„Нашата страна трябва да положи усилия да модернизира и извади от тежката криза своя железопътен транспорт“, каза министър Московски по време на Комитета за наблюдение на европейската програма, цитиран от пресцентъра на транспортното ведомство.

По думите му един от механизмите за модернизация на БДЖ е закупуването на нов подвижен състав, което може да стане чрез структурните фондове на ЕС. „Заедно с инвестициите в железопътната инфраструктура, купуването на нови влакове ще даде съвсем нов европейско облик на българската железница“, допълни министърът.

БДЖ започва подготвителни действия, за да може в началото на следващия програмен период 2014-2020 да проведе тръжната процедура за купуване на нови влакове. Ивайло Московски допълни, че се надява сроковете да бъдат съкратени и компанията да направи търговете още през 2013 г.

Представителите на Европейската комисия подкрепиха българското предложение за включване на БДЖ „Пътнически превози“ като бенефициент на програмата. „Ще дадем възможност на компанията да се възползва от европейското финансиране и да се превърне в модерна и работеща структура“, каза Йорон Ван Ол от дирекция „Регионална политика“ на ЕК. По думите му този проект ще стабилизира БДЖ.

В средата на февруари БДЖ започна поетапното изваждане от движение на почти всички електрически мотриси от 32-а серия. Мярката бе предприета заради честите откази на електрическото им оборудване при лоши метеорологични условия.

Месец по-късно изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев обяви, че до края на годината компанията ще разполага с 30 чисто нови спални вагона, произведени в Турция, а от средата на май пък единственият наличен спален вагон бе спрян от движение.