Владимир Недев - собственик на месопреработвателна фирма за бели меса, алармира пред БТА за масовото оводняване на пилешки продукти от месопреработватели. Според бизнесмена измамата се прилагала заради спадналите с 30 процента продажби на пилешки артикули на вътрешния пазар от началото на кризата досега.

От средата на миналата година хората се ориентират към по-евтини стоки и за да се нагодят към пазара повечето преработватели свалят драстично цените на пилешките артикули, пълнейки ги с големи количества вода, обясниха специалисти в бранша. Според тях най-често подложен на външна намеса е най-потребяваният от българина пилешки продукт - бутчето, чиито продажби надхвърлят 50 процента от всички видове пилешки разфасовки. Оводняването е трудно забележимо на външен вид при замразените продукти.
 
Най-сигурният критерий за разпознаване на оводнените пилешки меса е цената - свръховодняването е гарантирано, ако цената на 1кг пилешко бутче е под 3.00 лв./кг, твърдят специалистите. По техни данни вода се влага дори в охладените пилета, които заради по-високата си цена все още имат скромно пазарно присъствие. Съгласно европейските регламенти добавената вода в процеса на обработка, превишаваща 5 процента от теглото в крайния продукт задължително се обявява, отбелязаха експертите. Според тях изискването обаче масово не се спазва.

В момента производителите ползват разработена от тях самите технологична документация, където не се описва вложеното количество вода. Българският държавен стандарт /БДС/ е изгубил актуалност, защото изисква ползване на суровини с много високо качество и технологии, непозволяващи голямо оводняване, обясниха специалистите. Те твърдят, че добавянето на вода в процеса на преработка не прави продуктите негодни или опасни за консумация, но категорично въвежда потребителя в заблуда.