От две седмици работи новия вариант, при който пътниците могат да закупят билети или еднодневна карта за цялата градска мрежа от кондуктори, които постоянно пътуват в автобусите, обслужващи линиите 84 и 184 - от и към летището, съобщиха от Центъра за градска мобилност (ЦГМ).

Пътниците могат да си закупят билет от тях, ако не разполагат с точна сума да направят това от водача на автобуса. Така е преодоляно неудобството от липсата на пунктове за продажба на превозни документи на аерогарата.

Това решение ще е временно и ще действа до момента, в който бъдат уточнени административните подробности за постоянно изграждане на такива пунктове на двата терминала. В тях ще работят служители, които ползват чужд език, за да могат да отговарят на въпросите на клиентите и да ги упътват.

В момента се провеждат преговори между Столична община и ръководството на летище "София" за разкриване на постоянни пунктове за продажба на превозни документи и на двата терминала. Там по модерен интерактивен начин ще бъдат визуализирани условията за пътуване в градския транспорт на столицата.

Едновременно с това се предвижда на подходящи места да бъдат поставени билетни автомати, те ще позволяват удобството да се плаща и с банкова карта.

В момента в салоните за пристигащи пътници и на двата терминала на летището информационни табла поясняват всички условия и изисквания, свързани с пътуването в градския транспорт.

На автобусните спирки също има поставени табла с текстово и схематично разяснение какви са ограниченията при пътуването.

За ползващите метрото, в касовата зала на метростанция „Летище София“, пристигащите в столицата могат да се информират от поставените табла с подробна информация за възможностите и изискванията за пътуване в града.

От ЦГМ допълват, че ще продължат активно да доразвиват и разширяват програмата си за удобство и информираност, адресирана към чуждите гости, с наближаването на момента, в който България ще председателства ЕС.
ИЗБРАНО