Това каза на пресконференция Меглена Кунева, еврокомисар по защитата на потребителите, предаде „Фокус”. По-рано Меглена Кунева и Любош Павлас, изпълнителен директор на „ЧЕЗ България” обсъдиха мерките за защита на потребителите.
Едно от оплакванията е за това, че сметките са неразбираеми. Препоръчителната европейска сметка за ток ще бъде готова през есента. Тя няма да бъде задължителна, но впоследствие може да стане такава.
Кунева съобщи, че в бъдеще може да има и енергиен омбудсман в България. Европейско изискване е да имаме ясни и разбираеми сметки, които да позволяват на потребителите да контролират потреблението си, посочи Кунева. Тя каза още, че в тази връзка решението на ДКЕВР в посока премахване на тримесечното отчитане е правилно.
Потребителските оплаквания са един от най-важните индикатори, смята Кунева. Тя изрази убеденост, че ЧЕЗ ще се вслуша в желанията на абонатите си.
Европейските потребители като цяло се оплакват най-много от електроснабдяването, финансовите услуги и транспортът. Когато имаме диагноза, можем да се справим с проблема, посочи еврокомисарят.
Преминаването към месечно отчитане на електроенергията се подготвя, заявиха от ЧЕЗ. Стана ясно обаче, че компанията още има надежди тримесечното отчитане да остане. Ново писмо в близките дни ще изпрати ЧЕЗ до ДКЕВР с искане за оставане на тримесечното отчитане. Пред журналисти говорителят на компанията Ясен Гуев каза, че то ще бъде на база на това, че според ЧЕЗ проблемите са разрешени.