В петък министърът на транспорта Кристиян Кръстев направи промени в Съвета на директорите на БДЖ, като освободи досегашния председател Владимир Владимиров и Емил Иванов, а на техните места назначи Трендафилов и юриста Николай Найденов.

Промените бяха направени дни след като Кръстев обяви, че е недоволен от начина, по който компанията е управлявана. "Състоянието на БДЖ е под всякаква критика", каза още служебният министър.

На днешното заседание бяха разпределени функционалните задължения на всеки от членовете на борда. След направени обсъждания за председател бе избран Велик Занчев, а за заместник-председател Николай Найденов.

Новият изпълнителен директор на БДЖ Чавдар Трендафилов е роден в Пловдив през 1967 г.  Завършил е специалност "Експлоатация и ремонт на подвижен железопътен състав" във Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков". След своето дипломиране, Трендафилов е работил като локомотивен машинист. През годините е заемал различни експертни и ръководни длъжности, свързани с експлоатацията на подвижния състав.

Новият председател на Съвета на директорите и бивш изпълнителен директор на компанията - Велик Занчев, е финансист. Завършил е специалност "Финанси" в УНСС. През годините е заемал редица ръководни длъжности като финансов мениджър и търговски директор в различни компании. Занчев бе назначен за изпълнителен директор на БДЖ през август м.г.

Зам.-председателят на Съвета на директорите Николай Найденов е юрист. Завършил е СУ "Св. Климент Охридски" и факултет "Полиция" към Академията на МВР. Найденов е започнал своята кариера в Министерство на правосъдието. През годините е работил в Министерство на вътрешните работи, "Информационно обслужване" АД, както и в частния сектор.

Няма да има съкращения в БДЖ, обещават от новото ръководство на дружеството. Пред Нова телевизия Велик Занчев обясни какви са плановете за оздравяване на железниците, предаде КРОСС.
„Съкращение на персонала няма да има, просто ще оптимизиране дейностите - оптимизация в експлоатационните дейности. Оттам ефектът ще бъде намаляване на разходите и подобряване на финансовия резултат на „БДЖ Груп", коментира Занчев.

Разговорите с кредиторите продължават. Краткосрочният план е да се договори разсрочване на дълговете на дружеството, които в момента са 716 милиона лева. На дневен ред продължава да стои и взимането на спасителен заем от Световната банка. По сметки на министъра на транспорта Кристиан Кръстев това са около 200 милиона.
След това планът е държавата да увеличи капитала на дружеството. И тъй като служебният кабинет няма правомощията да тегли заем - стъпките са само подготвителни.

В края на този месец трябва да стане ясно продължава ли да има желаещи за приватизацията на „Товарни превози". Засега интерес проявяват три компании. По тяхна молба срокът за конкурса беше удължен. Ако се забави още, решението за приватизацията вероятно ще трябва да вземе следващия кабинет.