Това каза на пресконференция Меглена Кунева, еврокомисар по защитата на потребителите, предаде „Фокус”. По-рано Меглена Кунева и Любош Павлас, изпълнителен директор на „ЧЕЗ България” обсъдиха мерките за защита на потребителите.
Едно от оплакванията е за това, че сметките са неразбираеми. Препоръчителната европейска сметка за ток ще бъде готова през есента. Тя няма да бъде задължителна, но впоследствие може да стане такава.
Кунева съобщи, че в бъдеще може да има и енергиен омбудсман в България. Европейско изискване е да имаме ясни и разбираеми сметки, които да позволяват на потребителите да контролират потреблението си, посочи Кунева. Тя каза още, че в тази връзка решението на ДКЕВР в посока премахване на тримесечното отчитане е правилно.
Потребителските оплаквания са един от най-важните индикатори, смята Кунева. Тя изрази убеденост, че ЧЕЗ ще се вслуша в желанията на абонатите си.
Европейските потребители като цяло се оплакват най-много от електроснабдяването, финансовите услуги и транспортът. Когато имаме диагноза, можем да се справим с проблема, посочи еврокомисарят.
Преминаването към месечно отчитане на електроенергията се подготвя, заявиха от ЧЕЗ. Стана ясно обаче, че компанията още има надежди тримесечното отчитане да остане. Ново писмо в близките дни ще изпрати ЧЕЗ до ДКЕВР с искане за оставане на тримесечното отчитане. Пред журналисти говорителят на компанията Ясен Гуев каза, че то ще бъде на база на това, че според ЧЕЗ проблемите са разрешени.
Едно от оплакванията е за това, че сметките са неразбираеми. Препоръчителната европейска сметка за ток ще бъде готова през есента. Тя няма да бъде задължителна, но впоследствие може да стане такава.
Кунева съобщи, че в бъдеще може да има и енергиен омбудсман в България. Европейско изискване е да имаме ясни и разбираеми сметки, които да позволяват на потребителите да контролират потреблението си, посочи Кунева. Тя каза още, че в тази връзка решението на ДКЕВР в посока премахване на тримесечното отчитане е правилно.
Потребителските оплаквания са един от най-важните индикатори, смята Кунева. Тя изрази убеденост, че ЧЕЗ ще се вслуша в желанията на абонатите си.
Европейските потребители като цяло се оплакват най-много от електроснабдяването, финансовите услуги и транспортът. Когато имаме диагноза, можем да се справим с проблема, посочи еврокомисарят.
Преминаването към месечно отчитане на електроенергията се подготвя, заявиха от ЧЕЗ. Стана ясно обаче, че компанията още има надежди тримесечното отчитане да остане. Ново писмо в близките дни ще изпрати ЧЕЗ до ДКЕВР с искане за оставане на тримесечното отчитане. Пред журналисти говорителят на компанията Ясен Гуев каза, че то ще бъде на база на това, че според ЧЕЗ проблемите са разрешени.