Йордан Недев: Държавата да подари БДЖ
"БДЖ не може да остане в държавни ръце, защото се сменят интересите, сменят се и управляващите го. Час по-скоро дружеството трябва да бъде приватизирано. Дори може наистина да се подари на някого. Абсурдно е това, което се случва в момента там."
Недев управлява около 1 година дружеството. Същевременно поелият поста изпълнителен директор на БДЖ Велик Занчев заяви пред "Фокус", че финансовият резултат за първите седем месеца на 2012 г. на БДЖ е около 10 млн. лева загуба. "Като направим едно сравнение с 2011 г., когато загубата е 23 милиона лева, виждаме, че той е по-добър с 13 млн. лева", каза още Занчев.
До края на август се очаквало да бъде актуализиран планът за преструктуриране и финансово стабилизиране на БДЖ, като очаква подкрепата на финансовото и транспортното министерство.
Недев отново коментира причините, заради които подаде оставка. "Когато получихме първия шамар със спряната субсидия, не можах да получа обратна връзка от Министерството на финансите защо се случва това", обясни той.
Полученото писмо от Симеон Дянков било формално и не давало отговори. "Отне ни 3-4 седмици, за да направим контакт с министерството, защото актът им беше незаконосъобразен", обясни бившият директор.
По думите му спрените средства дошли в момента, в който БДЖ имало постигнати договорки за отсрочки за задълженията към доставчици. "Подадох оставка от чувство за професионализъм", каза още той и добави, че е нямало натиск върху него.
Като причина за напускането си бившият директор на БДЖ изтъкна, че е загубил ценен гръб и е получил ясна атестация.
"Свикнал съм да работя в среда, в която има някакви аксиоми, в която все пак нещо се знае априори, че то е така, че е фиксирано и продължава във времето, за да бъде опора за едно управление", каза още той.
Йордан Недев управляваше железниците повече от година. Този период ще се запомни с близо едномесечната стачка на служителите на компанията заради вече извършените масови съкращения на близо 2 хиляди железничари, което се случи в края на миналата година. Амбициите на Недев тогава бяха да направи железниците печелившо дружество, което до този момент не е станало.