЕПИК електроник асембли" и "Сензор-Найт" тя е собственост на "Сензор найт индастриъл", която още през 2002 г. мести цялото си производство на температурни сензори от Белгия в Ботевград. Според "Капитал" сега тя е най-голямата високотехнологична група в България с приходи от почти 600 млн. лв.
Според анализ на A.T. Kearney, публикуван на страницата на Българската агенция за инвестиции в страната има 141 компании, занимаващи се с производство на автомобили и авточасти, включително местните като "Монбат". Производството на авточасти е един от бързо растящите сегменти на българската индустрия, въпреки неговата разпокъсаност.