Тези тежки обвинения отправи на брифинг в парламента народният представител от Синята коалиция Иван Иванов, предаде БГНЕС.
Промените в Закона за автомобилни превози бяха приети вчера на заседанието на Парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии съобщения.

"Всички ние си спомняме трагедията, която се разигра късно вечерта на 4 април 2004-а година – 12 български деца загинаха в река Лим”, каза Иванов по повод катастрофата с автобус с деца от Свищов, който катастрофира в Черна гора.

Той припомни, че в миналото Народно събрание бяха приети промени, съгласно които превози на деца и ученици могат да се извършват само през деня с автобуси, за които има издадено удостоверение, че отговорят на международните изисквания. Приетите вчера изменения, внесени от Министерски съвет, предвиждат да бъде премахната задължителната категоризация на автобусите, превозващи деца.

Д-р Ваньо Шарков от Синята коалиция се обърна към колегите си от ГЕРБ да не си играят с огъня.
"Има незараснали рани, има белези, които все още стоят”, каза той, държейки в ръка снимка на потъналия в Лим автобус. "Призовавам колегите си от ГЕРБ да спрат с този гнусен лобизъм”, каза още синият депутат.
Между първо и второ четене от Синята коалиция ще внесат поправки в закона, чрез които да не се допусне влизането в сила на приетите вчера.

Министърът на транспорта, съобщенията и информационните технологии Александър Цветков отхвърли в кулоарите на парламента съмненията за лобизъм, като посочи, че промените са подготвени на срещи с браншови организации и всички заинтересовани страни. Той обаче се съгласи да се преразгледат законовите изменения.

По думите на Цветков, изискването, което е гласувано да отпадне, е свързано по-скоро с комфорта при пътуването, а не с безопасността на децата. Ако се прецени, че е необходимо - след дискусия, изискването може да бъде възстановено, не държа на него, каза още Цветков, цитиран от БТА. Той посочи още, че изискванията за техническото състояние на автомобилите са разписани в други нормативни актове.