В късния следобед злополучният автобус от катастрофата край Своге беше натоварен на платформа и извозен за допълнително разследване. Прокуратурата извърши оглед.

Пред БНТ мъж, който попаднал на мястото веднага след катастрофата, разказа, че скъсването на мантинелата там всъщност не е от този инцидент - тя е била скъсана още преди месец и половина от обърнал се ТИР.

"Тази мантинела не е от рейса, тя е от месец и половина от един камион. Един тир се завъртя. Брезент съм сигурен, че беше. И след Брезента една цистерна се завъртя преди моста малко. Ако беше изправена тази мантинела, можеше да се предпази този случай", разказа мъжът.

Жена, която често минава през участъка коментира, че най-важното в момента е да се смени асфалтовата настилка.

"Аз съм шофьор и знам, че при 30 км движение на мокър път колата поднася. При условие, че аз знам пътя. Карам внимателно. Това е човек, който е минал и не е знаел пътя. Имаше страхотна буря този ден. Значи пътят е бил като огледало, каза Лора Тодорова.

Междувременно АПИ и фирмата изпълнител на ремонта на пътя в Искърското дефиле - "Трейс груп", влязоха в задочен спор. От строителната компания твърдят, че ремонтът е изпълнен според договора. От Пътната агенция са категорични, че дефекти има и те трябва да бъдат отстранени, тъй като гаранционния срок не е изтекъл.

Проблемите с износващия пласт асфалт са установени от две лаборатории и следствен експеримент при разследването на катастрофа с жертви от преди година, твърди председателят на АПИ инж. Светослав Глосов.

Установено е било, че иИма известни проблеми относно хлъзгателната повърхност и с оглед на това са били взети мерки за ограничаване на скоростта. "Слаби участъци има, има пропадания. Има проблеми по пътя относно неговото качество на изпълнение", категоричен е Глосов.

 От "Трейс груп" днес отказаха коментар с аргумента, че няма да говорят в деня на Национален траур и насрочиха пресконференция за утре. По-късно отмениха и нея.