Федералните агенти са задържали във Флорида Оливер Шмит, ръководил през 2014-2015 г. германската автомобилостроителна компания.
"Ню Йорк таймс" има информацията от два анонимно представени източника.
"Дизелгейт" гръмна, след като се разбра, че е инсталиран софтуер, който неутрализира тестовете за газови емисии. Така произведени са около 11 милиона дизелови автомобила на VW, което им позволява да изпускат в атмосферата азотни оксиди над 40 пъти повече от допустимото, пояснява АФП.
Съдебни искове в щатите Ню Йорк и Масачузетс са разкрили, че Шмит е играл ключова роля незаконната операция на фирмата да остане скрита от регулаторните органи в САЩ.
Очаква се още днес той да се изправи пред съд в Детройт.
Както говорител на компанията в Германия, така и неин представител в САЩ, не са пожелали да коментират новината за ареста.
Германският производител отдавна се стреми да сътрудничи с американските власти за уреждане на случая "Дизелгейт".
В петък "Ню Йорк таймс" съобщи, че "Фолксваген" е на път да се споразумее с американското министерство на правосъдието и да плати 2 милиарда долара глоба заради скандала.
Отделно компанията плаща обезщетения и търпи огромни загуби от връщането на автомобили за корекция на софтуера.
"Ню Йорк таймс" има информацията от два анонимно представени източника.
"Дизелгейт" гръмна, след като се разбра, че е инсталиран софтуер, който неутрализира тестовете за газови емисии. Така произведени са около 11 милиона дизелови автомобила на VW, което им позволява да изпускат в атмосферата азотни оксиди над 40 пъти повече от допустимото, пояснява АФП.
Съдебни искове в щатите Ню Йорк и Масачузетс са разкрили, че Шмит е играл ключова роля незаконната операция на фирмата да остане скрита от регулаторните органи в САЩ.
Очаква се още днес той да се изправи пред съд в Детройт.
Както говорител на компанията в Германия, така и неин представител в САЩ, не са пожелали да коментират новината за ареста.
Германският производител отдавна се стреми да сътрудничи с американските власти за уреждане на случая "Дизелгейт".
В петък "Ню Йорк таймс" съобщи, че "Фолксваген" е на път да се споразумее с американското министерство на правосъдието и да плати 2 милиарда долара глоба заради скандала.
Отделно компанията плаща обезщетения и търпи огромни загуби от връщането на автомобили за корекция на софтуера.
ИЗБРАНО